kävin tossa viikonloppuna ostamassa twinturbo manuaali mk4supran ja kelasin kysyä et jos joku asiasta tietävä osais neuvoo et miten siihe sais vähä lisäpaukkuu ilman isompaa remonttia? Ens talvena ois tarkotus sitten ottaa auto talliin ja purkaa ja rakentaa uusiks :p ois kans kiva tietää jos joku tietää et kuinka iso projekti on vaihtaa ohjaus "normaali" puolelle? :o
Pistä hakemusta vetään niin pääset jäsen osioon käsiksi. Sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa aiheesta :thumbsup:
Toi ohjauksen vaihtaminen taas onkin pikkasen pahempi homma. Kuinka kätevä mahdat olla? Sun tarvii vaihtaa tulipelti, kojelauta, keskikonsoli ym. euromallista ja sitten vielä vetää osa sähköistä uusiksi mikäli et saa euron johtosarjaa jostain. Tietty jos rupeet ottaan kunnon tehoo tosta irti niin täysin säädettävään ecu:n tarvii kuiteskin siirtyä ja silloin on ihan luontevaa tehdä täysin uudet moottorin sähköt. Jos ite teet niin minimissä pari tonnia menee tarpeisiin ym...
okei. Ei oikee oo japski autoist niin paljoo rakentelu kokemust vaik niitäkin on ollu kaikennäköstä :D mut pitää kyl viel sit suunnitella sitä ohjauksen vaihtoa. Ajattelin vaa ku kattelin ni jenkeis ois kolari peli mikä on kans tt ni siit pyydettäis 3500dollarii koko autosta ni siitähän sais ne osat sitten? Mites jäsenhakemus systeemi oikee toimii? :D
Lukaseppa tuosta http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html
joo pitää käydä nappaa kuva. Mut tota mites se ku tos eilen vast kävin hakee veropäätöst ni joudun viel ajelee tarrakilvil ni onks se ongelma tos jäsen hakemukses? Ja luin et ois kans jotai tapahtumia ni onks ne sitten yleensä missäpäin suomee? Osaako muuten kukaan sanoa et mistä tollaseen sais semihalval esim etupuskurin lipan koska en millää jaksais alkaa taistelee niitten kuitupuskureitten kanssa :D toissa kesänä laitoin edelliseen neloskoppaseen supraan korisarjan minkä piti mennä melkeen"heittämäl" kiinni mut oli hommaa vähä enemmän ku vähä :D tänä kesänä ois tarkotus vähä piristää tota viel tällä hetkel on vaa alumiinen paksusyyläri, semi iso cooleri, hks intaki kit, hks catback, downpipe ja kattia ei ollenkaa pitäis varmaa kisakatti laittaa? Ja sitten viel greddyn elektrooninen ahtopaineen säädin. Ja ulkonäköä vähä parantaa ku omasta mielestä vakiona on vähän karunnäkönen :D
Vakiona parhaan näköinen ;)
Tarrakilvet.. Tuskin haittaa jäsenhakemuksen tekemistä. Mkiv kuskeille löytyy ihan oma tapahtuma missä pyritään keräämään suomen neloskoppaiset yhteen letkaan. Ollut pääsääntöisesti etelä suomessa. Onneksi suomi on pieni maa ja joka kolkkaan ajelee nopsaan :)
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 27 maaliskuu, 2012, 11:38:15
Vakiona parhaan näköinen ;)
+1
Kun kyseessä kerran on TT, ni suosittelen jättämään korisarjat kiinaan ja sijoittamaan nekin rahat tekniikkaan.
joo tarkotus olis pitää melko vakion näkösenä ehkä ne trd lipat ja spoileri mut pitää viel miettii ku pääasias sen takii supran taas ostin et vois virittää sellasen kivan kesälelun :p parempi lukkoperä pitäis vaa hommata :\ onks näit supra "cruisinkei" montaki kesässä? Jos siel joku kerta tulis ihan huviksee sit pyörähtää :p
Jäsenalueelta kyllä näät sitten kaikki tulevat miitit sun muut ;)
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 13:25:24
parempi lukkoperä pitäis vaa hommata
vakio torsen on paras minkä tuohon saat.
