Elikkä tuli tossa otettua motarilla kun oli ihanan kuivat kelit nii hyvät nopeudet ja parkkiin ajaessani ja tyhjä käynnillä käyttäessäni huomasin helvetillisen metallisen kolinan joka tulee selvästi ylä kerrasta ja voimistuu kierrosten mukaan, ja kun kierrokset laskee nakutus voimistuu enemmän ja sitten vaimenee... Vaihdettiin kaverin kanssa kuutos pytyn imupuolen venttiilin säätöpalat kun oli 0,12 välys mutta eipä auttanut ollenkaan...???? Missähän voisi olla vika ja onko samanlaisia oireita ollut jollain muulla...???
kiertokanki nyt tulee mieleen , eli laakeri sökö tai jos on hydrauliset nostajat niin yks sit hajonnu , katso minkä väristä öljy on koneessa , jos on metalli hitusia öljyssä niin laakeri selvä
Joo vois huomenna laskee öljyt pihalle ja ihmetellä sit...
mkiv? 2jz? ei o hydraulisia säätimiä
ajelitko ihan varmasti rauhassa? :D vaiko pääsikö kone huutamaan ns. ylikierroksilla?
Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 29 maaliskuu, 2010, 23:03:15
ajelitko ihan varmasti rauhassa? :D vaiko pääsikö kone huutamaan ns. ylikierroksilla?
no tosta hyvästä nopeudesta voi päätellä ainakin, että syöttäny täysillä menemään ;D
joo tietysti käynyt sit vanhan aikaiset eli tarkoituksena iskeä neloselta vitoselle niin onkin hypänny 3:selle.. sen jälkeen kyllä sanoo auts jo autonkin puolesta :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 29 maaliskuu, 2010, 22:07:01
kiertokanki nyt tulee mieleen , eli laakeri sökö tai jos on hydrauliset nostajat niin yks sit hajonnu , katso minkä väristä öljy on koneessa , jos on metalli hitusia öljyssä niin laakeri selvä
Jos alakerran laakerit on kyseessä, niin huomaa hyvin jos ilman vaihdetta nostatat kierrokset +4000 ja alas laskiessa naputtaa kalkatta selvästi niin kk lakrut.
Lainaus käyttäjältä: Noppa_ - 29 maaliskuu, 2010, 23:02:42
mkiv? 2jz? ei o hydraulisia säätimiä
MkIV kyseessä ja vapaasti hengittävää mallia mut nyt näyttää siltä et tt kone keulalle jos toi sano ittensä irti.. :D
Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 29 maaliskuu, 2010, 23:05:49
joo tietysti käynyt sit vanhan aikaiset eli tarkoituksena iskeä neloselta vitoselle niin onkin hypänny 3:selle.. sen jälkeen kyllä sanoo auts jo autonkin puolesta :icon_biggrin:
Ihan "rauhallisesti" ajoin vitosella melkein tappiin asti tuli kokeiltua... :D Mut kyl vaihteet meni niinkun pitikin ja ei pitäny mitään ihmeellistä ääntä mut sit parkissa tyhjäkäynnillä nakutti...
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 29 maaliskuu, 2010, 23:13:17
Jos alakerran laakerit on kyseessä, niin huomaa hyvin jos ilman vaihdetta nostatat kierrokset +4000 ja alas laskiessa naputtaa kalkatta selvästi niin kk lakrut.
Ei oo uskaltanu kierrättää noin ylös nyt mut kyl jos kierroksia antaa ees vähän nii kierrosten laskiessa kalkatus voimistuu ja sit tasaantuu... :D
kuulostaa vähän samalta vialta kun mun bemussa.. tosin siinä hydrauliset nostajat.. löyn vaan koneeseen sellaista öljyn sekaan lyötävää ainetta joka pesee koneen sisältä tyystin ja laskin öljyt pihalle.. aikamoista metallihippusia sieltä tuli.. sen jälkeen uudet öljyt jonka sekaan laitettiin jokin aine joiden nimiä en enää muista.. ajeli hetken ja kalkatus lähes katosi mut kyl se kuuluu jos oikein päänsä auton alle tunkee :P luultavasti hydraulinen nostaja sökö
Lainaus käyttäjältä: Make15 - 30 maaliskuu, 2010, 14:55:13
Ei oo uskaltanu kierrättää noin ylös nyt mut kyl jos kierroksia antaa ees vähän nii kierrosten laskiessa kalkatus voimistuu ja sit tasaantuu... :D
KK lakrut 95% varmasti
No nii nyt tuli öljyt laskettua ja vaihdettua mut ei metalli hippuja öljyssä eikä oudon väristä eli kaikin osin näyttäis olevan alakerta kunnossa... Ja tänään vähän kuuntelin konetta taas nii se vaan selvemmin ja selvemmin kuuluu yläkerrasta ja mun mielestä viel venttiilikopan alta eli oiskohan sit nokka kiero tai jotain tommosta... Ja eilen kun lähdin kokeilemaan sitä nii ajoin noin 40km nii 1/4 tankki besaa hujahti sen siliän tien...?? :D
Lainaus käyttäjältä: Make15 - 30 maaliskuu, 2010, 19:39:15
No nii nyt tuli öljyt laskettua ja vaihdettua mut ei metalli hippuja öljyssä eikä oudon väristä eli kaikin osin näyttäis olevan alakerta kunnossa... Ja tänään vähän kuuntelin konetta taas nii se vaan selvemmin ja selvemmin kuuluu yläkerrasta ja mun mielestä viel venttiilikopan alta eli oiskohan sit nokka kiero tai jotain tommosta... Ja eilen kun lähdin kokeilemaan sitä nii ajoin noin 40km nii 1/4 tankki besaa hujahti sen siliän tien...?? :D
no mulla (celicasupra) niin aivan samat oireet niin oli alakerran laakeri sökö.mut ei olis kyl 40km kestäny ajaa kun alko aika äkkiä tahmimaan kii..
ja mulla kanssa kuulosti kovasti et kannesta tulis ääni..mut sepä kaikuu niin hienosti et tuntu vaan..voi toki jokin muukin vika olla..
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 30 maaliskuu, 2010, 20:49:23
no mulla (celicasupra) niin aivan samat oireet niin oli alakerran laakeri sökö.mut ei olis kyl 40km kestäny ajaa kun alko aika äkkiä tahmimaan kii..
ja mulla kanssa kuulosti kovasti et kannesta tulis ääni..mut sepä kaikuu niin hienosti et tuntu vaan..voi toki jokin muukin vika olla..
sama homma nelikko celican kanssa,kuulu niinku yläkerrasta ääni mut silti kk-laakerit paskana :tard:
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,10155.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,10155.0.html)
öljypohja auki niin kertoo jo paljon...ei välttämättä tuu öljyssä mujuu viel..riippuu tietty paljonko oot sitä jo repiny...mut sieltä kun heiluttelee niin tuntee kyllä missä väljää.. :) :icon_biggrin: