Elikkä mulla on tommonen aristo TT, automaatti tietenkin ja olis siitä tarkotus saada nopeudenrajoittaja pois ens kesän kujeita varten :D
Olen tos nyt jotakin lukenu ja vissiin paljo laitettu hks ja greddyn speed limiter eliminaattoreita, mutta mikä näistä on paras/helpoin asentaa/järkevin eikä hinnalla pilattu?
Eli mistä boksista on parhaat kokemukset ja mikä siis toimii kyseisessä laitteessa niinku pitää, ettei tulis mitään sivuvaikutuksia.. Ja sitte mistä kannattaa tilata jotta saa halvimmalla?
Ja tietty aina jos jollain on ihan omakohtaset kokemukset asentamisesta jne, niin neuvoja saa sitte antaa kuhan nyt eka löydetään sopiva boksi!
PS. Jos jollain käytettynä kyseistä palikkaa, mikä TOIMII tässä vehkeessä niin laittakaa viestiä!
Kiitoksia jo etukäteen :)
HKS Speed Limit Defecer T-2 malli on japanilaisiin automaatteihin...
Ebaysta vois löytyy ja asennuksesta että Ecun pinnikaavio vaan esiin ja neljä piuhaa apikoilla kiinni :)
Itsellä moinen purkki TT automaatti Suprassa ja toimii...
Ps. T-1 mallit on manuaaleihin
Lainaus käyttäjältä: Tyfon - 02 helmikuu, 2012, 13:55:50
HKS Speed Limit Defecer T-2 malli on japanilaisiin automaatteihin...
Ebaysta vois löytyy ja asennuksesta että Ecun pinnikaavio vaan esiin ja neljä piuhaa apikoilla kiinni :)
Itsellä moinen purkki TT automaatti Suprassa ja toimii...
Ps. T-1 mallit on manuaaleihin
Aristoon on malli t-6 ja siinä on 16 johtoa
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 02 helmikuu, 2012, 14:24:28
Aristoon on malli t-6 ja siinä on 16 johtoa
Roger! Sen siitä taas saa kun lähtee neuvomaan :D
Kun muistin että jollain sivustolla oli ollu puhetta et T-2 on kaikkiin A/T..
Racebreediltä kyselin HKS SLD type T6:sta ja näin vastasivat:
"Tuotenro 4502-RT009, hinta 195€. Toimitusaikamme, mikäli tuote löytyy
Englannista on n. viikko."
info@racebreed.fi voit tuota kysellä.
Onko sulla kauankin ollu tuo sumo aristo? Nätti peli kyl :yum:
Mikäs tossa sit on et supraan ja aristoon sopii vaan eri boksit? ei uskos et niis niin erilainen on tuo moottorinohjaus yms? :-X
Ja et siin supraan sopivas boksissa 4johtoo ja aristoon 16? Mahtaako olla asennus sitte kuinka monimutkanen jos johtojaki on noi helvetisti?
Lainaus käyttäjältä: Wilis - 02 helmikuu, 2012, 14:33:22
Racebreediltä kyselin HKS SLD type T6:sta ja näin vastasivat:
"Tuotenro 4502-RT009, hinta 195€. Toimitusaikamme, mikäli tuote löytyy
Englannista on n. viikko."
info@racebreed.fi voit tuota kysellä.
Onko sulla kauankin ollu tuo sumo aristo? Nätti peli kyl :yum:
Kiitoksia infosta!
Sumo on ollu mulla viimekesästä. Ensin alkukesästä se vietiin nokan eestä ku oli jo kaupat sovittu, piti vaihdossa mennä mkIVsupraan. Sitte tuli seuraavalla omistajalla myyntii parin kk:n päästä ni tartuin heti ku olin tosta kyseisestä pelistä jo pitkää haaveillu.
Tietääkö muute kukaa onko suprassa ja aristossa sama perä? Oon tohon lukkoo ettimässä ja niitä on nois suprissa vissii jonkuverran? Ainaki ex-suprassa oli. Ku on vaan nii suolasen hintane uutena tollane.. Ajatellu kyllä sitä kysästä tuolt japanimportsilta jos niiden kautta sais
Tossa kattelin ni HKS USA sivuilla ei edes myydä kun type I ja type II, ykkönen manuaalilaatikolla ja kakkonen automaatille ja käsittää tossa ilmeisesti niinku kaikki japsiautot? Et jos tosta päättelee ni miksei type II sopis aristoonki? Osaako joku kertoo mikä ero on ariston ja supran välillä etteikö sopis tua type II kumpaanki?
http://www.hksusa.com/products/?id=781&rsku=5546
Lainaus käyttäjältä: Oosku - 02 helmikuu, 2012, 18:16:47
Tossa kattelin ni HKS USA sivuilla ei edes myydä kun type I ja type II, ykkönen manuaalilaatikolla ja kakkonen automaatille ja käsittää tossa ilmeisesti niinku kaikki japsiautot? Et jos tosta päättelee ni miksei type II sopis aristoonki? Osaako joku kertoo mikä ero on ariston ja supran välillä etteikö sopis tua type II kumpaanki?
http://www.hksusa.com/products/?id=781&rsku=5546
Selvittelin tätä asiaa kun etsiskelin sorkkuuni käypästä sld:tä. Jos en väärin muista, niin se miksi tarvitaan eri tyyppinen sld liittyy jotenkin trc:hen. Ja kyllä supraankin pitää olla tuo t6. Tuo t6 on nimenomaan 2jz moottereilla oleviin autoihin. Googlettamalla selviää jos vaan englanti taipuu.
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 02 helmikuu, 2012, 18:58:50
Ja kyllä supraankin pitää olla tuo t6. Tuo t6 on nimenomaan 2jz moottereilla oleviin autoihin.
:icon_scratch:
Oma Suprani meni kyllä loppukesästä 215km/h, kun asennuksen jälkeen kävin kokeilemassa ja kyseessä oli T-2...
Lainaus käyttäjältä: Oosku - 02 helmikuu, 2012, 17:41:17
Tietääkö muute kukaa onko suprassa ja aristossa sama perä? Oon tohon lukkoo ettimässä ja niitä on nois suprissa vissii jonkuverran? Ainaki ex-suprassa oli. Ku on vaan nii suolasen hintane uutena tollane.. Ajatellu kyllä sitä kysästä tuolt japanimportsilta jos niiden kautta sais
Mä hommasin -94 usdm suprasta perän omaan Aristoon ja se meni bolt-on paikalleen.
Välityksetkin tais olla samat kun automaatista tuli.
Lainaus käyttäjältä: Oosku - 02 helmikuu, 2012, 17:41:17Tietääkö muute kukaa onko suprassa ja aristossa sama perä? Oon tohon lukkoo ettimässä ja niitä on nois suprissa vissii jonkuverran? Ainaki ex-suprassa oli. Ku on vaan nii suolasen hintane uutena tollane.. Ajatellu kyllä sitä kysästä tuolt japanimportsilta jos niiden kautta sais
Multakin löytyis sitten MKIV TT tomaatin Torsen-perä (3,7) tai vaikka koko vitun takakalusto ylimääräsenä, ja olisi ainakin lähellä! ;)
Ilmoituksissa lissää infoa!
onks tää se sumo mikä oli jollain kulttuurinrikastuttajalla lahdessa vielä viime kesänä?
Lainaus käyttäjältä: Tyfon - 02 helmikuu, 2012, 19:07:09
:icon_scratch:
Oma Suprani meni kyllä loppukesästä 215km/h, kun asennuksen jälkeen kävin kokeilemassa ja kyseessä oli T-2...
http://sr20det.ru/wp-content/uploads/2011/01/HKS_SLD_T6-sr20det.ru_.pdf (http://sr20det.ru/wp-content/uploads/2011/01/HKS_SLD_T6-sr20det.ru_.pdf)
Mä en nyt oikei ymmärrä ku tuota opusta tutkailee, et minkä takia tuo t6 tarttee jokaisen renkaan nopeussignaalin, sekä tiedon jos trc on kytketty pois päältä. Onko tämä sen takia, et trc toimis yli 180km/h vauhdeissakin, vai mikä tässä mystisessä t6 pötikässä on ideana? Näköjäähä tuo ite rajotinki sit näyttää lähtevän Type-II mötikälläkin.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 02 helmikuu, 2012, 22:52:17
onks tää se sumo mikä oli jollain kulttuurinrikastuttajalla lahdessa vielä viime kesänä?
Juu samainen peli kyseessä. On tainnu olla sillä auton suomeentulosta asti, täähän on suomeen tullu -09 tai ainakin siltä vuodelta on mybrosin myyntivideo http://www.youtube.com/watch?v=LsWKZXyGjmw. Videosta poiketen vaihtanu tätänykyy väriinsä ja jotakin pienta muuta.
Välissä oli parikuukautta jollain ihan suomalaisella kesällä ja mä ostin sumon siltä.
