Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: [tony] - 15 lokakuu, 2011, 03:41:31

Otsikko: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 15 lokakuu, 2011, 03:41:31
Ja supran epäonni jatkuu... Elikkä eilen hajos vapari/automaatti mk4 suprasta ilmeisesti vaihteisto tai kytkin? Kun laittaa vaihteen päälle niin liikkuu vähän tyhjäkäynnillä niinkuin automaatti aina mutta kun painaa kaasua ni vaan kierrokset nouseen mutta vauhti ei yhtään, jos antaa kaasua oikein kunnolla niin nopeus kasvaa korkeintaa 5km/h eli edes pientä ylämäkeä, yrittää kuitenkin hakea 2 päälle kun antaa kaasua kunnolla mutta tiputtaa heti takaisin kun auto ei liiku tarpeeksi, ja pakilla sama homma. Parilla ekalla yrityksellä sammu heti auton pysähtyessä. Korjaamollehan tuo on menossa mutta jos jollain olis arvauksia/tietoa mikä vika mahtaa olla kyseessä ni vastauksia ja vinkkejä otan mielellää vastaan :D
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Red_Devil - 15 lokakuu, 2011, 08:33:30
Lainaus käyttäjältä: [tony] - 15 lokakuu, 2011, 03:41:31
Ja supran epäonni jatkuu... Elikkä eilen hajos vapari/automaatti mk4 suprasta ilmeisesti vaihteisto tai kytkin? Kun laittaa vaihteen päälle niin liikkuu vähän tyhjäkäynnillä niinkuin automaatti aina mutta kun painaa kaasua ni vaan kierrokset nouseen mutta vauhti ei yhtään, jos antaa kaasua oikein kunnolla niin nopeus kasvaa korkeintaa 5km/h eli edes pientä ylämäkeä, yrittää kuitenkin hakea 2 päälle kun antaa kaasua kunnolla mutta tiputtaa heti takaisin kun auto ei liiku tarpeeksi, ja pakilla sama homma. Parilla ekalla yrityksellä sammu heti auton pysähtyessä. Korjaamollehan tuo on menossa mutta jos jollain olis arvauksia/tietoa mikä vika mahtaa olla kyseessä ni vastauksia ja vinkkejä otan mielellää vastaan :D
Kytkintä ei automaatissa ole. Turbiini luultavasti hajalla ja korjaaminen erittäin kallista ja osien saatavuus ja hinnat varmasti kohtuuttomia. Kannattaa hommata käytetty laatikko tilalle, niin pääsee luultavasti edukkaimmin. Eiköhän noita tomaattilaatikoita melkein lahjoiteta, manuaalien tieltä...
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Osmo - 15 lokakuu, 2011, 09:12:24
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 15 lokakuu, 2011, 08:33:30
Kytkintä ei automaatissa ole. Turbiini luultavasti hajalla ja korjaaminen erittäin kallista ja osien saatavuus ja hinnat varmasti kohtuuttomia. Kannattaa hommata käytetty laatikko tilalle, niin pääsee luultavasti edukkaimmin. Eiköhän noita tomaattilaatikoita melkein lahjoiteta, manuaalien tieltä...

käytetyn automaattilaatikon hintahaitari on siitä 0e - 150e, ei siitä sen enempää kannata maksaa.
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Wilis - 15 lokakuu, 2011, 13:00:25
Tosiaan hanki käytetty laatikko halvalla tilalle ja vaihdat jonkun kaverin kanssa. Ohjeita hommaan löytyy googlaamalla. Aristoon tein broidin kanssa laatikon vaihdon noin kuudessa tunnissa.
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 17 lokakuu, 2011, 16:37:47
Kiitoksia vinkeistä, täytyy varmaan kuitenkin harkita yhtenä vaihtoehtona gte swappia... ::)
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: kaahari - 17 lokakuu, 2011, 16:44:02
Lainaus käyttäjältä: [tony] - 17 lokakuu, 2011, 16:37:47
Kiitoksia vinkeistä, täytyy varmaan kuitenkin harkita yhtenä vaihtoehtona gte swappia... ::)

