olisin tiedustellut mitätarvii ottaahuomioon josvaihtaa 7MGTE koneen 1JZ 2,5 TWIN TURBOON,AUTO ON SIIS VM90 TOYOTA SUPRA 7MGTE.olisin siis vaihtamassa konetta,käykö vaihdelaatikkosuoraan ja koneen korvakkeet,kiitos tiedoista. :yum:
Edit: Otsikkoa muutettu selvemmäksi. ~Baz~
Kuullu ikinä HAKU toiminnosta?? :evil5:
kytkinkoppa ainakin pitäs vaihtaa oikeenlaiseen...
suosittelisin autojäseneksi liittymistä. on noita jz-projekteja ollut täällä muutamia.
Lainaus käyttäjältä: suprasami - 06 tammikuu, 2010, 15:43:23
suosittelisin autojäseneksi liittymistä. on noita jz-projekteja ollut täällä muutamia.
en voi vielä liittyä kun eiole autoa auto tulee vasta toukokuussa.
Lainaus käyttäjältä: routsa - 06 tammikuu, 2010, 15:48:25
en voi vielä liittyä kun eiole autoa auto tulee vasta toukokuussa.
hetkinen, auto tulee toukokuussa ja nyt jo suunnittelen koneen vaihtoa? :icon_scratch: jos auto vasta sillon tulossa niin eikö kannattais suoraan ostaa auto mikä on 1JZ koneella? ;D kun ei se nyt kuitenkaan mitään herkkua se koneen vaihtaminen ole.
Kaukaa se on sitten tulossa jos toukokuussa vasta. Eihän noita olekaan kun jokaisessa euroopan maassa tarjolla.
nii i kbc garagelllaki olis siellä tollanen jza70 ni ei tarttei mitään muutoksia tehä tai se on tietty jollei oikealta osaa ajaa ;D
Näitä on tullu ite selailtua.
http://www.supraforums.com/forum/forumdisplay.php?f=77
http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?t=374624
http://www.supramania.com/forums/showthread.php?t=29117
http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?t=99912
http://www.supramania.com/forums/showthread.php?t=43888
http://www.supras.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=54
http://www.supramania.com/forums/showthread.php?t=59181
Siinä hieman tarpeellista ja tarpeetontaa tietoa...
Lisäilin yhden
http://mkiiisupra.homeip.net/index2.html
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 07 tammikuu, 2010, 13:17:47
Kaukaa se on sitten tulossa jos toukokuussa vasta. Eihän noita olekaan kun jokaisessa euroopan maassa tarjolla.
::)auto tulis vaikka heti mutta limittiä siihen on vasta keväällä,ja kyselen koneen vaihtoa siksi kun meinasin et 2.5l kestäsparemmin,anteeks tyhmyyteni olen vähän vihreä näissä supra asijoissa mut kiitos hyvistä sivuista ja neuvoista.
jos vasta miettimässä autoa niin kannattaa oikeasti hakea myös suoraan 1jz koneella olevaa mkiii supraa.. Tulee meinaan helpommaksi ellei jopa halvemmaksikin. Vaikka eihän 7m koneessakaan mitää vikaa sinäänsä ole kunhan muutaman perus heikkouden korjaa heti alkuunsa. Onhan täällä klubillakin muutamat henkilöt ajaneet 7m moottoria isoillakin tehoilla ilman suurempia ongelmia, jotkut kiusaavat konetta vielä ilokaasulla rata ajossa.
ainakin mua kyllä kiinnostaa että miks ostat supran 7M koneella jos meinaat heti vaihtaa 1JZ keulalle mutta kuitenkaan et suoraan osta 1JZ koneella olevaa? kun ei se koneen vaihto nyt kuitenkaan ihan kahen päivän homma ole et vanha pois ja uus tilalle ;D ja sillon toukokuussa rupee ajokausikin varmaan pikkuhiljaa alkamaan
ja sellainen vinkki vielä ettei todellakaan kannata viimeisillä rahoilla ostaa supraa. Jos jotain vikaa tulee niin osissa on lievä supra lisä.
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 07 tammikuu, 2010, 22:48:41
ja sellainen vinkki vielä ettei todellakaan kannata viimeisillä rahoilla ostaa supraa. Jos jotain vikaa tulee niin osissa on lievä supra lisä.
samaa mieltä jos joutuu hakeen osia marmori tiskiltä niin ei ihan ilmasia yleensä ole osat jonkin verran joutunu itsekkin asioimaan ja aina se ottaa päähän yhtä paljon ;D eli kyllä jonkin verran pitää jäädä sitten rahaa mahdollisiin vastoinkäymisiin
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 07 tammikuu, 2010, 22:08:41
jos vasta miettimässä autoa niin kannattaa oikeasti hakea myös suoraan 1jz koneella olevaa mkiii supraa.. Tulee meinaan helpommaksi ellei jopa halvemmaksikin. Vaikka eihän 7m koneessakaan mitää vikaa sinäänsä ole kunhan muutaman perus heikkouden korjaa heti alkuunsa. Onhan täällä klubillakin muutamat henkilöt ajaneet 7m moottoria isoillakin tehoilla ilman suurempia ongelmia, jotkut kiusaavat konetta vielä ilokaasulla rata ajossa.
Mut kun niissä on ratti oikeella eikä sieltä voi ajaa..yhyyyyy ::) ;D
Lainaus käyttäjältä: Strabe - 07 tammikuu, 2010, 23:22:05
Mut kun niissä on ratti oikeella eikä sieltä voi ajaa..yhyyyyy ::) ;D
Totta. Jos Jumala olisi tarkoittanut suomipojan ajamaan autoa oikealta, olisi hän luonut parkkihalleihin ja drive in -luukulla asioimisen ajoväylän oikeaan laitaan. Mutta kun ei.
Ettekö osaa peruuttaa, siinä saa muille hyvän mielen kun peruuttaa mäkin luukulle, kokeiltu on..
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 07 tammikuu, 2010, 22:48:41
ja sellainen vinkki vielä ettei todellakaan kannata viimeisillä rahoilla ostaa supraa. Jos jotain vikaa tulee niin osissa on lievä supra lisä.
joo en ole viimeisiärahoja laittamasskaan,ihan harraste autoks tulis.mulla on tommonen chervoletti eikä sinäkään ihan halvat osat ole esim,etupyöränlaakeri yhdellepuolelle 600e.tahtos vaan kauheesti kesä autoa ja takavetosta missä olis vähäsen potkus.
Lainaus käyttäjältä: routsa - 08 tammikuu, 2010, 17:47:41
joo en ole viimeisiärahoja laittamasskaan,ihan harraste autoks tulis.mulla on tommonen chervoletti eikä sinäkään ihan halvat osat ole esim,etupyöränlaakeri yhdellepuolelle 600e.tahtos vaan kauheesti kesä autoa ja takavetosta missä olis vähäsen potkus.
Juu. Äkkiseltään luettuna vaikutti vain siltä kun sanoit limittiä olevan vasta keväällä. Kaverilla on myös shevy 350pikkulohkolla ja voin sanoa ettei niiden osien ja supran osien hintoja voi edes vertailla keskenään.. Esim. Supraan takokamat pahveineen laakereineen on reilu 2kiloeuron paukku, kun taas shevyyn ostaa koko alakerran takomännillä sun muilla alle tonnin ;D
Lainaus käyttäjältä: Holset - 08 tammikuu, 2010, 00:57:30
Ettekö osaa peruuttaa, siinä saa muille hyvän mielen kun peruuttaa mäkin luukulle, kokeiltu on..
