Ongelman ydin
Brittiläinen ote kertoo valmistenumeroksi JZA80000000 (keksitty numero ;) ) mutta tohon tyyliin.
Auton rungossa se lukee JZA80-000000. Katsuri ei voinut aloittaa maahantuonti katsastusta koska väliviiva puuttui. Mielestäni tulkinnallinen juttu ja viivan tarkoitus on erottaa ns. mallisarja valmistenumerosta. Eli vaihtoehtoisesti toinen konttori tai soittoa AKE:een?
Onko muut kohdaneet vastaavia ongelmia. :o
samaa ne mullakin aluks valitti, mutta kyllä se sen rungon mukaan menee.. jos ei usko niin soitto vaan trafiin niin kyllä ne sieltä ohjeistaa konttoria
itsellä oli saman lailla, eikä se katsuria häirinny.. Konttori vaihtoo vaa ja pyyät rahat takas jos ovat jo jotain laskuttaneet. :)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Kaikilla ollu sama tilanne myös omassa exprot certificatessa. Ittellä katsuri kirjoitti uuden otteen johon vielä vaihtoi tuon... siis jostain syystä.
Ihme et joku jaksaa tuosta vielä nipottaa.
En tiedä mikä jippo tuohon mun autoon on tehty, kun on korjaamolla (entisenomistajan rekisteröidessä) stanssattu uusi runkonumero iskaritolpan yläpäähän. Tämä uusi on kaksi merkkiä lyhyempi kuin tuulilasinalareunassa oleva alkuperäinen joka myös merkitty otteeseen..
Lainaus käyttäjältä: jussi1 - 30 elokuu, 2011, 19:02:56
En tiedä mikä jippo tuohon mun autoon on tehty, kun on korjaamolla (entisenomistajan rekisteröidessä) stanssattu uusi runkonumero iskaritolpan yläpäähän. Tämä uusi on kaksi merkkiä lyhyempi kuin tuulilasinalareunassa oleva alkuperäinen joka myös merkitty otteeseen..
onko auto alkuperäinen LHD? mulla ois tarkoitus alkaa tekemään rhd-->lhd swappia niin käskivät konttorilla stanssata runkonumero iskaritolpan yläpäähän.
Lainaus käyttäjältä: madhand - 30 elokuu, 2011, 21:45:07
onko auto alkuperäinen LHD? mulla ois tarkoitus alkaa tekemään rhd-->lhd swappia niin käskivät konttorilla stanssata runkonumero iskaritolpan yläpäähän.
On alkuperäinen US malli.
Lainaus käyttäjältä: madhand - 30 elokuu, 2011, 21:45:07onko auto alkuperäinen LHD? mulla ois tarkoitus alkaa tekemään rhd-->lhd swappia niin käskivät konttorilla stanssata runkonumero iskaritolpan yläpäähän.
Voi kai sen valmistenumeron stanssata siihen alkuperäiseen paikkaansa tulipeltiin? Helppoa tehdä stanssaus vielä, kun tulipelti on irrallaan.
Edit: Korjattu lainaus. ~Baz~
Lainaus käyttäjältä: MT - 31 elokuu, 2011, 07:19:55
Voi kai sen valmistenumeron stanssata siihen alkuperäiseen paikkaansa tulipeltiin? Helppoa tehdä stanssaus vielä, kun tulipelti on irrallaan.
joo niin stanssaankin mut kun koko tulipelti menee vaihtoon ja runkonumero on siinä niin muka pitää laittaa jonnekkin muuallekkin esim. iskaritolppaan runkonumero. eipähän tule sitten muutoskatsastuksessa propleemia.. ;D
Lainaus käyttäjältä: jussi1 - 30 elokuu, 2011, 22:04:59
On alkuperäinen US malli.
