moi
1jzgte ja autom.laatikko laitettu pakettina toiseen koriin moottorin omalla johtosarjalla.
sen verran laitettu sähköjä että käy ja kukkuu mutta laatikko ei vaihda isompaa vaihdetta, koko ajan ykkönen päällä.
laatikon häntä vaidettu ja siitä syystä ei sähköistä nopeusmittaria ja sitä toista anturia jonka luulen olevan abs:n, voikos olla näistä?
vai tarviiko vielä viritellä se norm/pover/ego nappi johonkin?
t Aki
Toimiiko pakki? Jos toimii, niin laatikko ei saa ohjausta ECU:lta, puuttuvan nopeus signaalin vuoksi.
pakki toimi ja nyt nappivaihteet tehty.
Itsellä oli viime keväänä sama ongelma laatikon kanssa... Jonkinmoisen tutkiskelun jälkeen tajusin ottaneeni eculta virtoja lisämittareihin vähän huonosta paikasta joka heikensi jotain laatikon sähköjen jännitettä niin paljon ettei vaihtanut vaihteita ja ETC, ABS, ARS ja VSC valot paloivat mittaristossa.
no nyt ei ole otettu mitään sivu haaroja niistä johdoista vain syötetty tarvattiviin paikkoihen sähkö.
vaikuttaakohan se pover/norn/ego nappula moottorin tehoihin noin yleinsä?
jos niin kytken sen olemaan kokoajan pover asennossa muuten jätän pois koko napin.
niin muten moottori sammuin aina kun laittoi p tai n kepistä ja nyt vaihdevalitsin liitin on irti niin ei sammu eli laatikkoon ei mene enään mitään alkuperäistä sähkö.
vaikuttakohan se tehoihin kun ei tietoa vaihdelaatikosta tule egulle?
Mikä tuo ARS merkkivalo muuten on? Kyselin Toyotan huollosta ja ne kyseli maahantuojalta, eivätkä osanneet vastata :D Syttyi mulla viime viikolla ihan normaalissa maantie ajossa pari kertaa. Sitten kun käytti virrat pois ja lähti uudestaan ajelemaan niin ei enää merkkivalo syttynyt.
Lainaus käyttäjältä: JV - 12 kesäkuu, 2012, 22:48:33
Mikä tuo ARS merkkivalo muuten on? Kyselin Toyotan huollosta ja ne kyseli maahantuojalta, eivätkä osanneet vastata :D Syttyi mulla viime viikolla ihan normaalissa maantie ajossa pari kertaa. Sitten kun käytti virrat pois ja lähti uudestaan ajelemaan niin ei enää merkkivalo syttynyt.
Olisko ollu Active Rear Steering, eli autossas on takarenkaiden ohjauksessa jotain vikaa. Jostain saattaa löytyä "ARS cancellor" settejä, jolla sen saa pois käytöstä. Googlella löytyy lisää infoa ;)
Jees kiitos tiedosta, nyt on hyvä että tietää mihin se merkkivalo liittyi. :thumbsup:
Lainaus käyttäjältä: Pduk - 30 huhtikuu, 2012, 11:02:05
Itsellä oli viime keväänä sama ongelma laatikon kanssa... Jonkinmoisen tutkiskelun jälkeen tajusin ottaneeni eculta virtoja lisämittareihin vähän huonosta paikasta joka heikensi jotain laatikon sähköjen jännitettä niin paljon ettei vaihtanut vaihteita ja ETC, ABS, ARS ja VSC valot paloivat mittaristossa.
Meinasin itsekkin tässä eculta haaroittaa lisämittareille piuhaa. Lähinnä tuo O2:sen signaali pitäisi haaroitella. Onko tuo ecu missä, niin tietää hieman etsiskellä oikeasta paikasta. säästyisi noiden verhoilujen purkamiselta :D
Celicassa näytti olevan keskikonsolissa melkeinpä jalkatilassa, niin liekkö aristossakin?
Ja JZS161 aristosta kyse.
8)
Konehuoneessa
Lainaus käyttäjältä: JV - 26 elokuu, 2012, 20:51:41
Lähinnä tuo O2:sen signaali pitäisi haaroitella.
