Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: risterii - 14 kesäkuu, 2011, 20:57:47

Otsikko: V160 laakerit
Kirjoitti: risterii - 14 kesäkuu, 2011, 20:57:47
Noniin, nyt olis Supran loota levällään... Ensimmäinen päivä takana laakereiden metsästystä kyseiseen laatikkoon, kaikille laakereille hintaa OK-autolla 1100€ :D Yksi laakeri löytyi täältä Jyväskylästä vähän halvemmasta paikasta (Toivoselta), mutta olisko kellään tietoa mistä muualta lähteä etsimään...? Villagetoyota.comista voisi vissiin myös saada, laitoin sinnekin kyselyä menemään.
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: -Kimble- - 14 kesäkuu, 2011, 21:03:57
Jos jyväskylässä vaikutat niin käyppä varuilta hiomo kantaselta kysymässä. Mörriin ostin oikeestaan kaikki osat koneremppaan sieltä, säästi reilun tonnin vrt ok-auto.
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: Krister - 14 kesäkuu, 2011, 21:22:14
eparts@elmhursttoyota.com
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 14 kesäkuu, 2011, 22:49:42
Mittojen mukaan laakeriliikkeistä saa edukkaasti mutta huomaa , vaihdellaatikkoihin c sarjan laakereita vain , käynti välys pitää olla oikea
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: MT - 15 kesäkuu, 2011, 06:57:55
Lainaus käyttäjältä: Krister - 14 kesäkuu, 2011, 21:22:14
eparts@elmhursttoyota.com

Juurikin tuolta!

Paljonko laatikolla on ajettu? Saiko laatikko kuinka pahasti kipeää?
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: risterii - 16 kesäkuu, 2011, 01:30:35
eparts@elmhursttoyota.com, kylläpäs löytyi laakerit nopeasti ja helposti! Ja hinta olisi 360$ rahteineen, tietysti 22% vielä päälle. Säästää suomen hintoihin reippaasti yli puolet..:)

Ei saanu onneksi pahasti, että selviää pelkällä laakereitten vaihdolla. Mutta kyllä oli niin litkua se öljy,että en yhtään ihmettele jos on laakerit menny..ei varmaan ollut ikinä vaihdettu öljyjä tuohon.. :( Rattaat ja muut osat oli kyllä loistavassa kunnossa.

Niin ja laatikolla oli ajettu reipas 140000 km. Olisi selvinnyt periaatteessa yhden laakerin vaihdolla, mutta kun on avannu sen niin mieluummin sitä uusii sit kaikki. On meinaa niin veemäinen loota irrottaa pelkkien laakereitten takia..:) Mutta kiitoksia vinkeistä/linkeistä!

Semmonen kysymys vielä, että tiiättekö kauan kestää, kun tavara tulee suomeen? Eivät siihen kysymykseen vastannu mitään, ainakaan vielä...

Vauhtipyörä tuli tänään hiomo Kantaselta, enää odotellaan laakereita ja uutta kytkintä, niin sais Supran liikenteeseen :) Tosiaan lähti kytkinkin vaihtoon, edellinen omistaja väitti että autossa on HKS:n kytkin, mutta ihan orkkiskytkinhän sieltä sitten löytyi!! No tulipahan samalla vaihdettua kampiakselin stefa ja neulalaakeri.
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: laamaporo - 16 kesäkuu, 2011, 01:49:55
Lainaus käyttäjältä: risterii - 16 kesäkuu, 2011, 01:30:35
eparts@elmhursttoyota.com, kylläpäs löytyi laakerit nopeasti ja helposti! Ja hinta olisi 360$ rahteineen, tietysti 22% vielä päälle. Säästää suomen hintoihin reippaasti yli puolet..:)

Semmonen kysymys vielä, että tiiättekö kauan kestää, kun tavara tulee suomeen? Eivät siihen kysymykseen vastannu mitään, ainakaan vielä...

Hintahan on siis tuo $360 + 5% (tulli) + 23% (ALV) = $464,94 eli ~327.976€ (xe.com sivuston ilmoittamien tämänhetkisten kurssien mukaan).

Riippuu hieman, voivat toimittaa parilla eri rahdilla. Yleisimmin 6-10 työpäivän kuluessa, yleensä n.viikossa sulla. Suomen Tulli voi toki tuon lisäksi vielä arpoa niitä jokusen päivän. Jos nettitullaat tavaran toimittaa Posti ne sinulle vielä kotiin asti, mikä vie päivän kaksi, tai jos käyt itse tullaamassa paikanpäällä saat tavaran heti käteen.
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: MT - 16 kesäkuu, 2011, 06:21:56
Lainaus käyttäjältä: risterii - 16 kesäkuu, 2011, 01:30:35
Ei saanu onneksi pahasti, että selviää pelkällä laakereitten vaihdolla. Mutta kyllä oli niin litkua se öljy,että en yhtään ihmettele jos on laakerit menny..ei varmaan ollut ikinä vaihdettu öljyjä tuohon.. :( Rattaat ja muut osat oli kyllä loistavassa kunnossa.

