Supra Club Finland

Vierasalue => Supraa ostamassa? => Aiheen aloitti: mb7050 - 08 lokakuu, 2010, 22:40:42

Otsikko: Mites tollasen US spec 1998 MKIV supran rekisteröinti.
Kirjoitti: mb7050 - 08 lokakuu, 2010, 22:40:42
Siis englantiin rekisteröity vuosimallin 1998 TT MKIV US tuonti jos tommosen meinaa saada kilpien väälin tänne onko mahdollista ?
Otsikko: Vs: Mites tollasen US spec 1998 MKIV supran rekisteröinti.
Kirjoitti: kaahari - 08 lokakuu, 2010, 22:53:58
Ei kai tuo eroa esim. corveten (USA lähtöinen) rekisteröinnistä ja kun on kerran ennen 9/2001..? Kunhan on papereissä eka käyttönottopäivä ~98 eikä esim -06 ettei joudu ihmeisiin katsurin kanssa  ::)

kannattaa kysyä varmaan pakettiautopojilta tarjousta todistuksesta :) http://www.pakettiautopojat.fi/import/documentservice.aspx (http://www.pakettiautopojat.fi/import/documentservice.aspx)




Muuta (dnsf lainattua):

Auto käyttöönotettu 1.1.1993 tai myöhemmin

- VALOMUUTOKSET
- Todistus päästöistä 1.1.1997 alkaen. (tüv, dekra)
- Todistus melusta ja jarruista 1.1.1993 alkaen. (tüv, dekra)

Lisäksi alla vielä erillisiä vaatimuksia turvalaitteista ja valoista, mutta päivitettään listaa ajan ja avun kanssa.

VALOMUUTOKSET

- Kaikkien valaisimien tulee olla e-hyväksytyt.
- DOT-hyväksyntä riittää 31.12.1997 asti, mikäli e-hyväksyttyjä ei ole saatavilla. DOT-valot kelpaavat sellaisenaan, ei vaadita korkeudensäätöä tai pesulaitetta.
- Ajovaloissa oltava korkeussäätö 14.6.1995 tai sen jälkeen ensirekisteröidyissä autoissa.
- Tüv/Dekra todistukset sisältävät usein myös valojen hyväksyntiä, mutta pykälien mukaan myös fyysinen hyväksyntämerkintä tulee valosta löytyä.


TURVALAITTEET

- Turvavöiden kiinnityspisteet tarkastaa katsastaja, todistus uudemmissa.
- Turvavöistä oltava dokumentti. (Usein vyössä itsessään, japanin merkintä monesti riittää, jos ei niin todistus)


MUUTA

- 1.1.1998 alkaen oltava ajonesto. Ajonestolla varustettu hälytin riittää.
- 1.1.1998 alkaen polttoainesäiliöstä vaaditaan dokumentti
Otsikko: Vs: Mites tollasen US spec 1998 MKIV supran rekisteröinti.
Kirjoitti: laamaporo - 08 lokakuu, 2010, 23:22:46
+ lisätä sumuvalo taakse ja sivuvilkut etulokasuojiin :nono:

Myös nuo jenkkien kamaluus huomiovalot etu- ja takapuskureiden kulmista täytyy ilmeisesti irroittaa tai ainakin maalata korinväriin ja poistaa polttimo. Joku taisi niiden kanssa täällä taistellakin leimalla, tosin ei ollut kyseessä Supra.

(http://images04.olx.com/ui/1/53/49/4424449_6.jpg)
Otsikko: Vs: Mites tollasen US spec 1998 MKIV supran rekisteröinti.
Kirjoitti: mb7050 - 08 lokakuu, 2010, 23:27:45
Valomuutokset menee mutta ,
- Todistus päästöistä 1.1.1997 alkaen. (tüv, dekra)
- Todistus melusta ja jarruista 1.1.1993 alkaen. (tüv, dekra)
- 1.1.1998 alkaen polttoainesäiliöstä vaaditaan dokumentti

mistäs näitä saa ja mihin hintaan ?

onko joku kilvittänyt 1998 jenkki supran ?
Otsikko: Vs: Mites tollasen US spec 1998 MKIV supran rekisteröinti.
Kirjoitti: laamaporo - 08 lokakuu, 2010, 23:36:55
http://pakettiautopojat.fi/import/documentservice.aspx (http://pakettiautopojat.fi/import/documentservice.aspx)

"USA auto (ensi rek. 09/2001 asti)
huom: myös Corvette, Mustang, jne. Japanista.    485 € sis. ALV (alk.)"
Otsikko: Vs: Mites tollasen US spec 1998 MKIV supran rekisteröinti.
Kirjoitti: Flr - 08 lokakuu, 2010, 23:37:38
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 08 lokakuu, 2010, 23:22:46
+ lisätä sumuvalo taakse ja sivuvilkut etulokasuojiin :nono:

Myös nuo jenkkien kamaluus huomiovalot etu- ja takapuskureiden kulmista täytyy ilmeisesti irroittaa tai ainakin maalata korinväriin ja poistaa polttimo. Joku taisi niiden kanssa täällä taistellakin leimalla, tosin ei ollut kyseessä Supra.


Omassa -96 facelift-suprassa ei ollut ongelmia noiden takahuomiovalojen tai etuvilkkujen paikan kanssa katsastuksessa. Katsuri ei edes näiden valojen käyttöä kieltänyt vaikka erikseen asiasta kysyin.
Otsikko: Vs: Mites tollasen US spec 1998 MKIV supran rekisteröinti.
Kirjoitti: laamaporo - 08 lokakuu, 2010, 23:39:49
Lainaus käyttäjältä: Flr - 08 lokakuu, 2010, 23:37:38
Omassa -96 facelift-suprassa ei ollut ongelmia noiden takahuomiovalojen tai etuvilkkujen paikan kanssa katsastuksessa. Katsuri ei edes näiden valojen käyttöä kieltänyt vaikka erikseen asiasta kysyin.

Konttori ja leimasetä kohtaista varmasti tuokin. Noita USA tuontipelejäkään ei välttämättä joka päivä tuoda leimalle niin eivät välttis Herra AKE:n tahtotilaa tiedä.
Otsikko: Vs: Mites tollasen US spec 1998 MKIV supran rekisteröinti.
Kirjoitti: coren - 09 lokakuu, 2010, 15:53:15
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 08 lokakuu, 2010, 23:22:46


Myös nuo jenkkien kamaluus huomiovalot etu- ja takapuskureiden kulmista täytyy ilmeisesti irroittaa tai ainakin maalata korinväriin ja poistaa polttimo. Joku taisi niiden kanssa täällä taistellakin leimalla, tosin ei ollut kyseessä Supra.

Millä perusteella nämä kielletään? Löytyyhän vakiona esim volvoista.
Otsikko: Vs: Mites tollasen US spec 1998 MKIV supran rekisteröinti.
Kirjoitti: laamaporo - 09 lokakuu, 2010, 16:49:37
Lainaus käyttäjältä: coren - 09 lokakuu, 2010, 15:53:15
Millä perusteella nämä kielletään? Löytyyhän vakiona esim volvoista.

Piti vähän tutkailla asiaa. Tiivistettynä nuo ilmeisesti lain mukaan saa olla autossa, kunhan niissä valaisimissa on E-hyväksyntä (Euroopan laajuinen hyväksyntä). Jenkkiautoista E-hyväksyntä taitaa pitkälti puuttua koska tulevat lahden toiselta puolelta. Tuota Volvojuttua oli muuallakin ihmetelty, se selittyy sillä E-hyväksynnällä.

Näin ympäripyöreästi se määritellään laissa:


"Äärivalaisimiin sovelletaan mitä 74 §:n 1 momentissa säädetään jarruvalaisimesta.

Jarruvalaisimien tulee olla e-hyväksytyt moottoriajoneuvojen ja niiden perävaunujen äärivalaisimia, etuvalaisimia, takavalaisimia, jarruvalaisimia, huomiovalaisimia ja sivuvalaisimia koskevan jäsenvaltioiden lainsäädännön lähentämisestä annetun neuvoston direktiivin 76/758/ETY mukaisesti, sellaisena kuin se on muutettuna komission direktiiveillä 89/516/ETY ja 97/30/EY, tai E-hyväksytyt säännön n:o 7 sellaisen version mukaisesti, joka vaatimustasoltaan vastaa mainittuja direktiivejä.

Pakolliset ja sallitut valaisimet ja heijastimet

1. M- ja N-luokan ajoneuvossa tulee olla seuraavat valaisimet ja heijastimet:

a) kauko- ja lähivalaisimet;

b) suuntavalaisimet ja niiden hätävilkkukytkentä;

c) jarruvalaisimet ja M1-luokan ajoneuvossa keskijarruvalaisin;

d) takarekisterikilven valaisin;

e) etu- ja takavalaisimet;

f) takana punaiset heijastimet;

g) sivuheijastimet, jos auton pituus on suurempi kuin 6,00 metriä;

h) sivuvalaisimet, jos auton pituus on suurempi kuin 6,00 metriä, ei kuitenkaan puoliperävaunun vetoautossa;

i) takasumuvalaisin tai -valaisimet;

j) peruutusvalaisin tai -valaisimet;