USA:sta tuoduissa autoissa(kuten kaikissa muissakin) tulisi olla runkonumero auton korilinjan oikealla puolella, etuakselin takapuolella. JDM malleissa tehtaan alkuperäinen runkonumero kelpaa, koska noissa autoissa ei ole erillistä VIN- koodia, vaan korinumero on ainoa autosta löytyvä koodi. Jenkki, ja eurooppamalleissa löytyy yleensä korinumeron (JZA80-XXXXXXX), lisäksi VIN koodi (alkaa jotenkin tähän tyyliin: JT1JZA80-XXXXXXXXX,aina 17 merkkiä), Inssien mielestä VIN koodi tulee löytyä auton oikealta puolelta, vaikka VIN-koodiToyotan ja Lexuksen tapauksessa yleensä löytyy esim kuljettajan ovesta, tuulilasin alareunasta tai takaluukusta
Lainaus käyttäjältä: Natikka - 31 elokuu, 2011, 09:42:02
USA:sta tuoduissa autoissa(kuten kaikissa muissakin) tulisi olla runkonumero auton korilinjan oikealla puolella, etuakselin takapuolella. JDM malleissa tehtaan alkuperäinen runkonumero kelpaa, koska noissa autoissa ei ole erillistä VIN- koodia, vaan korinumero on ainoa autosta löytyvä koodi. Jenkki, ja eurooppamalleissa löytyy yleensä korinumeron (JZA80-XXXXXXX), lisäksi VIN koodi (alkaa jotenkin tähän tyyliin: JT1JZA80-XXXXXXXXX,aina 17 merkkiä), Inssien mielestä VIN koodi tulee löytyä auton oikealta puolelta, vaikka VIN-koodiToyotan ja Lexuksen tapauksessa yleensä löytyy esim kuljettajan ovesta, tuulilasin alareunasta tai takaluukusta
Ihmettelen omassa autossani juurikin tuota 17 merkkiä?? Onko ne torvelot joskus reilu vuosi sitten stanssanneet päin persettä kun on vain 15 merkkiä. Kaksi puuttuu. No ei hätä ole onneksi tämän näköinen, hion tuon pois ja teen uuden. Kuitenkin "natikan" edellä mainitsemista paikoista oikea numero kuitenkin löytyy.
Offtopic, jonkin asteinen kiertopalkinto tästäkin tuli. Hinta noussut aika rajusti mun pyyntiin nähden... +2500e. :)
Lainaus käyttäjältä: Mika_Simola - 12 lokakuu, 2011, 22:33:15
Offtopic, jonkin asteinen kiertopalkinto tästäkin tuli. Hinta noussut aika rajusti mun pyyntiin nähden... +2500e. :)
Mulla meni nyt jotain tosi pahasti ohi...?? :tard:
Lainaus käyttäjältä: Make15 - 13 lokakuu, 2011, 08:42:00
Mulla meni nyt jotain tosi pahasti ohi...?? :tard:
Tulkinta:
Mika myynyt auton eteenpäin.
Uusi omistaja myy autoa eteenpäin.
Hintapyynti suurempi kuin mitä Mikalla oli.
8)
Lainaus käyttäjältä: Tyfon - 13 lokakuu, 2011, 09:11:16
Tulkinta:
Mika myynyt auton eteenpäin.
Uusi omistaja myy autoa eteenpäin.
Hintapyynti suurempi kuin mitä Mikalla oli.
8)
Mikä auto kyseessä...?? :D
Lainaus käyttäjältä: Make15 - 13 lokakuu, 2011, 10:35:09
Mikä auto kyseessä...?? :D
Mitä ilmeisemmin auto, josta tässä topicissa alunperin on puhuttu. Vai menikö mulla nyt jotai ohi?
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 13 lokakuu, 2011, 10:55:50
Mitä ilmeisemmin auto, josta tässä topicissa alunperin on puhuttu. Vai menikö mulla nyt jotai ohi?
Eikös se oo osuva OT silloin kun kukaan ei tiedä mistä puhutaan. Mistä siis puhutaan?
Semmonen kutina on että se on tämä: http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4335031 (http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4335031)
No aika kova hinta Tax free autosta... :nono: