Teillä on tietämystä ja kokemusta noista autoista. Kysyn subjektiivista mielipidettäsi: Kumman ostan Englannista? En ole kumpaakaan koskaan ajanut, mutta haluan hauskan kesäpirssin, jolla ajetaan vain silloin kun aurinko paistaa, eikä siinä saisi olla kattoa! 90 % ajosta on pyörimistä 60 - 80 km/h nopeusrajoitusalueilla, ns. pakkoliikkumista asioiden hoitamisten vuoksi.
Taustaa: Olen Irlannissa kulttuurimatkalla heinäkuun lopulla. Sieltä tai "pääsaarelta" oli alkujaan tarkoitus ostaa Morgan Three Wheeler ja ajella sillä Suomeen. Mutta ovat "leikkikaluksi" liian arvokkaita ja askarrutti tuo 2000 km siirto ajamalla Suomeen. Sitten kävin kuumana näihin pieniin brittiavoautoihin. Olen isokokoinen, enkä mahdu MG:n sisälle, ratti painaa jalkaan. Triumphiin tai Austin Healey:hin mahdun sisälle, mutta paluumatkan matkalaukut eivät. Lisäksi ovat hinnaltaan "yliarvostettuja". Minulla ei ole tarvetta egon kohottamisen vuoksi ostaa tuollaistakaan. Ikäni on 50+
Perheeseen kuuluu myös kaksi n. 10 v. lasta. Olisi mukava ottaa joskus koko perhe mukaan ja porhaltaa vaikka Hesaan tai Tampereelle sukulaisiin, siksi olen ihastunut Lexus Soaresiin. Rekisteröinnin helppouden vuoksi auton pitää olla käyttöönotettu ennen 1.1.1992! :whip2:
Vaimo pitää automaattivaihteistosta. VAI joku muu malli japsituotteista? :thumbsup:
Lyhyesti: Targakatto on vain Suprassa. JZA70 (MkIII) mallit ovat ennen -92 rekisteröityjä, siihen saattaa jopa takapenkille mahtua juniorit.
Edit: jossain vanhemmassa 20-sarjan Soarer korissa saattaa olla avoja.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 06 toukokuu, 2012, 10:42:52
Lyhyesti: Targakatto on vain Suprassa. JZA70 (MkIII) mallit ovat ennen -92 rekisteröityjä, siihen saattaa jopa takapenkille mahtua juniorit.
JZA70 valmistettiin vielä tammikuussa -93.. ja targakaton sai kaikkiin muihin varustelutasoihin, paitsi TT-R..
Ei se 93 vuodenkaan auto ole vaikea rek.katsastaa jotain pientä vaditaan lisää kuten sumuvalo yms yleensä noi jo löytyy valmiina asennettuna jos auto tuodaan briteistä.
Taitaa noi "avo" sorkut olla vaan 2 paikkasia. Toisin kuin mkIII ja mkiv. Jälkinmäinen tosin ei taida kelvata kun ei osu tuohon ikä haarukkaan.
Vaikea sanoa joku muu malli, Koska mielipiteitä on yhtä paljon kuin ihmisiä. Kokeilemalla selviää mikä on se sun juttus ;)
Lainaus käyttäjältä: SubLine - 06 toukokuu, 2012, 11:54:13Taitaa noi "avo" sorkut olla vaan 2 paikkasia.
Kyllä niissä takapenkit on. Kattohan vaan kuoriutuu pois ja menee takakonttiin, ei se sisätiloja syö.
(http://yoccyan-soarer-mz21.cocolog-nifty.com/photos/uncategorized/2011/05/14/p1180850.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 06 toukokuu, 2012, 11:04:29
JZA70 valmistettiin vielä tammikuussa -93.. ja targakaton sai kaikkiin muihin varustelutasoihin, paitsi TT-R..
Ilman aikakonetta voi olla vaikea löytää autoa, joka on valmistettu 93 ja rekisteröity 91.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 06 toukokuu, 2012, 12:55:13
Lyhyesti: Targakatto on vain Suprassa. JZA70 (MkIII) mallit ovat ennen -92 rekisteröityjä, siihen saattaa jopa takapenkille mahtua juniorit.
