tilasin itteleni valkosen manuaali N/A supran pitkän harkinnan jälkee ja syy on selvä haluan single turbon ja minulla löytyy 75% osista valmiina ja 1 tärkeä tekiä oli myös HINTA mutta pari kysymystä jäi vähän auki elikkä mitkä on ne merkittävät erot N/A ja Turbon välillä? en oo vielä hirveesti kerenny perehtyä supriin (entinen nissan ja penari omistaja) tarkotushan olis puristaa noin 400 heppaa koneesta ja huhu sanoo että alakerta kestää sen helposti mutta mikä on se mikä pettää jos pettää?
Not again!! :icon_biggrin: :icon_biggrin:
Noh, kannattaa selailla tuota vierasalueen yleistä ja tuonti -osiota, siellä tasaisen tappavaan tahtiin on kysytty samoja asioita aikojen saatossa.
Esim ensihätään:
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,10884.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,10884.0.html)
Se ei tosin kohtaa että aiot tehdä single supran "halvalla" ja ostit sit vapari mkiv:n aihioksi. Väitän että rahaa tuohon projetkiin palaa kaikkinensa sen verran että olisit voinut samalla hinnalla ostaa valmiin TT:n joka perusputkiviritteisenä tuottaa sen ~400 konetehoa. Ja hirvee homma!
Ja kun kysyit mikä voi pettää niin ainakin:
Ge -kone mikäli et tee sille mitään ;) (siitä kun puuttuu öljyruiskut männiltä ja puristussuhde pitää laskea = männät + veivit)
Laatikko ja kytkin (jos w58, jos v160 nii ei sit)
Vaparin perä
Muuta pientä kannattaa laskea kans mukaan, tosin jos sulla 75% on osista valmiina nämä löytyy varmaan jo?
Välijäähy
ahtoputket
Moottorinohjaus
bensapumppu
isommat suuttimet
TT:n johtosarja
imusarja
TT:n syyläri
TT:n vesipumppu (?)
ja mainitut:
TT:n perä ja getrag V160 jos auto ei ollut facelift mallia
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 22 syyskuu, 2010, 16:25:09
Not again!! :icon_biggrin: :icon_biggrin:
Noh, kannattaa selailla tuota vierasalueen yleistä ja tuonti -osiota, siellä tasaisen tappavaan tahtiin on kysytty samoja asioita aikojen saatossa.
Esim ensihätään:
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,10884.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,10884.0.html)
Se ei tosin kohtaa että aiot tehdä single supran "halvalla" ja ostit sit vapari mkiv:n aihioksi. Väitän että rahaa tuohon projetkiin palaa kaikkinensa sen verran että olisit voinut samalla hinnalla ostaa valmiin TT:n joka perusputkiviritteisenä tuottaa sen ~400 konetehoa.
+1,no onpahan se valkoinen sentään :icon_rr:
Välijäähy Löytyy MAXFLOW
ahtoputket Löytyy
Moottorinohjaus löytyy apexi
bensapumppu löytyy walbro
isommat suuttimet tulee
TT:n johtosarja tulee
imusarja en ollu varma tarviiko mutta täytyypi tilata
TT:n syyläri mikäs näiden ero on?
TT:n vesipumppu (?) löytyy ulkonen säädettävä
ja mainitut:
TT:n perä ja getrag V160 jos auto ei ollut facelift mallia ja ymmärsin että olis getrakin 6 vaihteinen laatikko
Lainaus käyttäjältä: Kimsu - 22 syyskuu, 2010, 17:33:35
ja ymmärsin että olis getrakin 6 vaihteinen laatikko
Jep, se on hyvä juttu, kestää sit turbo koneen kanssa hyvin :) Eli se on sit vm. -96 tai ylöspäin.
Onnee projektiin!
joo en mä tätä lähe pienellä budjetilla rakentaa mut jäi iso kasa osia yli kun rakensin 200sx drifterin pari vuotta takaperin ja en koskaan jaksanu palauttaa osia tai myydä eteenpäin joten nyt löysin hyvän kohteen mihin käyttää ne. ja en mä tästä mitään älyttömiä tehoja lähe hakemaan koska tästä tulee kuitenkin normaali ajo varten oleva auto ja sillointällöin radalla :headbang:
Tuleekos tähänkin lohikäärme tribaalit kylkiin? :whip2:
Lainaus käyttäjältä: Kimsu - 22 syyskuu, 2010, 17:33:35
TT:n vesipumppu (?) löytyy ulkonen säädettävä
Täh? Muuten kuullosti ihan fiksulta setiltä, mutta toi jäi vaivaan...
Ja eihän niiten öljyruiskujen puuttuminen ole häirinnyt jenkkejäkään niitten NA-T drag-Suprissa ;)
Lainaus käyttäjältä: Kimsu - 22 syyskuu, 2010, 17:33:35
imusarja en ollu varma tarviiko mutta täytyypi tilata
TT:n imusarja ei sovi vaparin kanteen kiinni suoraan..
