supraan pitäis saada puolat niin kannattaako laittaa käytetyt vakiot vai sitten hommata jotku merkki kamat?
Jotain eroa käytännössä?
twin turbo bbu 450 bhp euromalli
kiitos.
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 21 syyskuu, 2010, 11:45:21
supraan pitäis saada puolat niin kannattaako laittaa käytetyt vakiot vai sitten hommata jotku merkki kamat?
Kysytään niin päin, että mikä on syy hankkia uudet puolat?
Uusilla puolilla pystyt nostamaan ahtopaineita, muuten toki kelpaa hieman ajetutkin. Itse suosittelen Toyotan alkuperäisiä, ei tarvitse säätää asennuksen kanssa ja kestävät kyllä uutena kovaakin käyttöä.
Suosittelen myös liittymistä autojäseneksi, puolista löytyy paljon juttua jäsenpuolelta.
sillon ku ostin auton niin myyjä sano että kannattaa vaihtaa puolat.
hyvin toimi puol vuotta mutta nyt on alkanu välillä pätkiä ja sateella kun käynnistää niin käy vaan parilla pytyllä( kuulostaa boxerilta )
sitten ku lämpenee niin toimii taas ihan hyvin.
juu vois varmaan liittyä.
Veikkaan öljyä tulppien poteroissa mutta autojäsenyys kannattaa aina..
meinaatko holsetti että öljyrenkaat päästää läpi vai mistä se öljy sinne menis?
mutta ihmettelen sitä miten paljon sitä öljyä tarvii olla siellä ettei tulppa anna kipinää...?
Tarkottaisikohan Holsetti kumminkin ulkopuolen poteroita ;)
Itsellä oli brittipoikien jäljiltä venakopan kannet niin löysästi kiinni että oli vuotanut öljyä puolille. Tosin ei siitä käyntihäiriöitä vielä silloin tullut. Itsellä menee kyllä niin päin, että kylmänä toimii hyvin, mutta kuumana rötää. Syy nimenomaan siis vanhat puolat.
;D täytyy avata ja kattoa.. pitäis auto vaan viiä katsastuksee ja päästömittauksessa en haluais että käy vaan parilla pytyllä
Yks voi olla tietty ne puolien liittimet jos ne on aivan jauhoa ja hapettuneet...kuten vanhemminten tahtoo olla tapana. Ne nyt on helppo vaihtaa ja tarkastaa, siinä ne on puolien päällä. Miten paljon auto on ajettu? Tuleeko pätkiminen vain kylmänä ilman kuormitusta ? Ei lämpimänä ahdoilla / tyhjäkäynnillä?
Lainaus käyttäjältä: avpm - 22 syyskuu, 2010, 09:50:29
Tarkottaisikohan Holsetti kumminkin ulkopuolen poteroita ;)
itselläkin oli ko. vika, ulkopuolen poterot oli aivan täynnä öljyä, kumma kyllä - auto kuiteskin toimi ilman mitää sanomista :P
kiristys autto ja ei vielä tähän päivää mennessä ole ainakaan uusiutunut ko. vika :thumbsup:
220tuhatta.. täytyy kattoa momentit kannesta kuhan saan autojäsenyys hyväksynnän.
Välillä alkaa käymään muutamalla pytyllä ( auto tärisee paljon ) ja jos niin tekee (harvinaista kylläkin mutta nyt ollut useammin)
niin kylmänä ja aina ollu sadekeli.
Välillä oon huomannut kuitenkin että saattaa pikaisesti pätkästä/nykäistä kiihdytyksessä mutta tämäkin alhaisissa nopeuksissa.
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 22 syyskuu, 2010, 18:39:54
220tuhatta.. täytyy kattoa momentit kannesta kuhan saan autojäsenyys hyväksynnän.
Välillä alkaa käymään muutamalla pytyllä ( auto tärisee paljon ) ja jos niin tekee (harvinaista kylläkin mutta nyt ollut useammin)
niin kylmänä ja aina ollu sadekeli.
Välillä oon huomannut kuitenkin että saattaa pikaisesti pätkästä/nykäistä kiihdytyksessä mutta tämäkin alhaisissa nopeuksissa.
Mulla on samoja oireita ollut, eikä ikinä lämpöisellä koneella. Itestä vaan tuntuu että ainakin mulla liittyy jotenkin nopeusanturin toimintaan. Ikään kuin löisi nopeudenrajoitinta päälle jo nollanopeudessa. Välillä kun aktiivispoilerin toiminnassa on häikkää ja välillä luistoneston valo vilkkuu...
