Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: TonyX - 21 syyskuu, 2010, 11:45:21

Otsikko: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: TonyX - 21 syyskuu, 2010, 11:45:21
supraan pitäis saada puolat niin kannattaako laittaa käytetyt vakiot vai sitten hommata jotku merkki kamat?
Jotain eroa käytännössä?

twin turbo bbu 450 bhp euromalli


kiitos.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: laamaporo - 21 syyskuu, 2010, 11:55:58
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 21 syyskuu, 2010, 11:45:21
supraan pitäis saada puolat niin kannattaako laittaa käytetyt vakiot vai sitten hommata jotku merkki kamat?

Kysytään niin päin, että mikä on syy hankkia uudet puolat?

Uusilla puolilla pystyt nostamaan ahtopaineita, muuten toki kelpaa hieman ajetutkin. Itse suosittelen Toyotan alkuperäisiä, ei tarvitse säätää asennuksen kanssa ja kestävät kyllä uutena kovaakin käyttöä.

Suosittelen myös liittymistä autojäseneksi, puolista löytyy paljon juttua jäsenpuolelta.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: TonyX - 21 syyskuu, 2010, 12:12:16
sillon ku ostin auton niin myyjä sano että kannattaa vaihtaa puolat.
hyvin toimi puol vuotta mutta nyt on alkanu välillä pätkiä ja sateella kun käynnistää niin käy vaan parilla pytyllä( kuulostaa boxerilta )
sitten ku lämpenee niin toimii taas ihan hyvin.
juu vois varmaan liittyä.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: Holset - 22 syyskuu, 2010, 00:51:58
Veikkaan öljyä tulppien poteroissa mutta autojäsenyys kannattaa aina..
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: TonyX - 22 syyskuu, 2010, 09:32:35
meinaatko holsetti että öljyrenkaat päästää läpi vai mistä se öljy sinne menis?
mutta ihmettelen sitä miten paljon sitä öljyä tarvii olla siellä ettei tulppa anna kipinää...?
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: avpm - 22 syyskuu, 2010, 09:50:29
Tarkottaisikohan Holsetti kumminkin ulkopuolen poteroita  ;)
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: laamaporo - 22 syyskuu, 2010, 10:01:53
Itsellä oli brittipoikien jäljiltä venakopan kannet niin löysästi kiinni että oli vuotanut öljyä puolille. Tosin ei siitä käyntihäiriöitä vielä silloin tullut. Itsellä menee kyllä niin päin, että kylmänä toimii hyvin, mutta kuumana rötää. Syy nimenomaan siis vanhat puolat.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: TonyX - 22 syyskuu, 2010, 10:03:34
 ;D täytyy avata ja kattoa.. pitäis auto vaan viiä katsastuksee ja päästömittauksessa en haluais että käy vaan parilla pytyllä
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: kaahari - 22 syyskuu, 2010, 11:25:43
Yks voi olla tietty ne puolien liittimet jos ne on aivan jauhoa ja hapettuneet...kuten vanhemminten tahtoo olla tapana. Ne nyt on helppo vaihtaa ja tarkastaa, siinä ne on puolien päällä. Miten paljon auto on ajettu? Tuleeko pätkiminen vain kylmänä ilman kuormitusta ? Ei lämpimänä ahdoilla / tyhjäkäynnillä?

Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: Epsanja - 22 syyskuu, 2010, 12:47:43
Lainaus käyttäjältä: avpm - 22 syyskuu, 2010, 09:50:29
Tarkottaisikohan Holsetti kumminkin ulkopuolen poteroita  ;)


itselläkin oli ko. vika, ulkopuolen poterot oli aivan täynnä öljyä, kumma kyllä - auto kuiteskin toimi ilman mitää sanomista  :P
kiristys autto ja ei vielä tähän päivää mennessä ole ainakaan uusiutunut ko. vika   :thumbsup:
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: TonyX - 22 syyskuu, 2010, 18:39:54
220tuhatta.. täytyy kattoa momentit kannesta kuhan saan autojäsenyys hyväksynnän.
Välillä alkaa käymään muutamalla pytyllä ( auto tärisee paljon ) ja jos niin tekee (harvinaista kylläkin mutta nyt ollut useammin)
niin kylmänä ja aina ollu sadekeli.
Välillä oon huomannut kuitenkin että saattaa pikaisesti pätkästä/nykäistä kiihdytyksessä mutta tämäkin alhaisissa nopeuksissa.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: Juhani - 22 syyskuu, 2010, 18:42:48
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 22 syyskuu, 2010, 18:39:54
220tuhatta.. täytyy kattoa momentit kannesta kuhan saan autojäsenyys hyväksynnän.
Välillä alkaa käymään muutamalla pytyllä ( auto tärisee paljon ) ja jos niin tekee (harvinaista kylläkin mutta nyt ollut useammin)
niin kylmänä ja aina ollu sadekeli.
Välillä oon huomannut kuitenkin että saattaa pikaisesti pätkästä/nykäistä kiihdytyksessä mutta tämäkin alhaisissa nopeuksissa.

