Kelläs ois heittää vinkkiä ku soarer kylmänä käynnistyy kiltisti pelaa pari sekunttii fine sitten sammuu ( tekee tätä joskus ei aina. Lisäksi kun käynnistyy niin jos alkaa kaasutella koville kierroksille ei sammu mutta sammuu heti kun lopettaa kaasua painamasta ). Kerran sammui matalalla kierroksella myös kesken ajon.
Auto on 4l v8 koneella ( 1uz-fe ).
Tyhjäkäyntimoottori sökönä?
Lainaus käyttäjältä: Tyfon - 24 heinäkuu, 2012, 22:52:40
Tyhjäkäyntimoottori sökönä?
Hyvin mahollista. Millähän tuon pystyy testaamaan? Vai vaatiiko ammatti auttajaa?
Lisätään vielä vika kuvaukseen että tekee vikaa kuumassa auringonpaisteessa ei kylmällä kelillä.
Kuten tulikin jo ilmi niin tyhjäkäyntiventtiili. Putsaa se niin johan alkaa toimimaan :) Voi olla paskaa jonnin verran siellä
Kiitos vinkistä. Nyt on putsattu...katsotaan aurinkoisena päivänä auttoiko.
Lainaus käyttäjältä: TeeJii - 12 elokuu, 2012, 23:19:54
Kuten tulikin jo ilmi niin tyhjäkäyntiventtiili. Putsaa se niin johan alkaa toimimaan :) Voi olla paskaa jonnin verran siellä
Ei toimi vieläkään putsauksen jälkeen. Ja tosiaan taas teki temput auringossa seisonnan jälkeen.
googletin tätä ja vaikuttaisi että kannattaisi putsata tuo throttle body, onko se nyt suomeksi sitten kaasuläppäkotelo ? tai jotain sinnepäin.
Ohjeet:
http://www.lexls.com/tutorials/EFI/throttlebody.html
huoltomanuaali:
http://homepage.ntlworld.com/ian.shearer/lexus/Throttle.pdf
Lisäksi voisit lukea koodit:
http://www.lexls.com/tutorials/intro/codereading.html
Mun Ls ei oo sammunut kertaakaan tahattomasti 147-162k mailin välillä joten ei tuo mitään normaalia käytöstä ole.
Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 22 elokuu, 2012, 13:37:34
googletin tätä ja vaikuttaisi että kannattaisi putsata tuo throttle body, onko se nyt suomeksi sitten kaasuläppäkotelo ? tai jotain sinnepäin.
Ohjeet:
http://www.lexls.com/tutorials/EFI/throttlebody.html
huoltomanuaali:
http://homepage.ntlworld.com/ian.shearer/lexus/Throttle.pdf
Lisäksi voisit lukea koodit:
http://www.lexls.com/tutorials/intro/codereading.html
Mun Ls ei oo sammunut kertaakaan tahattomasti 147-162k mailin välillä joten ei tuo mitään normaalia käytöstä ole.
Tosi hyvä vinkki täytyy kokeilla putsata vkl ja kattoo auttaako... =) Kiitos linkeistä toi vika luku juttu oli pirun jees.
Nyt ois puhistettu toivotaan että autto. Täytyne aurinkoista päivää odotella
Kuulostaa ennemminkin siltä etta bensapumpun 'ECU' on hajalla. Kyseessa on siis seuraavanlainen osa:
(http://www.clublexus.com/forums/attachments/performance-and-maintenance/102959d1176842408-anyone-know-how-to-replace-fuel-pump-ecu-sc-20002.jpg)
Sen funktio on ymmärtääkseni lähinnä bensapumpun jännitteen sääteleminen. Omasta Soarerista hajosi aikanaan toi osa, ja ohitin sen kokonaan jumpperoimalla pari pinniä diagnostiikkapistokkeesta. Hyvin toimi. Aika paljon tulee vastaan jos ettii esim. soarer tai sc300 fuel pump ecu googlella..
Joo tuosta ecustakin luin, mielestäni erityisesti n. vuosimallit 1995 kärsii tuosta ongelmasta,
Oliko Jubis paha rasti siivota tuo throttle body, pitäs itsekkin tehdä mutta olen lykännyt sitä kun tuntuu että pitäs purkaa niin paljon.
Juu ei auttanu siivominen mut toi "ecu" täytynee kattoo sit seuraavaks =). Ei ollu paharasti puhistaa 30min irrotus toiset puhistus ja kasaus.Se ois vkl tulos täytynee googletella toi "ecu" homma ja katella jos sais testiin =).
Kiitoksia taas avuista kaikille =)
Sen ECU:n viallisuus on tosiaan helppo todeta liittamalla kiinni konehuoneen diagnostiikkaportista paperiklipsulla Fp ja B+. Ei mee montaa minuuttia..
Nyt on vika korjattu. Siinä "ecussa" se oli. Nii ja oli muuten helppo testatakki et siin on vika. Eli penkit ja sivupahvi pois ecua lämmitin hiusten kuivaajalla starttasin ei toiminut. Sen jälkeen jäähdytin ja toimi...saman kokeilin muutamaan kertaan että ei ole vaan tuurista kiinni. Sitten johdot yhteen ja taas lämmitys ja silti starttaa ja toimii eli korjauskin toimi.
KIITOS KOVASTI AVUSTA KAIKILLE ERITOTEN MMK:LLE!!!!!!!!!!!! :) :) :) :) :) :) :)
Nyt sit vaan ehjää ecua hankkimaan. Itse en hirveästi uskaltaisi ajella, jos tietäisin että ecu on rikki ja toimii patentin voimin ;D
Jep laitoin jo tonne ostetaan foorumille ilmotuksen. Ja täytynee vielä netistä katella lisäks. Mut loppu on iisi ku vika löyty.
Lainataan hiuka topikkia ku tääl o jotain tietoa....... voik se pitää jotain ihme sihinää tai surinaa ku rupee ahtaamaan ja sen takia ei ole vetoja 3500rpm jälkeen?
Lainaus käyttäjältä: zeus82 - 07 lokakuu, 2013, 11:19:59
Lainataan hiuka topikkia ku tääl o jotain tietoa....... voik se pitää jotain ihme sihinää tai surinaa ku rupee ahtaamaan ja sen takia ei ole vetoja 3500rpm jälkeen?
Niin mikä? En nyt ymmärrä kyllä kysymystä ollenkaa, mut jos lueskelee tuota topicin aiempaa keskustelua, nii kokeile nyt ainaki tuo FB ja B+ pinnien yhdistäminen hyppylangalla diagnostiikkaliittimestä. Jos sen jälkee pelaa normaalisti, niin vika tuossa fuel pump ecussa.
Sitä en nyt tajunnu ihan täysin et ku yhdistää ne pinnit nii ohittaako se koko "ecun" eli tulisi jatkuva virta pumpulle mitä akusta tulee vai kytkeekö se sielt ecusta releet päälle?
Menee suoraan pumpulle. Ei ohjaa mitään relettä. Pyörii niin kauan ku jumppi paikoillaan.