Idea auton ostosta lähti oikeastaan tuon kaverin Skyline r34:sta, jolloin tuli mieleen että olisi kiva omistaa nopea auto.
Etsin siis nopeaa autoa, mutta kuitenkin sen verran käytännöllistä että se menisi käyttöautona. Myös japsit kiinnostaa siinä mielessä että ei tarvisi koko ajan rempata autoa, joka on vähän kyllästyttävää hommaa. Periaatteessa japsit ei ikinä ole olleet mikään intohimo minulle, enemmänkin se menis tuonne klassikoiden puolelle, kuten esim 70-luvun Rolls mutta ei sellaista voi ainoana autona pitää.
Jälleenmyyntiarvo on tietty yksi puoli asiassa, mutta en haluaisi mennä paljoa yli 4000e budjetin, varat riittäisivät kyllä enempäänkin, mutta mielestäni ei ole järkevää laittaa kaikkia rahoja autoon.
Alunperin vaihtoehtoina olivat 95-vuosimallin Camaro ja r33 Skyline, mutta Camaron 160hp ei oikein riitä (mun entinen Volvo s40 2l bensa on varmaankin nopeampi) eli jos tälle tielle lähtee, että ostaa isompikoneisia autoja, niin olishan se kiva jos ne johonkin kulkisikin:)
Lisäksi auto pitäisi löytää Dublinin seudulta, koska ei ole mitään järkeä lähteä hakemaan muutaman tonnin autoa kovin kaukaa. Irkkukilvet pitää olla ja tottakai vakuutus on myös merkitsevä seikka. Irlannin vakuutuksista sen verran, että jos olet 20v ja haluat vakuuttaa Supra twinturbon, niin sanoisin vakuutuksen olevan vuodessa ehkäpä sellaistet 10 000e, onneksi itse olen 33v, joten siinä ei ole ongelmaa.
Eli minun preferenssit auton ostoon on vähän erilaiset kuin teidän sanoisin. Tällä hetkellä Supra on edelleen mukana kuvioissa, mutta voi olla että vaaka kallistunee Skylinen puoleen. Supran tievero 12kk on n. 1600e ja Skylinen 900e, joten jos sen auton pitää sen 6-9kk niin tuostakin tulee hintaeroa aika lailla.
Mutta katsotaan mitä vastaan tulee ja mihin autoon päädyn.
Kolmas minulle suositettu auto on Toyota Soarer, onko teillä mitään tietoa siitä?
Kiitos vinkeistä