Morjes. Porukka kun on laitellu brembon satuloita autoihinsa niin sattusko joku tietämään tälläsestä mitään:
993 porschen nelimäntä Brembot kiinnostas sopivan mäntäkoon takia ja ko mallia saisi hyvään rahaankin. Tossa sellasesta kuva: Porsche 993 satula (http://www.patrickmotorsports.com/img/parts/993-351-425-10-24K.jpg)
Noihin satuloihin menee vakiona 132x75 mm pala joka käyttää 60mm leveän kitkapinta alueen levystä. Tän mallinen: Porsche 993 pala (http://www.ferodoracing.com/catalogue/detail_car_racing.php?cat=brake_pads&code=FCP891)
Levyt joihin satulat ois tarkotus istuttaa on vain 50mm kitkapinnalla, mutta myyjän mukaan tohon pitäs pystyä soveltamaan ja porukka on laittanut 50mm leveän kitkapinnan palojakin, muttei siitä tarkemmin osannu auttaa.
Esim F40/F50 satulat joita myydään iso jarru sarjoissa ois tollaset 50mm kitkapinnan palat jotka vois mennä heittämällä sisään kun pituus 132mm on sama.
Mitenköhän ne suoraan heittämällä asettuu sinne paikalle kun on 10mm klappia korkeussuunnassa? ...varmaan tarviis lukita kiinni.
Pystysköhän sinne vaihtamaan esimF40/F50 mallin satulan palojen lukitus pinnit+lipareet tms ja saada se silleen sopivaksi matalammille paloille? Tälläset: Brembo Ferrari F50 satulan palakiinnitys (http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.audiworld.com/tech/pics/wheel23_brakepad_2-or.jpg&imgrefurl=http://www.audiworld.com/tech/wheel23.shtml&usg=__a9OgdXYx3tApZVrDVoRpvcw_EPo=&h=450&w=600&sz=31&hl=fi&start=0&sig2=OshvzPy5j_YdJ26QG08I6g&zoom=1&tbnid=TNYx7LCrsbt9KM:&tbnh=126&tbnw=168&ei=zShmTfTgO4aHswbMvZDdDA&prev=/images%3Fq%3Df50%2Bcaliper%26um%3D1%26hl%3Dfi%26rlz%3D1G1GGLQ_FIFI389%26biw%3D1920%26bih%3D912%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=1237&vpy=73&dur=11&hovh=194&hovw=259&tx=135&ty=124&oei=zShmTfTgO4aHswbMvZDdDA&page=1&ndsp=63&ved=1t:429,r:6,s:0)
Oisko joku muun mallin pala se jota siellä vois suoraan käyttää? esim tällästä: http://www.ferodoracing.com/catalogue/detail_car_racing.php?cat=brake_pads&code=FCP560 (http://www.ferodoracing.com/catalogue/detail_car_racing.php?cat=brake_pads&code=FCP560)
Toinen kysymys herää siitä että alkaako jarrut syödä enemmän palaa sisälaidalta kun satula ei o tarkotettu noin kapeelle palalle ja männät painaa palaa vinoon?
F40/F50 satuloita taas en haluaisi kun niissä on isommat männät ja otan sitten AP-racingin CP5200 satulan jossa edes vähä pienemmät männät jos noista 993 bremboista ei saa tehtyä.
Muuta en osaa äkkiseltään sanoa, kun että Impreza Sti (new age `01->) Bremboissa ja 350z:n bremboissa jarrupalojen kiinnitysmekanismi satulaan on samanlainen, kun ylempänä linkkaamassasi F40/F50- jarruissa. Sinänsä ei varmastikaan ole mikään ihme, Brembon tekeleitähän nuo ovat kaikki. :)
Lainaus käyttäjältä: MT - 24 helmikuu, 2011, 11:58:25
Muuta en osaa äkkiseltään sanoa, kun että Impreza Sti (new age `01->) Bremboissa ja 350z:n bremboissa jarrupalojen kiinnitysmekanismi satulaan on samanlainen, kun ylempänä linkkaamassasi F40/F50- jarruissa. Sinänsä ei varmastikaan ole mikään ihme, Brembon tekeleitähän nuo ovat kaikki. :)
sitäpä tässä justiin et piru kun pääsis kattelee noita satuloita vierekkäin ja vertaamaan et miten se runko eroaa
EDIT: r33 kyllin satuloissa oli muistaakseni kans samanmoinen kiinnitys kun niitä kerran hipelöin. Noissa kaikissa vain myös isommat männät kuin niissä 993 satuloissa 2x32mm ja 2x40mm
Pöh... Taisi se kauppias ilmottaa ne männän koot väärin kun muualla höpöttävät jotta ne 993 big red caiperin männät on 2x36mm ja 2x44mm.
Varmaan mennyt taas siihen vanhaan et mitannu mänän pään tivisteen ulkopuolelta...
Antaa olla, ap racingin cp5200 satulaan saa paremmin palavalikoimaakin