Onko Akaassa muka mäkki :o ;D ;D
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 08 tammikuu, 2010, 18:05:06
Juu. Äkkiseltään luettuna vaikutti vain siltä kun sanoit limittiä olevan vasta keväällä. Kaverilla on myös shevy 350pikkulohkolla ja voin sanoa ettei niiden osien ja supran osien hintoja voi edes vertailla keskenään.. Esim. Supraan takokamat pahveineen laakereineen on reilu 2kiloeuron paukku, kun taas shevyyn ostaa koko alakerran takomännillä sun muilla alle tonnin ;D
Onko Akaassa muka mäkki :o ;D ;Djoo tarkotinkin vähän uudempia chervolettejä,näitä etuvetosia,kylhän noihin vanhoihin saa osia halvalla :headbang:
Lainaus käyttäjältä: routsa - 08 tammikuu, 2010, 17:47:41
joo en ole viimeisiärahoja laittamasskaan,ihan harraste autoks tulis.mulla on tommonen chervoletti eikä sinäkään ihan halvat osat ole esim,etupyöränlaakeri yhdellepuolelle 600e.tahtos vaan kauheesti kesä autoa ja takavetosta missä olis vähäsen potkus.
itse edelleen sitä mieltä että ostaa sellanen missä on se 1JZ valmiina koska siihen menee kuitenkin muutama euro kun ostat 1JZ koneen ja osia siihen kun sen nokalle vaihdat niin halvemmalla melkeimpä pääsee ku ostaa tosiaan suoraan supran missä on 1JZ. mikäs muuten on sitten "vähän" potkua? ;D ja meinasitko niinkun jo kyseisellä autolla ajaakkin ens kesänä? siis jos keväällä ostat auton ja tilaat/ostat siihen 1JZ koneen ja alat koneen vaihtoa tekemään
Lainaus käyttäjältä: Miqqe - 09 tammikuu, 2010, 00:24:40
itse edelleen sitä mieltä että ostaa sellanen missä on se 1JZ valmiina koska siihen menee kuitenkin muutama euro kun ostat 1JZ koneen ja osia siihen kun sen nokalle vaihdat niin halvemmalla melkeimpä pääsee ku ostaa tosiaan suoraan supran missä on 1JZ. mikäs muuten on sitten "vähän" potkua? ;D ja meinasitko niinkun jo kyseisellä autolla ajaakkin ens kesänä? siis jos keväällä ostat auton ja tilaat/ostat siihen 1JZ koneen ja alat koneen vaihtoa tekemään
Mutta jos ei meinaakaan postia ruveta jakamaan niin sitten on tehtävä näin! ja jos osat on valmiina niin eihän siinä koko kevättä mee jotta yhden moottorin vaihtaa?
olisikos helpompi homma tehdä jza70 koppaan konversio että muuttaa ohjauksen vasemmalle? Tosin tarvii siihenkin osia, mutta ainakin alkuun kykenisi ajamaan oikealta ja vaikka seuraavana talvena sitten kääntää ratin eri puolelle. Toki saman voi motin kanssa tehdä, eiköhän se 7m kestä pienin fiksauksin yhden kesän, ainakin about vakiotehoilla..
On tossa ohjauksen kääntämisesäki oma hommansa. En kyllä ymmärrä mikä peikko tuo RHD joillekki on, koska ei se sen ihmeellisempi oo ku LHD. Mutta tietenki eri juttu jos välttämättä haluaa, että se ratti on vasemmalla nii varmaan ''helpoin'' on tuo moottori vaihtaa.
Lainaus käyttäjältä: Miqqe - 07 tammikuu, 2010, 22:34:26
ainakin mua kyllä kiinnostaa että miks ostat supran 7M koneella jos meinaat heti vaihtaa 1JZ keulalle mutta kuitenkaan et suoraan osta 1JZ koneella olevaa? kun ei se koneen vaihto nyt kuitenkaan ihan kahen päivän homma ole et vanha pois ja uus tilalle ;D ja sillon toukokuussa rupee ajokausikin varmaan pikkuhiljaa alkamaan
Post-Iii, i dont understand.. Itella, Aaa, now i get it.
