Terve!
Taas on teillä uusi, viisautta vailla oleva jäsen. ;D
Elikkäs tuli hommattua tässä hiljattain vuosimallin 91 mk3 supra. Auto hämmästyttää siinä mielessä että moottorina on 2,5L 1jz bi-turbo, vaihteistona R154 ja ilmeisesti mk3:sen alkuperäinen lukkoperä. Onko tekniikka vaihdettu moottorin osalta vai onko mk3:sta saanut tehtaalta jo kyseisellä kokoonpanolla?
Ja sitten se itse kysymys, mitä öljyjä on ihmiset käyttäneet moottori/ vaihteisto/ perä öljynä? Pitäisi pikaisesti vaihdella omaan kaikki nuo.
Lainaus käyttäjältä: Simppeli - 09 syyskuu, 2011, 09:23:59
Terve!
Taas on teillä uusi, viisautta vailla oleva jäsen. ;D
Elikkäs tuli hommattua tässä hiljattain vuosimallin 91 mk3 supra. Auto hämmästyttää siinä mielessä että moottorina on 2,5L 1jz bi-turbo, vaihteistona R154 ja ilmeisesti mk3:sen alkuperäinen lukkoperä. Onko tekniikka vaihdettu moottorin osalta vai onko mk3:sta saanut tehtaalta jo kyseisellä kokoonpanolla?
Ja sitten se itse kysymys, mitä öljyjä on ihmiset käyttäneet moottori/ vaihteisto/ perä öljynä? Pitäisi pikaisesti vaihdella omaan kaikki nuo.
Japanissa on saanut 1JZ koneella supraa. JZA70 mallia moinen.
1JZ koneessa olen itse käyttänyt castrolin 10w60 öljyä.
Ite oon käyttänyt 7M-GTE koneessa Valvoline racing 10w60
Mobil 1 Rally formula 5w50. En näe syytä, miksi käyttää lähes vakiokuosissa olevassa moottorissa yhtään sen kalliimpia ja olevinaan laadukkaampia öljyjä.
Varmaan kaikki yllämainitut öljyt toimii, varsinkin vakiossa. Itsellä ei niin vakiossa 2jz:ssa juurikin noi Valvoline 10w-60.
Jos autos on vasuri, niin tekniikka vaihdettu, jos taas JDM ni voi olla orkkiskin.
Juu kiitoksia. Auto on tosiaan oikealta ohjattava ja tehoiltaan vakio vielä toistaiseksi.
Mites sitten ne vaihteiston ja perän öljyt? Löytyykö niihin hyviä vaihtoehtoja? ;)
CASTROL SMX-S 75W85 (muistaakseni vanhempiin synkrolaatikoihin tarkoitettu) Nuo taisin lootaan laittaa ja Torsenin lukkoperään käynevät myös.
kitkalukkoon tarvii sitten LS-lisäaineellisen.
Lainaus käyttäjältä: emk67 - 10 syyskuu, 2011, 12:10:10
CASTROL SMX-S 75W85 (muistaakseni vanhempiin synkrolaatikoihin tarkoitettu) Nuo taisin lootaan laittaa ja Torsenin lukkoperään käynevät myös.
kitkalukkoon tarvii sitten LS-lisäaineellisen.
Kiitos, satutko vielä muistamaan vaihteistoöljyn määrää? :)
Itsellä meni Redline mt-90 askiin ja 1jz koneeseen 10w60 valvolinet. Perä on vielä täyttämättä. Redlinestä sen verran että ainakin vanhassa w58 askissa alkoi 2.syncro pelaa hitusen paremmin vs. random kura.
Lainaus käyttäjältä: Simppeli - 10 syyskuu, 2011, 12:35:29
Kiitos, satutko vielä muistamaan vaihteistoöljyn määrää? :)
3 litraa.
Koneeseen ~5 litraa.
Perä 1,3 litraa
Kiitoksia paljon näistä. Pitää maanantaina käydä öljyt ostelemassa ja vaihdella. ;D