Tuossa aloin tekeen jakopään remonttia ja tuli ongelmaksi kampiakselin päässä olevan hihnapyörän irroitus. Saako sitä millään lukittua paikalleen että saisi mutterin käännettyä akselin päästä auki, apuja kaivataan...
Aiheesta varmaan löytyis jo haulla faktoja
Mut jos on vitun tehokas pulttipyssy ni sillä ampuu sen auki tai sit pistät ykkösen silmää ja kaverin hyttii painaa jarrua.. räikkä ja pitkä putkenpätkä millä väännät sen auki... on jossain 300nm eli kiiinni.
Mun omaan vaihdettiin viime Syksynä jakopään hilppeet ja oli kyllä kovas kiinni se, kaveri muistaakseni ampu sen helvetinmoisella pulttipyssyllä auki, mutta syyläri piti ottaa irti, että sai tarpeeks ison pyssyn sinne :D Kaippa laitat hks/greddy kevlar hihnan sinne orkkiksen sijaan??
Siinä vauhtipyörän tonteilla on semmonen muovinen luukku minkä pois ottamalla tulee itse vauhtipyörä näkyviin, hiukan kun viitsii konetta pyöritellä sieltä tulee näkyviin reikä, mihin jonkun esim. tuurnan tunkemalla saa koneen lukittua paikalleen. Sitten vaan niin paljon jatkovartta kun löytyy ja kampuran pultti auki. se on kireässä. Näillä konsteilla se omasta saatiin irti.
Lainaus käyttäjältä: ooee - 22 toukokuu, 2010, 18:42:46
Kaippa laitat hks/greddy kevlar hihnan sinne orkkiksen sijaan??
Sitten täytyy samalla laittaa kirkas jakopään koppa jotta voi kaikille esitellä sitä hienoa remmiä. Tuskin montaa JZ moottoria Suomesta löytyy mihin oikeasti sellainen tarvitsisi laittaa. Rahamiehet asia erikseen.
joo ei ihan pulttipyssy mahtunut väliin, mut kai sen syylärin vois irti ottaa kun purki kaiken muun jo siitä pois. saapahan uudet litkut sisään.
ja ihan vakio hihnalla vielä mennään. no tarvii mennä aamusta pajottaan lisää hallille...
ei oo kyllä kirkasta koppaa, eikä tartte esitellä sitä, mutta tullu jotenki vähä skeptiseks tosta jakopäästä ylipäätään, niin jos sinne saa vakiota paremman, niin se on pieni hinta siitä, että sillä voi pahimmas tapaukses säästää moottorin täystuhon :o
Mitä makso orkkis hihna??
jos ei millää meinaa lähtee ni koitappa tämmöstä:
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,8.msg85549.html#msg85549
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 23 helmikuu, 2009, 11:46:06
Itse kokeilin kahdellakin pulttipyssyllä, ei vaikutusta.. oli tehtävä ihan korjausmanuaalissakin sanottu toyota special tool eli siis kiinni niihin kahteen hihnapyörässä olevaan pultinreikiin kuvassa oleva härveli kiinni. N. 2 metrin varralla kiinni ja 1½ metrin voimavarrella lähti irti "ja ihan helposti" ;D Momentti on muuten 324Nm, ei ihmekään jos vähän kiinni...
(http://www.dvdplaza.fi/galleria/data/1034/tool1.jpg)
itse tehny samanlaisen special toolin ;) ja aina on auennu ilman lämmityksiä
dodiih, nyt on hihna vaihdettu. muutaman tunnin otti kaikkiaan aikaa mutta onnistu ilman suurempia ongelmia. Ja oli muuten silleen sopivasti kiinni hihnapyörä, mutta lähti kahen metrin jatkovarrella ihan helposti irti. Hihnan hinta 40e korsumäen autosta ja sit kiristin ja ohjainrulla 170e päälle...
Lainaus käyttäjältä: M1kk00 - 23 toukokuu, 2010, 23:53:25
dodiih, nyt on hihna vaihdettu. muutaman tunnin otti kaikkiaan aikaa mutta onnistu ilman suurempia ongelmia. Ja oli muuten silleen sopivasti kiinni hihnapyörä, mutta lähti kahen metrin jatkovarrella ihan helposti irti. Hihnan hinta 40e korsumäen autosta ja sit kiristin ja ohjainrulla 170e päälle...
kai sä laitoit sitten sen apulaite hihnapyörän oikeeseen momenttiin ettei vaan jääny löysälle?
juu, tuli vedettyä ihan momenttii ja karvan verran päälle, että pitäis pysyä
Mulla olis sitten tuo toyotan special työkalu hankittuna marmotiskiltä. Sitä voidaan jatkossa lainata pientä korvausta vastaan. on muuten työ pikkasen helpompaa sillä :toothy10:
No hyvä et sait vaihdettua! :)
ihmeen iso hinnan ero orkkiksella ja kevlarilla :o
Minkälaises vehkees tää 1jz majailee sulla? ;)
Lainaus käyttäjältä: M1kk00 - 24 toukokuu, 2010, 00:01:26
juu, tuli vedettyä ihan momenttii ja karvan verran päälle, että pitäis pysyä
se on hyvä se niin sit ei välttämättä hajoo se pyörä niin herkästi :)
Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 toukokuu, 2010, 00:38:52
ihmeen iso hinnan ero orkkiksella ja kevlarilla :o
Kerros ihmeellä miten iso ero?
165e näytti olevan futurezilla greddyn hihna mikä mulla pyörii. oli kyllä erittäin laadukkaan olonen :)
Kuinkas monella on original hihna katkennu? eli onko kuinka tarpeellinen investointi tuo kevlar..
Lainaus käyttäjältä: harrih - 24 toukokuu, 2010, 15:25:04
Kuinkas monella on original hihna katkennu? eli onko kuinka tarpeellinen investointi tuo kevlar..
Orkkis on kyllä aivan riittävän hyvä ja maksaa sen ~40€ ;D
Lainaus käyttäjältä: Strabe - 24 toukokuu, 2010, 15:51:24
Orkkis on kyllä aivan riittävän hyvä ja maksaa sen ~40€ ;D
No näinhän minäkin kuvittelisin, mutta oikeesti olisi kiva kuulla jos hihna on menny poikki johtuen vain siitä että sen rakenne olisi liian heikko, ei niin että hihnalla ajettu 200tkm ja stefatki ajan saatossa kussu päälle koko ajan..
mulla oli aika huono se orkkishihna kun otettiin pois, lähteny sillee jo vähä "pärvöttymään" että helvetin hyvä oli vaihtaa se ihan ensimmäisenä ennenku ajo oikein yhtään..
Niinku ylempänä todettu: Oon tullu erittäin skeptiseks noista jakopäistä, vaikka kyllähän se orkkis remmmikin varmasti kestää, mutta mutta... :D olis kyllä ehkä pitäny tarkastaa toi orkkiksen hinta, ennenkö meni tilaan suoraa kevlarin :icon_scratch:
Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 toukokuu, 2010, 19:38:44
mulla oli aika huono se orkkishihna kun otettiin pois, lähteny sillee jo vähä "pärvöttymään" että helvetin hyvä oli vaihtaa se ihan ensimmäisenä ennenku ajo oikein yhtään..
Niinku ylempänä todettu: Oon tullu erittäin skeptiseks noista jakopäistä, vaikka kyllähän se orkkis remmmikin varmasti kestää, mutta mutta... :D olis kyllä ehkä pitäny tarkastaa toi orkkiksen hinta, ennenkö meni tilaan suoraa kevlarin :icon_scratch:
Paljonkohan oli sillä alkuperäisellä hihnalla ajettu?Kyllä noi salettiin sen 90-100tkm kestää mitä noille luvataan.Vai paljonko se nyt olikaan?Viisaammat valaiskoon.
105tkm/5vuotta lupaillaan noitten kestävän..
Aika pitkän ajan lupaavat :o
Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 toukokuu, 2010, 20:00:03
Aika pitkän ajan lupaavat :o
Aivan normaali Toyotan koneen kesto..
Varmasti kestää enemmänkin.
Jos täst nyt mitn lohtua on niin netin mukaan 1 ja 2 gen 1JZ-GTE olis non-interference moottori.
Eli niissä mis on puristus-suhde 8.5:1.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_JZ_engine#1JZ (http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_JZ_engine#1JZ)
Viisaammat korjatkoon...
Lainaus käyttäjältä: Gitz - 24 toukokuu, 2010, 20:12:03
Jos täst nyt mitn lohtua on niin netin mukaan 1 ja 2 gen 1JZ-GTE olis non-interference moottori.
Eli niissä mis on puristus-suhde 8.5:1.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_JZ_engine#1JZ (http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_JZ_engine#1JZ)
Viisaammat korjatkoon...
Toyotalla suurinosa G kannen moottoreista taitaa olla non-interference koneita..Kalalahden sivuilla tais olla listaa missä käy vahinko ja missä ei..
Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 toukokuu, 2010, 00:38:52
No hyvä et sait vaihdettua! :)
ihmeen iso hinnan ero orkkiksella ja kevlarilla :o
Minkälaises vehkees tää 1jz majailee sulla? ;)
ihan soarerin pellin alla sykkii, tollaseen kesäautoon menin is200 vaihtamaan kuukaus takaperin...
Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 toukokuu, 2010, 15:14:37
165e näytti olevan futurezilla greddyn hihna mikä mulla pyörii. oli kyllä erittäin laadukkaan olonen :)
Heh, meilläkin mitä hyllyssä ollut Greddyn ja Daycon kevlar-remmejä, niin Dayco (60e) vaikuttaa huomattavasti laadukkaammalta mitä Greddy (160e). Greddyssä pelkkä selkä vahvistettu, Daycossa myös hampaat.
menihän taas ihan vitun hyvin tääkin... :icon_scratch:
Tietääpähän ny mitä enskerralla laittaa... :evil5: