jahas tuli käytyä ja nähtyä sitten tämäkin. Eli nyt voi julkaista tuon automaalaamon nimenkin Automaalaus Karttunen Oy ja firma sijaitsee tosiaankin Joensuussa. Ensiksikin odoteltiin johtajaa paikalle sellaiset puolitoista tuntia vaikka soitin ennen lähtöä että ollaan tulossa tänään. Ainoat kohdat mitkä maalarin mielestä olivat heidän virheitään oli juuri tuo katto jossa on valuma ja helmat joissa on liian vähän maalia. Hän lupautui maalaamaan kyseiset kohdat uudelleen, mutta väitti kaikkien muiden virheiden johtuvan pohjista. Myös niiden joissa maalin alta kuultaa maalauksen raja tai a pilarin jossa maali on halkeillut siitä syystä että epoksin päälle on maalattu ennenkuin se on ollut kuiva. Ja tuon epoksin he vetivät pintaan siellä maalaamossa.
Puskurien sävyyn ei otettu muuta kantaa kuin että ruiskutustekniikka on ollut väärä ja siksi ne on harmaat eikä mustat. Puskurithan maalasin siis itse ja olen aiemminkin maalannut eikä tällaista ole sattunut kertaakaan. Koskaan ei ole ollut etes minkäänlaista sävyeroa muuhun autoon verrattuna. No en sitten jättänyt autoa sinne paikkailtavaksi koska ei ne siitä olisi maalanneet kuin sen katon ja helmat. Ei se tilkkutäkki siitä mihinkään parannu jos sitä sieltä täältä maalaillaan. Ja eihän sitä tiedä olisiko ne kyenneet yhtään ammattitaitoisempaan jälkeen vaikka olisivatkin ne uudelleen maalanneet.
Myös minulle annettu värinumero ei ollutkaan bbg 702 kuten kirjoitin ensimmäisessä viestissä vaan 701. Ei kuulema muistanut sävyä kun oli juuri soittohetkellä auton ratissa....niinku wtf

Pisti sitten hatusta ja ei ihan sattunut. Kiva ois ollu mennä hakemaan joskus lisää maalia kun sävykin ois ollu päin vittua.
Pitää vissiin ottaa yhteyttä paikalliseen kuluttajasuojaneuvontaan ja kysellä sieltä vähän et miten tään homman sais eteenpäin. Ja käydä näyttämässä autoa muutamalle paikalliselle maalarille että mitkä virheet siinä heidän mielestään johtuu pohjista ja mitkä on maalarin sätöksiä.
Maalari tokas vielä että "kai ne pojat nyt maalaakin vähän sitten siihen tapaan niinkuin on pohjatkin tehty". Olin vähän että eihän nyt vit... siis ne ei vissiin maalaa etes sitten kunnolla jos pohjissa on jotain vikaa. Ja vertas puskureita heidän tekemään maalipintaan et "kyl tuo meidän tekemä on kuitenkin vielä aika ammattimaista jos noita teidän maalaamia kattoo". Jos maalauksen taso luokitellaan sen mukaan et miten hyvin on pohjat tehty niin jossain on kyllä jotain todella pahasti vialla.
Tosin olisi tuo nyt jo pitänyt tajuta hinnastakin että eihän ne tuolla hinnalla voi näyttää etes maaliruiskua sinne autoon päin. Alunperin hinta oli 400 euroa mutta maksuhetkellä ja auton nähtyäni se tippui 350 euroon. Tuo siis sisältää auton maalauksen, epoksin, maalit, ohentimet ja kovetteet noihin puskimien maalaukseen. Kai sitä yritettiin tuolla alhaisella hinnalla pyrkiä siihen että olisin tyytyväinen paskaan maalaukseen kun kerta noin halvalla saa. Mutta sehän tässä onkin kun hinnasta ei olla tiristy missään vaiheessa että olisi liikaa vaan tuo 400 on maalarin alunperin arvioima hinta. Olisihan se nyt ollut mukavampi maksaa vaikka 600 euroa ja saada sitä mitä on tilannut, mutta kun ei