Ostin -94 Sorkun 1JZ-GTE koneella,
(http://i53.tinypic.com/71jvj9.jpg)
Ajattelin sinne tässä tullin veropäätöstä odotellessa laittaa ahtopainemittarin sinne ja nostaa ahtopaineet 1bar.
Kyselisin näin tietämättömänä että miten ahtopaineiden nosto onnistuu helpoiten/ helvimmalla?
Ja ahtopainemittarin letku liitetään imusarjasta lähtevään letkuun (kai?), Mutta miten?
Ja jos ahtojen nostamiseen tarttee jotain ostaa ni mitä ja mistä?
Kiitos jo etukäteen :)
Mulla on Kuulajousiventtiileitä myynnissä ahtojen nostoon, hinta 35e kpl postikuluineen. Jatketaan yksityisviesteillä tästä eteenpäin jos kiinnostaa.
-Kimmo
Taitaa tuohon n. 1barin tuntumaan vaatia jo FCD:n (http://www.hksusa.com/categories/?id=1925), tosin tämä ihan muualta luettuna/kuultuna. Viisaammat kertokoon, itsellä sama "projekti" edessä :)
"Ja ahtopainemittarin letku liitetään imusarjasta lähtevään letkuun (kai?), Mutta miten?"
No yleensä niissä tulee mukana t-haara, joku ahtoja näkevä letku vaan poikki ja toi siihen väliin.
Liityppä muuten autojäseneksi, niin näet paljon enemmän asiaa.. ;)
Lainaus käyttäjältä: Sami_ - 08 syyskuu, 2010, 14:52:54Taitaa tuohon n. 1barin tuntumaan vaatia jo FCD:n (http://www.hksusa.com/categories/?id=1925), tosin tämä ihan muualta luettuna/kuultuna. Viisaammat kertokoon, itsellä sama "projekti" edessä :)
Mjuu, siinä nurkillahan tota alkaa tarvita.
Ahdot nousee muuten "ittekseen" yli fuelcutin rajan, jos on avarampaa putkistoa. Eli jos japsituunari on moista ruuvannu alle, tai se on itellä ajatuksissa, niin ei tarvii minkäänlaista säädintä ahtojen nostoon.
ja jos turboilla tarkotus ajaa pitempään niin kannattaa laittaa downpipe ennenku alat ahtoja nostelee, muuten ahistaa pahasti ja hajoo paikat.
kai siihen kanttiii sitte samantien joku kunnon säädin ostaa >:D mutta jos nyt kerran halvalla niin mennään sitten :icon_salut:
kun halpa ja hyvä kohtaavat, aina yhtä lämmittävä tarina :love4:
Voisiko joku mahdollisesti selittää mikä on downpipe?
Löysin googlaamalla jotain erittäin ympäripyöreetä asiaa, mutta en mitään mikä olisi selvittänyt asiaa tarpeeks.
Tänään orkkis mittaristosta rupes ala näytöistä 2 vasemman puoleista vilkkumaan ja lopulta sammu ja nyt niihin ei tuu mitään tekstiä ku laittaa virrat, nopeus ja trippi toimii joskus, joskus ei - onkohan uuden mittariston osto edessä vai pystyykö korjaamaan?
Lainaus käyttäjältä: tuubi - 09 syyskuu, 2010, 01:50:39
Voisiko joku mahdollisesti selittää mikä on downpipe?
Löysin googlaamalla jotain erittäin ympäripyöreetä asiaa, mutta en mitään mikä olisi selvittänyt asiaa tarpeeks.
Tänään orkkis mittaristosta rupes ala näytöistä 2 vasemman puoleista vilkkumaan ja lopulta sammu ja nyt niihin ei tuu mitään tekstiä ku laittaa virrat, nopeus ja trippi toimii joskus, joskus ei - onkohan uuden mittariston osto edessä vai pystyykö korjaamaan?
saattaa olla vaan juotokset tiensä päässä elektroniikkaliikkeistä kannattaa kysellä jotakuta kolvaamaan ne uusiksi
Lainaus käyttäjältä: tuubi - 09 syyskuu, 2010, 01:50:39
Voisiko joku mahdollisesti selittää mikä on downpipe?
downpipe on eka osa pakoputkea turbon jälkeen, eli just se joka kaartaa auton alle
Lainaus käyttäjältä: Jantza - 09 syyskuu, 2010, 06:03:01
downpipe on eka osa pakoputkea turbon jälkeen, eli just se joka kaartaa auton alle
Eiköhän jätetä ne kuulajousiventtiilit volvo ja voorti miehille.. liian monta surullista tarinaa kuulleena noista menneen ajan "turboruuveista"..
se on vähän sama kun käyttäisi edelleen sisäkumeja renkaissa..
Lainaus käyttäjältä: Tem - 08 syyskuu, 2010, 15:24:22
"Ja ahtopainemittarin letku liitetään imusarjasta lähtevään letkuun (kai?), Mutta miten?"
No yleensä niissä tulee mukana t-haara, joku ahtoja näkevä letku vaan poikki ja toi siihen väliin.
Liityppä muuten autojäseneksi, niin näet paljon enemmän asiaa.. ;)
Mjuu, siinä nurkillahan tota alkaa tarvita.
Ahdot nousee muuten "ittekseen" yli fuelcutin rajan, jos on avarampaa putkistoa. Eli jos japsituunari on moista ruuvannu alle, tai se on itellä ajatuksissa, niin ei tarvii minkäänlaista säädintä ahtojen nostoon.
Elikkäs itsekin vääntämässä soareriin 3" putkistoa. Paljos ahdot muilla karkaillut yli 1barin pelkällä putkistolla (3" turboilta loppuun saakka) ja FCD:n kanssa? Vai pitääkö jonkun näköinen kuristin laippa vääntää heti y-pipen jälkeen, esim. 52mm reiällä niin kuin jotkut on 2jz tehnyt? Ja siis 2.5tt soareriin oli passeli tuo HKS FCD standard?
itellä turboilta lähti 2,5" putkee 30cm, sitte jousto ja loput 3" ahdot ilman kattia 0.95bar. vakio cooleri yms. välillä liekkö kilossa käyny kun pätkäs meno siihen ja moottorivaloo väläyteli =)
e: siis supra kyseessä