Lainaus käyttäjältä: Teme-r - 22 syyskuu, 2010, 20:23:30
Tuleekos tähänkin lohikäärme tribaalit kylkiin? :whip2:
Ei Tuu Eikä Tullu Nismoonkaan Loppujen Lopuks >:D Tää Jää Suht Orkikkseks Mitä Nyt 18" Huuli Vanteet Ja Takapenkki Pois
Piiiiitkästä aikaa NA-T projekti joka on ajateltu loppuun asti sekä ei yritetä tehdä mahdollisiman edullisesti turbo supraa. :) Pisteet siitä!n :thumbsup:
joo onnea vaan urakkaan ja toivottavasti pysyy peli kasassa oikean värinkin olit valinnu =)
Lainaus käyttäjältä: Holset - 23 syyskuu, 2010, 07:16:44
TT:n imusarja ei sovi vaparin kanteen kiinni suoraan..
eikä pakosarja
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 22 syyskuu, 2010, 16:25:09
Not again!! :icon_biggrin: :icon_biggrin:
Noh, kannattaa selailla tuota vierasalueen yleistä ja tuonti -osiota, siellä tasaisen tappavaan tahtiin on kysytty samoja asioita aikojen saatossa.
Esim ensihätään:
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,10884.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,10884.0.html)
Se ei tosin kohtaa että aiot tehdä single supran "halvalla" ja ostit sit vapari mkiv:n aihioksi. Väitän että rahaa tuohon projetkiin palaa kaikkinensa sen verran että olisit voinut samalla hinnalla ostaa valmiin TT:n joka perusputkiviritteisenä tuottaa sen ~400 konetehoa. Ja hirvee homma!
Ja kun kysyit mikä voi pettää niin ainakin:
Ge -kone mikäli et tee sille mitään ;) (siitä kun puuttuu öljyruiskut männiltä ja puristussuhde pitää laskea = männät + veivit)
Laatikko ja kytkin (jos w58, jos v160 nii ei sit)
Vaparin perä
Muuta pientä kannattaa laskea kans mukaan, tosin jos sulla 75% on osista valmiina nämä löytyy varmaan jo?
Välijäähy
ahtoputket
Moottorinohjaus
bensapumppu
isommat suuttimet
TT:n johtosarja
imusarja
TT:n syyläri
TT:n vesipumppu (?)
ja mainitut:
TT:n perä ja getrag V160 jos auto ei ollut facelift mallia
Puristus lasketaan kannentiivisteellä (veivit on täsmälleen samat molemmissa, ja männätkin periaatteessa, jotain pientä eroa oli mutta korkeus ym. puristukseen vaikuttava oli sama molemmissa)
Öljyruiskuissa tuskin kauheeta käytännön merkitystä noilla 400hp tavote tehoilla, toki nälkä kasvaa syödessä.
Ja kuten mainittua imu ja pakosarjoissa eri laipat kun turbollisessa.
En myöskään luottaisi vaparin sytkävehkeisiin.
Muuten samoilla linjoilla muiden kanssa.
Itsellä myös vapari 2jz lähtökohtana mutta ei siitä vakioksi jää juuri muutakuin kuoret ja kampiakseli.
Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 syyskuu, 2010, 10:22:50
Piiiiitkästä aikaa NA-T projekti joka on ajateltu loppuun asti sekä ei yritetä tehdä mahdollisiman edullisesti turbo supraa. :) Pisteet siitä!n :thumbsup:
Jos olisi ajateltu loppuun asti niin olisi kannattanut ostaa se TT suoraan.
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 22 syyskuu, 2010, 16:25:09
Se ei tosin kohtaa että aiot tehdä single supran "halvalla" ja ostit sit vapari mkiv:n aihioksi. Väitän että rahaa tuohon projetkiin palaa kaikkinensa sen verran että olisit voinut samalla hinnalla ostaa valmiin TT:n joka perusputkiviritteisenä tuottaa sen ~400 konetehoa. Ja hirvee homma!
plus että tuollaista NA-T:tä ei saa lailiseksi käytännössä kui VTT päästötesteillä kun taas perusviri TT menee leimasta läpi pelkällä downpipen vaihdolla. Oikeasti tällaisessa NA-T:ssä ei ole suomenmaalla mitään järkeä varsinkin kun tehotavoitteet on siellä 400hv nurkilla. Siinä vaiheessa kun rakennetaan 1000hv peliä ja kaikki menee joka tapauksessa uusiksi niin tällaista voisi harkita ja siltikin koko voimansiirtokin pitäisi vaihtaa TT:stä että se kestäisi. Mutta antaa poikien harrastaa...