Kirjoittaja Aihe: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8  (Luettu 26871 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa toyota korimekaanikko

  • Juniori
  • **
  • Viestejä: 33
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #30 : 01 Elokuu, 2010, 14:56:14 »
Oli oikeen hyvä. Tuli ehkä vähän liiankin hiljanen.

Poissa apex

  • Juoppo renttu
  • SCF jäsen
  • Juniori
  • ***
  • Viestejä: 174
  • Live like a fucker, die like a motherfucker!
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #31 : 07 Lokakuu, 2010, 12:15:00 »
Saisikohan 1UZ-FE pataa laillisesti mk2 supraan, missä nyt 2l twintubo? Vaatiiko tuon erikoisluvan? Vai onko jokin muukin reitti, että saisi sen leimalle?
Ja sit viel kiinnostaisi, miten toi pata toimis/kestäisi eaton M-90 kanssa? ja Saisko sitä mitenkään lailliseksi?   ::)  ;D
Losers always whine about trying their best. Winners go home and fuck the prom queen.

-94 toyota soarer JZZ30 (ikuisuus projekti)

-91 mersu 300CE (käyttis)

-92 nissan pulsar gti-r (talvi-liukuri)

-77 toyota landcruiser BJ40 turbo (Ex - öffi rässi)

Poissa toyota korimekaanikko

  • Juniori
  • **
  • Viestejä: 33
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #32 : 07 Lokakuu, 2010, 18:48:26 »
Tere. Hyvä että muutkin on kiinnostunu uz koneesta. Mun tapauksessa oli esteenä iskutilavuus verrattuna alkuperäiseen eli 7m turbo koneeseen. Kun trafin  normaaleissa moottorinvaihtosäännöissä on että 25% isompi tai 20% tehokkaampi kuin mallisarjan tehokkaimmassa ei vaadi kuin muutoskatsastuksen. Mun siis piti hakea poikkeuslupa suuremmalle koneelle kun maximi olis ollu n3.75 ilman lupaa. Luvan hakemisessa ei ollu ongelmia eikä auton katsastuksessa. Lupa on kallis 340e vaikka päätös olisi kielteinen. Päätöksessä lukee että etuakselimassa ei saa nousta 5% enempää mutta kun motti on alumiinia niin auto keveni 100 kiloa. Laihtumiseeen tietty auttoi kun muutakin jäi pois cooleri ja ahdin ym. Itse kone on kestävä. En tiedä kuin ahdettuna kestää mutta ympäri maailman näitä on tungettu melkein kaikkeen mikä liikkuu pyörillä, ahdettunakin. Koita piruuttankin hakea lupaa en näkis mitään esteitä miks ei voisi laittaa. Youtubessa riittää pätkiä moottorista aika paljon ja on siellä pari mk2 vehettäkin.

Poissa apex

  • Juoppo renttu
  • SCF jäsen
  • Juniori
  • ***
  • Viestejä: 174
  • Live like a fucker, die like a motherfucker!
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #33 : 07 Lokakuu, 2010, 20:14:17 »
Tere. Hyvä että muutkin on kiinnostunu uz koneesta. Mun tapauksessa oli esteenä iskutilavuus verrattuna alkuperäiseen eli 7m turbo koneeseen. Kun trafin  normaaleissa moottorinvaihtosäännöissä on että 25% isompi tai 20% tehokkaampi kuin mallisarjan tehokkaimmassa ei vaadi kuin muutoskatsastuksen. Mun siis piti hakea poikkeuslupa suuremmalle koneelle kun maximi olis ollu n3.75 ilman lupaa. Luvan hakemisessa ei ollu ongelmia eikä auton katsastuksessa. Lupa on kallis 340e vaikka päätös olisi kielteinen. Päätöksessä lukee että etuakselimassa ei saa nousta 5% enempää mutta kun motti on alumiinia niin auto keveni 100 kiloa. Laihtumiseeen tietty auttoi kun muutakin jäi pois cooleri ja ahdin ym. Itse kone on kestävä. En tiedä kuin ahdettuna kestää mutta ympäri maailman näitä on tungettu melkein kaikkeen mikä liikkuu pyörillä, ahdettunakin. Koita piruuttankin hakea lupaa en näkis mitään esteitä miks ei voisi laittaa. Youtubessa riittää pätkiä moottorista aika paljon ja on siellä pari mk2 vehettäkin.
Mutta jos tuo mk2 tulee nyt vaihdos, niin silloin aloitan tämän projektin.  Itselläkin tulee varmaan vastaan tuo iskutilavuus ongelma, eli varmaan erikoislupaa pitää hakea  :ohnoes: Kaikki vinkit, siitä mitä hakemukseen tulee runoilla otetaan siis vastaan  ;) Tarkoituksena olisi sitten vaihtaa m70 taka-akseli, r-154 loota, ja sit toi 1uz-fe. Tarvitsee ilmeisesti jonkun adapterin tohon r-154 ja 1UZ-FE yhdistelmän sovittamiseks. Nyt kyseisessä autossa on kyllä Lexus is-200:en 6-lovinen paikallaan, mitenköhän sen kans sopis..? Eikös noita 1UZ-FE koneita ollut "kestävämpiä" ja sit vähän huonompia? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Kovasti tuo ahtaminen kiinnostaisi, vaikka kyllä tuottaa ongelmia leimalle  :-\ No sit tulee mukava rata-auto..
« Viimeksi muokattu: 07 Lokakuu, 2010, 20:16:00 kirjoittanut apex »
Losers always whine about trying their best. Winners go home and fuck the prom queen.

-94 toyota soarer JZZ30 (ikuisuus projekti)

-91 mersu 300CE (käyttis)

-92 nissan pulsar gti-r (talvi-liukuri)

-77 toyota landcruiser BJ40 turbo (Ex - öffi rässi)

Poissa J-M kujala

  • SCF jäsen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 683
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #34 : 08 Lokakuu, 2010, 07:29:20 »
Eikös noita 1UZ-FE koneita ollut "kestävämpiä" ja sit vähän huonompia?
et oo väärin ymmärtänyt, uudemmat toki parempia, mut ei kestävämpiä, uudemmat koneet onkin lähinnä sellaisenaan tai pikku vireille hyviä patoja, taas jos aletaan ahdistaa, niin ilman muuta GEN1 kone se on LS400 vastaavien kone, kanget, männät siltä
linjaltaan tolkumpi vakiona, toki jos ne vaihdetaan, niin sitten taas uudempi kenun kone. ohan noita "tiivisteet vaihdettuja" gen 1 koneita turbotettu sinne 100 hp / mäntä asti vakio romuilla, sit alkaa mukit pirstoutuun. nakutteluja ei kyllä kestä kovinkaan paljoa noille tehoille. ja tuo jos vakio kierrosaluetta ei lähdetä nostelemaan kovinkaan paljoa...   ja vanhaan voi ilmeisesti paneksia sen uudemman keneraation teräskannentiivisteet. mun mielestä nää sopii, mut en oo sovittanut netissä vaan laitettavan kuullut, eli tieto on sillä tasolta, eli tiivisteistä ja sopivuudesta on vastuu kuulijalla  :evil5:

Poissa Numero

  • SCF jäsen
  • Wannabe
  • ***
  • Viestejä: 4
  • Hakutoiminto?
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #35 : 06 Syyskuu, 2017, 22:29:37 »
Terve, löytyihän tälläinenki keskustelu haulla. Eli olen tuumaillut 7m siirtoa verkonpainoksi, lueskellut mahdollisista jz swapeista mutta tuntuu tulevan sen verran hintoihin ja hankalaksi paperien osalta, joten alkoi kiinnostamaan tämä v8 pellin alle. Miten on vieläkö tänä päivänä tuo onnistuu?

Poissa TmiJKaas

  • SCF jäsen
  • Pro
  • ***
  • Viestejä: 1812
  • Tmi Janne Kaasalainen 0451645522
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #36 : 07 Syyskuu, 2017, 09:04:48 »
Terve, löytyihän tälläinenki keskustelu haulla. Eli olen tuumaillut 7m siirtoa verkonpainoksi, lueskellut mahdollisista jz swapeista mutta tuntuu tulevan sen verran hintoihin ja hankalaksi paperien osalta, joten alkoi kiinnostamaan tämä v8 pellin alle. Miten on vieläkö tänä päivänä tuo onnistuu?

