Moi, tuli "hetken mielijohteesta hankittua 1994 TT Supra Saksan maalta (alunperin tuotu japanista englantiin) ja huomasin että ko välittäjä ei ihan tarkistellut niitä asioita mitä sovittu....
No anyways, mieli nousi korkeelle, kun ensimmäinen jännitettävä asia oli riittikö bensa auton purku paikalta kotiin, kun bensaviisari oli niin pohjalla. No seuraavaksi alkoi tarkastelu ja kaikkea pientä sieltä löytyy. Isoin murhe tällä hetkellä on toi master warning light joka palaa. Onnistuin jopa foorumin ohjeiden mukaisesti katsomaan vika koodia, mutta malfunction valo vaan välkkyi jatkuvalla syötöllä. Onko mitään hajua mistä kyse? Myyjä sanoi, että kun laittaa vakioratin takas, niin joku valo jää palamaan. En osaa sanoa, että paloko se jo ennen vaihtoa.
Lisäksi noi öljykannuvalot + airbagvalo ei pala ollenkaan, kun virrat päällä. Purin ne auki, mutta pällisin puolin polttimot näytti olevan ehjän näköset. Osaisko kukaan neuvoa, ton hälyvalon suhteen + noi palamattomat merkkivalot?
En oo ihan tumpelo auton suhteen, mutta vielä aika lähellä... Joten otan myös vinkkejä vastaan mihin auto kannattaisi viedä perusteellisempaan syyniin.
Noista kun pääsis eroon, niin sitten voisi hyökätä kuskin oven kimppuun, siinä lukkopesä ei liiku yhtään, mahtaiskohan saada itse roplattua toimimaan, vai tarviiko osaavampaa kättä?
Kitos neuvoista etukäteen.
Ne varoitusvalot on "tyyppivika" mkiv suprissa. Mun molemmissa (jdm tuonteja) olleet toimimattomat. Avuksi on yleensä riittänyt kun purkaa sen yläpaneelin pois, irroittaa sen valohässäkän siitä paneelista, ja kolvaa sen liittimen pinnit uudelleen sinne piirisarjaan. Kannattaapa tehdä heti, siinähän on se öljynpaine ja öljyntason varoitusvalot, ihan mukava että toimisi... ;)
Tarkoitatko master warningilla sitä kiekkamittarin keskellä olevaa triangelia vai bensa/lämpömittarin yhteydessä olevaa huutomerkkiä?
Muuten, jos se MIL valo vilkkuu tasaisesti, ei ecu ole varastoinut vikakoodeja...
Sitä iso oranssia / punaista kolmiota (onko huutomerkki vielä keskellä).
Lainaus käyttäjältä: hyotymi - 11 lokakuu, 2011, 21:54:51
Sitä iso oranssia / punaista kolmiota (onko huutomerkki vielä keskellä).
Menee nyt vähän hataralla muistilla (joku muu vois vahvistaa) mut tämän master warningin kanssa pitäisi syttyä kyseistä vikaa koskeva ns. "oikea" vikavalo joka kertoo varsinaisen vian. Lataus, ovi auki, jarruneste vähissä, kässäri päällä, öljynpaine tms
Palaako ainoastaan se master warning, ei syty se MIL/check engine valo (oranssi moottorin kuva) ?
Nopeella vilkaisulla vikakoodeista ainakin syttyy jos:
-Laturi rikki, ei lataa kunnolla, akku heikossa hapessa(??) Pitäis myös sytyttää sen latausvalon
-Ovet ei kiinni, en tosin muista oliko juuri näin.. (sullahan oli sen lukkopesän kans ongelmia? Jos joku voi vahvistaa että aukioleva ovi sytyttää tämän nii siinähän se vois olla...) Pitäs myös sytyttää sen "ovet auki" -valon.
-Kässäri päällä, tai liian vähän jarrunestettä sytytti jomman kumman vai kummatkin... (säiliö
pitää olla erittäin täynnä, ns. pari mm yli top, muuten sytyttelee valoa...) Pitäs myös sytyttää sen kässärivalon.
-Ja antoikohan jotkut ecun kooditkin tämän, tällöin pitäis syttyä myös MIL/check engine valo ja tulla myös koodi muistiin... (ei tosin kaikista vioista)
-Öljynpaine/öljyntaso (?) nää nyt laittasin muutenkin kuntoon ensin... eli kolvaamalle ne liittimen pinnit piirisarjasta (kts mun ed viesti)
Siis silloin kun kone käynnisä, niin ei pala kun se iso kolmio, ei muita valoja.
Lainaus käyttäjältä: hyotymi - 11 lokakuu, 2011, 23:15:20
Siis silloin kun kone käynnisä, niin ei pala kun se iso kolmio, ei muita valoja.
Mites kun vain sytytysvirta päällä, moottori ei käynnissä, mitkä varoitusvalot valot
ei pala? Niistä joku mikä ei toimi merkkaa sen varsinaisen vian, se master vaan kertoo että huom sul on siel joku vika :P
Kun virta päällä, niin kumpikaan oljykannuista ei pala, eika myoskaan airbag, eika se abs teksti (en tieda pitaisko palaa...) Tosin, en tieda onko autossa ees airbagia :-)
Lainaus käyttäjältä: hyotymi - 11 lokakuu, 2011, 23:21:43
Kun virta päällä, niin kumpikaan oljykannuista ei pala, eika myoskaan airbag, eika se abs teksti (en tieda pitaisko palaa...) Tosin, en tieda onko autossa ees airbagia :-)
Noniin...
jossain noista "palamattomista" on se varsinainen vika jonka tuo master kertoo. Suht yleinen on tuo vähäinen jarruneste mutta tällöin pitäis syttyä se kässärin valo myös: punainen (!) fuel/temp mittarissa.
Lonkalta nyt heittäisin että hoidat sen oikeen yläkulman valot ekana kuntoon (kun siel on ne öljyhommat..) erittäin helppo kolvata. Sama ABS:lle, pitäis muistaakseni syttyä ja sammua hetken päästä kun kääntää sytytyksen päälle. Airbag ainakin palaa jos autoon vaihdettu aftermarket ratti tai jotain muuta häikkää... ainakaan mulla ei pala se triangeli vaikka airbag palaa (tai siis airbag ei enää pala kun otin sen polttimon veks, aftermarket ratti ;) )
Pitääpä huomenna koittaa kolvata. Onko vinkkejä miten kannattaa kolvata, katoin etta ihan hirveesti ei oo niissä polttimon karvoissa tartuntapintaa :) Ja kiitoksia oikein paljon neuvoista.
Lainaus käyttäjältä: hyotymi - 11 lokakuu, 2011, 23:32:16
Pitääpä huomenna koittaa kolvata. Onko vinkkejä miten kannattaa kolvata, katoin etta ihan hirveesti ei oo niissä polttimon karvoissa tartuntapintaa :) Ja kiitoksia oikein paljon neuvoista.
HUOM! Ei ole polttimon karvoista kiinni, se vika on siellä sen valopaneelin "sisällä", ts
piirisarjalle tulevan kaapelin liitokset.
Siis ne jotka tulee siitä lattakaapelista kiinni sinne varsinaiseen piirisarjaan (kylmät juotokset, aika pieniä juotoksia). ELI, joudut ruuvailemaan sen mööpelin (missä ne valot on kiinni) IRTI siitä yläpaneelista JA muistaakseni
avaamaan sen muovihökötyksen niin pääset sinne varsinaiselle piirisarjalle sen lattakaapelin/pistokkeen juotoksiin käsiks. Yleismittari auttaa kun oot tinaillu, voi sit tarkastaa että "yhteys toimii" sen liittimen pinnien ja piirisarjan välillä :)
(http://www.jdmtrader.com.au/thumbs/small_148.jpg)
Mä veikkaan että active spoiler on poistettu autosta ja sen ecu on jätetty kiinni. Sen takia se varotusvalo palaa...
Lainaus käyttäjältä: KiTe - 12 lokakuu, 2011, 00:01:45
Mä veikkaan että active spoiler on poistettu autosta ja sen ecu on jätetty kiinni. Sen takia se varotusvalo palaa...
+1 kävi kans mielessä sama..
Aktiivispoilerin moottorin pään liittimeen jomppi terminaalin 3 ja 4 väliin + kojelautaan aktiivispoilerin kytkimelle tulevaan liittimeen jomppi terminaalin 6 ja 8 väliin, niin masterin valo sammuu. Eristät liittimet parhaaksi katsomallasi tavalla (silikoniplugi, sähköteippi..) ja jätät kojelaudan takana olevan aktiivispoilerin kytkimelle tulevan liittimen irralleen.
Toinen vaihtoehto on irroittaa autosta aktiivispoilerin ECU. Tässäkin tapauksessa master warning- valo lakkaa palamasta turhaan.
Edellämainitut toimenpiteet siis toimivat mikäli autostasi on joskus poistettu aktiivispoileri käytöstä.
Kiitokset avusta. Molemmat oli ilmeisesti murheena. Kannat oli murtunu kokonaan ja kun ne kolvasin kiinni, niin öljykannut ja abs alkoivat palamaan.
Active spoilerista kun sain vihdoin revittyä piuhat irti, niin häipyi sitten myös se master warning light. Ainoot mitkä ei pala, kun virrat laittaa päälle on ovivalo + airbag. Sain tosin kuulla, ettei tuossa ole koko airbagia, joten syy varmaankin siinä. Ovivalo nyt ei hirveesti häiritse, vaikkei toimikaan.
No nyt on sitten seuraavat murheet, mutta voisin aloittaa niistä toisella otsikolla. Kiitokset avusta.
Lainaus käyttäjältä: hyotymi - 13 lokakuu, 2011, 16:22:03
No nyt on sitten seuraavat murheet
Ihan mielenkiinnosta, oliko auto hinnaltaan halvimmasta päästä vai markkinahintainen Saksan markkinoihin verrattuna?
No mun mielestä oli halvimmasta päästä. Tosin, nýt kun nähnyt mitä kaikkee siinä on tehtävänä, niin ehkä oli ylihintainen. Reilu pari tonnia halvemmalla lähti, kun mitä oli jonku tuontiliikeen hinnat siinä hollannin rajalla. Mikä on sun mielestä tt manuaalin markkinahinta saksassa?
Lainaus käyttäjältä: hyotymi - 13 lokakuu, 2011, 16:36:42
No mun mielestä oli halvimmasta päästä. Tosin, nýt kun nähnyt mitä kaikkee siinä on tehtävänä, niin ehkä oli ylihintainen. Reilu pari tonnia halvemmalla lähti, kun mitä oli jonku tuontiliikeen hinnat siinä hollannin rajalla. Mikä on sun mielestä tt manuaalin markkinahinta saksassa?
Keskihinta on todennäköisesti vähän kalliimpi kuin briteissä, joten alle satasen ajettuna siinä 12k€.
No sitte tais mennä aikalailla keskihinnalla... Päälle 14 oli aika monessa pyynti silloin, kun niitä metsästin. Tää irtos parillatoista.