:thumbsup:
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 18 lokakuu, 2011, 00:51:08
Ja gte swappia miettiä manuaali laatikolla... Kun meni vähän luotto noihin automaatteihin :D vaikka ohan se autokohtasta miten kestää... Kuinka vakavia eroja on r154 lootalla ja getrag lootalla, muutaku toine 5v ja toine 6v...?
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Reuhka - 18 lokakuu, 2011, 01:50:04
Lainaus käyttäjältä: [tony] - 18 lokakuu, 2011, 00:51:08
Ja gte swappia miettiä manuaali laatikolla... Kun meni vähän luotto noihin automaatteihin :D vaikka ohan se autokohtasta miten kestää... Kuinka vakavia eroja on r154 lootalla ja getrag lootalla, muutaku toine 5v ja toine 6v...?

Getrag kestää huomattavasti paremmin ja etenkin jos tehonnälkä kasvaa. Kyllä tosin muutaman 2jz-gte mkiv:en tiedän joissa on r154 moitteetta ollut. Getrag tosin maksaa irrallaan lähes poikkeuksetta lähemmäs ellei ylikin 3000€, kun taas R154 saa tonnin molemmin puolin.

Japanimportsin tämän hetkiset hinnat:

Supra R154 5v manuaali Hinta: 1.100€
Supra V160 6v Manuaali Hinta: 2.800€

Mutta ehdottomasti gte swapin kannalla.
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Natikka - 18 lokakuu, 2011, 08:12:01
Lainaus käyttäjältä: Reuhka - 18 lokakuu, 2011, 01:50:04
Getrag kestää huomattavasti paremmin ja etenkin jos tehonnälkä kasvaa. Kyllä tosin muutaman 2jz-gte mkiv:en tiedän joissa on r154 moitteetta ollut. Getrag tosin maksaa irrallaan lähes poikkeuksetta lähemmäs ellei ylikin 3000€, kun taas R154 saa tonnin molemmin puolin.

Japanimportsin tämän hetkiset hinnat:

Supra R154 5v manuaali Hinta: 1.100€
Supra V160 6v Manuaali Hinta: 2.800€

Mutta ehdottomasti gte swapin kannalla.

Noitakaan laatiokoita ei ole ollut piiiitkään aikaan hyllyllä....itsellä oli V160 tilauksessa/varauksessa noin 1.5 vuotta. Tuntuu olevan todella vaikeaa tavaraa saada maailmalta tuo V160, ja Japanista alkaa olla nuo laitteet loppu/kallistuneet hurjasti joissa R154 löytyy.  GTE Swapin tehneenä en sitä voi taloudellisista näkökulmista suositella, ellei autosi ole todella rakennettu muuten/ siihen sisälly todella suurta tunnearvoa. GTE Swapin budjetti kuitenkin noin 4-6000€ pelkkiin osiin/ tarvikkeisiin,ja tähän vielä manualisointikamat päälle. Jos et satu löytämään Supran konetta suoraan, niin jutun voi unohtaa. Ariston koneeseen tulee/kannattaa vaihtaa seuraavat komponentit :

Itse moottori 2800€
Venttiilinvarren kumit   120€
Öljypohja(saa tehtyä vaparin pohjasta koneistamalla öljynpaluun) 100€
Johtosarja/moottorinohjaus(JDM MKIV TT johtosarjaa ei enää valmisteta. Käytetty 200-500€)
Nokkaremmi+stefat+vesipumppu pohjineen noin 500€
Ahtoputket+cooleri   100-500€
Vaihdelaatikko(R154) 1000-1200€
Kytkinkoppa (JZA70)  450€
Kytkin R154   250-1000€
Kardaanimuutos 150€
Vaihdekeppimuunnos laatikkoon 200€
Mittaristo vaihtoon(kierrosluku ei toimi)    50-200€

