Mielestäni (omassa ahdas maailmani) foorumin keskustelujen sisältö ja taso on enimmäkseen roskakorin tasolla. Kiinnostavammat aiheet harrasteautoihimme liittyen löytyvätkin aivan muualta. Syitä roskakori-ilmiöön lienevät:
1) Foorumilla on paljon roskaa, joka ei liity harrasteautoihimme (offtopic)
2) Sisällön jaottelu ei ole ilmeisesti kovin onnistunut, sillä käyttäjät eivät osaa postata oikeisiin otsikoihin
3) Ajoittain väljä linja moderoinnissa
4) Herran ja naapurin pelko (lue: kiinnostavia projekteja ei kukaan kirjoita tälle foorumille viranomaispelossaan)
5) Ulkomaiset foorumit ovat sisällöltään parempia ja yhteisöjen jäsenet asiantuntevampia sekä hyviä kirjoittajia
Jotta sisällöstä saisi kiinnostavampaa, vaatinee yhteisö pienen remontin. Vaihtoehtoja ovat mm.
1) Sisällön rakenteen uudistaminen vastaamaan paremmin yhteisön tarpeita
2) Tehokkaampi moderointi ja kirjoittajille
3) Selkeät suljetut ja kontrolloidut osiot projektikertomuksia varten joko muodollisella euromääräisellä kynnyksellä tai suosittelumenetelmällä
Kirjoitin tämän nyt tänne kaikkien nähtäville, enkä ylläpidon osioihin, koska yhteisö tuottaa sisällön ja tekee päätöksiä. Koetko, että foorumi on tällaisena riittävä tai parasta vastinetta rahalle?
Ystävällisesti,
/nr0...01
Ja niin, Apetit-tuoteperheessä on sopivan kokoisia jäähernepusseja.
Tätä itsekkin joskus pohtineena, jotainhan tälle voorumille vois tehä, koska todellakin kaikki kiinnostava taitaa löytyä enimmäkseen ainakin itseäni ajatellen tuolta ulkomaailman mkIV sivustoilta, koska siellähän ne tosi auton tuunaajat ovat ilmeisestikki, mutta, onhan täällä edustettuna muutkin autot kuin suprat. Ja myönnän ainakin itse heittävän jonkun verran ot paskaa joka paikkaan.
Mutta noista ois hyvä alottaa
"Jotta sisällöstä saisi kiinnostavampaa, vaatinee yhteisö pienen remontin. Vaihtoehtoja ovat mm.
1) Sisällön rakenteen uudistaminen vastaamaan paremmin yhteisön tarpeita
2) Tehokkaampi moderointi ja kirjoittajille
3) Selkeät suljetut ja kontrolloidut osiot projektikertomuksia varten joko muodollisella euromääräisellä kynnyksellä tai suosittelumenetelmällä" Vai lohkastaanko voorumilta mkIV.fi erikseen? :icon_rr:
Mutta nyt ilmeisesti hyvä foorumin käyttäjillä vaikuttaa sisältöön ja siihen miltä tää foorumi näyttää omissa ja muiden silmissä.
-H
Ei täällä tosiaan hirveästi kiinnostavaa luettavaa ole, mutta harvoilla muillakaan suomalaisilla merkki/malli forumeilla hirveesti antoisaa luettavaa on. Täällä tulee lähinnä mkiv osio katseltua jos sinne ois joku kysymys tullut mihin osaisi jopa jotain järkevää vastata. :)
Projekteista kertomisen kynnys lienee juuri tuo viranomaisen pelko, johon suljetut alueet auttavat omalla osallaan. Jäsenmaksu ei kuitenkaan mielestäni tähän auta sillä se on usein muodollinen kymppi pari. Itse olen silllä kannalla, että pieni yleinen osio mihin renkaanpotkijat voivat kysymyksiään huudella ja loput suljetuiksi autojäsenille.
Niin ja 2JZGTE omistajille tietysti oma ekslusiivinen alue. ;D
Lainaus käyttäjältä: vase - 11 joulukuu, 2009, 10:46:59
Ei täällä tosiaan hirveästi kiinnostavaa luettavaa ole, mutta harvoilla muillakaan suomalaisilla merkki/malli forumeilla hirveesti antoisaa luettavaa on. Täällä tulee lähinnä mkiv osio katseltua jos sinne ois joku kysymys tullut mihin osaisi jopa jotain järkevää vastata. :)
Projekteista kertomisen kynnys lienee juuri tuo viranomaisen pelko, johon suljetut alueet auttavat omalla osallaan. Jäsenmaksu ei kuitenkaan mielestäni tähän auta sillä se on usein muodollinen kymppi pari. Itse olen silllä kannalla, että pieni yleinen osio mihin renkaanpotkijat voivat kysymyksiään huudella ja loput suljetuiksi autojäsenille.
Niin ja 2JZGTE omistajille tietysti oma ekslusiivinen alue. ;D
samaa mieltä asioista. tosin, mitään järkevää en mihinkää vastaa.
ja joo, miittiä sais olla useemmin, ainakin oli niin hyvä reissu ku neloset kokoontu.
Yhteisön toimintaan kuuluvat tietysti myös tapaamiset, joten niitä ei tule väheksyä. Ehdottaisin seuraavaa muutosta ajatustasolla:
Suljetut osiot:
1) Yleinen osio (sis. miitit ja muut löpinät)
2) Suprat MkI-IV (omistajille)
3) Tekniikat 7M, 1JZ, 2JZ (ko. tekniikan sisältävän korin omistajille)
Yleiset ja muut aiheet rajatummin. Autojäsenkäytäntöön pientä muutosta siten, että kun ajoneuvosta luopuu -> kick. Tosin hankalahko ylläpitää käytännössä.