Ilman aikakonetta voi olla vaikea löytää autoa, joka on valmistettu 93 ja rekisteröity 91.
Mitäköhän yrität kertoa?
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 06 toukokuu, 2012, 12:58:42Mitäköhän yrität kertoa?
Hankala ostaa '93 tehtyä autoa, mikä on käyttöönotettu ennen 1.1.1992. ;D
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 06 toukokuu, 2012, 10:10:28auton pitää olla käyttöönotettu ennen 1.1.1992!
Kiitos alustavista vastauksista. Olen kyllä valmis liukumaan siitä ensirekisteröintipäivästä - tarpeen tulen - mutta en kuitenkaan osta 94 vuosimallia uudenpaa. Ikäni vuoksi pidän vanhoista autoista.
Tuo Targa kattokaan ei ole välttämätön, mutta toivottavaa.
Suurin painoarvo olisi sillä, mikä on hauska ajaa? Sellainen, jossa ajelee suu hymyssä eikä hymy heti hyydy kun astuu ulos. Eli erilainen kuin käyttöautoina olevat Avensis ja Nissan Maxima ja kesäautomme Volvo 960.
Joku on varoittanut keraamisista turboista?
Onko joku malli herkempi rikkoontumaan kuin toinen? Tehoja saa olla, mutta ne eivät ole minulle enää itse tarkoitus. Minulle riittää tuon ison Dieselin suorituskyky, on sillä bemareitakin jätetty valoihin ihmettelemään...
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 06 toukokuu, 2012, 14:06:52
Joku on varoittanut keraamisista turboista?
Eihän ne oikeen tykkää yli barin ahdoista.
Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 06 toukokuu, 2012, 16:47:21
Eihän ne oikeen tykkää yli barin ahdoista.
mutta sekin ihan tuurista kiinni, mulla kesti koko kesän 1,3 barin ahdot ja ehjänä ne silti irtos eikä ruvennu pöllyttään.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 06 toukokuu, 2012, 17:15:08
mutta sekin ihan tuurista kiinni, mulla kesti koko kesän 1,3 barin ahdot ja ehjänä ne silti irtos eikä ruvennu pöllyttään.
Varmaan vakio ahdoilla ja siipien materiaalista huolimattakin on tällainen yli 20 vuotias hiukan aina tuurista kiinni.
Joku tuollainen -91 manuaali soarer kohtuu vakiona, ruma ku naapurin akka mutta varmaan kesä räppäilyyn ihan hyvä valinta, noin hinta/hauskuus mittarilla katsottuna.
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 06 toukokuu, 2012, 10:10:28
haluan hauskan kesäpirssin, jolla ajetaan vain silloin kun aurinko paistaa, eikä siinä saisi olla kattoa!
Rekisteröinnin helppouden vuoksi auton pitää olla käyttöönotettu ennen 1.1.1992!
Vaimo pitää automaattivaihteistosta.
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 06 toukokuu, 2012, 14:06:52
Olen kyllä valmis liukumaan siitä ensirekisteröintipäivästä - tarpeen tulen - mutta en kuitenkaan osta 94 vuosimallia uudenpaa.
Noilla kriteereillä (+jos voi liisiä siitä -92)
ehdottaisin targa katolla varustettua mkiv turbo supraa, automaattilootalla. Rekisteröinti ei kauheasti vaikene jos ei mene yli tuon 6/1995 asti jollon tarvitaan esim ne valojen kork säädöt. Näitä näkee esim pistonheadsissa myynnissä aika-ajoin, tax free hinnat varmaan siellä 5000-7000 punnan tietämillä.
Orkkiksena nuo jdm/uk turbolliset targat oli automaatteja, ellei oteta huomioon yksittäisiä kappaleita tai swappeja.
Pirun hauska auto ajaa vakioaluastallakin tämä
mkiv :P :)
Tuossa ihan heittona muutama yksilö pistonheadsista,
http://www.pistonheads.co.uk/sales/3622410.htm (http://www.pistonheads.co.uk/sales/3622410.htm)
http://www.pistonheads.co.uk/sales/3883661.htm (http://www.pistonheads.co.uk/sales/3883661.htm)
http://www.pistonheads.co.uk/sales/3846702.htm (http://www.pistonheads.co.uk/sales/3846702.htm)
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 06 toukokuu, 2012, 10:10:28eikä siinä saisi olla kattoa!
Olisi mukava ottaa joskus koko perhe mukaan
auton pitää olla käyttöönotettu ennen 1.1.1992!
Vaimo pitää automaattivaihteistosta.
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 06 toukokuu, 2012, 14:06:52en kuitenkaan osta 94 vuosimallia uudenpaa.
Tuo Targa kattokaan ei ole välttämätön
Suurin painoarvo olisi sillä, mikä on hauska ajaa?
Kannattais ehkä vähän tarkentaa, mitä sulla on oikeasti hakusessa? :)
Kattoa ei saa olla? Haluat siis avon? Mut targa saa olla? Eikä sitä targaakaan tarvii?
Pitää olla '91 tai vanhempi. Tai edes '94. Vai onko sekään rajana?
Perhe mukaan? Haluatko siis autoon oikeat takapenkit, missä edes lapset voi istua, ilman että edessäkin pitää istua polvet koukussa kojelautaa vasten? Käy nyt ihmeessä vilasemassa näitä Sorkkuja sun muita Supria, että täyttääkö niiden tilat sun vaatimukset. Monen mielestä ne on 2-paikkasia, ellei taakse löydy jalattomia kääpiöitä. Ja silleen aikuisten oikeasti, niin ohan noi ahtaita autoja neljän hengen kruisailureissuille.
Hauska ajaa? Miten? Siis kun ensin puhut pienistä brittiavoista, ni tulee käsitys, että tykkäät ketterästä pikkuautosta, millä on mukava ruisia mutkasta tietä maaseudulla ilman tuhatta heppaa? Nää Sorkut ja Suprat vaan on ihan eri planeetalta, pikkuavoon verrattuna kömpelöitä valaita, millä on kiva ruisia motarilla yli rajotusten. Vai onko tääkin loppupeleissä ihan sama?
Vois vaan tulla vähän parempia ehdotuksia, jos pysyis perillä, mitä sä oikeasti kaipailet. Muuten jokanen ehdottelee lähinnä sitä, mikä itellä sattuu olemaan tallissa. ;D
Lainaus käyttäjältä: Tem - 07 toukokuu, 2012, 07:35:37
Muuten jokanen ehdottelee lähinnä sitä, mikä itellä sattuu olemaan tallissa. ;D
Mä ainakin tein ihan päin vastoin, ite en koskis pitkällä kepilläkään jos sellaisen joskus saisin.
Pitkän kepin meinaan...
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 07 toukokuu, 2012, 06:59:12
Noilla kriteereillä (+jos voi liisiä siitä -92) ehdottaisin targa katolla varustettua mkiv turbo supraa, automaattilootalla. Rekisteröinti ei kauheasti vaikene jos ei mene yli tuon 6/1995 asti jollon tarvitaan esim ne valojen kork säädöt. Näitä näkee esim pistonheadsissa myynnissä aika-ajoin, tax free hinnat varmaan siellä 5000-7000 punnan tietämillä.
Orkkiksena nuo jdm/uk turbolliset targat oli automaatteja, ellei oteta huomioon yksittäisiä kappaleita tai swappeja.
Pirun hauska auto ajaa vakioaluastallakin tämä mkiv :P :)
Tuossa ihan heittona muutama yksilö pistonheadsista,
http://www.pistonheads.co.uk/sales/3622410.htm (http://www.pistonheads.co.uk/sales/3622410.htm)
http://www.pistonheads.co.uk/sales/3883661.htm (http://www.pistonheads.co.uk/sales/3883661.htm)
http://www.pistonheads.co.uk/sales/3846702.htm (http://www.pistonheads.co.uk/sales/3846702.htm)
Olen lueskellut tuota soarer club in sivuja Englannista. Siellä se valvoja oli huomautellut jotakin tuosta pistonheads:stä, Oli jotain negatiivistä. Onko kellään tietoa?
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 10 toukokuu, 2012, 17:01:57
Olen lueskellut tuota soarer club in sivuja Englannista. Siellä se valvoja oli huomautellut jotakin tuosta pistonheads:stä, Oli jotain negatiivistä. Onko kellään tietoa?
Olen ymmärtänyt, että toi olisi aivan vastaava sivusto kuin nettiauto Suomessa.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 07 toukokuu, 2012, 07:35:37
Kannattais ehkä vähän tarkentaa, mitä sulla on oikeasti hakusessa? :)
Kattoa ei saa olla? Haluat siis avon? Mut targa saa olla? Eikä sitä targaakaan tarvii?
Pitää olla '91 tai vanhempi. Tai edes '94. Vai onko sekään rajana?
Perhe mukaan? Haluatko siis autoon oikeat takapenkit, missä edes lapset voi istua, ilman että edessäkin pitää istua polvet koukussa kojelautaa vasten? Käy nyt ihmeessä vilasemassa näitä Sorkkuja sun muita Supria, että täyttääkö niiden tilat sun vaatimukset. Monen mielestä ne on 2-paikkasia, ellei taakse löydy jalattomia kääpiöitä. Ja silleen aikuisten oikeasti, niin ohan noi ahtaita autoja neljän hengen kruisailureissuille.
Hauska ajaa? Miten? Siis kun ensin puhut pienistä brittiavoista, ni tulee käsitys, että tykkäät ketterästä pikkuautosta, millä on mukava ruisia mutkasta tietä maaseudulla ilman tuhatta heppaa? Nää Sorkut ja Suprat vaan on ihan eri planeetalta, pikkuavoon verrattuna kömpelöitä valaita, millä on kiva ruisia motarilla yli rajotusten. Vai onko tääkin loppupeleissä ihan sama?
Vois vaan tulla vähän parempia ehdotuksia, jos pysyis perillä, mitä sä oikeasti kaipailet. Muuten jokanen ehdottelee lähinnä sitä, mikä itellä sattuu olemaan tallissa. ;D
Huokaus! Niin se vain on. Eli pienet britit olen jättänyt suosiolla sivuun. Ovat liian riskialttiita rikkoontumaan tuolla 2000 km kotiinajo reissulla. Ja ylihintaisia - minun mielestä. Lisäksi olen niihin liian isokokoinen.
Olen käynyt kokeilemassa muutamaa Soareria ja Subraa. Kyllä se Supra olis komiampi ajella, mutta vaatisi koneeksi tuota 2xturboista. Yhdessä Sorgussa oli sellainen ja oli tosi kivasti potkua. Tällä hetkellä tykkäisin enemmän Sorgusta, koska ei ole niin paljon "naapuria kateelliseksi tekevä" Supraan verrattuna. Vaimo on sitä mieltä, että pitäisi heti pistää myyntiin... Pihalla ei tarvita enää yhtään "uutta" autoa. Irlannissa olis kaupan Targa kattoinen Subra, mutta ilman turboa.
Eli summa summarum: saa olla 6/95 saakka ensimmäinen käyttöönottopäivä. En osta sellaisia rakenneltuja versioita, madallettuja enkä sellaista, jonka turbopaineita on nostettu. Jos leikkiä haluan, hyppään taitolentokoneen puikkoihin, siihen on luvat takataskussa.
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 10 toukokuu, 2012, 17:24:02En osta sellaisia rakenneltuja versioita, madallettuja enkä sellaista, jonka turbopaineita on nostettu.
Äläkä myöskään osta sitä turbotonta supraa, olettaen siis että kriteerinä on edelleen se ''hauska ajaa''. ;D
Aika mielenkiintoiset kriteerit on kyllä. Onko oikein joku syy olemassa, että miksi ahtoja ei saa olla nostettu?
Eli täysin alkuperäinen sorkku/supra hakusessa? Onnea etsintään.
