Konttorilla käytiin lokakuun lopulla ja 2-paikkaisena mk4/-95 Supra ulos, katsurin mukaan Trafi kiristänyt vaatimuksia painoista.
Konttorilta selvittiin että TUV:n papereiden painot ei kelpaa, kuulemma ehdoton kielto tullut Trafilta käyttää painojen määritykseen tarkastuslaitoksen (TUV) todistuksia.
Lisäksi selvitettiin että kaikki japonin suprat menee 2-paikkaisiksi koska niiden kokonaispainot ovat järjestään liian pienet lisäpaikoille.
Onko muilla muita kokemuksia / tietoja / faktoja pitääkö ko. konttorin kertomat paikkaansa.
Ohje lukee siinä sun profiilipalkissa wannabe ja viestejä alla :D
Eli vararengas kuuseen ja tankki puolilleen tms niin setämies punnitsee sun auto niin 3-paikkainen ja sitten kovemmat jätkät saa noi vielä 4 paikkaiseksi. Kokonaismassa pysyy siis japskiotteen mukaisena, mutta omamassa punnitaan pienmmäksi.
Tohon ohjeistukseen on todella tullut muutos, joka ei salli enää puntaroimista paikkalukuvun kasvattamiseksi. (vaikka pitäisihän sen olla mahdollista esim. jälkeenpäinkin muutoskatsastaa autoon lisää/vähemmän paikkoja kantavuuden ja istuinpaikkojen salliessa.
Yhden brittilotjakkeen vasta katsastaneena (brittiotteessahan ei ole mitään painoja tms) ohjeistus oli seuraava, ja koskee varmaan myös japanintuonteja..
aken uudessa ohjeistuksessa kaikessa yksinkertaisuudessaan auton alkuperäinen paikkaluku kerrottiin 55kg, jonka jälkeen jaettiin tulos 75kg = paikkaluku pyöristettynä alaspäin (3.27 =3) (3.94=3)
Lainaus käyttäjältä: tirai - 03 tammikuu, 2012, 00:22:34
Konttorilla käytiin lokakuun lopulla ja 2-paikkaisena mk4/-95 Supra ulos, katsurin mukaan Trafi kiristänyt vaatimuksia painoista.
Konttorilta selvittiin että TUV:n papereiden painot ei kelpaa, kuulemma ehdoton kielto tullut Trafilta käyttää painojen määritykseen tarkastuslaitoksen (TUV) todistuksia.
Lisäksi selvitettiin että kaikki japonin suprat menee 2-paikkaisiksi koska niiden kokonaispainot ovat järjestään liian pienet lisäpaikoille.
Onko muilla muita kokemuksia / tietoja / faktoja pitääkö ko. konttorin kertomat paikkaansa.
Itse katsastin eilen MKIV UK-mallin ja meni 4-paikkaiseksi. Näyttäis olevan eroa konttoreissa.
Lainaus käyttäjältä: jsoukka - 08 helmikuu, 2012, 05:29:53
Itse katsastin eilen MKIV UK-mallin ja meni 4-paikkaiseksi. Näyttäis olevan eroa konttoreissa.
Sulla eurooppalainen tuontimalli, threadin aiheena japanilaiset tuontimallit. Eli erilaiset painoluokitukset UK- ja US malleissa kuin JDM malleissa.
Lainaus käyttäjältä: tirai - 03 tammikuu, 2012, 00:22:34
Konttorilla käytiin lokakuun lopulla ja 2-paikkaisena mk4/-95 Supra ulos, katsurin mukaan Trafi kiristänyt vaatimuksia painoista.
Konttorilta selvittiin että TUV:n papereiden painot ei kelpaa, kuulemma ehdoton kielto tullut Trafilta käyttää painojen määritykseen tarkastuslaitoksen (TUV) todistuksia.
Lisäksi selvitettiin että kaikki japonin suprat menee 2-paikkaisiksi koska niiden kokonaispainot ovat järjestään liian pienet lisäpaikoille.
Onko muilla muita kokemuksia / tietoja / faktoja pitääkö ko. konttorin kertomat paikkaansa.
mulla kävi tänään samoin ku olin katsurilla. Mulla oli mukana pakupoikien TUV lappu ja kuulemma ei kelpaa massoihin.. Nyt pitäis olla sitten merkkiliikkeen eli toyotan oma paperi mikä kelpaa todistamaan massat. No suomen toyotalta sellasta on turha toivoo mutta esim. euroopasta saattais löytyä.. onkos kukaan ratkaissu tätä ongelmaa?