Avoimiin MkI-IV FAQ + "ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä"-alue.
Automallien alakategorioita on mielestäni liikaa viestimäärään nähden. Yhdelle automallille max kaksi aluetta tai jopa yksi voisi riittää vrt. supraforums.com
Virittämiselle voisi olla kokonaan yksi yhteinen alue koska se voi koskea montaa eri mallia, esim nokka-akseleista puhuminen, turbo mitoitus yms..
Maksu tuskin tuo helpotusta tuohon projektithreadien määrään, eipä niitä ole muillakaan julkisilla merkkiforumeilla pahemmin ellei jäsenmäärä ole todella iso, esim BTCF. Projektit kuitenkin suljetulle osiolle ja se voisi korvata tuon tallin ja autogallerian kokonaan. Nyt nuo kolme ovat turhan samanlaisia.
Mun puolesta voisin hyvin olla vuoden jäsenmaksu vaikka 20€. Uskon,että silläkin saatasiin karsittua turhia paskan kirjoittajia pois. Jäsenmaksu rahoilla taas voitaisiin kehittaa foorumia yms.
Esim. Fintoys pelaa mielestäni oikein hyvin. Ainut paikka missä on turhaa kirjoittelua on ilmainen vieraspuoli
mun on huono puhua, kun olen yks pahimmista ot puhujista...
Kuitenkin mielipiteeni olisi seuraava:
- Vain "yleistä keskustelua" alue kaikkien nähtäväks, jossa vois olla joku kysymys osio esim. kysy supraclubfinlandilta. Johon siis ulko puoliset voisivat laittaa auton hankintaa tai muuhun liityviä kysymyksiä. Ja jos tulis typeriä kysymyksiä modet ei epäröis puuttua. Ja kaikki muu autojäsenille.
- Galleria ja talli yhteen, joka vois sisältää myös projektit.
- Ice vois pysyä.
- Yks Moottori ja tekniikka osio. Joka siis sisältäis kaikki tekniikat. Ala otsikkoina esim. 1jz, 2jz, 7m-gte, 3s-gte ja vapaasti hengittävät jne.
- Yks "Kori, alusta, voimansiirto sekä jarrut", jossa vois olla automalleille omat ala otsikot.
- Tapahtumat omanaan.
- Suprille oma osio, miten sitten kukin haluaa, eli vain mk4? tai ala otsikkoina kaikki suprat...
Itsellä tuskin suurempaa sana valtaa, mutta ehdotus varmaan löytyy jokaiselta.
Hyvä, että on herätty :icon_salut:
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 11 joulukuu, 2009, 10:29:25Mielestäni (omassa ahdas maailmani) foorumin keskustelujen sisältö ja taso on enimmäkseen roskakorin tasolla. Kiinnostavammat aiheet harrasteautoihimme liittyen löytyvätkin aivan muualta. Syitä roskakori-ilmiöön lienevät:
Niinhän tuo menee.. Vastailen muiden vastauksia lukematta, eli saattaa tulla päällekkäisyyksiäkin.
Lainaa1) Foorumilla on paljon roskaa, joka ei liity harrasteautoihimme (offtopic)
2) Sisällön jaottelu ei ole ilmeisesti kovin onnistunut, sillä käyttäjät eivät osaa postata oikeisiin otsikoihin
3) Ajoittain väljä linja moderoinnissa
4) Herran ja naapurin pelko (lue: kiinnostavia projekteja ei kukaan kirjoita tälle foorumille viranomaispelossaan)
5) Ulkomaiset foorumit ovat sisällöltään parempia ja yhteisöjen jäsenet asiantuntevampia sekä hyviä kirjoittajia
1) Offtopikki on ihan hyvä olla olemassa alueena, menee helpommin se turha jauhaminen sinne, eikä pikkuhiljaa joka aiheeseen. Porukalla on kuitenkin tarve heitellä niitä hassuja linkkejä foorumeille ja sitten ne on asia-aiheiden joukossa, jossei tuollaista paikkaa ole. Antaa olla vaan. Asia-aiheista ne vois kyllä siivota pois samantien..
2) Onhan se tosiaan vähän outo, ei itsekään aina tiedä minne pitäisi postata, vaikka yrittääkin miettiä..
3) Nojoo, ei se natsimeininkikään mitään pelasta. Moni aktiivisesti moderoitu foorumi on tylsä, kun taas nollamoderoinnilla menevät on ihan toimivia. Enemmän toi on ehkä kiinni porukasta, ku modeista.
4) Noinhan se menee. Mitä kiinnostavampi projekti, sitä varmemmin siitä ei kerrota kaikille. Ei edes kaikille rekisteröityneille autojäsenille.
5) No varmasti. Mutta ei se estä suomifoorumin menestymistä, jos vaan muuten hommat osuu kohilleen.