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 22 syyskuu, 2010, 18:39:54
täytyy kattoa momentit kannesta
Ainakin ittellä oli
venttiilikoppien pultit ihan sormikireydessä ja alkoi vuotamaan kuin seula. Ilmeisesti kumitiiviste niin painunut/haprastunut parinkymmenen vuoden aikana
Mites jotain ihan perussettiä ennenkuin alat puolia vaihtamaan? Oletko tulpat vaihtanu? Antaako auto vikavaloa kun pyörii vajailla pytyillä? Jos sytytys ei toimi, sen
pitäis antaa ignition circuit koodin tms. Kuitenkin puolat sen ~900€ on toyotalta setti ::) ::)
Oho suht ilmaset tojotan varaosat ;D
Joo pakko avaa ja puhistaa, kattoo tulpat ja liittimien kunto.
Ei pala mikään virhevalo tai muukaan mikä ilmottas epänormaalista toiminnasta.
Tänä aamuna töihin olin menossa ja kävin pistää tulille että vähä sais lämmetä rauhassa..
kävi hyvin sen 5 min mutta sitten alko käymää vajaasti.. lähin ajamaan ja 2km pihasta toimi taas normaalisti..
JEPPISTÄ elikkä 3:ssa puolassa oli hajonnut se klipsi ja joku oli varmistanut sitten tämän klipsikiinnityksen niin että oli laittanut NIPPUSITEEN pitämään sen siinä puolassa kiinni..
ihmekkää jos pätkii välillä ku varmaa kosteus sun muu menee väliin...
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 27 syyskuu, 2010, 13:43:07
JEPPISTÄ elikkä 3:ssa puolassa oli hajonnut se klipsi ja joku oli varmistanut sitten tämän klipsikiinnityksen niin että oli laittanut NIPPUSITEEN pitämään sen siinä puolassa kiinni..
ihmekkää jos pätkii välillä ku varmaa kosteus sun muu menee väliin...
Puolien liittimiä saa Toyotan tiskiltä varaosanumerolla 90980-11246. Hintaa jää n.6-8e/kpl, riippuu hieman mistä kysyy. Sunströmiltä klubialennuksineen n.6e/kpl, toki silloin tulee myös postikulut.
Kiitos paljon!
Noni
nyt on puolien liittimet vaihdettu.
sehän kävi niin että siihen viimiseen vaihtoon kävi kämmi.. toinen johto se metalli pää katkesi.. >:(
väliaikaisesti on tökättu vain siihen silleen että just toimii..
mistä saa niitä sähköliittimiä mitkä on siinä puolanliittimen sisäpuolella?
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 29 syyskuu, 2010, 16:37:16
mistä saa niitä sähköliittimiä mitkä on siinä puolanliittimen sisäpuolella?
Kokeile jompaa kumpaa seuraavista:
Yleiselektroniikka (http://www.yeint.fi/) tai Partco (http://www.partco.fi/)
Toyotalla hyllykamaa..
kellään soareriin puolia ?:d tai joku hakenu liittimiä toyotalta ja millä numerolla haettu? jokane liitin iha hapero.
Lainaus käyttäjältä: Muffler - 13 huhtikuu, 2011, 19:30:54
kellään soareriin puolia ?:d tai joku hakenu liittimiä toyotalta ja millä numerolla haettu? jokane liitin iha hapero.
(http://www.mkiv.com/techarticles/parts/coil_harness/rc1010.jpg)
Mä laitan koht avatareksi tän numeron ni ei joka viikko tarvi jollekin kertoa :icon_salut:
täng juuu!
Jollain tietoa, sopiiko kyseinen liitin VVT-i:n 3-puolasysteemiin myös?
Soitin Tojolle, ja eivät osanneet kommentoida sopivuuteen. Mut sen sanoivat, että tuolla numerolla tulis vaan liitimen kuori, ei sisuskaluja?
Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 14:49:08
Soitin Tojolle, ja eivät osanneet kommentoida sopivuuteen. Mut sen sanoivat, että tuolla numerolla tulis vaan liitimen kuori, ei sisuskaluja?
Jep, niitä johdoissa kiinni olevia metallipinnejä ei kuulu tuohon. Kyseinen varaosa on vain muovikuori, joka iän ja lämmön myötä menee aika murenevaksi.
Eli kun vanha murenee, niin ne vanhat johdoissa kiinni olevat metallipinnit työnnetään tuon uuden liitinkuoren sisään ja lukitaan muovipinnillä.
Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 10:23:54
Jollain tietoa, sopiiko kyseinen liitin VVT-i:n 3-puolasysteemiin myös?
Samat on puolien liittimet. Eli sopii.
Yks tarkennus viel. Eli riittää ku on vaan ne pinnit ehjänä, ni saa tuolla liittimen rungolla fixattua? Mulla on meinaan kaikki ne liittimen muoviosat ihan jauhona.
Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 19:40:13
Yks tarkennus viel. Eli riittää ku on vaan ne pinnit ehjänä, ni saa tuolla liittimen rungolla fixattua? Mulla on meinaan kaikki ne liittimen muoviosat ihan jauhona.
kyllä
muuten kaks kesää ollu mulla uudet liittimet, nyt kun otti irti nii alko jo hajoilemaan ne klipsut >:( >:( >:( >:(
Kiitoksia kovasti :P-<:.
