Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: Uldiz - 06 huhtikuu, 2012, 14:28:16

Otsikko: 2JZ-GTE koneiden eri versioiden tunnistaminen "päältäpäin"?
Kirjoitti: Uldiz - 06 huhtikuu, 2012, 14:28:16
Mistä eroittaa helpoiten päältäpäin autossa kiinni olevan koneen "version"  ja mistä mallista se on?

Jos on "neitseellinen" kone kyseessä, niin suutinrungon väri taitaa kertoa paljon, mutta miten eroitat esim. Aristossa olevan Supraan tarkoitetun koneen alkuperäisestä riston koneesta esim. kuin erilaisesta imuputkistosta, joka sekin voi olla supesta vaihdettu..?

Vai onko venakopat irroitettava ja katsottava nokkien merkinnät, jotka ovat? Jne..?
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE koneiden eri versioiden tunnistaminen "päältäpäin"?
Kirjoitti: TmiJKaas - 06 huhtikuu, 2012, 15:15:12
Pahapa tuota on varmaksi mennä sanomaan mutta

euro/usa vs jdm esim suuttimista
aristo vs supra esim vesipumpusta ja/tai imusarjasta
aut vs manuaali apulaitehihnan kiristimestä (tästä en sano varmaksi onko jossain mallissa automaatissa ollut kaasujousellinen malli vakiona)
vvt-i vs non vvt-i jakopään ylämuovista
eri öljypohjia eri malleissa
tarkka silmäinen huomaa kai jdm ja euro ahtimien eron

Nämähän nyt kaikki vaatii tietysti olettamuksen että kone on originaali eikä osia ole vaihdettu
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE koneiden eri versioiden tunnistaminen "päältäpäin"?
Kirjoitti: samsa - 06 huhtikuu, 2012, 16:05:15
Ja mitähän merkitystä tällä on?  ???
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE koneiden eri versioiden tunnistaminen "päältäpäin"?
Kirjoitti: Osmo - 10 huhtikuu, 2012, 00:41:19
Lainaus käyttäjältä: samsa - 06 huhtikuu, 2012, 16:05:15
Ja mitähän merkitystä tällä on?  ???

ylimäärästä aikaa ja tekemisen puutetta ehkä? :icon_scratch:
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE koneiden eri versioiden tunnistaminen "päältäpäin"?
Kirjoitti: Uldiz - 26 toukokuu, 2012, 13:15:02
No, nyt ainakin selvisi mistä tunnistaa melko varmasti Ariston ja Supran koneet toisistaan, olettaen että kone on orkkis kuosissa apulaitteineen. Laturin alapään kiinnitys Aristossa on pultti + mutteri (mutteri laturin takapuolella) ja Suprassa on laturi alhaalta kiinni pinnapultilla + mutterilla (mutteri laturin etupuolella).

Muok: Lisäksi Aristossa 80A laturi ja Suprassa 100A

Näin varmistui, että tyttöystävän Ristossa ei ole orkkis kone.. Seuraavaksi suuttimia ihmettelemään :)
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE koneiden eri versioiden tunnistaminen "päältäpäin"?
Kirjoitti: TmiJKaas - 26 toukokuu, 2012, 15:00:41
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 26 toukokuu, 2012, 13:15:02
No, nyt ainakin selvisi mistä tunnistaa melko varmasti Ariston ja Supran koneet toisistaan, olettaen että kone on orkkis kuosissa apulaitteineen. Laturin alapään kiinnitys Aristossa on pultti + mutteri (mutteri laturin takapuolella) ja Suprassa on laturi alhaalta kiinni pinnapultilla + mutterilla (mutteri laturin etupuolella).

Muok: Lisäksi Aristossa 80A laturi ja Suprassa 100A

Näin varmistui, että tyttöystävän Ristossa ei ole orkkis kone.. Seuraavaksi suuttimia ihmettelemään :)

Mistähän tällaset tiedot on peräsin?

On tossa 3 ariston konetta vieressä ja kaikissa on laturilla pinnapultti, laturin koko suprassa taas riippuu vaihteistosta.
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE koneiden eri versioiden tunnistaminen "päältäpäin"?
Kirjoitti: Eki - 26 toukokuu, 2012, 15:41:12
Sama täällä kun CD:llä eli mulla kans ariston kone suprassa nii pinnapultilla kans... Yks ero minkä oon huomannu supran ja ariston koneen välillä on banjo pultti imu sarjan päällä johon jarrutehostajan alipaine letku tulee... aristossa ei ole mutta suprassa on...
Otsikko: Vs: 2JZ-GTE koneiden eri versioiden tunnistaminen "päältäpäin"?
Kirjoitti: Uldiz - 27 toukokuu, 2012, 09:37:32
Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 26 toukokuu, 2012, 15:00:41
Mistähän tällaset tiedot on peräsin?

On tossa 3 ariston konetta vieressä ja kaikissa on laturilla pinnapultti, laturin koko suprassa taas riippuu vaihteistosta.

Toyodiyyn liikaa luotin :)