Lainaa1) Sisällön rakenteen uudistaminen vastaamaan paremmin yhteisön tarpeita
2) Tehokkaampi moderointi ja kirjoittajille
3) Selkeät suljetut ja kontrolloidut osiot projektikertomuksia varten joko muodollisella euromääräisellä kynnyksellä tai suosittelumenetelmällä
Ykkönen ois plussaa, kakkonen ei ehkä niin iso juttu kuitenkaan ja kolmonen toimii varmasti, mutta tuskin rahaa vastaan muodostuu kovinkaan suosituksi. Suljettu alue, minne pääsee vain "sisäpiirin" kutsusta toimii lähes joka paikassa, varmasti täälläkin. Haittana siinä on tietty se, että sitten sinne kaikille näkyvälle alueelle ei välttämättä tule niinkään paljon asiaa mitä nyt. Toimii nykyjengillä, mutta uutta porukkaa voi tulla nihkeästi, jos ei nyyppä näe mitään kiinnostavaa.
LainaaKoetko, että foorumi on tällaisena riittävä tai parasta vastinetta rahalle?
Onhan tää hyvinkin ei minkään arvoinen.. ;D
Lainaus käyttäjältä: Hencca - 11 joulukuu, 2009, 10:38:28Vai lohkastaanko voorumilta mkIV.fi erikseen? :icon_rr:
Mitä pienemmästä automäärästä on kyse, sitä turhempia tollaset on. Joku jaksaa vetää aikansa, sitten se vaihtaa autoa ja koko sivusto häviää. Käynyt tässä maassa jo niin monta kertaa ennenkin. :-\
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 11 joulukuu, 2009, 11:00:47
1) Yleinen osio (sis. miitit ja muut löpinät)
2) Suprat MkI-IV (omistajille)
3) Tekniikat 7M, 1JZ, 2JZ (ko. tekniikan sisältävän korin omistajille)
Lainaus käyttäjältä: Krister - 11 joulukuu, 2009, 11:04:00Virittämiselle voisi olla kokonaan yksi yhteinen alue koska se voi koskea montaa eri mallia, esim nokka-akseleista puhuminen, turbo mitoitus yms..
Vai voisiko jopa ajatella, ettei olisi niitä autokohtaisia osioita? Kristerin mainitsemat nokat ja ahtimet on tosiaan se ja sama korista riippumatta. Niin on oikeastaan kaikki virihomma. Ja samalla tavalla ne renkaat, vanteet ja koilarien säädötkin on aika koppariippumatonta kamaa. Saati sitten joku poppikonemaailma hälyttimineen. Lasikuitukin asentuu ihan samalla tavalla joka koppaan.
Pitkälti tietty makuasia, mutta enemmän toi tuntuu aiheuttavan juttua ku jokasen korin eristys omaan nurkkaansa. Tietävää harrastajaa on kuitenkin paljon, mutta harva jaksaa lueskella alueita, missä ei periaatteessa ole mitään itseä koskevaa, eikä sitten tule vastailtuakaan ihan yleisiin aiheisiin, mihin osaisi postailla arvokastakin tietoa. :-\
Tuo automalli osioden pois jättö kuulostaa järkevältä ja simppelimmältä ku malleja on kuitenki aika paljo ja samoja tekniikoita on paljon eri koreissa. Ja ei se nyt mahottomalta kuulosta, että ois joku jäsenmaksu, jos sillä kerhon toimintaa ja näkyvyyttä sais parannettua.
Lainaus käyttäjältä: mazzem - 11 joulukuu, 2009, 14:48:59
Tuo automalli osioden pois jättö kuulostaa järkevältä ja simppelimmältä ku malleja on kuitenki aika paljo ja samoja tekniikoita on paljon eri koreissa. Ja ei se nyt mahottomalta kuulosta, että ois joku jäsenmaksu, jos sillä kerhon toimintaa ja näkyvyyttä sais parannettua.
Vahvasti samoilla linjoilla, kerhon autokanta on kuitenkin loppu peleissä niin pieni että kaikki sopii hyvin samaan osioon.
Kerhomaksu ok, toki johonkin yhteishyvään se pitää käyttää ?
Joo hyvänä esimerkkinä turhasta paskasta on esim. tuo sorkkutopikki. Enkä sano että itse en kirjottas turhaa.
Ja muutenkin yleisesti mitä tulee äidinkieleen niin voisi edes kerran lukea sen oman tuotoksen läpi ennenku tänne mitätahansa siansaksaa laittaa. Ja sitten vielä yksi. Se että jos kirjoitat mielipiteesi,
täytyy ensin pyydellä helvetisti anteeksi ettei kukaan vaan ime sitä apetit hernepussia nenään ja ala mököttämään. Turhaan täällä foorumilla toisiamme sätitään ja haukutaan, keskitytään olennaiseen.
Mielestäni maksu+autojäsenyys, muuten joku yleinen osio.. Jos et maksa et myös ole autojäsen, näin tulisi vähän karsittua porukkaa vuotuisesti. Eli ei jäisi niitä roikkujia joilla on joskus ollu autojäsenyyteen edellytettävä kulkine.
Tällähetkellä rahallensa ei saa vastinetta, eikä kiinnosta tehä projektia rosvojen osalistaksi. Mutta parempaan suuntaan ollaan jo tämän topikin ansiosta menossa, kiitokset nr000001:lle!
hyvinhän riittäisi seuraavan kaltainen jaottelu:
Yleinen (kaikille nähtäväks, ns. pölhöt kysyy hullut vastaa)
Vapaastihönkivätekniikka (GE-koneet)
Jousitus/jarrut (Yleispätevä)
Ahdettutekniikka (GTE- ja GZE-koneet)
Ulkokuoren töning (lasikuitujen hieromiset, eri puskureiden ja spoilereiden perään haikailut)
sisusta/johdotukset/mega-audio (hifistit+ sisustan purkajat ja penkkien vaihtajat ym)
miitit
myydään ostetaan
OFFTOPIC
Ja näiden otsikkojen alle suoraan eri aiheita, eikä tämmöstä polveilevaa trokeeta mikä tämä nyt on. Ideoita?
Lainaus käyttäjältä: TiNppa - 11 joulukuu, 2009, 15:46:57
Joo hyvänä esimerkkinä turhasta paskasta on esim. tuo sorkkutopikki.
Se on kyl aiva perseestä/turha :pottytrain2:
Lainaus käyttäjältä: Retjak - 11 joulukuu, 2009, 16:05:02
Vapaastihönkivätekniikka (GE-koneet)
Onhan kerhokalustossa toki ainakin FE, E, G, B ja kansikirjaimettomiakin vapareita. :) Varmaan montaa muutakin yhdistelmää..
Lainaus käyttäjältä: Tem - 11 joulukuu, 2009, 16:35:45
Onhan kerhokalustossa toki ainakin FE, E, G, B ja kansikirjaimettomiakin vapareita. :) Varmaan montaa muutakin yhdistelmää..
erittäin hyvä esimerkki tästä offtopikista. Ajatus meni kuitenkin läpi,vaikka lukikin vain GE eikä kaikkia muita.
voiko tästä järjestää jonkunlaisen kyselyn, kuka maksaisi jäsenmaksun? onko halukkaita ylläpitäjiksi? onko vaikea muuttaa jäsenmaksupohjaiseksi tätä klubia? en tiedä siksi kysyn. itse maksaisin jäsenmaksun jos siitä on hyötyä. esim. jonkun tuetun tapahtuman varmasti pystyisi järjestämään.
Supraclub kuitenkin klubin nimi niin soisin ehkä 2jz:lle ja 7M:lle omat alueet.
2jz
7M
loput koneet ;D
projektit osio
vasen "suprasian elämää" palsta
Lainaus käyttäjältä: vase - 11 joulukuu, 2009, 17:14:12
Supraclub kuitenkin klubin nimi niin soisin ehkä 2jz:lle ja 7M:lle omat alueet.
2jz
7M
loput koneet ;D
projektit osio
vasen "suprasian elämää" palsta
nii, onhan tää supra clubi, itekki sitä miettiny, et eikö kuitenki kolmosille ja nelosille omat alueet. ja ikävä kyllä, suprasian elämässä on kyl joitakin mielenkiintosia asioita. :whip2:
Totta tuokin, nimen takia moni ei-supralainen ei jaksa edes innostua tästä paikasta. Liekö sitten järkevämpää nostaa suprat jalustalle, muuttaa nimeksi joku tojosportit, tai jotain siitä välistä. Sen vertaa samoja noi kuitenkin on, luki persuksessa sitten Supra tai ei, että turha kai niitä muita on pyrkiä pois ajamaan. ;D Ite ainakin näkisin järkevämpänä enemmänkin koittaa saada tänne lisää eri mallien harrastajia, kun keskittyä Supriin, vaikka niitä itellä pari onkin. :-\
Mulle toi nimi on se ja sama, mut yllättävän monelle se tuntuu olevan iso asia.
Lainaus käyttäjältä: Retjak - 11 joulukuu, 2009, 16:05:02
hyvinhän riittäisi seuraavan kaltainen jaottelu:
Yleinen (kaikille nähtäväks, ns. pölhöt kysyy hullut vastaa)
Vapaastihönkivätekniikka (GE-koneet)
Jousitus/jarrut (Yleispätevä)
Ahdettutekniikka (GTE- ja GZE-koneet)
Ulkokuoren töning (lasikuitujen hieromiset, eri puskureiden ja spoilereiden perään haikailut)
sisusta/johdotukset/mega-audio (hifistit+ sisustan purkajat ja penkkien vaihtajat ym)
miitit
myydään ostetaan
OFFTOPIC
Ja näiden otsikkojen alle suoraan eri aiheita, eikä tämmöstä polveilevaa trokeeta mikä tämä nyt on. Ideoita?
Ja tohon kun lisättäis jonkun näköinen "tee se itse asennus/näin se pitäisi tehdä" hässäkkä, mkiv.com techarticles tyypisesti siten että ois jaoteltu kutakuinkin samalla tavalla...
Lainaus käyttäjältä: Tem - 11 joulukuu, 2009, 18:18:09
Totta tuokin, nimen takia moni ei-supralainen ei jaksa edes innostua tästä paikasta. Liekö sitten järkevämpää nostaa suprat jalustalle, muuttaa nimeksi joku tojosportit, tai jotain siitä välistä. Sen vertaa samoja noi kuitenkin on, luki persuksessa sitten Supra tai ei, että turha kai niitä muita on pyrkiä pois ajamaan. ;D Ite ainakin näkisin järkevämpänä enemmänkin koittaa saada tänne lisää eri mallien harrastajia, kun keskittyä Supriin, vaikka niitä itellä pari onkin. :-\
Mulle toi nimi on se ja sama, mut yllättävän monelle se tuntuu olevan iso asia.
Eikös fintoys jo ole joka corollalle? Näkisin, että tässä on vähän samanlainen jaottelu kuin dnsf:llä ja ncf:llä. Sportit ja peruspelit erikseen siis.
Lainaus käyttäjältä: vase - 11 joulukuu, 2009, 17:14:12
Supraclub kuitenkin klubin nimi niin soisin ehkä 2jz:lle ja 7M:lle omat alueet.
