Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: shure - 11 kesäkuu, 2012, 12:47:42

Otsikko: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: shure - 11 kesäkuu, 2012, 12:47:42
Sain MKIV supran viime kesännä vaihdossa käyttikseen ja haluan tehdä siihe ton GTE swapin, tiiän et ois helpompi ostaa TT mut tämä on koriltaa tosi hyvässä kunnossa (aj: 80 tuhatta) , D2 street alusta löytyy (aj 400 km), Veilsiden korisarja, Rotan vanteet, ja sisältä myös tosi siisti. automaattinen ilmastointi, nahkasisusta, ja kaikkea muuta kivaa minkä takia en halua myyä tätä vaan swäpätä tämän.

Ja tän hinnaksi tuli mulle 5000 € joten josse swappi ei maksa yli 10 tonnia niin se on kannattava, sitten asiaan :P.

Eli vissii tollanen 2JZ-GTE halfcut pitäs ostaa, mikä näyttäs pyörivän 3500€ - 4000 € hinnassa (tää on siis suprasta).

Miten muuten, voiko 93 supraan laittaa ton VVTI koneen vai tökkääkö se johonki ?.

Paljon koko operaatio tulee maksaa ja mitä muuta tarvii ku ecun, johtosarjan , apulaitteet, koneen yms. ?
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: laamaporo - 11 kesäkuu, 2012, 12:51:30
Kannattaa nyt aluksi pistää autojäsenhakemus sisään kun auto sulta jo löytyy. Jäsenpuolelta tuohon löytyy jo yllinkyllin vastauksia.

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html)
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: shure - 11 kesäkuu, 2012, 13:04:12
Tein  hakemuksen
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: Noc - 11 kesäkuu, 2012, 16:08:01
Osta sitten ehdottomasti se moottori nimenomaan Supran nokalta, eikä kovin mieluusti esim. Aristosta vaikka tuo halvempi vaihtoehto olisikin varmaan. Supran koneessa kuitenkin takasumppuöljypohja valmiiksi ja johdotkin lienee vähän järkevämmät sun tarpeisiin. Osa apulaitteista menee suoraan sun vanhasta koneesta, ja johtosarja ja ecu:n lisäksi tarvitset ainakin TT:n laatikon(taitaa silti sisältyä halfcuttiin?)... Johtojen kanssa odotettavissa tappelua, mutta jonkinverran löytyy jenkkifoorumeilta apua tuohon.
En tiedä paljonko toi VVTi tuottaa lisäpiuhoja koneesta->koriin, mutta jättäisin ihan varmuuden vuoksi väliin jos vaan mahdollista. Ensisijaisesti etsisin siis non-VVTi moottoria.
Kannattaa sitten ostaa saman markkina-alueen moottori, kuin se sun aihio-autokin on. Eli JDM-autoon JDM vaihtomoottori jne. Helpottaa hommaa myös aivan helvetisti. ;D
Uuteen koneeseen myös vähintään jakopääremppa välittömästi, tietenkin olisi ihan hyvä asia vaihtaa myös laakerit varmuuden vuoksi...
Sitten kaikkea sitä ihan perusosaa esim. putkisto, cooleri+ahtoputket, TT:n kierroslukumittari, kaasuvaijeri, lambda, katit, lisämittarit(?) jne jne.