Älä haaroittele. Et tee sillä tiedolla mitään, ja joudut vaan tuhoamaan alkuperäistä johtosarjaa. Hanki laajakaista seoksien tarkkailuun, niin saat sellaista tietoa, jolla jopa tekee jotakin.
Mites porukka on "uskaltanut" vaihdella noita automaattilaatikkoihin öljyjä? Meinaan kun näitä kauhujuttuja aina kuulee että laatikot laukee öljynvaihdon jälkeen, kun joku likakökkäre lähtee sieltä laatikosta liikkeelle ja särkee sen sitten :o
Onko ollut näissä Ariston JZS161 kanssa sellaista ongelmaa kellään että laatikkorempaa joutunut sen takia tekemään?
Parilla tutulla audi miehellä ollut A6:sen tiptronicin kanssa tuollaisia seuraamuksia niin sillä tiedustelen. :D
Ja audi on audi, se pitää muistaa kuitenkin ::)
Lainaus käyttäjältä: JV - 06 lokakuu, 2012, 16:58:01
Mites porukka on "uskaltanut" vaihdella noita automaattilaatikkoihin öljyjä? Meinaan kun näitä kauhujuttuja aina kuulee että laatikot laukee öljynvaihdon jälkeen, kun joku likakökkäre lähtee sieltä laatikosta liikkeelle ja särkee sen sitten :o
Onko ollut näissä Ariston JZS161 kanssa sellaista ongelmaa kellään että laatikkorempaa joutunut sen takia tekemään?
Parilla tutulla audi miehellä ollut A6:sen tiptronicin kanssa tuollaisia seuraamuksia niin sillä tiedustelen. :D
Ja audi on audi, se pitää muistaa kuitenkin ::)
Tiptronicit on tiptroniceja. Onha näissäkin joskus jollekki noin käynyt, mut sanotaanko näin et jos laatikko toimii vielä normaalisti ni tuskin on myöhästä. Jos oireilu on jo alkanut, siinä vaiheessa voi olla jo myöhästä.
Kannattaa samalla vaivalla ottaa se öljypohja auki ja vaihtaa suodatinki. Maksaa vähän päälle 100€. Itellä oli aika tummat öljyt, mut eivät haisseet palaneelle ja suodatin oli puhtaannäkönen sen vähän mitä siitä nyt sisälle näkee. Tein huuhtelun uusilla öljyillä ja suodatin vaihtoon ni hyvin on ainaki vielä tämän kesän pelittäny. Tulevaisuutta ajatellen laitoin vielä laatikkoöljyille jäähdyttimen keulalle, niin ei pääse jatkossakaan kärtsähtämään jos saa vaikka jossakin vaiheessa kovaa kyytiä.
Toyotan automaattilaatikoissa ei ole suodatinta.
Mites tuo automaatti kestää rääkkäystä esim kuminpolttoa ja rata ajoa? Itse olen vähän rengasta sulatellu ja pari kertaa radalla ajanu ja hyvin toiminut. Öljyt vaihdoin keväällä siinä samalla kun vaihdoin moottoriöljyt ja senkin jälkeen pelittänyt hyvin :thumbsup:
Lainaus käyttäjältä: J.A.A. - 06 lokakuu, 2012, 22:36:14
Toyotan automaattilaatikoissa ei ole suodatinta.
Höpö höpö siellä on putsattava metalliverkkosuodatin venttiilikoneistossa kiinni.
Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 06 lokakuu, 2012, 23:03:16putsattava metalliverkkosuodatin
Juu, mut voihan sen tietty uuteenkin vaihtaa, jos ei viittii putsata sitä. ;D ;D
ja kannattaakin vaihtaa, mutta jos haluaa hukata aikaa ja säätää niin sitten huljuttelemaan suodatinta jossain liuottimessa.
Se suodattimen rakennne ku on vähä sellanen, ettei sen todellista kuntoa nää ku sitä on nii vähä näkyvissä. Ei tiedä minkälaista pinttynyttä kökköä se on täynnä joka kulmasta.
Viralliselta, hienolta nimeltään kyseinen suodatin on painesihti.