2jz
7M
loput koneet ;D
projektit osio
vasen "suprasian elämää" palsta
Toi on ymmärrettävä pointti kyllä, et JZ ja 7M-koneet sais omat alueensa, mutta siinä tullaan siihen että jos joku vaikka 4A-GZE padalla rullaava AE86 mies kyselee vinkkejä koneeseensa siellä "muissa koneissa" niin kiinnostaako JZ ja 7M miehiä katsella muut koneet topikia, vaikka heillä tarvittava tieto saattaisikin olla?
Lainaus käyttäjältä: Retjak - 11 joulukuu, 2009, 20:56:41
Toi on ymmärrettävä pointti kyllä, et JZ ja 7M-koneet sais omat alueensa, mutta siinä tullaan siihen että jos joku vaikka 4A-GZE padalla rullaava AE86 mies kyselee vinkkejä koneeseensa siellä "muissa koneissa" niin kiinnostaako JZ ja 7M miehiä katsella muut koneet topikia, vaikka heillä tarvittava tieto saattaisikin olla?
Se saa sit jollain logiikalla ne ohjeet tuolla corolla klubilla ;D
koneosio:
2JZ
1JZ
7M
muut
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 11 joulukuu, 2009, 10:29:25
Koetko, että foorumi on tällaisena riittävä tai parasta vastinetta rahalle?
Kyllä, foorumi on
selkeästi autokerhojen keskitasoa parempi. Jos sama, asiallisenlöysä moderointi- ja clubilaisten rento asenne (esim. tyhmiin kysymyksiin) jatkuu, niin homma pelaa mielestäni helv. hyvin.
Turhaa touhua päivittää toimivaa systeemiä.
Kiitos, anteeks, hyvää yötä ja kourat muniin..
Lainaus käyttäjältä: vase - 11 joulukuu, 2009, 20:40:18Eikös fintoys jo ole joka corollalle? Näkisin, että tässä on vähän samanlainen jaottelu kuin dnsf:llä ja ncf:llä. Sportit ja peruspelit erikseen siis.
Sitä justiin meinasin, että jaottelu voisi olla kuten kuin dnsf/ncf. Nythän tää vastaa vähän sitä, että dnsf oliskin SkylineClubFinland, mihin pääsis säälistä jollain säxällä ja zetallakin hengaamaan. ;D
En mä siis niitä peruscorollia kaipaa, nykyinen autovalikoima on aika proo, mutta jos niitä kerhon nimen takia pois pysyviä sporttitojoja sais tänne..
Epävirallisena offtopicmiehenä ehdottaisin, että kaikki offtopicit eli kuvat, videot ja kaikki muukin "hassunhauska" voitaisiin ihan hyvin kerätä yhden otsikon alle. Tälläkin hetkellä näkyy olevan monta aihetta jossa on 0 tai ihan muutama postaus. Voin kuvitella edellä mainitun osion täyttyvän kohtuullisen nopeasti, mutta voihan sitä sitte tyhjennellä aika ajoin ;D
Ja hyvää vappua vaan kaikille
Projektit, autogalleria ja talli surutta yhteen alueeseen johon pääsy vain autojäsenille. Sinne sitten vois jokainen kirjoitella autostansa threadin jossa on projektit, kuvat ja muut turinat vuosien varrelta. Muilta osin en usko että foorumin rakennetta muuttamalla kovinkaan paljoa keskustelun taso paranee.
Käytännön asia: lukemisen / kiinostavien aiheiden löytämisen helpottamiseksi voisi lisäksi edellyttää, että jokaisen viestiketjun otsikon on oltava sisältöä kuvaava. Jos ei ole, niin viestiketjun poisto ja huomautus sen aloittaneelle käyttäjälle.
Lisäksi voisi edellyttää autojäseniltä jotain kirjoitusaktiivisuutta. Viesti-pari per vuosi johonkin muuhun kun osto/myynti-alueille voisi olla aiheellista. Tällöin autojäsenten alueita ei pystyisi skannailemaan sellaset hemmot jotka eivät ikinä kirjoita mitään (jos täällä kerta varkaita pelätään?).
Käytän itse tätä foorumia niin, että logaan sisälle silloin tällöin ja katson edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit... niistä sitten luen mielenkiintoiset alueen ja otsikon perusteella. Ja haulla tietty tulee joskus haettua jotain jos tarvihteepi.. mm. käsikirjoja. Joskus jopa kirjoitan tai vastaan johonkin myös itse jotain ;-)
Sanottakoon vielä loppuun, että kyllä tää foorumi nykyisellään on ihan hyvä. Kunhan perusasiat kirjoittelussa saataisiin vielä paremmalle mallille, voisi kukin hakea sieltä asiallisen ja jopa asian vierestä olevan keskustelun joukosta ne itseänsä kiinnostavat viestit.
Mielestäni erilaisia aiheita on yksinkertaisesti liikaa. Yksinkertaistamista vaan peliin. Mielestäni esitetty konemalleittain tehtävä jaottelu olisi aika toimiva. Jäsenmaksukaan ei olis paha, jos sitä vastaan sais sit jotain?
