Kuinkas paljon on vaparin ja tt:n ensimmäisellä katilla eroa? onko mahdollista sovittaa vaparin kattia kiinni? leima viimen aika ens viikolla :(
tossa räjäytyskuvat, ylempi alkupää vaparin ja alempi turbo mallin.
http://www.toyodiy.com/parts/diag_1j2X7PL.png (http://www.toyodiy.com/parts/diag_1j2X7PL.png)
TT menee myös pelkällä kakkoskatilla päästöistä helposti läpi, jos kone on muuten kunnossa.
Käytin katsastuksessa ja häkä arvot oli korkealla, eikä mennyt läpi katsastuksesta pelkkä taaimmainen katti kiinni.
Lainaus käyttäjältä: 2JZGTE - 08 elokuu, 2011, 14:46:36
Käytin katsastuksessa ja häkä arvot oli korkealla, eikä mennyt läpi katsastuksesta pelkkä taaimmainen katti kiinni.
Häkäarvo tuskin on katista kiinni... mutta tossa tommonen mistä yleensä kannattaa vikaa ettiä jos CO arvo ylittyy:
Hiilimonoksidia eli häkää (CO) muodostuu, kun happea on liian vähän palamistapahtuman aikana. Korkea hiilimonoksidipitoisuus (% pakokaasuista) johtuu rikkaasta ilma-/polttoaineseoksesta, mikä puolestaan voi johtua liian alhaisista tyhjäkäyntikierroksista. tukkoisesta tai huonosta ilmansuodattimesta, huonosti toimivasta huohottimen venttiilistä, väärin säädetystä kaasuttimesta tai polttoaineenruiskutuksesta tai epätasaisesta polttoainesuihkusta. Pieni happikaasupitoisuus kertoo siitä, että polttoainetta tuodaan palokammioon enemmän kuin saatavilla olevalla happimäärällä pystytään polttamaan. Tätä voidaan kutsua happivajeeksi. Tilanne korjataan pienentämällä polttoaineen syöttöä tai lisäämällä hapen saantia esim. vaihtamalla ilmansuodatin.