Pelkät nämä osat noin 5900-7500€

Jälleen kerran......auto nippuun ja myyntiin ja TT malli tilalle. Ostat vaikka automaatti TT supran ja swappaat sen manuaaliksi R154 laatikolla.... paljon kustannustehokkaampi vaihtoehto/loppujenlopuksi jopa halvempi.
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Epsanja - 18 lokakuu, 2011, 17:32:55
Ja tohon natikan listaan voi helposti lisätä mm. Dampperin jos tehonnälkä kasvaa, Ati maksaa n. 400e(?) ja sit jos se on ariston kone niin vesipumppu pitää vaihtaa supran vesipumppuun, Aristossa on se hydroflektihässäkkä..
Otsikko: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 20 lokakuu, 2011, 20:26:19
Lainaus käyttäjältä: Reuhka - 18 lokakuu, 2011, 01:50:04
Getrag kestää huomattavasti paremmin ja etenkin jos tehonnälkä kasvaa. Kyllä tosin muutaman 2jz-gte mkiv:en tiedän joissa on r154 moitteetta ollut. Getrag tosin maksaa irrallaan lähes poikkeuksetta lähemmäs ellei ylikin 3000€, kun taas R154 saa tonnin molemmin puolin.

Japanimportsin tämän hetkiset hinnat:

Supra R154 5v manuaali Hinta: 1.100€
Supra V160 6v Manuaali Hinta: 2.800€

Mutta ehdottomasti gte swapin kannalla.

Asia kunnossa mutta haaveet manualista saakin unohtaa kun ei kuulemma sovi kardaanitunneliin eli pitäs sekin modata sit... TT/Automatti vielä harkinnassa :D
Otsikko: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 20 lokakuu, 2011, 20:31:16
Lainaus käyttäjältä: Natikka - 18 lokakuu, 2011, 08:12:01
Noitakaan laatiokoita ei ole ollut piiiitkään aikaan hyllyllä....itsellä oli V160 tilauksessa/varauksessa noin 1.5 vuotta. Tuntuu olevan todella vaikeaa tavaraa saada maailmalta tuo V160, ja Japanista alkaa olla nuo laitteet loppu/kallistuneet hurjasti joissa R154 löytyy.  GTE Swapin tehneenä en sitä voi taloudellisista näkökulmista suositella, ellei autosi ole todella rakennettu muuten/ siihen sisälly todella suurta tunnearvoa. GTE Swapin budjetti kuitenkin noin 4-6000€ pelkkiin osiin/ tarvikkeisiin,ja tähän vielä manualisointikamat päälle. Jos et satu löytämään Supran konetta suoraan, niin jutun voi unohtaa. Ariston koneeseen tulee/kannattaa vaihtaa seuraavat komponentit :

Itse moottori 2800€
Venttiilinvarren kumit   120€
Öljypohja(saa tehtyä vaparin pohjasta koneistamalla öljynpaluun) 100€
Johtosarja/moottorinohjaus(JDM MKIV TT johtosarjaa ei enää valmisteta. Käytetty 200-500€)
Nokkaremmi+stefat+vesipumppu pohjineen noin 500€
Ahtoputket+cooleri   100-500€
Vaihdelaatikko(R154) 1000-1200€
Kytkinkoppa (JZA70)  450€
Kytkin R154   250-1000€
Kardaanimuutos 150€
Vaihdekeppimuunnos laatikkoon 200€
Mittaristo vaihtoon(kierrosluku ei toimi)    50-200€

Pelkät nämä osat noin 5900-7500€

Jälleen kerran......auto nippuun ja myyntiin ja TT malli tilalle. Ostat vaikka automaatti TT supran ja swappaat sen manuaaliksi R154 laatikolla.... paljon kustannustehokkaampi vaihtoehto/loppujenlopuksi jopa halvempi.

Selvä kiitoksia neuvoista! Täytyy vielä selvitellä ja harkita vielä kun ei näin helpolla tekis mieli luovuttaa :D tietysti budjetti määrää mitä tulee tapahtuun.. Varmaa olisi hyvä hommata tt supran lukollinen perä, tiedä sitten paljolla sellaisen käytetyn/ehjän sais..
Otsikko: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 20 lokakuu, 2011, 20:33:58
Lainaus käyttäjältä: Epsanja - 18 lokakuu, 2011, 17:32:55
Ja tohon natikan listaan voi helposti lisätä mm. Dampperin jos tehonnälkä kasvaa, Ati maksaa n. 400e(?) ja sit jos se on ariston kone niin vesipumppu pitää vaihtaa supran vesipumppuun, Aristossa on se hydroflektihässäkkä..

Juu, tähän hätään on vielä turha miettiä mitää extraa mutta ainahan se tehonnälkä alkaa jossain kohti kasvaan :D Hyvä kun kerroit ton vesipunppu homman! Se.nyt onneksi ei montaa sataa maksa.. Harkitaan vielä! :D
Otsikko: Vs: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: LiquidStone - 20 lokakuu, 2011, 22:58:17
Lainaus käyttäjältä: [tony] - 20 lokakuu, 2011, 20:33:58
Juu, tähän hätään on vielä turha miettiä mitää extraa mutta ainahan se tehonnälkä alkaa jossain kohti kasvaan :D Hyvä kun kerroit ton vesipunppu homman! Se.nyt onneksi ei montaa sataa maksa.. Harkitaan vielä! :D
Vesipumppu Sundströmin kautta tais maksaa 150e noin suunnilleen.  Eli ei kauhean hintainen ja hintaero on melko mitätön verrattuna ebay-pumppuihin, joista yleensä vielä puuttuu pohja.

Ja (manuaali) TT supran keulapalalla tuon swapin saa varmaankin helpoiten hoidettua.
Otsikko: Vs: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Natikka - 21 lokakuu, 2011, 07:55:45
Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 20 lokakuu, 2011, 22:58:17
Vesipumppu Sundströmin kautta tais maksaa 150e noin suunnilleen.  Eli ei kauhean hintainen ja hintaero on melko mitätön verrattuna ebay-pumppuihin, joista yleensä vielä puuttuu pohja.

Ja (manuaali) TT supran keulapalalla tuon swapin saa varmaankin helpoiten hoidettua.
Jos löytää MKIV Supran keulapalan, niin tuo homma menee heittämällä. Tuppaa vain maksamaan tuo keulapala nykyisellä Jenin kurssilla saman verran kuin TT manuaali Briteistä.
Otsikko: Vs: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Curry - 21 lokakuu, 2011, 13:24:51
Lainaus käyttäjältä: [tony] - 20 lokakuu, 2011, 20:26:19
Asia kunnossa mutta haaveet manualista saakin unohtaa kun ei kuulemma sovi kardaanitunneliin eli pitäs sekin modata sit... TT/Automatti vielä harkinnassa :D

Onhan nuita automaatti->manuaali swappeja tehty, mut mun mielestä ei tarvi kyllä rueta suurentamaan kardaanitunnelia. Viisaat kertokoot paremmin ;) , kun itsekin olen harkinnut tt automaticin ostoa ja joskus jopa miettinyt sellaisen muuttamista manuaaliksi. Mutta jos menee nuin hankalaksi niin ei ehkä sitten... Sori ot!
Otsikko: Vs: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Natikka - 21 lokakuu, 2011, 18:45:00
Lainaus käyttäjältä: [tony] - 20 lokakuu, 2011, 20:26:19
Asia kunnossa mutta haaveet manualista saakin unohtaa kun ei kuulemma sovi kardaanitunneliin eli pitäs sekin modata sit... TT/Automatti vielä harkinnassa :D
Laatikon mahtumisessa tunneliin ei ole ongelma....samoja koppiahan nuo ovat. Kepin läpivienti kajuuttaan on automaattilaatikollisessa kopassa erilainen, mutta tuon muokkaus ei ole rakettitiedettä.Taitaapa löytyä marmoritiskiltä suoraan peltiosa tuohonkin muokkaukseen.....nimim Osmo voisi varmaan kaivaa varaosanumeronkin, mikäli asia olisi oikeasti ajankohtainen....taitaa vain olla enemmän suunnitelun asteella nämäkin asiat , kuten 99.9€% TT-swapin toteutuksistakin tällä foorumilla.....
Otsikko: Re: Vs: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 21 lokakuu, 2011, 19:19:42
Lainaus käyttäjältä: Natikka - 21 lokakuu, 2011, 18:45:00
Laatikon mahtumisessa tunneliin ei ole ongelma....samoja koppiahan nuo ovat. Kepin läpivienti kajuuttaan on automaattilaatikollisessa kopassa erilainen, mutta tuon muokkaus ei ole rakettitiedettä.Taitaapa löytyä marmoritiskiltä suoraan peltiosa tuohonkin muokkaukseen.....nimim Osmo voisi varmaan kaivaa varaosanumeronkin, mikäli asia olisi oikeasti ajankohtainen....taitaa vain olla enemmän suunnitelun asteella nämäkin asiat , kuten 99.9€% TT-swapin toteutuksistakin tällä foorumilla.....