Itse kuuluin männä vuosina Aprilia Club Finlandiin ja siellä oli jäsenmaksu 20e, jota vastaan järjestettiin halvalla tapahtumia ja sai kerran vuodessa ilmasta krääsää (tarroja, reppu yms.) postissa :D
Voisiko näistä järjestää jonkun äänestyksen? Tai sitten modet vaan sivaltaa vallan raipalla vähän.. ;D
Kyllähän sitä monikin on valmis maksamaan sen pari kymppiä jäsen maksua mutta kuinka moni oikeasti ymmärtää paljonko sen järjestäminen tulee maksamaan ja paljonko se tuo velvotteita tullessaan, kuinka monta oikeasti aktiivista jäsentä clubilla on? siitä määrästä voi laskea suurinpiirtein että 1/3 ei enää kuulu clubiin sen jälkeen. mielestäni ei taida olla kannattavaa siirtää systeemiä ry:n alle. Nii, sit pitäisi clubilaisten vielä saada asiasta jokin hyöty, yhden ratapäivän järjestäminen on kallista ja sinne ei kuitenkaan pääse kaikki tulemaan, sitten tarviisi järkätä toiset ratapäivät näille jotka ei päässeet tulemaan ja noi kun joku vielä missaa niin siitä alkaa itku ja hammasten kiristys..
Tämä oli vain minun mielipiteeni aiheesta enkä vuodata asiasta enempää.
Lainaus käyttäjältä: Holset - 22 joulukuu, 2009, 11:19:27
Kyllähän sitä monikin on valmis maksamaan sen pari kymppiä jäsen maksua mutta kuinka moni oikeasti ymmärtää paljonko sen järjestäminen tulee maksamaan ja paljonko se tuo velvotteita tullessaan, kuinka monta oikeasti aktiivista jäsentä clubilla on? siitä määrästä voi laskea suurinpiirtein että 1/3 ei enää kuulu clubiin sen jälkeen. mielestäni ei taida olla kannattavaa siirtää systeemiä ry:n alle.
Samaa mieltä, raha tuo mukanaan sitten niin paljon eri kuvioita ja vastuuta, vaikka summa sinänsä per jäsen olisikin pieni. Eri se sitten on jossain esim BTCF/Fintoys kokoisessa kerhossa missä jäseniä on satoja kai. Ja sitten on edutkin sen mukaiset.
Foorumille tulee kyllä aika vähän uutta vaikkei viikkoonkaan lukisi, joten näkisin, että aihe-alueita voisi yhdistellä ja tietyt vain autojäsenstatuksella näkyviin. Itse luen aina "kaiken" tuon viimeisimmät lukemattomat / kaikki lukemattomat toiminnon avulla.
Tuohon autojäsen-hommaan vaan pitäisi joku ehkäpä keksiä, nyt kun täällä roikkuu statuksella henkilöitä joilla ei vuosiin ole kerhon kalustoa ollut. Ylläpitäjiä tuohon ei oikeen voi velvoittaa, kun rekkaritiedustelutkin kuitenkin maksaa senverran paljon. Sitten kuitenkin on henkilöitä joilla autot on ratakalustona jne. Hankalaa. Joku vuosittainen tarkistus voisi olla, mutta mikä, ei ole itsellä oikein kehityskelpoisia ideoita että toimisi kaikille. Kuitenkaan kaikki ei käy miiteissä tai tunne muita, joten suositus-periaate tai kokoontumisissa rekisteröinti ei oikeen toimi, ja vaatisi taas henkilöitä pyörittämään systeemiä.
Lainaus käyttäjältä: coren - 22 joulukuu, 2009, 13:22:25Tuohon autojäsen-hommaan vaan pitäisi joku ehkäpä keksiä, nyt kun täällä roikkuu statuksella henkilöitä joilla ei vuosiin ole kerhon kalustoa ollut. Ylläpitäjiä tuohon ei oikeen voi velvoittaa, kun rekkaritiedustelutkin kuitenkin maksaa senverran paljon. Sitten kuitenkin on henkilöitä joilla autot on ratakalustona jne. Hankalaa. Joku vuosittainen tarkistus voisi olla, mutta mikä, ei ole itsellä oikein kehityskelpoisia ideoita että toimisi kaikille. Kuitenkaan kaikki ei käy miiteissä tai tunne muita, joten suositus-periaate tai kokoontumisissa rekisteröinti ei oikeen toimi, ja vaatisi taas henkilöitä pyörittämään systeemiä.
Käräytä kaveri toimii hyvin kaluston poistumiseen, ellei sitten ite lipsauta, että auto myyty/lunastettu.. ;D
Lainaus käyttäjältä: Tem - 22 joulukuu, 2009, 21:46:52
Käräytä kaveri toimii hyvin kaluston poistumiseen, ellei sitten ite lipsauta, että auto myyty/lunastettu.. ;D
Tai sit tää "oon ostamassa 1000hp supraa kertokaa mitä tarviin...." Kai sitä jokainen voi ottaa kuvan omasta autostaan ja kirjottaa vaikka A4:lle että Supraclubfinland ja oma nimimerkki perään. Tietty ammattimaiset photoshopparit voi soluttautua joukkoomme, mutta eipähän olis kovin kallis idea...
Haudankaiva työssään. Kävin tässä tylsyyttäni listan autojäsenistä läpi ja listasin kaikki ketkä eivät ole viimeiseen puoleen vuoteen olleet foorumilla. Yht. 72kpl näin äkkiseltään.