mitäs semmonen perä kustantaa? jos jollai ois myynnissä ni voisin varmaa ostaa pois jos hinnasta sovitaa :) kuuntelin vähä tarinoita ni osaako kukaan sanoa et kestääkö muka vakio kone sellaset 500hp:n tehot?? ku ajattelin sinkuttaa ton koska kuulemma alkaa noi ahtimet lahoomaan ja ei kuulemma toimi isoilla tehoilla ni siihen voi neuvoa antaa jos haluu :P
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 14:21:26osaako kukaan sanoa et kestääkö muka vakio kone sellaset 500hp:n tehot??
Kestää, reilusti ylikin.
Poikkeustapauksia tietenkin on ja riippuu kovasti käyttäjästä/käytöstä.
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 14:21:26
mitäs semmonen perä kustantaa? jos jollai ois myynnissä ni voisin varmaa ostaa pois jos hinnasta sovitaa :) kuuntelin vähä tarinoita ni osaako kukaan sanoa et kestääkö muka vakio kone sellaset 500hp:n tehot?? ku ajattelin sinkuttaa ton koska kuulemma alkaa noi ahtimet lahoomaan ja ei kuulemma toimi isoilla tehoilla ni siihen voi neuvoa antaa jos haluu :P
Eli sulla on nyt avoin perä siellä? Itse myin Torsen-perän juuri 750e, eiköhän ne hinnat siinä 700-800e paikkeilla pyöri. Helvetin harvinaista tavaraa vaan ovat.
Osuukohan arvaus oikeaan, jos sanon että ostit SJ-imporilta sen harmaan GTE-swappi laitoksen? Avoin perä viittaisi ainakin kovasti tähän, koska tehtaalta lähtiessään jokaisessa manuaali-TT:ssä on tuo Torsen perä. :)
Jos se on se vehje, niin mitenkä meinasit kilpiin saada sen, kun eihän siinä ilmeisesti ollut ABS-jarrujakaan?
Pykälien mukaanhan sen ei pitäisi tolla tekniikalla ilman abseja onnistua, mutta toki se voi mennä läpi, jos inssi-setä ei ole ihan niin hereillä/ muuten tietoinen asiasta. ;D
Lainaus käyttäjältä: Noc - 27 maaliskuu, 2012, 14:30:11
Eli sulla on nyt avoin perä siellä? Itse myin Torsen-perän juuri 750e, eiköhän ne hinnat siinä 700-800e paikkeilla pyöri. Helvetin harvinaista tavaraa vaan ovat.
Automaatin lukkoperä on arvokkaampi, eli juurikin tuon hintahaitarin arvoinen, harvinaisuutensa takia vois pyytää ehkä vielä enemmänkin. Mut 6spd manuaalin lukkoperän sai pari vuotta sitten ESV:ltä 500e.
Mun "vakio" moottorista penkitettii 527hp viime kesänä ja yhellä amiksella kesti 800hp moottori vakio kaluilla 3 kesää.