Lainaus käyttäjältä: TQ-Aziiz - 29 maaliskuu, 2012, 17:05:07
mulla kävi tänään samoin ku olin katsurilla. Mulla oli mukana pakupoikien TUV lappu ja kuulemma ei kelpaa massoihin.. Nyt pitäis olla sitten merkkiliikkeen eli toyotan oma paperi mikä kelpaa todistamaan massat. No suomen toyotalta sellasta on turha toivoo mutta esim. euroopasta saattais löytyä.. onkos kukaan ratkaissu tätä ongelmaa?
Nähtävästi menee päivä päivältä mielenkiintoisemmaksi tää autoharrastaminen.
Lainaus käyttäjältä: TQ-Aziiz - 29 maaliskuu, 2012, 17:05:07onkos kukaan ratkaissu tätä ongelmaa?
Monikin on ratkaissut, ja useaan kertaan. Vaihda konttoria. ;)
joo no se olis yks.. nyt en vaan tiiä miten ne antaa niitä lappusia takas.. ku ne ehti lyyä kaikki koneelle enneku tuli sanoo että nää muuten ei kelpaa :)
Meillekkin tämmöistä väitettiin pitkään, lopulta kahden katsurin avulla etsittiin tietoja trafin papereista ja onneksi toinen (vanhempi katsuri) ymmräsi asian niinkuin mä, Painot täytyy punnita mikäli niitä ei voi ottaa tuv todistukseta , auto punnitaan tyhjänä niin saadaan oma massa ja auto + 4x55kg mistä tulee kokonaismassa ja autosta ns. 3paikkainen.
Todella vaikeaksi tuntuu menevän monellakin konttorilla, en tiedä mitä iloa he saavat siitä että pahoittavat asiakkaan mielen, näinkin pienessä asiassa.
Ei kai se nyt niin hirviä homma ole ottaa pois takapenkkejä ja turvavoitä takka ja katsastaa kas paikkaseksi. Katsastuksen jälken nakkaa romut takasin paikoilleen ja meno jatkuu niin minä tein :)
Tuosta tulosta lappu insille http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/a49cc1eaf45dc60548b1a1094b489e65/4768-Valmistajan_kilpi_ja_kokonaismassan_maaraaminen.pdf Sieltä kohtaa KOKONAISMASSAN MÄÄRÄÄMINEN siellä japanin tuontien kohalta
Kokonaismassatiedon puuttuessa kokonaan se voidaan määrätä alkuperäisen istumapaikkaluvun
perusteella: kokonaismassa [kg] = omamassa + (istumapaikat
x 55).
Lainaus käyttäjältä: kika75 - 29 maaliskuu, 2012, 17:56:00
Ei kai se nyt niin hirviä homma ole ottaa pois takapenkkejä ja turvavoitä takka ja katsastaa kas paikkaseksi. Katsastuksen jälken nakkaa romut takasin paikoilleen ja meno jatkuu niin minä tein :)
Tuosta tulosta lappu insille http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/a49cc1eaf45dc60548b1a1094b489e65/4768-Valmistajan_kilpi_ja_kokonaismassan_maaraaminen.pdf Sieltä kohtaa KOKONAISMASSAN MÄÄRÄÄMINEN siellä japanin tuontien kohalta
Kokonaismassatiedon puuttuessa kokonaan se voidaan määrätä alkuperäisen istumapaikkaluvun
perusteella: kokonaismassa [kg] = omamassa + (istumapaikat
x 55).
Kyllä, juurikin tätä tarkoitin :thumbsup:
kiitoksia kaikkille.. tolla lapulla lähen huomenna uuteen hyökkäykseen konttorille :) nyt ehkä tulee yöllä uniki. Sen verran on v......nu toi homma että melkeen joutu vetää pienet sihit :)
Lainaus käyttäjältä: kika75 - 29 maaliskuu, 2012, 17:56:00
Ei kai se nyt niin hirviä homma ole ottaa pois takapenkkejä ja turvavoitä takka ja katsastaa kas paikkaseksi. Katsastuksen jälken nakkaa romut takasin paikoilleen ja meno jatkuu niin minä tein :)
Tuosta tulosta lappu insille http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/a49cc1eaf45dc60548b1a1094b489e65/4768-Valmistajan_kilpi_ja_kokonaismassan_maaraaminen.pdf Sieltä kohtaa KOKONAISMASSAN MÄÄRÄÄMINEN siellä japanin tuontien kohalta
Kokonaismassatiedon puuttuessa kokonaan se voidaan määrätä alkuperäisen istumapaikkaluvun
perusteella: kokonaismassa [kg] = omamassa + (istumapaikat
x 55).