Tämä niille ketkä miettivät niitä turhaan statuksen kanssa roikkuvia. :evil5: mun pitäis varmaan hankkia töitä :D
-tarzi-
7M-GTE
Hanza
leevi0303
jooseppi
Jake
ST162
Tenox
mikowiz
sime
Makke80
jkontio
insane626
Getcool
ale
Höge
bushwack
Olsu
TeroM
simulisamuli
samantha666
aakoo123
Hood_Hop
haapis41
Supraboy
automaalari
Mr H
J.J
subra300
hk
linkooja
Stefa
Scubadiver64
Petri Suominen
jaskaR1
Ama
sepigte
schwarz
Patenaattori
Chegardo
Jore
ManuR2
hrna
Luukkanen
Timeksi
Flr
Osama
TurboToy
Nurmillionaire
Reanimator
supraJJP
bobo
Aliisa
Einar
Tbrick
ToySupra
jonkkelson
Juice
Tiger7mGT
jkottila
tumppi
jatra
ast
jasu
Cimmo
mr.gt
jaakonde
Kilpelä
hardwick
Pide
gentti
Wonder
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 23 joulukuu, 2009, 02:11:02
Haudankaiva työssään. Kävin tässä tylsyyttäni listan autojäsenistä läpi ja listasin kaikki ketkä eivät ole viimeiseen puoleen vuoteen olleet foorumilla. Yht. 72kpl näin äkkiseltään.
Tämä niille ketkä miettivät niitä turhaan statuksen kanssa roikkuvia. :evil5: mun pitäis varmaan hankkia töitä :D
Laske nyt joutessa autojäsenet ketkä käy kerran viikkoon foorumilla? ;D
Lainaus käyttäjältä: Strabe - 23 joulukuu, 2009, 07:12:04
Laske nyt joutessa autojäsenet ketkä käy kerran viikkoon foorumilla? ;D
Ei saa vittuilla jos toisella on tylsää...
Lainaus käyttäjältä: Holset - 23 joulukuu, 2009, 07:42:52
Ei saa vittuilla jos toisella on tylsää...
Ei se vittuilua ollut ja tunnen kyseisen herran senverran hyvin, että en usko hänen nokkiinsa ottaneen ;)
Missä mun pakasteherneet on........ >:( ei vais. Tuon tekemiseen meni huimat 45min. jos olisin blokannut kaikki jäsenet niin mulla olis jo harmaa parta ;D
Mutta näin ihan esimerkkinä 72 tyyppiä ketkä eivät käy foorumeilla mutta omaavat autojäsenyys aseman, enkä usko että silloin on edes kalustoa enää. Tuostakin joukosta löytyy pari kun on ollut viimeksi 2007 foorumilla.. esim Jore ;D
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 23 joulukuu, 2009, 08:42:47
esim Jore ;D
Mut Jore on legenda. Ja on noita muitakin huutelijoita, joiden tunnarit olen säilönyt kansan iloksi. Pääsääntöisesti ole poistanut muuten kaikki 700pv sitten viimeksi kirjautuneet.
Parhaat feilaajat ja muut legendat on hyvä säilöä varoittavaksi esimerkiksi. ;) Huutelijat ja erikoisliikemiehhet (lue: ei maksa "ostamiaan" osia tai toimita maksettuja) ansaitsisivat mun puolestani vaikka oman listansa, jotta jengi osaisi varoa. Tälläkin foorumilla pyörii edelleenkin näitä erikoisliikemiehiä.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 23 joulukuu, 2009, 09:02:12
Parhaat feilaajat ja muut legendat on hyvä säilöä varoittavaksi esimerkiksi. ;) Huutelijat ja erikoisliikemiehhet (lue: ei maksa "ostamiaan" osia tai toimita maksettuja) ansaitsisivat mun puolestani vaikka oman listansa, jotta jengi osaisi varoa. Tälläkin foorumilla pyörii edelleenkin näitä erikoisliikemiehiä.
+1
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 23 joulukuu, 2009, 08:42:47Mutta näin ihan esimerkkinä 72 tyyppiä ketkä eivät käy foorumeilla mutta omaavat autojäsenyys aseman, enkä usko että silloin on edes kalustoa enää.
Tuosta listasta silmään pisti kyllä ainakin 1 jäsen jolla on edelleen Supra, toisin kuin itselläni.
Jonkinlainen jäsenmaksu varmasti karsisi "turhia" jäseniä. Esimerkiksi itse liityin koska googletin Suprasta jotain juttua ja päädyin klubin sivulle alueelle johon ei ollut oikeutta. Mutta koska jäsenyys ei maksanut mitään päätin liittyä. Eri asia on sitten kuinka moni olisi kiinnostunut siitä maksamaan, koska tiedon mitä täällä on, etsivä löytää sen kyllä muualtakin jos jaksaa vähän nähdä vaivaa. Kumpi sitten on tärkeämpää, se että on paljon jäseniä jotka silloin tällöin kirjoittaa jotain järkevää vai vähän jäseniä jotka postaa 10 kertaa päivässä siitä miten ST185 ja Caldina on kaikista nopeinpia autoja.
Lainaus käyttäjältä: J.J. - 23 joulukuu, 2009, 10:23:58
Tuosta listasta silmään pisti kyllä ainakin 1 jäsen jolla on edelleen Supra, toisin kuin itselläni.
Jonkinlainen jäsenmaksu varmasti karsisi "turhia" jäseniä. Esimerkiksi itse liityin koska googletin Suprasta jotain juttua ja päädyin klubin sivulle alueelle johon ei ollut oikeutta. Mutta koska jäsenyys ei maksanut mitään päätin liittyä. Eri asia on sitten kuinka moni olisi kiinnostunut siitä maksamaan, koska tiedon mitä täällä on, etsivä löytää sen kyllä muualtakin jos jaksaa vähän nähdä vaivaa. Kumpi sitten on tärkeämpää, se että on paljon jäseniä jotka silloin tällöin kirjoittaa jotain järkevää vai vähän jäseniä jotka postaa 10 kertaa päivässä siitä miten ST185 ja Caldina on kaikista nopeinpia autoja.
kaiva ne herneet sieltä nenästäs...ja tollasta täällä ei ole kukaan väittänyt.
Jos tulee jäsenmaksu niin meikä häippäsee ainakin, jos joku "foorumiharrastaja" on niin aktiivinen että tästä haluaa maksaa niin.. otan osaa.
Ainiin. Hyvää joulua.
Nyt kun näennäisdemokratian kautta on kerätty parhaat ajatukset, aloitetaankin joulusiivous. ;D
Lainaus käyttäjältä: J.J. - 23 joulukuu, 2009, 10:23:58
Tuosta listasta silmään pisti kyllä ainakin 1 jäsen jolla on edelleen Supra, toisin kuin itselläni.
Kuin myös. Tuskin vaan puhutaan samasta henkilöstä.
Se supra vissiin seisoo neljättä talvea ilman konetta... josko se jo ensi kesänä liikkuisi.
Lainaus käyttäjältä: samsa - 23 joulukuu, 2009, 12:55:37
Kuin myös. Tuskin vaan puhutaan samasta henkilöstä.
Se supra vissiin seisoo neljättä talvea ilman konetta... josko se jo ensi kesänä liikkuisi.
Seisoo se omakin supra ilman konetta jo kolmatta talvea :P On silti rekisterissä ja omassa omistuksessa :icon_salut:
yhyy :'(
mustois tullu lauantaina taas kerhokaluston omaava mut ei ihan tullu..
sunnuntaina ei sitte enää kelvannutkaan... ;D
terveisiä vaan yhelle apinalle
Anteeksi offtopic, mutta mihin offtopic on kadonnu. Oliko mun eilen sinne postaama video niin kauhea?
Lainaus käyttäjältä: Kusti - 23 joulukuu, 2009, 18:01:59
Anteeksi offtopic, mutta mihin offtopic on kadonnu. Oliko mun eilen sinne postaama video niin kauhea?
Offtopic heilahti siivotessa jäsenalueelle. Ei muuta kuin jäseneksi, niin vot.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 23 joulukuu, 2009, 09:02:12
Mut Jore on legenda. Ja on noita muitakin huutelijoita, joiden tunnarit olen säilönyt kansan iloksi. Pääsääntöisesti ole poistanut muuten kaikki 700pv sitten viimeksi kirjautuneet.
Parhaat feilaajat ja muut legendat on hyvä säilöä varoittavaksi esimerkiksi. ;) Huutelijat ja erikoisliikemiehhet (lue: ei maksa "ostamiaan" osia tai toimita maksettuja) ansaitsisivat mun puolestani vaikka oman listansa, jotta jengi osaisi varoa. Tälläkin foorumilla pyörii edelleenkin näitä erikoisliikemiehiä.
+2
Lainaus käyttäjältä: Tem - 11 joulukuu, 2009, 23:52:46
Sitä justiin meinasin, että jaottelu voisi olla kuten kuin dnsf/ncf. Nythän tää vastaa vähän sitä, että dnsf oliskin SkylineClubFinland, mihin pääsis säälistä jollain säxällä ja zetallakin hengaamaan. ;D
En mä siis niitä peruscorollia kaipaa, nykyinen autovalikoima on aika proo, mutta jos niitä kerhon nimen takia pois pysyviä sporttitojoja sais tänne..
eikös dnsf:llä just zeta-miehet oo niitä kunniajäseniä
Lainaus käyttäjältä: suprasami - 03 tammikuu, 2010, 14:59:24
eikös dnsf:llä just zeta-miehet oo niitä kunniajäseniä
Eikös täälki euro mk4 omistajat oo KURKOJA, jdm mk4 omistajat wannabe kurkoja eli mulukkuja ja muut vaa ihan normi apinoita? :icon_rr:
HerneHerneHerne :whip2:
Lainaus käyttäjältä: Hencca - 03 tammikuu, 2010, 17:30:59
Eikös täälki euro mk4 omistajat oo MULKKUJA, jdm mk4 omistajat wannabe kurkoja eli postimiehiä ja muut vaa ihan normi apinoita? :icon_rr:
HerneHerneHerne :whip2:
On.
Lainaus käyttäjältä: Hencca - 03 tammikuu, 2010, 17:30:59
Eikös täälki euro mk4 omistajat oo KURKOJA, jdm mk4 omistajat wannabe kurkoja eli mulukkuja ja muut vaa ihan normi apinoita? :icon_rr:
HerneHerneHerne :whip2:
forumin nimeksi sopisikin tuo "korkeasaari" aika hyvin, ei nimi suosis mitään tiettyä automallia. :-*
Lainaus käyttäjältä: suprasami - 03 tammikuu, 2010, 20:36:00
forumin nimeksi sopisikin tuo "korkeasaari" aika hyvin, ei nimi suosis mitään tiettyä automallia. :-*
Totta. Samoin sä voisit vaihtaa nickiksi korkeasaarisami.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 03 tammikuu, 2010, 20:39:50
Totta. Samoin sä voisit vaihtaa nickiksi korkeasaarisami.
pitänee harkita :)