Pistän liittimet huomenna tilaukseen, jos vaiks käyntihäröt vähän vähenis.
Aihetta sivuten, onko VVT-i:n puolatsydeemissä erillisiä kipinävahvistimia, vai tuleeko piuhat suoraan siitä igniter-purnukasta? Jos sitä innostuis vaikka kiskomaan uudet piuhat sinne, näyttävät nekin hiukan huonolta.
Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 21:08:18
Kiitoksia kovasti :P-<:.
Pistän liittimet huomenna tilaukseen, jos vaiks käyntihäröt vähän vähenis.
Aihetta sivuten, onko VVT-i:n puolatsydeemissä erillisiä kipinävahvistimia, vai tuleeko piuhat suoraan siitä igniter-purnukasta? Jos sitä innostuis vaikka kiskomaan uudet piuhat sinne, näyttävät nekin hiukan huonolta.
Tulee siitä igniteristä suoraan puolille.
APUVAAA! :icon_scratch:
Ennen ku tuhoon noi uudet liitimet, ni joku vois kertoo, et saaks sen pinnin jotenki pujotettuu perseen kautta sisää, vai katkastaanko piuha ja pujotetaan etukautta?
Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 26 toukokuu, 2011, 14:47:08
APUVAAA! :icon_scratch:
Ennen ku tuhoon noi uudet liitimet, ni joku vois kertoo, et saaks sen pinnin jotenki pujotettuu perseen kautta sisää, vai katkastaanko piuha ja pujotetaan etukautta?
Rikot vanhojen liittimien johtojen "pidikkeet" mitkä on siellä niin ne lähtee ihan vetämällä pois sieltä ja uusin vaan laitat samaa kautta takas.
Oukki doukki. Tuun tänne jakaa sit sen vitutuksen ku en vaa osaa ;D
Just ite viimeviikolla vaihdoin omaan supraan ne, meni joku 20min :D
Oli muuten mulla surkeessa kunnossa ne johdot, kovettuneet jne.
En ois kyllä laittanu takas noita, vaikkei johtosarjaa ois uusiksi tehtykään.
Liittimet sai suurinpiirtein puristettua sormissa hajalleen.
Puolat sitten ihan ehjät :toothy10:
Lainaus käyttäjältä: emk67 - 26 toukokuu, 2011, 15:52:13
Oli muuten mulla surkeessa kunnossa ne johdot, kovettuneet jne.
En ois kyllä laittanu takas noita, vaikkei johtosarjaa ois uusiksi tehtykään.
Liittimet sai suurinpiirtein puristettua sormissa hajalleen.
Puolat sitten ihan ehjät :toothy10:
Liittimien lisäksi nuo puolat menevät ainakin kannoistaan halki iän ja kuumuuden myötä. Kuvassa punaisilla viivoilla merkityistä kohdista. Omat olivat ainakin kaikki halki, tuli tilattua sitten uudet OEM:it.
(http://i832.photobucket.com/albums/zz243/laamaporo/Supra%20parts/Puolat_halki_640.jpg)
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 26 toukokuu, 2011, 16:22:39
Liittimien lisäksi nuo puolat menevät ainakin kannoistaan halki iän ja kuumuuden myötä. Kuvassa punaisilla viivoilla merkityistä kohdista. Omat olivat ainakin kaikki halki, tuli tilattua sitten uudet OEM:it.
Kun hötkyilin toisen vian takia ja puolat oli irti, oli omista (luultavasti orkkis) puolista kaikkien kannat halki toiselta puolelta. Vika kuitenkin löytyi muualta joten orkkis puolat edelleen kiinni ja hyvin sytyttää ainakin 1,4bar asti... oliko sulla laama kummankin puolen kannat halki?
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 26 toukokuu, 2011, 23:10:46
Kun hötkyilin toisen vian takia ja puolat oli irti, oli omista (luultavasti orkkis) puolista kaikkien kannat halki toiselta puolelta. Vika kuitenkin löytyi muualta joten orkkis puolat edelleen kiinni ja hyvin sytyttää ainakin 1,4bar asti... oliko sulla laama kummankin puolen kannat halki?
Taisi olla kaikissa molemmilta puolilta halki. Viime kesänä ei yli 1.2bar tarvinnut ahtaa, silloinkin kuumana oli jo liikaa.
1,5 bar. AEMmin tuplaiskuhukkasytkällä ja orggis igniitterillä ja puolilla . Myös normi tulpat.
Nooo problem :D
No VVT-issä ei oo ku 3 puolaa, joten hommaan meni 5 minuutin ihmettelyn lisäks aikaa n. 3 min.
Ainoo paskaseikka on, et se ei korjannu mun tyhjäkäyntiongelmii :-[
034 pääteasteettomia puolia on käytetty hyvällä menestyksellä. Allekirjoittaneelta lisätietoja.