Joo ei kyllä tullut ekana mielen että ei mahtuis loota sinne mutta asiasta ymmärtävä kertoi että se ei sinne heittämällä sovi... Suunnitteillahan tämä vielä on, kun on monta muuttuja matkassa :D Kovasti tekis mieli tuo swappi kyllä tehdä, mutta asiaa en ole tässä kun viikon vasta ehtinyt suunnitella joten harkitaan ja selvitetään asiaa vielä kun ei tota ihan kylmitään kannata aloittaa... Kaikki kokemukset ja neuvot ovat tervetulleita ja täällä hyviä vinkkejä tullutkin jo paljon! Jäsen puolella varmasti ois paljon lisää tietoa mutta ei ole vielä ajoneuvohakemusta hyväksytty...
Otsikko: Re: Vs: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 21 lokakuu, 2011, 19:23:05
Lainaus käyttäjältä: Natikka - 21 lokakuu, 2011, 07:55:45
Jos löytää MKIV Supran keulapalan, niin tuo homma menee heittämällä. Tuppaa vain maksamaan tuo keulapala nykyisellä Jenin kurssilla saman verran kuin TT manuaali Briteistä.

Auttakaas ny tyhmempää, eli mikä tuo keulapala on ja miks se pitäis mkiv:seen vaihtaa vai on TT ja vapari koneilla niin paljon eroo :o Eli siis nyt pääsääntösesti mietitää Vapari/automaatin muutosta TT/automaatiksi...
Otsikko: Vs: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: J.A.A. - 21 lokakuu, 2011, 19:53:58
Lainaus käyttäjältä: Natikka - 21 lokakuu, 2011, 18:45:00
...nimim J.A.A. voisi varmaan kaivaa varaosanumeronkin, mikäli asia olisi oikeasti ajankohtainen...
http://www.toyodiy.com/parts/diag_1ukcbeA.png (http://www.toyodiy.com/parts/diag_1ukcbeA.png)

Olisko tuossa kuvassa osa numero: 58261‑14010 COVER, TRANSMISSION
Otsikko: Vs: Re: Vs: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Curry - 21 lokakuu, 2011, 20:20:11
Lainaus käyttäjältä: [tony] - 21 lokakuu, 2011, 19:23:05
Auttakaas ny tyhmempää, eli mikä tuo keulapala on ja miks se pitäis mkiv:seen vaihtaa vai on TT ja vapari koneilla niin paljon eroo :o Eli siis nyt pääsääntösesti mietitää Vapari/automaatin muutosta TT/automaatiksi...

Keulapala, halfcut, eli auto on pistetty poikki a-pilareiden kohdalta ja juurikin moottoriswappia varten sellaisesta saa kätevästi tekniikan (mitä nyt ovat kalliita nuo supran puolikkaat  ::) ). Eli sinun tapauksessasi keulapalasta voisi ottaa tt-tekniikan ja vaihtaa vaparitekniikan tilalle ;) Tossa kuvia vaparisupran puolikkaasta  :icon_rabbit:-> http://jfautopartsupply.blogspot.com/2010/08/supra-jza-80-na-6-speeds-half-cut-for.html (http://jfautopartsupply.blogspot.com/2010/08/supra-jza-80-na-6-speeds-half-cut-for.html)
Otsikko: Re: Vs: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 21 lokakuu, 2011, 20:36:01
Lainaus käyttäjältä: J.A.A. - 21 lokakuu, 2011, 19:53:58
http://www.toyodiy.com/parts/diag_1ukcbeA.png (http://www.toyodiy.com/parts/diag_1ukcbeA.png)

