Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: spanx - 15 tammikuu, 2012, 16:42:39

Otsikko: 1JZ-GTE Laakereista
Kirjoitti: spanx - 15 tammikuu, 2012, 16:42:39
En nyt jostain syystä tajua yhtään näistä alakerran laakereista.. Nissanissa oli helppo kun laakerissa luki "STD" "0.25" "0.50" jne..

Mutta näitä Toyotan merkintöjä en ole niin sisäistänyt..

Kiertokangen laakereissa merkinnät:

1: 3D10K
2: sama
3: sama
4: sama
5: sama
6: 3C250

Kampiakselin päässä oli jotain numeroita, vissiin  1 1 1 1 1 1

Eli ku oon nyt ostamassa ACL laakereita, niin otanko sitten STD kokoa vai miten?
Otsikko: Vs: 1JZ-GTE Laakereista
Kirjoitti: kenppi - 15 tammikuu, 2012, 18:05:07
En osaa sanoa noista kirjainyhdistelmistä mitään mut paras tapa varmaankin on viedä kampiakseli jollekkin koneistamolle missä mittaavat laakerikaulan paksuuden, ja samallahan siitä selviää missä kunnossa kampura yleesäkin ottaen on (laakerikaulat soikeat, tarviiko hioa yms???). Tokihan tuon voi itsekkin mitata jos on vehkeet :)
Otsikko: Vs: 1JZ-GTE Laakereista
Kirjoitti: Supr4ever - 16 tammikuu, 2012, 09:07:44
Toyotalla laakerikoot menee veivin/akselin kaulakokojen mukaan suoraan taulukosta, mutta vakiokoot ovat kaikki STD kokoja, eli moottorin voit kasata STD kokoisilla jälkiasennus laakereilla, toki koneistamolta kannattaa varmistaa asia ettei kaulat ole kuluneet tai koneistettu aikaisemmin.

mutta jos haluat käyttää toyotan alkuperäisiä kokoja, tarvitset tietää siis laakerikoot, jotka katsotaan lohkosta ja akselista löytyvien merkkien perusteella.

7MGTE taulukko nyt ensihätään josta selviää periaate.

http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/TSRM/MK3/manual.aspx?S=EM&P=70 (http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/TSRM/MK3/manual.aspx?S=EM&P=70)