joo sama auto. sain omasta mielestä ok kaupan rahallisesti ku vien sinne yhen ylimääräsen vanhan chevy vanin vaihdossa ja hyvitys oli kohillaa. mutta tota tos olis yks tuttu kuka sano et voi auttaa sen kilvittämisessä ni pitää vaa toivoo sit parasta ja vaihtaa jarrut siihen jos pakko tai sit ostaa uus kilvis oleva ja löydä toi kone sit siihe. :D
mut voihan se olla et ne sen takii hyvitti koska ties et tos on kauhee juttu saada se kilpiin? :o mutta veikkaisin et kyl sen varmaa jotenki sit kilpiin saa mutta varmaa hirvee paperi sota edessä ja pitäis sit tuttu katsastus mies olla :D no mut sen näkee sitku oon käyny sen rekisteröinti katsastuksen hoitamassa :D
eli mitenkäs jos haluun sen maagisen 500hp ni kuinka pitkälle pääsee näil osil mitä oisin eka hommaamassa. ahdin, pakosarja(single) suuttimet, bensapumppu hks intake kit keulacooleri on jo ja sitten joku hyvä moottorinohjaus? :o ja neuvoja saa toki antaa kaikkee virityksii koska itellä ei ole hirveesti kokemusta turboautojen virittämisestä. jotain pientä löytyy omasta takaa kyllä mutta mikään moottori velho näitten laitteiden kans en kyl oo :D vielä :DD
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:22:32
eli mitenkäs jos haluun sen maagisen 500hp ni kuinka pitkälle pääsee näil osil mitä oisin eka hommaamassa. ahdin, pakosarja(single) suuttimet, bensapumppu hks intake kit keulacooleri on jo ja sitten joku hyvä moottorinohjaus? :o ja neuvoja saa toki antaa kaikkee virityksii koska itellä ei ole hirveesti kokemusta turboautojen virittämisestä. jotain pientä löytyy omasta takaa kyllä mutta mikään moottori velho näitten laitteiden kans en kyl oo :D vielä :DD
Mitä jos ihan ensi kokeilisit tuota hakua ja selailisit vähän nuita vanhoja aiheita?
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:22:32
eli mitenkäs jos haluun sen maagisen 500hp ni kuinka pitkälle pääsee näil osil mitä oisin eka hommaamassa. ahdin, pakosarja(single) suuttimet, bensapumppu hks intake kit keulacooleri on jo ja sitten joku hyvä moottorinohjaus? :o
No riippuen toki paljon käytettävästä kokoonpanosta, mutta tollasilla hilppeillä mennään lähtökohtaisesti reilustikin yli sen 500humman.
Sinkutuksessa sulla tulee taas seuraava ongelma ton vaparin W58 laatikon kestävyyden kanssa...
Itse keskittyisin kuitenkin ihan ensimmäiseksi auton kilvittämiseen, eikä mihinkään sinkutuksiin. ;D
Ongelma sulla VOI tulla noiden jarrujen kanssa, ja sitten vaatimuksenmukaisuustodistuksen kanssa. Nimittäin kun tilaat runkonumerolla todistuksen, niin siellähän on silloin ainakin teoriassa ja varmaan käytännössäkin vaparin arvot ja tekstit...
Kannattaa siis valita konttori tarkkaan, se kun ratkaisee aivan helvetin paljon että kuinka hirveesti joutuu katsastuksen kanssa tappelemaan.
joo näin oon ymmärtäny :s tota mites sit jos ne jarrut ja ne ei kelpaa ni sit ei varmaa muuta auta ku vaihtaa?
sinänsä ihmetyttää, harmittaa/vituttaa se että kyllä ne sj:n pojat kovasti vakuutteli että ei ole ongelmaa saada kilpiin ja niinpäin pois. et suoraan sanoen sit tosi "rehellistä" toimintaa herroilta :) et just sillon perjantaina ku kävin hakemassa ni käytii kaverin kanssa kahvilla ni se tottakai kysy et mistä ton hait ni ku vastasin sj imports ni sen vastaus oli semmonen "ne on täys kusettajii ne kaverit" mut vittuuks se enää sit autto :D mut pitää nyt sit vaa toivoo et ne kilvet sais tohon ni pääsis sit rakentelee :)
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:39:47
sinänsä ihmetyttää, harmittaa/vituttaa se että kyllä ne sj:n pojat kovasti vakuutteli että ei ole ongelmaa saada kilpiin ja niinpäin pois. et suoraan sanoen sit tosi "rehellistä" toimintaa herroilta :)
Tästäki ollu puhetta aikasemmin, yhtäkään positiivista kokemusta en oo kuullu tuolta, mut vittuuks sil on välii ku kauppa käy.
mut ihme et kauppa käy jos toiminta on tollasta.
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:39:47et suoraan sanoen sit tosi "rehellistä" toimintaa herroilta :)
Jep, ja se vähän ihmetyttääkin, että miten ovat voineet näin kauan tollasta vähän kyseenalaista toimintaa harrastaa ilman että siihen on ketään puuttunut/valittanut...
Enkä ihmettelisi yhtään jos toi sun Supra ois vielä kaiken huipuksi sieltä husseinin ''kolaritukusta'' lähtöisin, sieltä kun saa kuulemma halvalla. ;D
Rehellinen autokauppias on satuolento IMO. Mutta tosiaan, vaikka varmasti uuden auton kanssa muna onkin pystyssä, niin suosittelisin minäkin keskittymään siihen kilvitykseen ja samalla ammentamaan pääkoppaan tietoa virityksestä yms sekä täältä, että britti/jenkkifoorumeilta. Täällä kyselemällä et näitä asioita.selville saa ;)
EDIT: Nii tosiaa ja tottakai kauppa käy, ku hinnat ova halvat. Paskoista autoista/kusettavista myyjistä viis.
joo kyl se kilvitys on kyl nyt se pääasia. ihme kyl jos kukaa ei oo puuttunu tai just valittanu. no mut ehkä joku pvä ne tekee sen virheen et ne kusettaa suoraa sanoen väärää ihmistä ni loppuu toiminta varmaa hyvin nopee. oon kuullu et joskus joku samanlainen firma joka toimi samoilla periaatteilla eli myydää paskaa, valehdellaa ni sen putiikin toiminta loppu hyvin nopee ku olivat kusettanu jotai tiettyä henkilöä mut en sitten tiiä et menikö konkkaa ja hävis oikeudes vai mitä. mikä tää husseinin kolari tukku sit on'?? :D
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:56:11
mikä tää husseinin kolari tukku sit on'?? :D
taitaa olla viittaus johonkin englantilaiseen jobbariin joka ostaa briteissä kolaroituja autoja, laittaa jonkinlaiseen kuosiin ja myy eteenpäin, esim. tuontifirmoille, jos ne nyt niin härskejä olis että ostais kunnostettuja kolariautoja.
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 14:51:18sain omasta mielestä ok kaupan rahallisesti
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:43:33mut ihme et kauppa käy jos toiminta on tollasta
Suomalainenhan ostaa mielummin halvan auton ku hyvän.
joo se on totta :D mut tuon kävin "käyttöautoks" mil voi sit käydä sudittelee jos haluu :) ja joo britit on kuulemma kovii kusettajii mitä telkkaristki kattoo :D
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:34:55
joo näin oon ymmärtäny :s tota mites sit jos ne jarrut ja ne ei kelpaa ni sit ei varmaa muuta auta ku vaihtaa?
Selvittelin aikanaan ex vapari mkiv:n turbotusta josta puuttui abs jarrut. Ainakin tuolloin katsari tsekkas koneelta lämpimikseen vertailuauoksi euroturbo mkiv:n mallit joissa nuo abs:t on vakiona. Ja itse asiassa,
kaikissa mkiv turboissa (jdm myös) on abs:t olleet vakiona, eli senhän ne vaatisi... jos lain mukaan menee.
Jos oikeesti moiseen menee, muistaakseni vaatii tietty pumpun, ainakin osa jarruputkista uusiks, abs anturit pyörännapoihin ja varmaan piuhotustakin abs eculle... = kauhee homma
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 27 maaliskuu, 2012, 16:11:20
Jos oikeesti moiseen menee, muistaakseni vaatii tietty pumpun, ainakin osa jarruputkista uusiks, abs anturit pyörännapoihin ja varmaan piuhotustakin abs eculle... = kauhee homma
Ja ennenkaikkea kallis.
okei. no puhutaanko tonneista vai alle? mut mites noi verot noissa nykyään osaako kukaa sanoa? ku tullin sivuilta seurailin ni siin 1500-3000e nurkilla pyöri
Mulla oli tt tomaattisuprassa 4300 euroa :D Mutta oli ottanut mallin targa mallisesta missä kaikki herkut.