Olisko tuossa kuvassa osa numero: 58261‑14010 COVER, TRANSMISSION

Siinä se tais olla juu, eli tuo oli sille manuaalille kepille..
Otsikko: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 21 lokakuu, 2011, 20:43:53
Lainaus käyttäjältä: Curry - 21 lokakuu, 2011, 20:20:11
Keulapala, halfcut, eli auto on pistetty poikki a-pilareiden kohdalta ja juurikin moottoriswappia varten sellaisesta saa kätevästi tekniikan (mitä nyt ovat kalliita nuo supran puolikkaat  ::) ). Eli sinun tapauksessasi keulapalasta voisi ottaa tt-tekniikan ja vaihtaa vaparitekniikan tilalle ;) Tossa kuvia vaparisupran puolikkaasta  :icon_rabbit:-> http://jfautopartsupply.blogspot.com/2010/08/supra-jza-80-na-6-speeds-half-cut-for.html (http://jfautopartsupply.blogspot.com/2010/08/supra-jza-80-na-6-speeds-half-cut-for.html)

Ahaa, selvä eli tuo olisi hyvä ratkaisu jos manuaaliksi aikoisi muuttaa kun kaikki hilppeet mukana mutta jos normaalin ge/autom. Swappaa gte/autom. niin miksi ostaa puolikas supra, varmaa kuitenkin niin paljon kalliimpi kuin pelkkä kone+vaihteisto+kaiki muut oleelliset hilppeet... ja varman huomattavasti hankalampi saatavuus. Ja mun tapauksessa jos tollatteesta ottaa tekniikan ja laittaa sinne vaparin tilalle niin todella vaike varmaan myydä puolikasta supraa jossa vapari ja rikkinäinen vaihteisto. Vai olenko ihan hakuteillä? :o
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Red_Devil - 21 lokakuu, 2011, 21:09:40
Halfcut johtosarjojen, ecun, apulaitteden ym. takia. Eli toisinsanoen valmis paketti. Johtosarjoja on vaikea saada Supran koneelle, koska tarjottavat 2jzgte koneet ovat usein Aristosta. Joten näiden osien takia halfcut tulee halvemmaksi ja helpommaksi, kuin osat erikseen hommattuna. Pelkkä gte kone, on swapissa vasta 1 osa noin kymmenestä.

Yhdyn edellisiin. Vapari myyntiin, jos ei teho riitä ja tt tilalle.

Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: [tony] - 22 lokakuu, 2011, 16:20:37
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 21 lokakuu, 2011, 21:09:40
Halfcut johtosarjojen, ecun, apulaitteden ym. takia. Eli toisinsanoen valmis paketti. Johtosarjoja on vaikea saada Supran koneelle, koska tarjottavat 2jzgte koneet ovat usein Aristosta. Joten näiden osien takia halfcut tulee halvemmaksi ja helpommaksi, kuin osat erikseen hommattuna. Pelkkä gte kone, on swapissa vasta 1 osa noin kymmenestä.

Yhdyn edellisiin. Vapari myyntiin, jos ei teho riitä ja tt tilalle.