Mulla on samoja oireita ollut, eikä ikinä lämpöisellä koneella. Itestä vaan tuntuu että ainakin mulla liittyy jotenkin nopeusanturin toimintaan. Ikään kuin löisi nopeudenrajoitinta päälle jo nollanopeudessa. Välillä kun aktiivispoilerin toiminnassa on häikkää ja välillä luistoneston valo vilkkuu...
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: kaahari - 22 syyskuu, 2010, 18:58:47
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 22 syyskuu, 2010, 18:39:54
täytyy kattoa momentit kannesta

Ainakin ittellä oli venttiilikoppien pultit ihan sormikireydessä ja alkoi vuotamaan kuin seula. Ilmeisesti kumitiiviste niin painunut/haprastunut parinkymmenen vuoden aikana

Mites jotain ihan perussettiä ennenkuin alat puolia vaihtamaan? Oletko tulpat vaihtanu? Antaako auto vikavaloa kun pyörii vajailla pytyillä? Jos sytytys ei toimi, sen pitäis antaa ignition circuit koodin tms. Kuitenkin puolat sen ~900€ on toyotalta setti  ::) ::)
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: TonyX - 22 syyskuu, 2010, 19:31:54
Oho suht ilmaset tojotan varaosat  ;D

Joo pakko avaa ja puhistaa, kattoo tulpat ja liittimien kunto.
Ei pala mikään virhevalo tai muukaan mikä ilmottas epänormaalista toiminnasta.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: TonyX - 23 syyskuu, 2010, 11:01:41
Tänä aamuna töihin olin menossa ja kävin pistää tulille että vähä sais lämmetä rauhassa..
kävi hyvin sen 5 min mutta sitten alko käymää vajaasti.. lähin ajamaan ja 2km pihasta toimi taas normaalisti..
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: TonyX - 27 syyskuu, 2010, 13:43:07
JEPPISTÄ elikkä 3:ssa puolassa oli hajonnut se klipsi ja joku oli varmistanut sitten tämän klipsikiinnityksen niin että oli laittanut NIPPUSITEEN pitämään sen siinä puolassa kiinni..

ihmekkää jos pätkii välillä ku varmaa kosteus sun muu menee väliin...
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: laamaporo - 27 syyskuu, 2010, 14:11:25
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 27 syyskuu, 2010, 13:43:07
JEPPISTÄ elikkä 3:ssa puolassa oli hajonnut se klipsi ja joku oli varmistanut sitten tämän klipsikiinnityksen niin että oli laittanut NIPPUSITEEN pitämään sen siinä puolassa kiinni..

ihmekkää jos pätkii välillä ku varmaa kosteus sun muu menee väliin...

Puolien liittimiä saa Toyotan tiskiltä varaosanumerolla 90980-11246. Hintaa jää n.6-8e/kpl, riippuu hieman mistä kysyy. Sunströmiltä klubialennuksineen n.6e/kpl, toki silloin tulee myös postikulut.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: TonyX - 27 syyskuu, 2010, 14:12:10
Kiitos paljon!
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: TonyX - 29 syyskuu, 2010, 16:37:16
Noni
nyt on puolien liittimet vaihdettu.
sehän kävi niin että siihen viimiseen vaihtoon kävi kämmi.. toinen johto se metalli pää katkesi.. >:(
väliaikaisesti on tökättu vain siihen silleen että just toimii..
mistä saa niitä sähköliittimiä mitkä on siinä puolanliittimen sisäpuolella?
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: laamaporo - 29 syyskuu, 2010, 16:40:37
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 29 syyskuu, 2010, 16:37:16
mistä saa niitä sähköliittimiä mitkä on siinä puolanliittimen sisäpuolella?

Kokeile jompaa kumpaa seuraavista:

Yleiselektroniikka (http://www.yeint.fi/) tai Partco (http://www.partco.fi/)
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: harrih - 29 syyskuu, 2010, 16:50:38
Toyotalla hyllykamaa..
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: Muffler - 13 huhtikuu, 2011, 19:30:54
kellään soareriin puolia ?:d tai joku hakenu liittimiä toyotalta ja millä numerolla haettu? jokane liitin iha hapero.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: samsa - 13 huhtikuu, 2011, 19:51:12
Lainaus käyttäjältä: Muffler - 13 huhtikuu, 2011, 19:30:54
kellään soareriin puolia ?:d tai joku hakenu liittimiä toyotalta ja millä numerolla haettu? jokane liitin iha hapero.
(http://www.mkiv.com/techarticles/parts/coil_harness/rc1010.jpg)

Mä laitan koht avatareksi tän numeron ni ei joka viikko tarvi jollekin kertoa :icon_salut:
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: Muffler - 13 huhtikuu, 2011, 21:03:07
täng juuu!
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 10:23:54
Jollain tietoa, sopiiko kyseinen liitin VVT-i:n 3-puolasysteemiin myös?
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 14:49:08
Soitin Tojolle, ja eivät osanneet kommentoida sopivuuteen. Mut sen sanoivat, että tuolla numerolla tulis vaan liitimen kuori, ei sisuskaluja?
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: laamaporo - 24 toukokuu, 2011, 15:19:52
Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 14:49:08
Soitin Tojolle, ja eivät osanneet kommentoida sopivuuteen. Mut sen sanoivat, että tuolla numerolla tulis vaan liitimen kuori, ei sisuskaluja?

Jep, niitä johdoissa kiinni olevia metallipinnejä ei kuulu tuohon. Kyseinen varaosa on vain muovikuori, joka iän ja lämmön myötä menee aika murenevaksi.

Eli kun vanha murenee, niin ne vanhat johdoissa kiinni olevat metallipinnit työnnetään tuon uuden liitinkuoren sisään ja lukitaan muovipinnillä.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: Pduk - 24 toukokuu, 2011, 15:25:49
Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 10:23:54
Jollain tietoa, sopiiko kyseinen liitin VVT-i:n 3-puolasysteemiin myös?

Samat on puolien liittimet. Eli sopii.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 19:40:13
Yks tarkennus viel. Eli riittää ku on vaan ne pinnit ehjänä, ni saa tuolla liittimen rungolla fixattua? Mulla on meinaan kaikki ne liittimen muoviosat ihan jauhona.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: kaahari - 24 toukokuu, 2011, 19:42:26
Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 19:40:13
Yks tarkennus viel. Eli riittää ku on vaan ne pinnit ehjänä, ni saa tuolla liittimen rungolla fixattua? Mulla on meinaan kaikki ne liittimen muoviosat ihan jauhona.

kyllä

muuten kaks kesää ollu mulla uudet liittimet, nyt kun otti irti nii alko jo hajoilemaan ne klipsut  >:( >:( >:( >:(
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 21:08:18
Kiitoksia kovasti  :P-<:.

Pistän liittimet huomenna tilaukseen, jos vaiks käyntihäröt vähän vähenis.


Aihetta sivuten, onko VVT-i:n puolatsydeemissä erillisiä kipinävahvistimia, vai tuleeko piuhat suoraan siitä igniter-purnukasta? Jos sitä innostuis vaikka kiskomaan uudet piuhat sinne, näyttävät nekin hiukan huonolta.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: Pduk - 25 toukokuu, 2011, 09:09:34
Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 21:08:18
Kiitoksia kovasti  :P-<:.

Pistän liittimet huomenna tilaukseen, jos vaiks käyntihäröt vähän vähenis.


Aihetta sivuten, onko VVT-i:n puolatsydeemissä erillisiä kipinävahvistimia, vai tuleeko piuhat suoraan siitä igniter-purnukasta? Jos sitä innostuis vaikka kiskomaan uudet piuhat sinne, näyttävät nekin hiukan huonolta.