Budjetin ylärajaa ei tietenkään ole olemassa, mutta halvimmillaan koko operaatioon varaisin bauttiarallaa osien hinnoista riippuen vähintään n.6-8ke, että jää vähän varaa jos(kun) tulee jotain odottamattomia ongelmia matkaan.
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: TmiJKaas - 11 kesäkuu, 2012, 20:00:38
Ja se suurin ongelma... abs:jarrut ellei vaparissa ole valmiina.
Jotkut toki saaneet KAI leimattua ilmankin mutta pääsääntöisesti ne pitäisi olla,
siinä on jonkin verran rakentelua vaikka kaikki osat jostain saisikin.
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: Juzzo - 11 kesäkuu, 2012, 20:31:29
Tai sitten vaan turbottaa ton vanha vähän poljetun GE:n... Tarviiko kaikkee aina swapata  ::)
Tolla 8 kilolla tekee aika kivan tosta vanhasta koneesta:
- GTE modaukset lohkoon 400€
- Eaglen veivit ~400€, CP:n männät ~700€
- Paksumpi kansipaffi ~150€
- Järeemmät nokat ~700€
- Samalla hyvä tehdä muut perus huollot koneeseen (tiivisteet,laakerit,stefat ym.) 400-700€
- Cooleri kitti ~250€
- Kiina pakosarja ~300€
- MasterPowerin/Holsetin puhallin ~800€
- Putkisto ja öljy/vesilinja tarpeet ~200-400€
- Parempi imusarja ~600€
- Q45 kaasuläppä ~100€
- AEM ecu lisukkeilla ~1500€
- Öljy jäähyt koneelle ja lootalle ~200€
- Bensapuolelle uppoo vielä ~600€ suuttimet, kisko ~200€, säädin ~150€, linjat ~100€, tupla pumput ~250€

Tossa on mennyt about 7400-8100€ ja sulla on kapasiteettia aikas kivoille tehoille kunhan vaan voimansiirto kestää :icon_biggrin:
En tiedä onko mitään järkeä käyttää törkeetä määrää rahaa pelkkään swappiin kun kuiteskin se tehon nälkä kasvaa nopeesti ja sulla menee toinen mokoma rahasumma siihenkin...
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: kaahari - 11 kesäkuu, 2012, 20:58:08
eikö samoilla lämpimillä sinne kannata laittaa myös r154 tai v160?
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: Juzzo - 11 kesäkuu, 2012, 21:49:44
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 11 kesäkuu, 2012, 20:58:08
eikö samoilla lämpimillä sinne kannata laittaa myös r154 tai v160?
Niin tai rakennetun tomaatin...
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: Osmo - 12 kesäkuu, 2012, 07:42:05
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 11 kesäkuu, 2012, 21:49:44
Niin tai rakennetun tomaatin...

TH400 vois olla aika mahtava vaihtoehto, ois hieno päästä sellasta kokeileen. rakennetun supran tomaatin kestävyys on vähän niin ja näin jos voimaa alkaa olee reilusti enemmän. :D
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: agumi - 12 kesäkuu, 2012, 10:08:49
itellä kovasti ollut pohdinnassa tää http://www.boostlogic.com/catalog/p143850/Boost-Logic-Supra-TT-Auto-Upgrade-Transmission-Toyota-Supra-93-02-/product_info.html kahtoo jos ens talvena vaikkapa laittais jo alleensa.
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: shure - 12 kesäkuu, 2012, 16:14:17
Kiitokset kaikille neuvoista :),
Otsikko: Vs: Vapari Automaatti , TT automaatiksi
Kirjoitti: Juzzo - 13 kesäkuu, 2012, 05:14:03
Lainaus käyttäjältä: agumi - 12 kesäkuu, 2012, 10:08:49
itellä kovasti ollut pohdinnassa tää http://www.boostlogic.com/catalog/p143850/Boost-Logic-Supra-TT-Auto-Upgrade-Transmission-Toyota-Supra-93-02-/product_info.html kahtoo jos ens talvena vaikkapa laittais jo alleensa.
Tossa on kuiteskin yli 10 vuotta RnDtä takana... mutta teknisesti itteä himottaa ennemmin tämä:
http://www.atfspeed.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=193_113_159&products_id=403 (http://www.atfspeed.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=193_113_159&products_id=403)

Kaikki tehdään itte omassa verstaassa eikä ole alihankintaa niinkuin esim Titanilla, ja tossa on kuiteskin enemmän osa päivityksiä. Ja noista en oo vielä lukenu mitään pahaa... ::)