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 16:23:02
okei. no puhutaanko tonneista vai alle? mut mites noi verot noissa nykyään osaako kukaa sanoa? ku tullin sivuilta seurailin ni siin 1500-3000e nurkilla pyöri
Jos löytää käytettynä nuo osat niin en usko että kovin kallis projekti olisi kustannusten suhteen, alle tonnilla varmaan selviää. Mutta aikaa vie varmaan pirusti, sehän tuossa on suurin ropleema. Ja pitää osata tietää mitä tekee ;) Jos alkaa uusilla osilla hetivalmisnyt, niin varmasti tonni ei riitäkään ;)
Ottoauto.de hakuun 6kk ja alle verotetut, turbojen verot
vm ajokm vero
SUPRA 3.0 N 2D COUPE 243kW 94 148 3355.89
SUPRA 3.0 AUT N 2D COUPE 206kW 96 103 3415.68
SUPRA 3.0 AUT N 3D 206kW 94 65 3749.23
Nämähän nousee nyt huhtikuussa jonkin verran ylöspäin.... supran massaiselle autolle olikohan joku 6-8% villi veikkaus.. eli jotain satasia ylöspäin
se kävi myös mielessä ku ajattelin jossai välissä vaihtaa sitten jotkut kunnon jarrut alle ni jos sellaset laittais alle ni helpottaisko elämää yhtään? :D
Lainaus käyttäjältä: Löllis - 27 maaliskuu, 2012, 16:24:33
Mulla oli tt tomaattisuprassa 4300 euroa :D Mutta oli ottanut mallin targa mallisesta missä kaikki herkut.
Verot nouseet valituksen jälkeen? :o
Lainaus käyttäjältä: Löllis - 31 toukokuu, 2011, 11:16:31
Hmm. -94 tomaatti tt supra. Ajettu 145 ja veropäätös 3735€ ........ Tuntuu aika suurelta... Laitoin kyllä oikean puolisella ohjauksella ym.
Mitä mieltä ? Ajattelin valitusta pistää eteenpäin, ettei noin paljoa tarvitse maksaa..
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:39:47
sinänsä ihmetyttää, harmittaa/vituttaa se että kyllä ne sj:n pojat kovasti vakuutteli että ei ole ongelmaa saada kilpiin ja niinpäin pois. et suoraan sanoen sit tosi "rehellistä" toimintaa herroilta :) et just sillon perjantaina ku kävin hakemassa ni käytii kaverin kanssa kahvilla ni se tottakai kysy et mistä ton hait ni ku vastasin sj imports ni sen vastaus oli semmonen "ne on täys kusettajii ne kaverit" mut vittuuks se enää sit autto
Joo, yhtä urpoa (joka täälläkin foorumilla on autojäsen..) SJ:n pojat kusetti oikein kunnolla. Ei saanut brittituonti Evo4:een edes rekisteriotetta ;D
noni :D tyytyväinen asiakas :)
Ostat samalta firmalta ton vaparin, jossa on absit jo valmiina ja heität koneen siihen. Pääset varmaankin helpoimmalla..
--> http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4610614
EDIT: Ilmossa lukee "Kyseisestä yksilöstä löytyy abs-jarrut, eli hyvä aihio vaikkapa turbotukseen!" ;D
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 27 maaliskuu, 2012, 16:53:30
Ostat samalta firmalta ton vaparin, jossa on absit jo valmiina ja heität koneen siihen. Pääset varmaankin helpoimmalla..
