Tarvitseeko ECU tuota anturia normaali käytössä vai meneekö ilman vikatilaan tms?
Kyse siis tästä HAC (High Altitude Compensation):
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1984_TOYOTA_CELICA_MA61L-BLMQEC_8404.html?hl=89464 (http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1984_TOYOTA_CELICA_MA61L-BLMQEC_8404.html?hl=89464)
Ei kukaan varmaan viitsisi mitata montako volttia anturin ECUlle menevässä johdossa on? Voisi ohittaa anturin sitten vaikka vastuksilla.
Eikö kukaan muu ole tuota konetta muuhun autoon soveltanu? ;D
moi
joskus tuollaisen vanhaan crowniin lykkäsin ja ei siin mitään ihmettä ollut, koneen johtosarja boxsiin, muutamaan paikkaa plussa ja olisko ollut viel puolalta jotain. mulla oli bensapumppu suoraa avainensta.
siis 5m-e koneesta kyse eikä 5m-ge?
Lainaus käyttäjältä: saarela - 19 joulukuu, 2011, 15:35:04
moi
joskus tuollaisen vanhaan crowniin lykkäsin ja ei siin mitään ihmettä ollut, koneen johtosarja boxsiin, muutamaan paikkaa plussa ja olisko ollut viel puolalta jotain. mulla oli bensapumppu suoraa avainensta.
siis 5m-e koneesta kyse eikä 5m-ge?
Jep 5M-E, yhellä nokalla. Muuten olis kone oikeestaan kytketty mutta multa puuttuu tuo HAC anturi. Sen voisi ohittaakkin vastuksilla mutta tarviis tietää mitä se näyttää suomen oloissa. Kaavion mukaan sen pitäisi näyttää jotakin jännitettä 0 ja 12V väliltä. Suuttimilta puuttuu vielä etuvastus kun ei ole mulla sitäkään niin ei voi vielä testatakkaan toimiiko ilman HACia vai ei.