k) äärivalaisimet, jos auton leveys on suurempi kuin 2,10 metriä; taakse näkyviä äärivalaisimia ei kuitenkaan vaadita puoliperävaunun vetoautossa;

l) taksiliikenteeseen käytettävässä M1-luokan ajoneuvossa auton laatua osoittava tunnusvalaisin;

m) joukkoliikenteeseen käytettävässä M2- ja M3-luokan ajoneuvossa edessä ainakin linjan päätepisteen osoittava valaistu kilpi; paikallis- ja lähiliikenteeseen käytettävässä autossa riittää kuitenkin linjanumeron osoittava valaistu kilpi, joka tällöin tulee olla myös auton takana;

n) hinausautossa, tienpitoon käytettävässä autossa ja sellaisessa maidonkuljetusautossa, joka joudutaan pysäyttämään tien vasemmalle puolelle, vilkkuva ruskeankeltainen varoitusvalaisin;

o) hälytysautossa vilkkuva sininen varoitusvalaisin; ja

p) ajoneuvon ulkopuolelle edessä tai yli yhden metrin takana ulottuvan muuta rakennetta kapeamman rakenneosan tai varusteen merkitsemiseksi sivuille näkyvät ruskeankeltaiset heijastimet.

2. Ajoneuvossa saa sen lisäksi, mitä 1 momentissa säädetään, olla seuraavat valaisimet ja heijastimet:

a) lisäkaukovalaisimet;

b) lumen aurausta suorittavassa autossa ylös asennetut lisälähi-, lisäkauko-, lisäsuunta- ja lisäetuvalaisimet;

c) etusumuvalaisimet;

d) pysäköintivalaisimet, jos auton pituus on enintään 6,00 metriä ja leveys enintään 2,00 metriä;

e) sivuheijastimet autossa, jonka pituus on enintään 6,00 metriä;

f) sivuvalaisimet autossa, jonka pituus on enintään 6,00 metriä;

g) etuheijastimet;

h) äärivalaisimet autossa, jonka leveys on vähintään 1,80 metriä ja enintään 2,10 metriä, sekä puoliperävaunun vetoauton ohjaamon takana;

i) ylös asennettu keskijarruvalaisin muussa kuin M1-luokan ajoneuvossa;

j) huomiovalaisimet;

k) poliisiautossa ja poliisin virkatehtävässä olevassa autossa vilkkuva sininen varoitusvalaisin ja enintään yksi eteenpäin suunnattu punainen vilkkuva pysäytysvalaisin sekä korin tai ohjaamon katolla merkinnällä "POLIISI"' tai "POLIS" varustettu sininen valaistu kilpi;

l) hälytysajoneuvona käytettävässä autossa, tiellä tai sen vieressä tehtävässä työssä käytettävässä autossa, 90 §:ssä tarkoitetussa tiepalveluautossa ja, milloin muuta erityistä syytä on, ajoneuvohallintokeskuksen luvalla muussakin autossa ruskeankeltainen vilkkuva varoitusvalaisin;

m) tiepalveluautossa sen laatua osoittava tunnusvalaisin;

n) M-luokan pelastus-, sairas- ja huoltoautossa sekä poliisin virkatehtävässä olevassa autossa ja N-luokan ajoneuvossa kuormausta, purkausta tai muuta käyttöä varten välttämättömät työ- ja apuvalaisimet;

o) N2- ja N3-luokan ajoneuvossa kuljetusyrityksen, kuljetuksen ostajan tai auton omistajan nimen taikka linjan päätepaikkakuntien nimet osoittavan kilven sekä luvanvaraiseen henkilöliikenteeseen käytettävässä M2- ja M3-luokan ajoneuvossa sivulla linjanumeron ja edessä auton täynnä olemista osoittavan kilven valaisimet;

p) M2-, M3-, N2- ja N3-luokan ajoneuvossa sivuille ja taakse näkyvät heijastavat nauhamaiset tai ääriviivamerkinnät ja mainokset; ja

q) erikoiskuljetukseen käytettävässä autossa tai sen kuormassa erikseen määrätyt valaisimet ja heijastimet."
Otsikko: Vs: Mites tollasen US spec 1998 MKIV supran rekisteröinti.
Kirjoitti: Tuomisto - 10 lokakuu, 2010, 23:41:35
Lainaus käyttäjältä: coren - 09 lokakuu, 2010, 15:53:15
Millä perusteella nämä kielletään? Löytyyhän vakiona esim volvoista.

Perusteella että linssit ovat punaiset.
Jos ne olisivat keltaiset, homma olisi ok.
Ja tosiaan ei nuo takasivuvalot löydy vain jenkkimalleista, vaan myös JDM:stä 1996 huhtikuusta eteenpäin.