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 10 toukokuu, 2012, 17:24:02
Jos leikkiä haluan, hyppään taitolentokoneen puikkoihin, siihen on luvat takataskussa.
:thumbsup:
Lainaus käyttäjältä: Noc - 10 toukokuu, 2012, 17:29:45
Äläkä myöskään osta sitä turbotonta supraa, olettaen siis että kriteerinä on edelleen se ''hauska ajaa''. ;D
Aika mielenkiintoiset kriteerit on kyllä. Onko oikein joku syy olemassa, että miksi ahtoja ei saa olla nostettu?
Eli täysin alkuperäinen sorkku/supra hakusessa? Onnea etsintään.
Ajattelin vain kestävyyttä. Eipä siihen muuta syytä ole. Olisi tosi inhottava tilanne jossain Englannin, Ranskan tai Tanskan maaseudulla yöaikaan alkaa keräilemään turbon palasia konehuoneesta" ja ihmettelemään, että missäs se yö vietetään. Miten jatketaan matkaa jne. Retkivarusteita en alkaa kantaa muiden tavaroiden lisäksi.
Lainaus käyttäjältä: Noc - 10 toukokuu, 2012, 17:29:45
Eli täysin alkuperäinen sorkku/supra hakusessa? Onnea etsintään.
Kyllähän niitä on pilvinpimein! SJ-Importtikin joka viikkoa tuo moisen :D
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 10 toukokuu, 2012, 17:24:02
Jos leikkiä haluan, hyppään taitolentokoneen puikkoihin, siihen on luvat takataskussa.
Kyllä se SuPrakin lentää vakioturboilla, kuhan ahdot on noin 1,2bar ja laittaa siihen siivet kylkeen :icon_biggrin:
Elä ikinä osta vaparia, jos jotakin hauskuutta haluat, tai toki vaparina Dodge Viper RST-10 kelpais :P
http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201148431767389 (http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201148431767389)
Kato vaikka autoja täältä www.autoenglannista.fi (http://www.autoenglannista.fi) se listaa myös autot muualtakin kuin pistonheadsista ;)
Aston martin ois myös kiva http://www.autoenglannista.fi/view/4761512 (http://www.autoenglannista.fi/view/4761512) mutta menee yli vuosihaitarin.
ja käyttikeksi sitte myös Astoni, eiku Toyota ;D http://www.autoenglannista.fi/view/3121375 (http://www.autoenglannista.fi/view/3121375)
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 10 toukokuu, 2012, 23:33:32Ajattelin vain kestävyyttä. Eipä siihen muuta syytä ole. Olisi tosi inhottava tilanne jossain Englannin, Ranskan tai Tanskan maaseudulla yöaikaan alkaa keräilemään turbon palasia konehuoneesta" ja ihmettelemään, että missäs se yö vietetään. Miten jatketaan matkaa jne. Retkivarusteita en alkaa kantaa muiden tavaroiden lisäksi.
Aika mahdoton noista on kyllä sanoa, onko jossain ollut elämänsä aikana nostettu ahtoja. Nehän nousee jo putken vaihdollakin, vaikkei erityisesti yrittäis nostaa..
Matkalla kannattaa varmaan kruisia ihan rauhassa, eikä polkea täysiä? Harvemmin noi kait itekseen hajoilee.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Se on kirkastunut, etten osta turbotonta mallia, ellei sitten satu olemaan se targakatto vain siinä...
Voi kun haikailen tuon Soarer avomallin perään. Tuplaturbot ja vot!
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 12 toukokuu, 2012, 00:32:52
Voi kun haikailen tuon Soarer avomallin perään. Tuplaturbot ja vot!
Soareria ei valitettavasti ole avona saanut vasta kuin tuota uskomattoman rumaa ja reilusti sinun vuosimallikriteerisi yli menevää Z40 koria (2001-2005).
Sitä ei taas muistaakseni saanut tehtaalta edes ahdettuna, eli se siitäkin sitten.
Siinä olisi täysin raiskaamaton yksilö:
(http://www.esv.fi/carimg/big/axaHO3Hep2.jpg)
http://www.esv.fi/?info=open&id=846
Eikä ole mikään ruosteen/finninaaman raiskaama brittituonti.
Kevään kunniaksi tasan 4000€.
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 12 toukokuu, 2012, 11:39:29
Soareria ei valitettavasti ole avona saanut vasta kuin tuota uskomattoman rumaa ja reilusti sinun vuosimallikriteerisi yli menevää Z40 koria (2001-2005).
Sitä ei taas muistaakseni saanut tehtaalta edes ahdettuna, eli se siitäkin sitten.
Tää on kyllä sääli koska toi ois todella komee avona. Jos näitä ois tehtaalta tullu tälläsenä niin multa ainakin löytyis varmasti tollanen pihalta.
(http://www.clublexus.com/forums/attachments/sc-400-300/140425d1236793741-all-the-pictures-of-the-white-soarer-convertible-for-once-and-for-all-wisesq-img600x450-1097580646dscf0092.jpg)
(http://www.soarerworld.com/forum/attachment.php?attachmentid=12001&stc=1&d=1173610019)
(http://www.clublexus.com/forums/attachments/sc-400-300/140428d1236793827-all-the-pictures-of-the-white-soarer-convertible-for-once-and-for-all-white-convert_small.jpg)
Tuo on jonkun japanilaisen pajan rakentama. Lueskelin joskus samasta laitoksesta tarinaa. Avo, remmiahdettu kasi :yum:
Ei ole siis saanut tehtaan avona. Paitsi aiemmin mainittuja vanhempaa Z20 koppaa ja uudempaa Z40 koppaa.
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 12 toukokuu, 2012, 11:39:29
Soareria ei valitettavasti ole avona saanut vasta kuin tuota uskomattoman rumaa ja reilusti sinun vuosimallikriteerisi yli menevää Z40 koria (2001-2005).
Sitä ei taas muistaakseni saanut tehtaalta edes ahdettuna, eli se siitäkin sitten.
Siinä olisi täysin raiskaamaton yksilö:
http://www.esv.fi/?info=open&id=846
Eikä ole mikään ruosteen/finninaaman raiskaama brittituonti.
Kevään kunniaksi tasan 4000€.
onko etupuskuri vaihettu kun on niin selvä sävyero muuhun koriin, ettei vaan olis mällipeli :icon_biggrin:
Myllytys tuohon siniseen Sorkkuun olis paikallaan. Muuten ihan perussiistin oloinen tuollaisenaankin. Melkein jopa harkitsin omani myymistä ja tuon hankkimista. :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 12 toukokuu, 2012, 11:39:29
Soareria ei valitettavasti ole avona saanut vasta kuin tuota uskomattoman rumaa ja reilusti sinun vuosimallikriteerisi yli menevää Z40 koria (2001-2005).
Sitä ei taas muistaakseni saanut tehtaalta edes ahdettuna, eli se siitäkin sitten.
Siinä olisi täysin raiskaamaton yksilö:
(http://www.esv.fi/carimg/big/axaHO3Hep2.jpg)
http://www.esv.fi/?info=open&id=846
Eikä ole mikään ruosteen/finninaaman raiskaama brittituonti.
Kevään kunniaksi tasan 4000€.
Kiitos, uskomattoman hyvä tarjous. Mutta, kuka ajaa tämän Enlantiin veloituksetta, että voisin sillä ajaa takasin Suomeen?! Tämä on ideani. Kaunis maa ja haluan ajaa sieltä kotiin.
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 14 toukokuu, 2012, 01:05:48Kiitos, uskomattoman hyvä tarjous. Mutta, kuka ajaa tämän Enlantiin veloituksetta, että voisin sillä ajaa takasin Suomeen?! Tämä on ideani. Kaunis maa ja haluan ajaa sieltä kotiin.
No jos tuo Jonin auto muuten kiinnostaa ostomielessä, niin ainahan voit ajella Briteistä ihan pisnesmielessä jonkun auton tänne myyntiin ja ostaa tuon itselle? :)