Minähän taidankin olla kohtuupätevä vastaamaan tähän kysymykseen, koska omistan Lexus LS400 vm98, jonka Irlannista suomeen muuttoautona toin.
Sc400 näyttäisi olevan samalla koneella ja varmaankin laatikollakin, jos en ihan erehdy.
Jos nyt aloitetaan vaikka kulutuksesta, matkassa 8-9l litraa, kylillä 15-18l eli sellaisessa suuruusluokassa liikutaan. Auto on hyvä, mutta se vaatii jo vähän harrastusta. Eli osat on enimmäkseen tilaustavaraa, englannin kielen taito on mielellään oltava, että voit roikkua lexus foorumi uk:ssa kuten minä teen ja luottokortti on iso plussa, tai edes paypal mahdollisuus.
Ajoltaan auto on hieno, mutta mielestäni ei sopiva 18v käsiin. Oulun keleissä kitkarenkailla auto on äkkinäinen ajaa ja luistot alkavat varoittamatta, vaikka on ajonhallinta ja luistonesto. Mielestäni auto vaatii harkintaa, jota suurimmalla osalla 18v kavereista ei ole (ainakaan minulla ei ollut sen ikäisenä)
Jos sc:n laatu on yhtään samaa kuin Ls:n, niin hieno auto se on, mutta kaikki elämässä maksaa, niin myös Lexuksen pito. Auto on kyllä helppo korjata, mutta jos ostat osia kotimaasta, niin hinnat on aika kalliita, esim LS:n ylätukivarret on ebayssa 140e pari ja kotimaassa jotain 500e+ kpl.
Oikeastaan rehellinen mielipide on että hommaa töitä ulkomailta, ole siellä se 12kk ja tuo Lexus mukana:) Mun 98:n Lexuksen verot olisivat olleet 3100e, ei oikealta ajettavasta kannata sellaisia summia maksaa, varsinkin kun auto maksoi 2150e.
Totean vielä että leimalle riitti umpioiden vaihto, koska autossa oli eu-tyyppihyväksyntäkilpi.