Tulee siitä igniteristä suoraan puolille.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: samsarainen - 26 toukokuu, 2011, 14:47:08
APUVAAA! :icon_scratch:

Ennen ku tuhoon noi uudet liitimet, ni joku vois kertoo, et saaks sen pinnin jotenki pujotettuu perseen kautta sisää, vai katkastaanko piuha ja pujotetaan etukautta?
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: CrippleR - 26 toukokuu, 2011, 14:48:11
Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 26 toukokuu, 2011, 14:47:08
APUVAAA! :icon_scratch:

Ennen ku tuhoon noi uudet liitimet, ni joku vois kertoo, et saaks sen pinnin jotenki pujotettuu perseen kautta sisää, vai katkastaanko piuha ja pujotetaan etukautta?

Rikot vanhojen liittimien johtojen "pidikkeet" mitkä on siellä niin ne lähtee ihan vetämällä pois sieltä ja uusin vaan laitat samaa kautta takas.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: samsarainen - 26 toukokuu, 2011, 15:24:00
Oukki doukki. Tuun tänne jakaa sit sen vitutuksen ku en vaa osaa ;D
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: CrippleR - 26 toukokuu, 2011, 15:30:22
Just ite viimeviikolla vaihdoin omaan supraan ne, meni joku 20min :D
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: emk67 - 26 toukokuu, 2011, 15:52:13
Oli muuten mulla surkeessa kunnossa ne johdot, kovettuneet jne.
En ois kyllä laittanu takas noita, vaikkei johtosarjaa ois uusiksi tehtykään.
Liittimet sai suurinpiirtein puristettua sormissa hajalleen.
Puolat sitten ihan ehjät :toothy10:
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: laamaporo - 26 toukokuu, 2011, 16:22:39
Lainaus käyttäjältä: emk67 - 26 toukokuu, 2011, 15:52:13
Oli muuten mulla surkeessa kunnossa ne johdot, kovettuneet jne.
En ois kyllä laittanu takas noita, vaikkei johtosarjaa ois uusiksi tehtykään.
Liittimet sai suurinpiirtein puristettua sormissa hajalleen.
Puolat sitten ihan ehjät :toothy10:

Liittimien lisäksi nuo puolat menevät ainakin kannoistaan halki iän ja kuumuuden myötä. Kuvassa punaisilla viivoilla merkityistä kohdista. Omat olivat ainakin kaikki halki, tuli tilattua sitten uudet OEM:it.

(http://i832.photobucket.com/albums/zz243/laamaporo/Supra%20parts/Puolat_halki_640.jpg)
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: kaahari - 26 toukokuu, 2011, 23:10:46
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 26 toukokuu, 2011, 16:22:39
Liittimien lisäksi nuo puolat menevät ainakin kannoistaan halki iän ja kuumuuden myötä. Kuvassa punaisilla viivoilla merkityistä kohdista. Omat olivat ainakin kaikki halki, tuli tilattua sitten uudet OEM:it.

Kun hötkyilin toisen vian takia ja puolat oli irti, oli omista (luultavasti orkkis) puolista kaikkien kannat halki toiselta puolelta. Vika kuitenkin löytyi muualta joten orkkis puolat edelleen kiinni ja hyvin sytyttää ainakin 1,4bar asti... oliko sulla laama kummankin puolen kannat halki?
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: laamaporo - 26 toukokuu, 2011, 23:40:33
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 26 toukokuu, 2011, 23:10:46
Kun hötkyilin toisen vian takia ja puolat oli irti, oli omista (luultavasti orkkis) puolista kaikkien kannat halki toiselta puolelta. Vika kuitenkin löytyi muualta joten orkkis puolat edelleen kiinni ja hyvin sytyttää ainakin 1,4bar asti... oliko sulla laama kummankin puolen kannat halki?

Taisi olla kaikissa molemmilta puolilta halki. Viime kesänä ei yli 1.2bar tarvinnut ahtaa, silloinkin kuumana oli jo liikaa.
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: AMI - 27 toukokuu, 2011, 00:06:04
1,5 bar. AEMmin tuplaiskuhukkasytkällä ja orggis igniitterillä ja puolilla . Myös normi tulpat.

Nooo problem  :D
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: samsarainen - 27 toukokuu, 2011, 08:22:25
No VVT-issä ei oo ku 3 puolaa, joten hommaan meni 5 minuutin ihmettelyn lisäks aikaa n. 3 min.

Ainoo paskaseikka on, et se ei korjannu mun tyhjäkäyntiongelmii  :-[
Otsikko: Vs: 2jz-gte puolat
Kirjoitti: [Max] - 07 kesäkuu, 2011, 23:13:10
034 pääteasteettomia puolia on käytetty hyvällä menestyksellä. Allekirjoittaneelta lisätietoja.