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 03 helmikuu, 2012, 00:47:39
http://sr20det.ru/wp-content/uploads/2011/01/HKS_SLD_T6-sr20det.ru_.pdf (http://sr20det.ru/wp-content/uploads/2011/01/HKS_SLD_T6-sr20det.ru_.pdf)
Mä en nyt oikei ymmärrä ku tuota opusta tutkailee, et minkä takia tuo t6 tarttee jokaisen renkaan nopeussignaalin, sekä tiedon jos trc on kytketty pois päältä. Onko tämä sen takia, et trc toimis yli 180km/h vauhdeissakin, vai mikä tässä mystisessä t6 pötikässä on ideana? Näköjäähä tuo ite rajotinki sit näyttää lähtevän Type-II mötikälläkin.
No mä luin kans tosta T6 boksista ja siinä puhuttii jotaki Trc:stä et voisko olla just noi et T6 boksin kanssa saa toimii kovemmissaki vauhdeissa ton tai jotain. Ku kyl täällä ny näyttää porukka sanovan et lähtee rajotin mkIV:stä T2:llakin..? Ja ku mulla ainaki melkee aina jos jotain tulee kohellettua ni trc off.. Ei tua nyt niin tärkee ole saada.
Ja ku on varmaan vaa hieman helpompi asentaa tuo t2 ja saatavuuski näyttäs helpommalta!
Ei kellään olis tollasta HKS SLD type 2 myytävänä käytettynä?
Lainaus käyttäjältä: Oosku - 03 helmikuu, 2012, 14:09:53
Juu samainen peli kyseessä. On tainnu olla sillä auton suomeentulosta asti, täähän on suomeen tullu -09 tai ainakin siltä vuodelta on
Ei ole. Oli alunperin Turussa eräällä kebabbilan työntekijällä. Sai aika rajua kohtelua silloin ja maalattiin vaakutusytiön toimesta uudelleen ennen kuin myi Lahteen sen.
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 03 helmikuu, 2012, 14:18:20
Ei ole. Oli alunperin Turussa eräällä kebabbilan työntekijällä. Sai aika rajua kohtelua silloin ja maalattiin vaakutusytiön toimesta uudelleen ennen kuin myi Lahteen sen.
Joo muistelin että olis ollu ennen lahteen tuloa turussa.
Eikös Aristossa lähe rajotin pois sulakkeen poistollaki? Laittaa vaikka katkasijan väliin ni saa vielä lähössä toimimaan TRC:n.
Lainaus käyttäjältä: J.A.A. - 03 helmikuu, 2012, 21:31:50
Eikös Aristossa lähe rajotin pois sulakkeen poistollaki? Laittaa vaikka katkasijan väliin ni saa vielä lähössä toimimaan TRC:n.
saa sen sulakkeella pois suprastaki mut sit ei kaasuläppä toimi oikein, ei mee vaihtojen välis kiinni tai jotain.. laatikossa oli vissiin kans joku suojamoodi silloin päällä.
Automaattimiehille en uskalla luvata, mutta manuaaleista aika varmasti poistuisi rajoitin myöskin näin jos joku sattuu vaikka olemaan lisämittareiden, sekä sld:n tarpeessa ;)
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,15306.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,15306.0.html)
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 03 helmikuu, 2012, 14:18:20
Ei ole. Oli alunperin Turussa eräällä kebabbilan työntekijällä. Sai aika rajua kohtelua silloin ja maalattiin vaakutusytiön toimesta uudelleen ennen kuin myi Lahteen sen.
Ahaa, joku joskus puhunutki et ollu Turussakin mut en ollu sitte varma. Mitäs tarkotat rajulla kohtetulla? :D Tunnet vissiin kaverin? Jos joku muute sattuu tosta autosta oikeesti tietämään enemmän tehojen puolesta ni sanokaa ihmeessä! Villejä huhuja liikkunu et olis penkitetty Suomessa ekan omistajan toimesta ja ilmeisesti kohtuu tuloksilla ni onko noista jollain enemmän tietoa jos vaikka joku ton tyypin tuntis? ;)
Ja ilmeisesti tota sulakekikkaa ei kannata lähtee kokeilemaan jos kerran ei toimi enää kaasuläppä ja laatikko oikein sen jälkeen?!
Lainaus käyttäjältä: Oosku - 07 helmikuu, 2012, 17:42:46
Ja ilmeisesti tota sulakekikkaa ei kannata lähtee kokeilemaan jos kerran ei toimi enää kaasuläppä ja laatikko oikein sen jälkeen?!
Ei se kokeilusta hajoa. Kai ;D
Mä oon ajanu jo kaks kesää ilman sulaketta..
Lainaus käyttäjältä: Oosku - 07 helmikuu, 2012, 17:42:46
Ahaa, joku joskus puhunutki et ollu Turussakin mut en ollu sitte varma. Mitäs tarkotat rajulla kohtetulla? :D Tunnet vissiin kaverin? Jos joku muute sattuu tosta autosta oikeesti tietämään enemmän tehojen puolesta ni sanokaa ihmeessä! Villejä huhuja liikkunu et olis penkitetty Suomessa ekan omistajan toimesta ja ilmeisesti kohtuu tuloksilla ni onko noista jollain enemmän tietoa jos vaikka joku ton tyypin tuntis? ;)
Ja ilmeisesti tota sulakekikkaa ei kannata lähtee kokeilemaan jos kerran ei toimi enää kaasuläppä ja laatikko oikein sen jälkeen?!
Juu entinen omistaja tunnetaan, siis rajulla kohtelulla tarkotettiin sitä kun osprey tossa tais mainitakkiin että, oli naarmutettu ja muuten rikottu autoa.. mutta korjattiin ja maalattiin täällä ollessa jo uudestaan..
joo eli oon sen ariston eka omistaja suomessa ne väitti siel myrboksella et siitä olis penkitetty 350 kaakki mut vitut´ei ollut mitään lappuja ja sit siin on mines ecu ja jotain muuta pientä pist privaa jos haluut lisää tietoa.
Ja kaikilla ei lähe rajoitin edes sulakkeen poistolla, allekirjoittanut mukaan lukien. Taisi johtua niistä pikku eroista 1. koppasen series 1&2 välillä (91-94 ja 94-97) ::)
Joo kyllähän tosta aristostakin puuttu jossain vaiheessa takapuskuri, kai se sen oli johonkin katukiveen rikkonut. Muutenkin pariin otteeseen ainakin nähnyt kun auto on Vähän spinnailut ympäri liikenne ympyröissä (lue=ei hallitua) ja muutavastaavaa. Tämä siis lahden omistajan käsitelyssä. Kannataa katella se auto läpi, ties mitä yllätyksiä löytyy. Imuria tietysti tarvii karvan poistoon :icon_smile:
Nopeuden rajoitin ? hm onkos tuo vastaava kuin joissain muissa toyotissa eli reed rele sopivassa paikassa mihin sitten magneetti tms vaikuttaa ?
Lainaus käyttäjältä: SubLine - 21 maaliskuu, 2012, 06:15:36
Joo kyllähän tosta aristostakin puuttu jossain vaiheessa takapuskuri, kai se sen oli johonkin katukiveen rikkonut. Muutenkin pariin otteeseen ainakin nähnyt kun auto on Vähän spinnailut ympäri liikenne ympyröissä (lue=ei hallitua) ja muutavastaavaa. Tämä siis lahden omistajan käsitelyssä. Kannataa katella se auto läpi, ties mitä yllätyksiä löytyy. Imuria tietysti tarvii karvan poistoon :icon_smile:
Kori ilmeisesti vakuutusyhtiön piikkiin korjattu ja ylimaalattu ton jälkeen. Tällä hetkellä fiksukuntoinen niin sisältä ku ulkoakin. Ja kattava merkkiliikkeen huoltohistoria viimevuosilta ja muutenki paljon laiteltu ja fiksailtu. Ei kuitenkaan mikään pelkkä näyttelyauto jote onhan siinä pieniä virheitäkin mut kaikipuoli kyllä hyväksi peliksi osottautunut eikä mikään räpellys! Ja onneks japanituonti ettei mitään brittipaskaa.. Ja tuo auto nyt on ollu mulla yli puolvuotta et onhan sitä nyt jokunen kerta tullu jo imuroitua, älä huoli :D
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 23 maaliskuu, 2012, 22:53:24
Nopeuden rajoitin ? hm onkos tuo vastaava kuin joissain muissa toyotissa eli reed rele sopivassa paikassa mihin sitten magneetti tms vaikuttaa ?
Siis japanituonti eli rajoitettu 180km/h niinku kaikki japsituonnit on ku siellähän ne ei saa lain mukaa ton enempää mennä. Ja tohon en osaa vastata, että miten tua rajoitin toimii... Joku fiksumpi voi kertoa?
Eli olis yks ongelma! Aristossa siis automaatti-ilmastointi niinku näissä kaikissa ja se toimii moitteettomasti (huollettu viime kesänä) MUTTA kerää kosteutta sisäilmaan? >:(
Eli ilmastointi päällä ei suurempaa ongelmaa ja ikkunat pysyy suht hyvin huurtumatta, mutta ilma kuitenkin "haisee ja tuntuu" kostealta. Ja sitte kun nappaa ilmastoinnin pois päältä ni ihan kuivallakin kelillä vetää muutamassa minuutissa jo takalaseja huuruun ja pian etulasejakin eli lykkää "kosteaa" ilmaa räppänöistä. Missä voisi olla vika? Onko näissä raitisilmasuodatin? Vai onko vika esim ilmastoinnin kuivaimessa?
Kellään ollu vastaavaa? Ja apua tarvis pian ku ei kovinkaa kiva kun lykkää nii pirun kosteaa ilmaa kapiiniin.
Kiitos jo etukäteen :)
Raitisilmasuodatin ja kuivain on mun veikkaus. Voi toki olla että kosteudenpoisto olisi tukossakin?
Mutta eikös kostea ilma ole ihan hyvä kun emäntiä kuskailee iltaisin ;)
Lainaus käyttäjältä: Oosku - 30 maaliskuu, 2012, 01:14:22
Eli olis yks ongelma! Aristossa siis automaatti-ilmastointi niinku näissä kaikissa ja se toimii moitteettomasti (huollettu viime kesänä) MUTTA kerää kosteutta sisäilmaan? >:(
Eli ilmastointi päällä ei suurempaa ongelmaa ja ikkunat pysyy suht hyvin huurtumatta, mutta ilma kuitenkin "haisee ja tuntuu" kostealta. Ja sitte kun nappaa ilmastoinnin pois päältä ni ihan kuivallakin kelillä vetää muutamassa minuutissa jo takalaseja huuruun ja pian etulasejakin eli lykkää "kosteaa" ilmaa räppänöistä. Missä voisi olla vika? Onko näissä raitisilmasuodatin? Vai onko vika esim ilmastoinnin kuivaimessa?
Kellään ollu vastaavaa? Ja apua tarvis pian ku ei kovinkaa kiva kun lykkää nii pirun kosteaa ilmaa kapiiniin.
Kiitos jo etukäteen :)
Mulla oli sama ongelma. Aina piti ajaa ilmastointi päällä et ilma pysy kuivana, ku heti sen poisottamisen jälkeen tuli kosteeta homeenhajuista ilmaa räppänöistä. Ongelma poistui kun vaihdoin raitisilmasuodattimet ja ostin motonetistä semmosen ilmastointijärjestelmän desifiointitökötin. Elikkä sellanen et auto laitetaan pyörimään sisäkierto ja ilmastointi päällä ja se aerosolipurkki jätetään tyhjenemään auton sisätiloihin jolloin se kierrättää sitä kaasua kanavissä joku 10min. Varoitus: Kyseinen operaatio saa autosi tuoksahtamaan pillulle, joten tuuletus kannattaa hoitaa hyvin.
Lainaus käyttäjältä: Oosku - 30 maaliskuu, 2012, 01:14:22
Onko näissä raitisilmasuodatin?
Paikka suodattimelle ainakin on. Kahdesta ristosta katsonut, niin ei ollut suodatinta kummassakaan.
Mikäs suodatin siel takakontis o, siin subin kohil?
Lainaus käyttäjältä: Sono - 30 maaliskuu, 2012, 14:28:56
Mikäs suodatin siel takakontis o, siin subin kohil?
Sisäilman puhdistuslaitteisto. Airpurifier. Aktiivihiilisuodattimen läpi kierrättää auton sisäilmaa. Hyödyllinen lähinnä isoissa kaupungeissa, joissa on http://en.wikipedia.org/wiki/Smog (http://en.wikipedia.org/wiki/Smog) -ongelma.
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 30 maaliskuu, 2012, 11:38:12
Paikka suodattimelle ainakin on. Kahdesta ristosta katsonut, niin ei ollut suodatinta kummassakaan.
Mulla ei ole edes paikkaa..
Lainaus käyttäjältä: Oosku - 30 maaliskuu, 2012, 01:06:31
Siis japanituonti eli rajoitettu 180km/h niinku kaikki japsituonnit on ku siellähän ne ei saa lain mukaa ton enempää mennä. Ja tohon en osaa vastata, että miten tua rajoitin toimii... Joku fiksumpi voi kertoa?
Japanissa max nopeus on sen 180 , viritys mittareitakin myydään missä näyttöä sit riittävästi , Radalla saakin sit päästellä sielunsa kyllyydestä, sitä en sitten tiedä että miten tuota nopeutta valvotaan tai muuten rajoitellaan toyotissa , tosin uudessa r datsunissa ( skyline ) on gps valvonta/rajoitus ja poistuu kun menet radalle