--> http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4610614
Joo kannattaa syynätä lisää omia rahoja tonne ku on jo kertaalleen tullu muilutetuks :D
joo noilta kavereilta en kyl osta enää yhtää mitää ja pidän sit siitäki huolen jos en tota omaa vessaa saa kilpiin ni ei osta kukaa muukaa mun kaveri piirist :) no mut siihe asti ku katsastus on tehty pitää vaa jännittää ja jos ei onnistu ni pitää miettii et ostanko sit vaparin mikä on kilvis ja laitan ton koneen siihe vai myynkö ton ja ostan kilvis olevan turbon mut siihe asti en jaksa viel stressaa :D
Oikean konttorin kun löytää niin eiköhän sen saa kilpiin, vaikkakin vähän ''epävirallisesti'', mutta kuitenkin. ;)
Mun mielestä ois järkevintä purkaa kauppa, taikka pyytää myyjältä hyvitystä. Eiköhä tässä jo iha tarpeeks perusteita sellaiselle ole.
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 16:23:02
okei. no puhutaanko tonneista vai alle? mut mites noi verot noissa nykyään osaako kukaa sanoa? ku tullin sivuilta seurailin ni siin 1500-3000e nurkilla pyöri
Puhutaan monista tuhansista jos ostat uutta osaa. Käytettynäkin menee varmasti yli tonnin, plus työt.
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 27 maaliskuu, 2012, 17:45:17
Mun mielestä ois järkevintä purkaa kauppa, taikka pyytää myyjältä hyvitystä. Eiköhä tässä jo iha tarpeeks perusteita sellaiselle ole.
Kyllä tässä taitaa olla kaupan purku paras vaihtoehto. Voi tulla kallis peltoauto sulle.
joo pitää soittaa ja sanoo et puretaan kauppa ni pääsee sit ostaa alkuperäsen turbon ni ei tuu tälläsii ongelmia. kiitoksia tiedoista. onneks tajusin kysellä muute oisin ollu snadisti pulassa :D
osaako kukaan sanoa koska veikkaisin et ku soitan ja sanon et puretaan kauppa ni sielt tulee kielteinen vastaus ni mites siin vaihees pitäis edetä???
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 19:33:32
osaako kukaan sanoa koska veikkaisin et ku soitan ja sanon et puretaan kauppa ni sielt tulee kielteinen vastaus ni mites siin vaihees pitäis edetä???
uhkaile kuluttajansuoja asiamiehellä, että sulle on myyty paskaa väärin perustein.
joo okei. eli siin vaihees niitten pitäis ottaa auto takas ilman mutinoita? mites se sitten ku annoin sillo vaihossa sen vanin? :o
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 06:36:42
ois kans kiva tietää jos joku tietää et kuinka iso projekti on vaihtaa ohjaus "normaali" puolelle? :o
onhan siinä ohjauksenki vaihdossa aika paljo hommaaaaaa........ :icon_scratch:
Lisää tehoa, rekisteröintikatsastusta, ohjauksen puolen vaihtoa ja autokaupan purkua. Niistä on parhaat viestiketjut tehty.
:happy1:
Älä ny masenna kaveria enään enempää :D
Lainaus käyttäjältä: madhand - 27 maaliskuu, 2012, 19:51:09
onhan siinä ohjauksenki vaihdossa aika paljo hommaaaaaa........ :icon_scratch:
jätkäl ei oo penkkii autos! :toothy9:
Kantsii varmaan miettii suhteellisen tarkkaan miten asian esität.. sielt varmaan tulee suht jyrkkää vastustusta asiaan ja kun uhkaat kuluttajasuojalla niin varmasti vetävät palkokasvin keuhkoihin. Sulla tuskin on mitään mustaa valkoisella mitä ovat sanoneet ja mitä ovat luvanneet. Näytön puuttuessa firma on aika vahvoilla kun lähetään asiaa oikeuteen asti viemään, jos se nyt niin pitkälle asti menis. Kuluttaja asiamies asialle ei varmaan paljoa pysty tekemään ilman näyttöjä.
