Elikkäs -86 mk3 vapari supran lämppäristä tulee semmosta "höyryä" välillä joka pistää ikkunat semmoseen ihmeelliseen huurteeseen joka lähtee vaan pyyhkimällä pois. Etenkin jos kääntää lämpöjä kovemmalle niin tekee noin. Missä vika?
Toisena ongelmana on se, että lämppäri aina sammuilee ja sitten kun sitä puhaltimen tehon säätö nappia veivaa niin alkaa taas hetkeksi toimimaan. Olisiko siinä katkaisimessa vika vai missä? :icon_scratch:
taitaa olla glykoli huurua mitä siihen lasiin jää, eli jostain vuotaa sisälle jäähdytin nestettä.
Ite kans epäilin jotai tommosta, ku tuoksahtaa mielestäni jäähynesteelle. Mitkähän olis todennäkösiä paikkoja mistä se vuotais sitä nestettä sinne?
kenno rikki melko varmasti
no täytyy tarkastaa sen kennon kunto, jospa se vika toivottavasti siinä olis. kiitoksia nopeista vastauksista :P
En viitsinyt uutta topiccia aloittaa kun samaan aiheeseen liittyy... Itselläni lämppäri ei puhalla lämmintä ilmaa. Letkut kyllä kuumat ja koneenlämmöt normit. Sulakkeet kunnossa että onkositten lämmönsäädin sitten mennyt? ???
Lainaus käyttäjältä: vichy - 05 syyskuu, 2011, 19:36:04
En viitsinyt uutta topiccia aloittaa kun samaan aiheeseen liittyy... Itselläni lämppäri ei puhalla lämmintä ilmaa. Letkut kyllä kuumat ja koneenlämmöt normit. Sulakkeet kunnossa että onkositten lämmönsäädin sitten mennyt? ???
Voi olla säädin mennyt, mutta yleisempi vika on vesiventtiili(sijaitsee rintapellissä pelkääjän puolella). Rintapeltiä pitkin menee alipaineletku VSV venttiiliin, josta taas letku menee vesiventtiilin kellolle. Jos sähköohjaus ei toimi, kellon kalvo on rikki, tai joku urpo on ottanut alipaineletku irti, ei venttiili aukea, ja vesi ei kierrä ollenkaan sisäkennon kautta. Jos vika on yllämainittu, niin voit ohittaa VSV:n ja kytkeä alipaineletkun suoraan vesiventtiilin kelloon.....toivottavasti oli riittävän epäselvästi selitetty ;D.
Lainaus käyttäjältä: Natikka - 05 syyskuu, 2011, 19:41:52
Voi olla säädin mennyt, mutta yleisempi vika on vesiventtiili(sijaitsee rintapellissä pelkääjän puolella). Rintapeltiä pitkin menee alipaineletku VSV venttiiliin, josta taas letku menee vesiventtiilin kellolle. Jos sähköohjaus ei toimi, kellon kalvo on rikki, tai joku urpo on ottanut alipaineletku irti, ei venttiili aukea, ja vesi ei kierrä ollenkaan sisäkennon kautta. Jos vika on yllämainittu, niin voit ohittaa VSV:n ja kytkeä alipaineletkun suoraan vesiventtiilin kelloon.....toivottavasti oli riittävän epäselvästi selitetty ;D.
Letkut on meno- ja paluupuolella kuumat eli vesi kiertää kennossa. Että onko sillon enään venttiilillä vaikutusta?
Lainaus käyttäjältä: vichy - 05 syyskuu, 2011, 20:09:05
Letkut on meno- ja paluupuolella kuumat eli vesi kiertää kennossa. Että onko sillon enään venttiilillä vaikutusta?
Pistä auto käymään, ja kurkkaa sitä alipainekellon tankoa. Sen alipainekellon tangon kuuluisi kadota kokonaan sinne kellon sisälle, kun alipaineletku on kiinni ja lämmönsäätö täysillä.
Jos ei, niin kokeile ottaa suoraan alipaine imusarjalta sen VSV:n ohi.
Jos se tanko ei vieläkään katoa sinne kellon sisään, on sulla todennäköisesti kalvo paskana siitä kellosta.
Mulla se kellon kalvo oli sen verran paskana, että jakso aukasta venttiiliä vähäsen, jolloin puhalti haaleaa, elikkä siis ainaki jonkun verran nestettä kulki sisään. En tosin koskaan tullut kokeilleeksi, että lämpesikö molemmat letkut. Nykyään se venttiili on hirtetty täysin auki asentoon rautalangalla, ja hyvin toimii lämmönsäätö kun kennon vesikierrolle on vielä eri venttiili.
Kalvon pitäisi olla kunnossa, nostaa tankoa kellon sisälle. Nyt taitaa jo kapiinin puolella olla vika :icon_scratch:
Lainaus käyttäjältä: vichy - 06 syyskuu, 2011, 20:08:38
Kalvon pitäisi olla kunnossa, nostaa tankoa kellon sisälle. Nyt taitaa jo kapiinin puolella olla vika :icon_scratch:
Kokeileppa kabiinissa säätää lämpötilaa ja kuuntelee kuuluuko hankslokeron suunnalta surinaa. Näissä on tyyppivikana että lämmönsäätöpaneelit juotokset on päässeet huonoksi ja sitten puhaltaa joko kuumaa tai kylmää, tai vuorotellen molempia kun lämmönsäätö elää omaa elämäänsä. Itsellä auttoi kun vein lämmösäätöpaneelin sähköliikkeeseen jossa korjasivat juotokset.
Useammassakin topikissa tuosta asiaa:
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,12440 (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,12440)
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,1362 (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,1362)
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,1699 (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,1699)
Pitääpä vilkaissa, lähteekö nätisti tuo lämmönsäätö paneeli vai pitääkö se koko lauta ottaa irti että saa sujautettua sen ulos?
Ja kiitos linkeistä mutta en ole liittynyt vielä autojäseneksi nii joudun varmaan satoja kertoja vatvottuja asioita täällä kyselemään :P-<:
Lainaus käyttäjältä: vichy - 06 syyskuu, 2011, 21:29:47
Pitääpä vilkaissa, lähteekö nätisti tuo lämmönsäätö paneeli vai pitääkö se koko lauta ottaa irti että saa sujautettua sen ulos?
Ja kiitos linkeistä mutta en ole liittynyt vielä autojäseneksi nii joudun varmaan satoja kertoja vatvottuja asioita täällä kyselemään :P-<:
Kyllä se koko kehikko pitää siitä irroitella ensin. Sieltä alta saa sitten tuon paneelin irroiteltua, muistaakseni 4:llä ruuvilla on kiinni se paneeli.
Laitahan jäsenhakemusta menemään niin avautuu forumi kunnolla.
Lainaus käyttäjältä: vichy - 06 syyskuu, 2011, 21:29:47
Pitääpä vilkaissa, lähteekö nätisti tuo lämmönsäätö paneeli vai pitääkö se koko lauta ottaa irti että saa sujautettua sen ulos?
Ja kiitos linkeistä mutta en ole liittynyt vielä autojäseneksi nii joudun varmaan satoja kertoja vatvottuja asioita täällä kyselemään :P-<:
Tuhkakupin takaa löytyy muutama ruuvi jonka jälkeen muistaakseni saa jo sen verran raotettua kehikkoa että paneelin omat 4 ruuvia tulee esiin. Ei sitä paljon varttia kauempaa irrota ensikerrallakaan.