Oookei! Noitten saatavuus varmaan vaan vähän hankalaa.. Japanimportsilla pisti silmään ariston halfcut (sehän nyt ei mua auta) mutta katoin vaan et maksaa 2980€ :o eli ei hirveen hintanen suomessakaan? Mutta luulisi että tommotteet pienet liikkeet suomessakin kuten japanimports tekisivät paketin asiakkaan tarpeitten mukaan, en ole vielä niin pitkälle päässyt et olisin edes soittanut ja kysynyt tarjousta.
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Natikka - 22 lokakuu, 2011, 18:02:42
Lainaus käyttäjältä: [tony] - 22 lokakuu, 2011, 16:20:37
Oookei! Noitten saatavuus varmaan vaan vähän hankalaa.. Japanimportsilla pisti silmään ariston halfcut (sehän nyt ei mua auta) mutta katoin vaan et maksaa 2980€ :o eli ei hirveen hintanen suomessakaan? Mutta luulisi että tommotteet pienet liikkeet suomessakin kuten japanimports tekisivät paketin asiakkaan tarpeitten mukaan, en ole vielä niin pitkälle päässyt et olisin edes soittanut ja kysynyt tarjousta.
Eivät pidä supran (JZA80) keulapaloja varastossa lähinnä siitä syystä, ettei kukaan ole valmis maksamaan siitä tuplahintaa verrattuna Ariston(JZS147) keulapalaan verrattuna.Jos saat johtosarjan ja ecun Supraan jostakin halvalla, niin tuolloin Ariston keulapala on ehdottoman hyvä vaihtoehto. Aristoissa on erilainen öljypohja, mutta oman suprasi öljypohja käy tuohon koneeseen kiinni, kunhan koneistat turbojen öljynpaluun.Koneen kannakkeet voit myös ottaa vaparista. Kuten aikaisemmassa viestissäni totesin, vesipumppu kuuluu vaihtolistalle, mutta peruskoneena ariston pannu on täysin sama kuin JDM suprissa....jotain villiä huhua tosin kuullut joskus että nokat voisivat olla miedommat, mutta tähän en ole netistä löytänyt vahvistusta.  Itse tein aikanaan tekniikkaswapin ariston koneella, joten tuttua puuhaa :)
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: TRollis - 22 lokakuu, 2011, 18:07:03
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 21 lokakuu, 2011, 21:09:40
Halfcut johtosarjojen, ecun, apulaitteden ym. takia. Eli toisinsanoen valmis paketti. Johtosarjoja on vaikea saada Supran koneelle, koska tarjottavat 2jzgte koneet ovat usein Aristosta. Joten näiden osien takia halfcut tulee halvemmaksi ja helpommaksi, kuin osat erikseen hommattuna. Pelkkä gte kone, on swapissa vasta 1 osa noin kymmenestä.

Yhdyn edellisiin. Vapari myyntiin, jos ei teho riitä ja tt tilalle.

Eikö siihen samalla vaivalla menis joku säädettävä moottorinohjaus niin ei tarvitse murehtia johtosarjoista jne. ja ei tarvis heti olla päivittämästä kun twinit vaihtuu sinkkuun.
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Norjis - 09 elokuu, 2014, 13:00:40
Lainaus käyttäjältä: Reuhka - 18 lokakuu, 2011, 01:50:04
Getrag kestää huomattavasti paremmin ja etenkin jos tehonnälkä kasvaa. Kyllä tosin muutaman 2jz-gte mkiv:en tiedän joissa on r154 moitteetta ollut. Getrag tosin maksaa irrallaan lähes poikkeuksetta lähemmäs ellei ylikin 3000€, kun taas R154 saa tonnin molemmin puolin.

Japanimportsin tämän hetkiset hinnat:

Supra R154 5v manuaali Hinta: 1.100€
Supra V160 6v Manuaali Hinta: 2.800€

Mutta ehdottomasti gte swapin kannalla.

Vanha topic, mutta en viitsinyt uutta aloittaa tämän takia eli, mitä vaaditaan R154 leimaamiseen mkiv supraan (auto --> R154). Vakionahan sitä ei kyseiseen mallisarjaan saanut, mutta se ei liene ongelma näin vanhan auton kanssa (-93).
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Osmo - 09 elokuu, 2014, 13:49:54
Ai tarviiks vaihteisto swappi jotenki leimata/ilmottaa? Ei mulla ainakaa kyselly inssi mitään ja ainahan sä voit sanoa että se on supran alkuperänen vaihelaatikko, ei se inssi sitä voi tietää eikä lähe mistää tarkistelemaan.
Otsikko: Vs: Supra vaihteisto/kytkin vikaa?
Kirjoitti: Norjis - 09 elokuu, 2014, 20:44:01
Eiköhän tuo tarttisi muuttaa/ilmottaa kun se rekisteristä käy ilmi että on automaatti. Mutta toki voi sanoa että on alkuperäinen.
Mitenkähä tämä virallisesti mahtaa mennä?