Millaisia tyyppi vikoja 7m-gte:ssä on..
ja onks kelläänkään tietoa miks suprani ei tuu käyntiin ku pari viikkoo sitten olin vähän savuttamassa ja oljyn jäähdyttemestä irtos kumi letku ja kone rupes koputtaa..no ei siin mittään vein auton himaa pari kertaa sen jälkeen sai vielä auton käyntiin sitt yks kerta sanoi vaan "clkick" ja tekee vieläkin samaa ääntä kun yrittää startata autoa oon koputtanu starttii mut ei mittää ja sinne on nii vitun hankala pästä ruuvaamaan.onks mittää hyvii vinkkejä? unohdin sanoa että auto käy ihan normaalisti kunahn sen juoksee käyntiin:D
Lainaus käyttäjältä: _mickey_ - 15 heinäkuu, 2010, 17:56:32
Millaisia tyyppi vikoja 7m-gte:ssä on..
Kannentiiviste ja koneen laakerit......
Liuskat kuluu startissa ja alkaa tehdä tota tai sitten sun kone on leikannut kiinni jos oot ilman öjyä ajanu ;)
Kyllä siihen starttiin pääse alakautta aika hyvin käsiksi,jos ei koputus auta niin eiköhän se irti vain pidä ottaa.
Edit/// Kai sulla on akku kunnossa.
T:Kimi
aika sekavaa tekstiä... akku tyhjä/napa irti ,käynnistyksenesto päällä (jos sulla on hälytin) siinä helpoimmat kattoa
Jos oot ollu kerran polttamassa kumia ja öljyn jäähdyttimen letku on irronnut kun koneella on kuormaa, niin pahaa vahinkoa epäilen sattuneen...
Pyöriikö kone kampuran päästä pyörittämällä normaalisti??
Jos autossa on automaattivaihteisto, voisin yhtenä hyvänä arvioida myös kepin asentotunistinta. Niissä on ollut vikaa.
Samoin herätejohto startille on liian heiveröinen ja kuparin ikääntyessä alkaa tuottamaan ongelmia.
Öljyvian ollessa kyseessä voi toki olla leikannut kiinnikin, tosin jos on käynyt ilman sivuääniä niin aika kumma. Öljynjäähyhän ei tuossa toimi kuin kovilla paineilla, joten teoriassa voisi kuvitella ettei ehkä riitä täystuhoon. Ehkä.
Öljynjäähyhän ei tuossa toimi kuin kovilla paineilla, joten teoriassa voisi kuvitella ettei ehkä riitä täystuhoon. Ehkä.
[/quote]
7mge ja 7mgte:ssä öljy jäähdytys lähtee kiertämään sivuvurtaus jäähdytyksenä kun öljy saavuttaa tietyn lämpötilan eli vaarana on se että paine romahtaa ja mistä voi hyvinkin seurata vaurioita laakeroinneissa , itseltä moinen on poistettu käytöstä , tarkoituksena on korvata se ihan oikealla kunnollisella täyspaineen alaisella jäähdytyksellä , suosittelen kaikille
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 15 heinäkuu, 2010, 22:40:41
7mge ja 7mgte:ssä öljy jäähdytys lähtee kiertämään sivuvurtaus jäähdytyksenä kun öljy saavuttaa tietyn lämpötilan eli vaarana on se että paine romahtaa ja mistä voi hyvinkin seurata vaurioita laakeroinneissa , itseltä moinen on poistettu käytöstä , tarkoituksena on korvata se ihan oikealla kunnollisella täyspaineen alaisella jäähdytyksellä , suosittelen kaikille
Näin juuri, sama tehtynä itsellä ja jatkuvalla jäähdytyksellä kun ei tuolla talvella tulla ajelemaan. Myös suodattimen siirto samalla on varsin hyvä idea, ja voi laittaa eri kierteenkin jos haluaa, niin saa isompaa suodatinta kiinni. En muista mitä tuossa joku suositteli, mutta oli tilavuudeltaan noin kolminkertainen supran orkkikseen verrattuna. Toki se suodattavuuskin on tärkeä asia varsinkin turboautossa. Onko muuten GE-koneessa tuo samoin, mun muistin mukaan öljynsuotimen jalassa ei ole paineventtiileitä, toki voin muistaa väärin kun ei hetkeen ole sellaista roplannut. Ja mitään termotunnistinta jalassa ei ole, vaan ihan painetoiminen jousi-mäntä systeemi, ainakin omassa vm -92 GTE-koneessa.