Moi oon aatellu keväällä lähtä saksaan ja ostaa mkiv mutta ei oo suprista paljon kokemusta niin kaipailisin vähän vinkkejä niiltä jotka on supriin perehtynyt ja verotukseen.
Kristerille / nr000000000000000000000000000001:lle viestiä
Hän vissiin tietää asioista? kiitti paljon
kyl. jos vielä kerrot että mitä haluat tietää. :) myös hakutoiminto on ystäväsi.
/nr000001
No kiinnostais tietää ,että tekeekös tollasilla suprilla mitään eli onko kuin vikasia vehkeitä, jotain tyyppivikoja, heikkoja paikkoja ym. itselläni ei oo noista kokemuksia. Niin ja verotus asiaa kans, paljonko joutuu makseleen veroja, osais vähän varautua ruinaan pankista rahaa. Kiitoksia
Lainaus käyttäjältä: pp - 10 helmikuu, 2005, 19:55:44
No kiinnostais tietää ,että tekeekös tollasilla suprilla mitään eli onko kuin vikasia vehkeitä, jotain tyyppivikoja, heikkoja paikkoja ym. itselläni ei oo noista kokemuksia. Niin ja verotus asiaa kans, paljonko joutuu makseleen veroja, osais vähän varautua ruinaan pankista rahaa. Kiitoksia
Ei ole jos jotain turboautoista ymmärtää ja jos pankkilainalla pitää lelut ostaa niin 40-50 tonnia riittää niin että saa ostettua bensaakin ja maksettua vakuutukset.
/nr000001
edit: ei tollasilla suprilla mitään tee ;D
jep. viittäkymppiä itekkin kaavailin ;D sattuis vaan olemaan niin hyvä mäihä, että löytyisi se mun auto sieltä. En voi olla kovin kauaa saksassa joten voi olla, että joutuu tuleen tyhjin käsin pois :-[.....mitään aivan raakkia en viitti tuoda.
Näyteikkunaostostyylillä ei kyllä hyvää neloskorollaa helposti löydy.
/nr000001
Lainaus käyttäjältä: pp - 11 helmikuu, 2005, 13:31:52
jep. viittäkymppiä itekkin kaavailin ;D sattuis vaan olemaan niin hyvä mäihä, että löytyisi se mun auto sieltä. En voi olla kovin kauaa saksassa joten voi olla, että joutuu tuleen tyhjin käsin pois :-[.....mitään aivan raakkia en viitti tuoda.
Suosittelen etsimään sopivaa netistä jo etukäteen ja jos sellanen ilmestyy ni ottamaan myyjään ennen matkaan lähtöä yhteyttä... ;)
Veroa Saksan hinnan päälle tulee melko varmasti 8000-15000 euroa... näyttää heittelevän noi veropäätökset melkoisesti, mutta mun käsitys on vielä toistaiseksi se, että perus 93-94 mkiv suprasta tulis alle 10000.
Yks toimiva vaihtoehto on myös ostaa auto jenkeistä (pitää olla ensirekisteröity 1993-1996, jolloin FVMMS & EPA-tarrat riittää osoittamaan sen Suomen silloiset säädökset täyttäväksi.. 1996 jälkeen ensirekisteröidyistä tarvii EU-tyyppihyväksynnän -> ei onnistu). Jos tuot jenkeistä ni ostohintaan tulee tulli + alvi päälle, mutta toisaalta niitä autoja myöskin löytyy jenkeistä ihan eri tavalla ja vähän halvempaani hintaankin, ehkä. Tullin ja alvin maksamisen jälkeen auto on samassa tilanteessa kuin se olis tuotu Saksasta tänne, eli vielä suomen autovero tulee maksettavaks ennen rekisteröintiä.
Lainaus käyttäjältä: spl - 22 syyskuu, 2005, 09:42:20Veroa Saksan hinnan päälle tulee melko varmasti 8000-15000 euroa...
Toi lienee se todennäkönen haarukka, mutta halvin lienee tämä:
'94 TT 4700e (+ tonni alvia)
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita/sove_au_072004_fi_se.pdf
Lainaus käyttäjältä: Tem - 22 syyskuu, 2005, 09:54:49
Lainaus käyttäjältä: spl - 22 syyskuu, 2005, 09:42:20Veroa Saksan hinnan päälle tulee melko varmasti 8000-15000 euroa...
Toi lienee se todennäkönen haarukka, mutta halvin lienee tämä:
'94 TT 4700e (+ tonni alvia)
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita/sove_au_072004_fi_se.pdf
Tulli on kyllä hieno laitos. Tämän markkina-arvon määrityksen tarkoituksenahan on, että kukaan auton tuojista ei joutuisi syrjityksi. Hyvinhän tämä tuntuu toimivan. Tietoakin saa päätöksistä helposti, sisältönä tosin ei mitään - sama A4 kopio kaikille markkina-arvon määrityksestä, mukana myös maininta Internetistä tietolähteenä. Ja iso I:hän on luotettava kuin vuori.
Ihan kohta alkaa vituttaa. Lopetan siis tähän.
Lainaa
Ihan kohta alkaa vituttaa. Lopetan siis tähän.
Lainaa
Hyvä hyvä.. ;) Kyllä se tosi asia on, että tullin veropäätökset voivat olla ihan mitä tahansa ne vain sattuvat keksimään. :-[
mites se homma käytännössä menee? joku varmaan tarkastaa sen ko auton kunnon ja varusteet yms mitkä vaikuttava juuri sen auton verotusarvoon? tapahtuuko homma katastuskonttorilla vai mikä siinä on työjärjestys ja kuka tekee mitäkin?
Lainaus käyttäjältä: maakkus - 22 syyskuu, 2005, 21:38:29
mites se homma käytännössä menee? joku varmaan tarkastaa sen ko auton kunnon ja varusteet yms mitkä vaikuttava juuri sen auton verotusarvoon? tapahtuuko homma katastuskonttorilla vai mikä siinä on työjärjestys ja kuka tekee mitäkin?
Ei siinä kukaan mitään tarkasta. Tullin täti kattoo auton jos viitsii ja omistaja rastittelee lisävarusteet tullin hienoihin lomakkeisiin omatuntonsa mukaan. Jos autoa ei löydy tietokannasta, niin arvotaan markkina-arvo, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa harvinaisemmissa autoissa.