Kirjoittaja Aihe: Supra mk4 2jz-gte käynti ongelma. Apuja kaivattua.  (Luettu 535 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mixuha

  • Wannabe
  • *
  • Viestejä: 4
  • Hakutoiminto?
Supra mk4 2jz-gte käynti ongelma. Apuja kaivattua.
« : 11 Toukokuu, 2021, 17:25:03 »
Potilaana siis eurospec mk4 supra 2jz-gte koneella ja HKS sinkku turbo sarjalla. Moottorinohjauksena toimii rinnakkain orkkis ja HKS f-con cold, hks omalla johtosarjalla.

Historia:
3vuotta sitten sinkutettu ja säädetty am worksilla. Toimi kesän hyvin. Seuraavana kesänä toimi 3päivää ja lämmetessään tyhjäkäynti rumppaa ja sammuu, käy muutenkin todella kuumana (polttaa putkessa) ja seokset seilaa laajakaistan mukaan aika paljon.

Kun f-conin ottaa pois välistä toimii kuten pitääkin.

Vuos eteenpäin ja sama homma. Toimi f-conin kanssa 3 päivää hyvin ja taas sama rumputus. F-con pois --> toimii..

Erillinen map (GM) vaihdettu uuteen ja mitattu että tulee +5v yhteen napaan ja tyhjäkäynnillä +0.64V toiseen eli ihan arvossaan?

Kaasuläpän ja kampiakselin asentotunnistin vaihdettu.
Kun ottaa tyhjäkäyntimoottorin piuhan irti kierrokset nousee 1500 hujakoille ja pysyy käynnissä mutta käy todella rikkaalla (afr <10).

Alipaineletkut, bensanpaineensäädin yms käyty läpi.

HKS johtosarja käyty läpi.

Ecu käytetty pariin otteeseen uudelleen säädössä, ei vaikutusta.

Vikakoodiksi antaa 27   Sub Oxygen Sensor signal. Mutta antaako sen takia kun on katiton putki paikallaan?

Mistä vikaa ehtimään?


Siinä videopätkä käytöksestä f-conin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 11 Toukokuu, 2021, 17:48:04 kirjoittanut Mixuha »

Poissa Korppu

  • Wannabe
  • *
  • Viestejä: 2
  • Hakutoiminto?
Vs: Supra mk4 2jz-gte käynti ongelma. Apuja kaivattua.
« Vastaus #1 : 11 Toukokuu, 2021, 20:10:04 »
Maadoitukset ja onko akku kunnossa?

Poissa Mixuha

  • Wannabe
  • *
  • Viestejä: 4
  • Hakutoiminto?
Vs: Supra mk4 2jz-gte käynti ongelma. Apuja kaivattua.
« Vastaus #2 : 12 Toukokuu, 2021, 00:25:50 »
Akku pitäis olla kunnossa ja ladattukin juuri. Hyvin starttaa ja lähtee kylmänä käyntiin. Maadotuksia en ole vielä enempää tutkinut, mutta jännä että vakio eculla kuitenkin toimii normaalisti.

Onko kellään asiasta enempää tietävällä tietoa siitä, että vaatiiko f-con "vahvemman" sytytyksen ihan tyhjäkäynti kierroksilla?
Kunn tuntuu että jotain sylintereitä potkis pois pelistä kun vaihtaa sen ecun paikalleen? Tulpilla ajettu n.4000km ja tulppana NGK BKR8-EIX.

Poissa Mixuha

  • Wannabe
  • *
  • Viestejä: 4
  • Hakutoiminto?
Vs: Supra mk4 2jz-gte käynti ongelma. Apuja kaivattua.
« Vastaus #3 : 12 Toukokuu, 2021, 16:49:49 »
Akku vaihdettu ja vedetty lisämaadotus akulta moottorille--> ei vaikutusta.

Poissa vetu

  • Wannabe
  • *
  • Viestejä: 1
  • Hakutoiminto?
Vs: Supra mk4 2jz-gte käynti ongelma. Apuja kaivattua.
« Vastaus #4 : 12 Toukokuu, 2021, 18:31:01 »
Eikö noi piggypack purkit ole ongelmapesäkkeitä jo lähtökohdiltaan... Supraanhan saa ihan plugin ecuja esim. kkd:lta, hinta  vähän toista tonnia ja ihan pikkasen  eri säätömahdollisuudet kuin tommosella suutinsignaalin huijaus härvelillä.

Poissa Mixuha

  • Wannabe
  • *
  • Viestejä: 4
  • Hakutoiminto?
Vs: Supra mk4 2jz-gte käynti ongelma. Apuja kaivattua.
« Vastaus #5 : 14 Toukokuu, 2021, 20:29:51 »
Niinhän ne on. Vaan en lähtökohtaisesti perustanut topiccia kuullakseni  ratkaisua "osta uus moottorinohjaus". Kuitenkin kyseinen setuppi on toiminut "hyvin" ja etsin ratkaisua miksi se ei nyt toimi hyvin, tai ollenkaan. Seuraavaksi piggypack lähtee elhun tutkimuksiin. Jos vika ei löydy ecusta (kylmäjuotokset/komponenttivika) niin sitten lähtee maxx ecu tilaukseen.

Eikö noi piggypack purkit ole ongelmapesäkkeitä jo lähtökohdiltaan... Supraanhan saa ihan plugin ecuja esim. kkd:lta, hinta  vähän toista tonnia ja ihan pikkasen  eri säätömahdollisuudet kuin tommosella suutinsignaalin huijaus härvelillä.