Auto tuli jyväskylän OK-autosta huollosta, jolloin siihe vaihettiin moottorin puolelle kaikki tiivisteet, jakohihna ja kiristinrullat, laitettiin öljyt, suodattimet ja kaikki nesteen yms vaihtoon .
Ongelmaksi koituu nyt se, kun olivat käyneet koeajolla ja sanoivat että toimii, hain auton pois ja kun ajoin moottorin lämpimäksi rupesi se sitten pätkimään. Tyhjäkäynnillä välillä kuuluu semmonen hieno poks poks poks.. kiihdyttäessä ja vedätettäessä pätkii mutta kun vauhtiin saa niin käy nätisti ja kulkee hyvin.
Any ideas ? :'(
ensimmäisenä varmaan kannattaa viedä auto takaisin sinne huoltoon ja reklamoida asiasta. Vaihdettiinko tulpat samassa huollossa?
Juu soitin sinne takaisin ja tuli vaan vastaus että Tuo maanantaina auto nii katsotaan onko säädöissä vikaa ? :tard:
Tulppiin ei oo koskettu.. auttaisko tulppien / puolien vaihto ?
voi vaikuttaa tulpathan on halpa kokeilu jos ei käytä mitään ihmeellisiä
Vois kuvitella et jakopäärempan yhteydessä ovat ainakin käyttäneet tulppia irti, ja samallaa vanhat puolien liittimet ovat murentuneet käsiin niinku näissä lähes aina. Lämpö ja ikä saa muovin murenemaan. Vanhat huonot liittimet aiheuttaa just noita oireita.
Kävi vaan mielessä ettei nyt olis jako pielessä?
mahto olla hintava huolto >:D mutta jos/kun auto ei toimi huollosta haettua ni takuu hommia firmalle :)
Näissä vehkeissä jos ilmenee tämmöisiä hyvin lieviä tyhjäkäynti/nykimisongelmia, niin heti ensimmäisenä korjaustoimenpiteenä kannattaa kokeilla ecun nollaamista. Elikkä akun kenkä irti muutaman minuutin ajaksi. Joskus joidenkin erinäköisten toimenpiteiden jälkee itsellä on saattanut tyhjäkäynti muuttua pätkiväksi, taikka vastaavasti noussut korkeammalle kuin ennen. Näihin on yleensä auttanut ecun nollaaminen.
EDIT: Ja ecun nollaamisen jälkeen pieni ajolenkki, koska ecu on mallia Arnie Terminator, eli se oppii.
edit: Lähdetääs nyt siitä että onko tämä vapari vai turbo ::)
Jos turbo, veikkaan myös noita puolien liittimiä.
Jos vääntökone, veikkaan imuvuotoa / maf hommia (siitähän on ollu imusarja irti jos ovat vaihtaneet moottorin puolelle kaikki tiivisteet, kannentiiviste, imusarja tiiviste?)
...mutta ihan lämpimikseen, ilmeisesti ecu ei anna vikakoodia kun pätkäisee? (keltainen moottorin kuva mittariston oikean puoleisessa varoituspaneelistossa, missä ö-paine ja ö-taso). Normaalisti syttyy sytytysvirta päällä ja sammuu kun auto käy...
Juu kiitos lämmin kaikille, puolissahan se vika oli ! :)
Ja se hinta sille remontille.. olihan se hinnoissaan juu, alkaa kakkosella ja monta nollaa perässä 8)
Eka ja vika kerta ku käytän tuossa firmassa huollossa :D
BTW tarkistiko kyseinen pulju kampiakselin pyörän kunnon ja vaihtoiko ne kanssa jakohihnan kiristimen rungon? Noi kuiteskin on tyyppi vikoja näissä, mutta ei välttämättä ole muilla kun aiheeseen vihkiytyneillä tiedossa :ohnoes:
juu kiristimen runko vaihtui samalla.. Muusta en kyllä tiedä.. :tard: