Supra Club Finland

Vierasalue => Supraa ostamassa? => Aiheen aloitti: A.S - 06 elokuu, 2011, 13:27:20

Otsikko: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: A.S - 06 elokuu, 2011, 13:27:20
Rekisteröidyin hetki sitten, että moro vaan kaikille..

Eli tässä on nyt Soareria manulaatikolla laitettu tulemaan, tämä foorumi ym tullut kahlattua läpi ja herännyt monia kysymyksiä.

1. Onko sen 5000e arvoista ostaa TT Supra vert TT Soarer?  ainoat mitä itse näen positiivisena supraan on tuo look ja 0.5l / sekventaali turbojen tuoma vääntö. Tuo 5000e lähinnä että rahat tällä hetkellä 12ke + n. 1000ekk lisääntyy. sillä saisi sorsan ja olisi vielä 5000e pahanpäivän varalle.

2. Katsastaminen  single turboisena, näitä supria rekisterissä tulee aina jossain getarin ja nettiauton suunnalla vastaan rekisteröitynä n. 500hp ja kuitenkin vm 1994 ->    mitenkä herkästi katsuri puuttuu vaikka 1994vm sorkun singletykseen jos kuitenkin katit ja päästöt kohdillaan?

3. 1996 ja uudemman sorkun singlen isontaminen? lukenut ulkomaalaisilta sivuilta että suuttimia ja turboa joutuu heti 350hp jälkeen suurentamaan / vaihtamaan <-- ymmärtääkseni nämä samat joutuu ropaamaan vanhemmassakin sitten 400hp jälkeen. Onko tuossa Vvt miikälie moottorissa myös jotain muita huonoja puolia? hyvinä puolina kai pienempi kulutus.

4. Auton keventäminen eli missä kohtaa tuollaisessa 1500kg / 280hp autossa puututaan auton kevennykseen ( kuituinen konepelti/kontti ihan mielessä) ihan heti vai onko nuo rajoitukset vuosimallin mukaan?

5. Saako mistään muovista bodykittiä soareriin järkihintaan vai onko tuo lasikuitu se ainut vaihtoehto näissä japseissa?


Puolet noista kysymyksistä juontaa ihan naurettavasta haaveilusta 500hp riisiautosta ym ( alunperin audi a4 1.8t ja 330d ostolistalla) mutta päätin nyt ostaa "ison" turbobensa käyttiksen, kun sitä pystyy vielä pitämään käyttiksenä ilman konkurssia. Eikä välttämättä tuohon saada sitten pultattua kun sieniputsari ja 3'' downpipe max, saati JOS/ kun se Soarer/Supra löytyy sen Maman Mikon kautta  :toothy10:
Mutta onhan se mukavaa kun on se hyvä Vm/malli, jota voi sitten halutessan parantaa / modata huoletta ilman tajutonta paskamyrskyä katsurin suunnalta.
Otsikko: Vs: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: LiquidStone - 06 elokuu, 2011, 14:36:34
Lainaus käyttäjältä: A.S - 06 elokuu, 2011, 13:27:20
1. Onko sen 5000e arvoista ostaa TT Supra vert TT Soarer?
Itte lähtisin suosittelemaan supran hankkimista. Sen enempää vastausta perustelematta.

Lainaa2. Katsastaminen  single turboisena, näitä supria rekisterissä tulee aina jossain getarin ja nettiauton suunnalla vastaan rekisteröitynä n. 500hp ja kuitenkin vm 1994 ->    mitenkä herkästi katsuri puuttuu vaikka 1994vm sorkun singletykseen jos kuitenkin katit ja päästöt kohdillaan?
280hp autohan ei säännösten mukaan saa katsastettua 500hp tehoilla. Tehoa kun saa olla maksimissaan 20% enemmän, kuin malliston tehokkaimmassa autossa. Soarerin kohdalla raja tulee siis vastaan 336hp kohdalla. Suprassa saattaa olla, että kelpaa verrokiksi euro supra ja 320hp, eli saisi 384hp olla tehoa.

Ja vähäpäästöisissä autoissa, kuten JZZ30 sorkku tai MKIV supra tuo sinkuttaminen on monille (vaset ja kumppanit on asia erikseen) turhan kallista puuhaa VTT-mittauksien yms asioiden takia, joten suurin osa on autoja joiden kohdalla joko toivotaan, että katsurin vaimo on ollut illalla/aamulla hyvällä päällä ja että katsuri on syönyt ennen kuin hän alkaa autoasia tarkistamaan, myöskin katsurin rahahuolet saattavat aiheuttaa hylsyn. Joten tuurilla saat sinkutettuun autoon leiman. Tai sitten voit jo vaihdetusta välijäähystä napata hylsyn.

Lainaa3. 1996 ja uudemman sorkun singlen isontaminen? lukenut ulkomaalaisilta sivuilta että suuttimia ja turboa joutuu heti 350hp jälkeen suurentamaan / vaihtamaan <-- ymmärtääkseni nämä samat joutuu ropaamaan vanhemmassakin sitten 400hp jälkeen. Onko tuossa Vvt miikälie moottorissa myös jotain muita huonoja puolia? hyvinä puolina kai pienempi kulutus.
Isomman turbon laitto VVTi sinkkusorkkuun on myöskin katsurin mielestä ehkä huono idea.
Jotkun noita VVTi koneita tykkää haukkua, mutta itsellä ei kokemusta moisista ole, joten paha sanoa mitään. Ja mitä kulutukseen tulee, niin ei se kulutus varmaan kauheasti eroa sen jälkeen kun vertaa viri nonVVTi ja VVTi koneita keskenään.

Lainaa4. Auton keventäminen eli missä kohtaa tuollaisessa 1500kg / 280hp autossa puututaan auton kevennykseen ( kuituinen konepelti/kontti ihan mielessä) ihan heti vai onko nuo rajoitukset vuosimallin mukaan?
Kaikki ylimääräinen vaan irti. Raja tulee vastaan kun mennään alle 7kg/kW joka tosin on jo 280hp autossa tuolla 1460kg tietämillä. Tosin sitä autoa ei punnita oletettavasti kuin rekisteröintikatsastuksessa, ellei katsurilla ole huono päivä ja päättää tehdä kiusaa enemmän kuin tarpeen olisi ja punnitsee auton.

Lainaa5. Saako mistään muovista bodykittiä soareriin järkihintaan vai onko tuo lasikuitu se ainut vaihtoehto näissä japseissa?
Väittäisin että järkevään hintaan ei saa kuin lasikuitua. Mutta köyhälle kaikki on kallista  ;D

LainaaPuolet noista kysymyksistä juontaa ihan naurettavasta haaveilusta 500hp riisiautosta ym ( alunperin audi a4 1.8t ja 330d ostolistalla) mutta päätin nyt ostaa "ison" turbobensa käyttiksen, kun sitä pystyy vielä pitämään käyttiksenä ilman konkurssia. Eikä välttämättä tuohon saada sitten pultattua kun sieniputsari ja 3'' downpipe max, saati JOS/ kun se Soarer/Supra löytyy sen Maman Mikon kautta  :toothy10:
Mutta onhan se mukavaa kun on se hyvä Vm/malli, jota voi sitten halutessan parantaa / modata huoletta ilman tajutonta paskamyrskyä katsurin suunnalta.
Ne turvallisemmat vuosimallit on niitä ei vähäpäästöisiä oletettavasti 80-luvun tuotoksia. Mutta tuurilla ja hyvillä puheenlahjoillahan leiman saa melkein mihin vaan. Ja on jotkut kuulemma ahdinjumppaakin harrastaneet ennen leimaamista
Otsikko: Vs: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: A.S - 06 elokuu, 2011, 15:22:34
Soarerissa houkuttaisi tuo hinta ja on suht harvinainen.
Suprassa taas se että on kuitenkin supra ja kone parempi, täälläpäin alkaa olemaan kuitenkin sellainen lintta, että jokainen insinöörin 18v poika saa synttäri lahjaksi sen vaparimallin, että tuo koppa ei itseä erityisemmin saa enää kääntämään päätä.

5000e miellyttävämmästä tekniikasta.. ei tuo toki ole mitään kun alettaisiin kunnolla ruuvaamaan mitä tahansa autoa..


Ei ollut kyllä tarkoituskaan saada millään +400hp tehoilla leimattua virallisesti  :icon_biggrin: ihan samaan tapaan meinasin kuin valtaosa näistä 2000-> wrx / evoista eli jotain lastua,coolerii ym ja katsastukseen muka n.300hp tehoilla, vaikka oikesti alkaa 4 se lukema.

Luulisi ettei tuota isompaa vvt motin ahdinta erottaisi kuin oikein vannoutunut katsuri, kuminkaan päällepäin kait kuin reilu sentin isompi.. ainakin tuo singleksi muutettu twini pitäisi olla jo niin selkeä että  :icon_biggrin:
Otsikko: Vs: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: L4 - 06 elokuu, 2011, 15:44:30
Siinä olis ----->>>> http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4027645 (http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4027645)
hintaa voi kattoa tarkemmin sit :)
Otsikko: Vs: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: Tem - 06 elokuu, 2011, 15:50:03
Arvotaan omatkin vastaukset. ;D

1. Jos sulla on jo manuaalisorkku tulossa, ni mitä sitä enää ihmettelemään. Mainio laite sekin, mut tietty aina rahalla saa enemmän. Makuasia, mut etköhän sen vaihtotarpeen ite huomaa parhaiten sitten ku saat sen Sorkun ajoon, että vieläkö Supra himottaa. Supralla saa kyllä enempi rispektiä kylillä, ku niisson kaikissa ++500hp ja fast&furious-tunnelmaa. Sorkku on tollanen herrasmieskruiseri.

Mut älä nyt missään nimessä viimisiä euroja laita 20v vanhaan japsituontiin. Jos Supra on jotain, mihin sulla on just varaa, ni jätä mielummin ostamatta ja pidä jotain, missä sulla ei oo koko omaisuus kiinni..


2. Kuten yllä, ihan tuurista kiinni. Voi narahtaa heti, tai voi mennä 10v läpi ja sitten tulla sanomista. Turha jännittää etukäteen, mut ohan se hyvä tiedostaa, ettei tarvii sitten avautua foorumeilla, miten mulkku inssi valitti laittomasta autosta.


3. Sen uudemman huonot puolet taitaa olla lähinnä hinta ja harvinaisuus. Maksaa enempi, eikä ihan kaikkea varaosaa oo kymmenellä kerholaisella suoraan hyllyssä. Ohan siinä vähän korkeemmat puristukset, eli jos kaikki muu on samaa, ni varmasti mm. kuluttaa vähemmän. Ja muutenkin sitä tuntuu järjestäen kaikki kehuvan, jotka päässy koittamaan molempia koneita samassa autossa.


4. Tuskin inssi painosta alkaa valittaa. Muuten kannattaa kyllä lueskella rakentelulait läpi etukäteen, ettei tonkaan kohalla tarvii käyttää mulkkuinssikorttia. :D

5. Määrittele järkihinta? Eihän ne halpoja oo, jos ite sovittelee lasikuitusia 0e tuntihinnalla. Kai niitä jokanen japsiosia myyjä pulju pystyy parilla tonnilla myymään.


LainaaMutta onhan se mukavaa kun on se hyvä Vm/malli, jota voi sitten halutessan parantaa / modata huoletta ilman tajutonta paskamyrskyä katsurin suunnalta.

Ei katsurit mitään paskamyrskyjä kehitä, kyllä ne on noi mistään tietämättömät asiakkaat, jotka olettaa, että kaiken saa tehdä, mitä joku muukin on joskus tehny ja se on inssin vika, jos se jostain sanoo. ;D
Otsikko: Vs: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: A.S - 06 elokuu, 2011, 17:11:05
Lainaus käyttäjältä: Tem - 06 elokuu, 2011, 15:50:03
1. Jos sulla on jo manuaalisorkku tulossa, ni mitä sitä enää ihmettelemään. Mainio laite sekin, mut tietty aina rahalla saa enemmän. Makuasia, mut etköhän sen vaihtotarpeen ite huomaa parhaiten sitten ku saat sen Sorkun ajoon, että vieläkö Supra himottaa. Supralla saa kyllä enempi rispektiä kylillä, ku niisson kaikissa ++500hp ja fast&furious-tunnelmaa. Sorkku on tollanen herrasmieskruiseri.

Mut älä nyt missään nimessä viimisiä euroja laita 20v vanhaan japsituontiin. Jos Supra on jotain, mihin sulla on just varaa, ni jätä mielummin ostamatta ja pidä jotain, missä sulla ei oo koko omaisuus kiinni..


Juurikin näin ajattelin itsekkin.. tuo vaan että lukee tarpeeksi stooreja muiden "Älä osta 1jz kun 2jz:kin olemassa, osta aina manuaali, koska automaatti menee rikki, kannattaa ostaa ei vähäpäästöinen ym." sitten lopulta n. 6000e auto budjetti venytetty 15ke pirsseihin ja laina-anomusta 5000e edestä pankkiin..

Ja saahan tuon manusorkun kyllä kaupaksi nopeaan jos se 280hp / 360nm riitä..

Mikä tää fast&furious + suprat juttu on? eihän mikään vin dieselin ajama jenkki tai sen ff skylinetkään ole ihmeellisemmin hehkutettu, vaikka noi jälkimmäiset ihan siistei  ;D
Tokyo drift ja Fast5 mun suosikit  :icon_biggrin:


Mutta niin jo cooleri / isompi downpipe paskalla tsäkäl hylsy? Ecun modailusta ei kaiketi mahdollista narahtaa?
Otsikko: Vs: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: Tem - 06 elokuu, 2011, 18:01:18
Lainaus käyttäjältä: A.S - 06 elokuu, 2011, 17:11:05Älä osta 1jz kun 2jz:kin olemassa

Yliarvostettua. Tollanen kierrosherkkä 1JZ on oikeesti pirun mukava kone. :D


LainaaMikä tää fast&furious + suprat juttu on? eihän mikään vin dieselin ajama jenkki tai sen ff skylinetkään ole ihmeellisemmin hehkutettu, vaikka noi jälkimmäiset ihan siistei  ;D

Emt. Ens Supra ei ollu mitään, tai oli se harrastajille, mut kaikki teinit ei fanittanu sitä. Sit tuli FF ja se oliki parasta maailmassa.


LainaaMutta niin jo cooleri / isompi downpipe paskalla tsäkäl hylsy? Ecun modailusta ei kaiketi mahdollista narahtaa?

Ahdetun moottorin muuttaminen rinnastuu laissa koneen vaihtoon. Ja kun siitä muutetusta koneesta ei oo päästöpapruja, eikä tehoja, niin molemmat tarvii hommata ite, jos siitä laillisen haluaa. Kustantaa noin pari tonnia. Sen takia porukka noita leimalla jumppailee, jos inssi käskee. Ja tosiaan pelkästä kiiltävästä keulakuulerista on hylsyjä napsunu.

Aika olematon mahis lienee, että viriedusta jäis kiinni. Lähinnä ne on noi näkyvät osat, mistä joskus tulee sanomista.
Otsikko: Vs: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: El_Paco - 06 elokuu, 2011, 18:29:36
Tämmönen jos/kun/ehkä/entäpä jos -spekulointi on täysin turhaa. Tosiasiahan on kuitenkin se, että jos hommaat supran/sorkun, et sitä pysty kovinkaan paljoa virittämään ilman että katastusmies asiaan puuttuu. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että joudut vaihtelemaan ne coolerit ynnä muut joka katastukseen. Ihan turha elätellä itselleen sellaisia toiveita, että "ehkäpä se katsuri ei näistä mitään sano". Voi olla ettei sanokkaan, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä asiaan puututaan.

Jos noin paljon asia arveluttaa, niin eipä vaihtoehtoina oikeastaan ole mitään muuta kun pitää auto vakiona, taikka kärsiä auton vakioksi muuttamisen vaiva joka vuosi. Taikka sitten vaihtoehtosesti hommata sen verran vanha auto, että muutokset saa helposti otteeseen. Ja vielä kerran, coolereihin, jälkisinkutuksiin yms. puututaan nykyään paljon.
Otsikko: Vs: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: A.S - 06 elokuu, 2011, 20:30:41
Okei.. hyviä vastauksia tullut eli ei kannata varmaan juuri mitään putkistoa ym isompaa ruveta duunailemaan, kaiketi tuo rst putkisto katista taaksepäin sallittu?

Vähän  :tard: fiilis kyllä kun aina puhutaan juuri näistä 500hp suprista kun todellisuudessa jokainen oikeasti yli 300hp Supra/Soarer joko vuosittain vekslattava katsurille vakioksi/ maksettava tuo pari tonttua että muutokset papruihin..

Mutta muilta osin kiitos vastuksista ja palailen forumille sitten alkutalvesta..
Otsikko: Vs: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: emk67 - 06 elokuu, 2011, 23:40:36
kai niistä Suprista saa sen 400-450hp ihan ahtoja nostamalla. Mikä ei näy katsurilla, eikä muutenkaan. Soarerilla ei taida sinne asti päästä ilman näkyviä muutoksia.
Otsikko: Vs: Soarer/supra viritys ja katsastukset sen jälkeen
Kirjoitti: El_Paco - 07 elokuu, 2011, 01:43:10
Putkistosta en oo kyllä vielä koskaan kuullut, että kellekkään ois tullu sanomista. Jos vaa katti ja vaimennin on löytyny.