Ei siin, kyllähän tuommonen touhu suututtaa ja toivon että saat kauppas perua jos sitä kadut. Itse en lähtis perumaan kauppoja vaan sen takia että forumilla pojat ja sedät kertoo mulle että mua on muilutettu..
Mehän ei faktana tiedetä mitä sj:n pojat ovat puhuneet ja autoa kertoneet. Auto tuskin on millään tavalla paska? vain että kyseisestä autosta puuttuu turbotukseen vaadittuja ominaisuuksia.
joo, nimenomaan "pojat internetissä sano" ei riitä perusteluiks yleensä kaupan purkamiselle. Ehkä kannattais jotai faktaa hakee pöytään siitä katsastuksesta vaikka konttorinsedältä ja koitaa löytää jos on jotain sähköpostikeskusteluja tai muita missä sitä hommaa helpoks kehutaan yrityksen puolesta.
no tuli ehkä vähän sarkastisesti kirjoiteltua.. lähtökohtana jos ajattelee supraa, alkuperänen manuaali + turbo; tarrakilpisenä ei ongelmaa saada leimattua kunhan oikeat dokumentit autosta löytyy. mutta kun kyseessä on vaparista swapattu turbo mistä puuttuu absit, niin jos olis vaikka ekana tullu kyselemään täältä, oot saanu vastaukset kaikkii kysymyksii jo tässä topikissa. juurikin se että myyjä jahkailee et kyllä se leimasta _pitäis_ mennä, ei siin mitää ongelmaa pitäis tulla; niin siinä pesee omat näppinsä puhtaaks, kun ei sulla varmaan oo mitään dokumenttia näyttää missä myyjä vakuuttaa rekisteröinnin helppouden. noh halpa ja hyvä kohtas taas.
Siinä vaiheessa jos alkaa tuntua tuskallistuttavalta ja ABS:eja oikeasti halutaan leimalle, niin multa löytyy ainakin aika kattava paketti ABS hiluja jotka purettu ehjänä autosta (ainakin pumppu, kaikki anturit, releet, sähköjä, jopa orkkis jarrruputkia yms, purettu siis ABS:t täydellisenä pois autosta...), hinta ainakin varmasti ihan sopiva.
okei. Jos sult viel löytyy ne ni voisin ehkä sit ostaa ne pois ku hinnasta sovitaan. Mutta jos palataa siihe asiaa ens viikonpuolel?
ei muutako jatkossa jos kysyy et onko leimauksen kanssa ongelmia tai et tuleeko minkälaisia muutos hommia et kilpiin saa auton ja myyjä vastaa täysin vakuuttavasti että ei tule oleen mitää ongelmaa saati sit vaikka epävarmastikkin niin ei muutako sanoo et saanko tän mustaa valkoiselle. katsoa sitten mikä on myyjän reaktio :)
Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 29 maaliskuu, 2012, 14:48:23
ei muutako jatkossa jos kysyy et onko leimauksen kanssa ongelmia tai et tuleeko minkälaisia muutos hommia et kilpiin saa auton ja myyjä vastaa täysin vakuuttavasti että ei tule oleen mitää ongelmaa saati sit vaikka epävarmastikkin niin ei muutako sanoo et saanko tän mustaa valkoiselle. katsoa sitten mikä on myyjän reaktio :)
Nii tai sitte jos itellä on muutenkin tarkotus kilvittää ja maksaa verot niin antaa myyjän hoitaa se tai ostaa valmiiksi kilvissä olevan pelin.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 29 maaliskuu, 2012, 15:25:20
Nii tai sitte jos itellä on muutenkin tarkotus kilvittää ja maksaa verot niin antaa myyjän hoitaa se tai ostaa valmiiksi kilvissä olevan pelin.
Aamen ainakin jos ekaa kertaa kilvittää tuontiautoa säästyy monelta päänsäryltä jos vaan antaa tuontiliikkeen hoitaa avaimet käteen periaatteella aika nopeesti maksaa ne muutamat sataset mitä siitä joutuu kärsimään itsensä takaisin.