Eli näin suomeksi sanottuna, onko kaikkien pakko vetää Itellan tarrat autoon jos ei taho?
eikö olis kuitenkin helpointa vaan ajaa sillä 7m koneella ??? mitään järkeä ainakaan 500cc pienempään sitä vaihtaa...
jos vaihtamaan rupeaa niin 2jz-gte pata pellin alle, tai sit ajelee sillä 7ämmällä.
Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 11 tammikuu, 2010, 13:38:57
Post-Iii, i dont understand.. Itella, Aaa, now i get it.
Eli näin suomeksi sanottuna, onko kaikkien pakko vetää Itellan tarrat autoon jos ei taho?
Itse myös sitä mieltä, että jos kyseisen kamppeen saa vasurina niin ajetaan vasemmalta.
Lainaus käyttäjältä: jussi1 - 20 helmikuu, 2010, 10:35:24
Itse myös sitä mieltä, että jos kyseisen kamppeen saa vasurina niin ajetaan vasemmalta.
Sama.
Lainaus käyttäjältä: jussi1 - 20 helmikuu, 2010, 10:35:24
Itse myös sitä mieltä, että jos kyseisen kamppeen saa vasurina niin ajetaan vasemmalta.
Eri mieltä, mieluummin rhd kuin lhd.. 8)
Maku asioita, sano koira kun muniaan nuoli ;D
Lainaus käyttäjältä: Venom - 20 helmikuu, 2010, 14:43:59
Eri mieltä, mieluummin rhd kuin lhd.. 8)
Maku asioita, sano koira kun muniaan nuoli ;D
Nopeasti tottuu rhd autoon, mutta makuasioita todellakin, niinkuin Venom sanoi :)
Jos swappi vinkkiä ja palikkaa tarvitsee 1JZ tai 2JZ swappiin, niin Kbc garageen kannattaa ottaa yhteyttä.
Lainaus käyttäjältä: jussi1 - 20 helmikuu, 2010, 10:35:24
Itse myös sitä mieltä, että jos kyseisen kamppeen saa vasurina niin ajetaan vasemmalta.
Itse olin samaa mieltä ja olen vieläkin vaikka ajan rdh mk4 ;D
Lainaus käyttäjältä: jussi1 - 20 helmikuu, 2010, 10:35:24
Itse myös sitä mieltä, että jos kyseisen kamppeen saa vasurina niin ajetaan vasemmalta.
Itekin olin tätä mieltä ennen kuin itselle ostin RHD:n. Olin kyllä aiemminkin RHD:llä ajanut joten se ei varsinaisesti mitenkään outo juttu ollut. Nyt kun tolla RHD:llä ajellu 6kk, niin mieli on kyllä muuttunut täysin. On kyllä niin hyvin tottunu tohon, ettei sillä ajo eroa enää mitenkään LHD:stä, eikä sitä itse tule edes ajateltua kuin silloin kun siitä joku jotain huomauttaa tai kyselee. Eri asia tietysti jos ei hinta ero RHD:n ja LHD:n välillä ole iso esim. vaikka joku S13.
Lainaus käyttäjältä: superpete - 19 helmikuu, 2010, 23:51:55
eikö olis kuitenkin helpointa vaan ajaa sillä 7m koneella ??? mitään järkeä ainakaan 500cc pienempään sitä vaihtaa...
jos vaihtamaan rupeaa niin 2jz-gte pata pellin alle, tai sit ajelee sillä 7ämmällä.
Samaa mieltä. Jos kerran vaihtaa pitää niin samalla vaivalla vaihtuu sitten jo se kuningasmoottori 2JZ-GTE.
Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 20 helmikuu, 2010, 19:35:00
Samaa mieltä. Jos kerran vaihtaa pitää niin samalla vaivalla vaihtuu sitten jo se kuningasmoottori 2JZ-GTE.
"se kuningas moottori" , siitä voi olla montaa eri mieltä. 1JZ:tan suurena etuna on tod. lyhyt iskun pituus vs. 2JZ.
Taasen 2JZ:tan etuna on se, 500cm3 + paremmin virtaava kansi.