Vaikka auto on 2paikkainen ei tarvitse takapenkkejä irroittaa. Se ei ole konttorin tehtävä valvoa niitä. Vaan poliisin tehtävä valvoa että sielä autossa ei ole 2 ihmistä enempää kyydissä yms
Pari autoa katsastanu joista istuma paikkoja vähennetty niin kyllä inssi on vaatinu penkkien poistoa :-\ no pitää kokeilla toisella konttorilla seuraavan kerran ;D
Lainaus käyttäjältä: kika75 - 09 huhtikuu, 2012, 09:51:20
Pari autoa katsastanu joista istuma paikkoja vähennetty niin kyllä inssi on vaatinu penkkien poistoa :-\ no pitää kokeilla toisella konttorilla seuraavan kerran ;D
Kannattaa vaatia näyttämään pykälät minkä peruusteella ehdottaa penkit poistamaan.
muutenkaan eihän se määritä missä ne kaksi paikkaa autossa on. Yhtä hyvin toinen paikka voi olla vaikka sielä takana jos on niin läski ettei eteen mahdu istumaan :)
Lainaus käyttäjältä: SubLine - 10 huhtikuu, 2012, 11:59:54
muutenkaan eihän se määritä missä ne kaksi paikkaa autossa on. Yhtä hyvin toinen paikka voi olla vaikka sielä takana jos on niin läski ettei eteen mahdu istumaan :)
Jos on niin läski ettei mahdu mk4 supran etupenkille niin ei sinne taaksekkaan sovi ilman väkivaltaa.
Lainaus käyttäjältä: ToniH - 10 huhtikuu, 2012, 13:01:15
Jos on niin läski ettei mahdu mk4 supran etupenkille niin ei sinne taaksekkaan sovi ilman väkivaltaa.
;D
Aiheeseen tavallaan liittyen.. Tuttu käytti mk2 Aristoa leimalla, otteessa kolmepaikkainen, mutta vyöt tietysti viidelle. Katsuri vines asiasta, mutta ei tiennyt kuinka tulisi toimia :D Onko siitä joku säädös?
Autossa oli muutakin vinkumista, joten uusinnaksi meni..
No niin nyt olis kilvet paikoillaa suprassa.
Mulla tarvittiin leimalle papereiks seuraavaa
Pakupoikien tuv lappu (sillä pelkästään saattaa mennä läpitte.. Mulla ei)
Sitten vein http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/a49cc1eaf45dc60548b1a1094b489e65/4768-Valmistajan_kilpi_ja_kokonaismassan_maaraaminen.pdf
Tollasen lapun konttorille että punnitkaa..
No katsuri sano että tarvii todistuksen toyotalta, että ne ei voi toimittaa kyseiseen autoo massoja. Jonka jälkeen voidaan vasta punnita auto.
Sitten puhelua Toyota infoon korsoon ja sieltä ilman mitään mutinoita kaveri teki mulle lappusen... Loistavaa palvelua.
Autosta tuli 2 paikkanen ja katsuri vaati että penkit ja vyöt pitäis poistaa.. En jaksanu alkaa vääntää, eli käytin leimalla ne irtonaisena.
Aika helpoksi tullu tämä katsastaminen.. :)
Naureskelin tossa, että aristoista varmaan pitää ton penkkien poisto"lain" jälkeen kun tulee 3 paikkanen. Ni jättää keskelle vaan 30cm kaistale penkkiä muuten leikkaa penkit pois :)
Lainaus käyttäjältä: TQ-Aziiz - 27 huhtikuu, 2012, 22:41:25
Naureskelin tossa, että aristoista varmaan pitää ton penkkien poisto"lain" jälkeen kun tulee 3 paikkanen. Ni jättää keskelle vaan 30cm kaistale penkkiä muuten leikkaa penkit pois :)
Jos pelleilyksi menee, niin loogisempaa on tuollaisessa tapauksessa irroittaa hantinpenkki ja ottaa takaa keskeltä vyö pois.