Nuo alkuperäiset v160:n öljyt ovat todella litkut. Mutta paksumpiakaan tuonne laatikkoon ei kannataisi laittaa, kun kuulemma lisäävät Hampaille kohdistuvaa pintapainetta. Lisäksi synkat on suunniteltu toimimaan tuolla alkuperäisellä öljyllä, paksummalla öljyllä synkkarenkaat eivät toimi ihan yhtä herkästi kuin miten ne toimivat tuolla alkuperäisellä öljyllä. Tiedä sitten todellisuudessa..

Onhan niitä toki muitakin öljyjä olemassa, mitä porukka on käyttänyt vaihteistoissaan: Royal Purplea, BMW:n getrag öljyjä, jne..
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: Osmo - 16 kesäkuu, 2011, 14:12:06
Lainaus käyttäjältä: MT - 16 kesäkuu, 2011, 06:21:56
Onhan niitä toki muitakin öljyjä olemassa, mitä porukka on käyttänyt vaihteistoissaan: Royal Purplea, BMW:n getrag öljyjä, jne..

Castrol Transmax Z, olen lukenut kehuttavan myös ulkomaisilla foorumeilla, itellä tällä hetkellä laatikossa nuo öljyt.

edit. Ja niin saatavuus on ihan eriluokkaa kun muilla yleisillä getrag öljyillä, castrollia saa lähes mistä tahansa.
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: MT - 16 kesäkuu, 2011, 15:11:43
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 16 kesäkuu, 2011, 14:12:06
Castrol Transmax Z, olen lukenut kehuttavan myös ulkomaisilla foorumeilla, itellä tällä hetkellä laatikossa nuo öljyt.

edit. Ja niin saatavuus on ihan eriluokkaa kun muilla yleisillä getrag öljyillä, castrollia saa lähes mistä tahansa.

Minä pistin laatikkoon originaali Toyota gear oil V160 ölpät. Litran puteleissahan nuo tulevat. Pakkauksessa maininta:

Notice:
1. TOYOTA GEAR OIL V160 is exclusively for Toyota`s manual transmission V160.
    Do not use for other purposes.
2. For details, please refer to repair manual or owner`s manual.

Omakohtaista kokemusta öljyjen toiminnasta ei ole päässyt kertymään, laatikko kun pötköttelee kiltisti varastossa!  ;D
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: Osmo - 16 kesäkuu, 2011, 15:19:54
Lainaus käyttäjältä: MT - 16 kesäkuu, 2011, 15:11:43
Minä pistin laatikkoon originaali Toyota gear oil V160 ölpät. Litran puteleissahan nuo tulevat. Pakkauksessa maininta:

Notice:
1. TOYOTA GEAR OIL V160 is exclusively for Toyota`s manual transmission V160.
    Do not use for other purposes.
2. For details, please refer to repair manual or owner`s manual.

Omakohtaista kokemusta öljyjen toiminnasta ei ole päässyt kertymään, laatikko kun pötköttelee kiltisti varastossa!  ;D

Niin tuo alkuperäis öljy on kyllä ryöstöä kun se on lähes samaa tavaraa kun mitä automaattilaatikkoon laitetaan.
Mitäs sen litrahinta on, jotain 50e?

Supraforumsilla getragin työntekijä sano että tuo castrol toimii myös eikä itellä oo ollu mitää vaihto-ongelmia tai muutakaan.
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: MT - 16 kesäkuu, 2011, 17:20:28
Joo, moni on kyllä kehunut tuota Castrolia. M- Bimmereissäkin/ 911 Turboissa käytettäviä Getragin öljyjä on myös huomattu toimiviksi V160/161 laatikoissa, ei sinänsä mikään yllätys, Getrageja kun nuokin ovat.
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: Arben - 16 kesäkuu, 2011, 18:12:17
mä oon ajellut transmax z noin 40tkm  :icon_rr:  4krt oon vaihtanut ne,ainakin riittävä vaihtoväli  ;D
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: kaahari - 16 kesäkuu, 2011, 19:00:37
Mulla myös nyt transmax z:t, ~8000tkm tullut ajettua. Sitä ennen oli bemariöljyt, eroa en ole huomannut...
Otsikko: Vs: V160 laakerit
Kirjoitti: risterii - 26 heinäkuu, 2011, 00:20:47
Tänään saapui laakerit. Mielenkiintosta kyllä, viime tiistaina odottelivat tuolla Elmhurstilla vielä yhtä laakeria ja sanoivat että kohta sen pitäisi saapua heille... noh perjantaina sitten tullin täti jo soittelikin että maanantaina on laakerit sitten Jyväskylässä! :)