Sitä en tiedä kuin helppoa tuo 1uz on laittaa mutta eihän jz swapissa ole mitään hintavaa paperisotaa jos lähtökohta on turbollinen mk3.
Kone pellinalle ja dynosta teholappu jossa alle 285hv. ( koneesta viis tuleehan swapille hintaa useita tuhansia jokatapauksessa )

UZ taitaa edelleen vaatia poikkeusluvan, kuutiotilavuuden ylittymisen takia.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Poissa toyota korimekaanikko

  • Juniori
  • **
  • Viestejä: 33
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #37 : 27 Elokuu, 2021, 01:31:40 »
Pitää päivittää tämäkin kun kaikki muutkin asiat nykyään. En tiedä iskikö 50v villitys vai mikä mut sattui osumaan ajallisesti kohdalleen moottorin vaihtolaki ja myynnissä ollut 2004 ls 430 tekniikka.  Olen töissä ollut jo kohta 30v toyotalla ja meidän liikkeessä "Autokiila ei mainos"  on myös katsastusmies.  Kysysin häneltä ja aikaisemmin v8 tekniikan tarkastaneelta että ei vaadi kuin muutoskatsastuksen. Huhtikuussa hain tekniikan Rantasalmelta. Turku-Rantasalmi-Turku oli aika rankka reissu yksin. Aamu 06 lähdin ja takasin 22.30. Mittariin tuli 667 kilsaa. Proacelle kiitos kun sain töistä lainata. Ei viittiny millään vanhalla pommikoneella lähteä. Paikallan ollut 1uz kone meni mukana vaidossa ja pääsee driftikäyttöön. Eihän toyota mee rikki kun rikkomalla. Kaverilla oli paikallaan sama kone ahdettuna ja oli käyny dynossa 2 päivää ennen. Alko sutimaan rullilla 2 sekunnin jälkeen mut silti 600 hp ja 900nm ja täysi rähinä päällä jo 4000rpm. No nyt mulla tekniikka jo paikallaan mk3 suprassa ja 3kuukautta tehny johtosarjoja uusiksi. "Witun väylätekniikka" sotkee kaiken. Purkasin mukaan siis konehuoneen ja kojelaudan sähköt että on orkkis johdot ilman räpellyksiä. Ja rakensin ite 4-1 pakosarjat ettei mene äänet pilalle. Nyt raikuu hyvin ja ylimäräisiä piuhoja purettu melkein 2 kottikärryllistä. Tietääkseni mun on ollut ainoa v8 koneela liikennekäytössä oleva supra. No nyt 3uz tekniikka vielä 6 vaihteisella laatikolla varmaan on mielenkiintoista. Kohta pääsee leimalle kun selän välilevypullistuma on nyt rajoittanu rakentamista.

Poissa Coutsi

  • SCF jäsen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 832
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #38 : 29 Elokuu, 2021, 13:09:17 »
Hienoa!
Laita vaan projektista kuvia tänne.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Poissa JX

  • インポート
  • SCF jäsen
  • Juniori
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Feel the speed
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #39 : 29 Elokuu, 2021, 14:09:32 »
Eikö kannattaisi hakea autojäsenyys niin aukeaa loput alueet ja voisi tuonne talli-puolelle kätevästi laittaa oma topic.  8)

Supra MKIV TT VVTi 6spd 94'
Ohjeita: MKIV Mittaristojen Modailu

Poissa toyota korimekaanikko

  • Juniori
  • **
  • Viestejä: 33
Vs: supraan 1uz fe eli lexus:sen v8
« Vastaus #40 : 29 Elokuu, 2021, 20:48:37 »
https://photos.app.goo.gl/BNPSf4odc7xnnASf8     Tuolla muutama kuva ja video. Omavalmiste pakosarjat ,muutanma ylimääränen johto ,ja vähän pärinää.                                                                                                                                           
« Viimeksi muokattu: 29 Elokuu, 2021, 20:54:26 kirjoittanut toyota korimekaanikko »