En tiiä onko nää vaan näin helvetin kylmiä vai mikä on ku sisälle tulee tosi kylmää, vaik laittaa +32?Huomenna meinasin puulata ton kennon kuumalla vedellä.Minkälainen ohjaus sillä läpällä on mikä päästää lämpöstä menemään kennolle?Onko alipaineella?Ja missä se sijaitsee.Nestettä on riittävästi ja muutenki koneen lämmöt pysyy just kohillaan.Varmaan kenno tukossa tai sit kennoon ei tuu lämpöstä vettä?
Kyllä lämpimiä on jos termari on kunnossa :)
Moi mulla joskus mk3 puhalsi haaleeta/kylmää ja viaksi selvisi että yksi alipaine letku oli hajonnut.
Mut jos termari paskana nii eikös sillon koneen lämmöt olis päin persettä?
http://soarercentral.com/sc-forum/messages/126/321027.html (http://soarercentral.com/sc-forum/messages/126/321027.html)
Onko aristossa tuommonen samanlainen magneettiventtiili/alipainekellohässäkkä tulipellissä? Jos on niin tarkasta että se toimii. Itellä oli tuosta kellosta kalvo paskana, eikä sen takia päästänyt vettä tulipellin sisälle. Sen voi hirttää rautalangalla aukiasentoon. Ei vaikuta lämpötilansäätöön millään tavalla.
Tomonen siel ainakin on http://clubaristo.net/forums/showthread.php?20405-I-should-be-at-BPU-now-but-I-m-not/page8
No tuo ei ainakaan mitenkään liity lämmityslaitteeseen, vaan turbojen sekventiaalisuusohjaukseen.
joo nii vähän arvelinki..tosta ku alkaa seuraamaan tota kennolta moottorille tulevaa letkua nii ei näy kyl mitään mutikkaa?toinen menee suoraan kanteen ja toinen häviää turbon alle johonki.molemmat letkut on kuumia toinen paljon kuumenpi.yritin ettiä jalkatilasta jotain vipua mikä kääntäs sitä lämmönsäätöö, mut ei mitään löytyny.ja nyt ku käytin autoo tyhjäkäynnillä lämmöt normaalin nii oikeelta puolelta tulee lämpösempää ilmaa ku vasemmalta?
Ite tein omassa ykköskoppasessa aristossa semmosen huomion ku ei tarennu viime syksynä viileämmillä keleillä, että se ilmastointi on kokoajan mulla päällä vaikka ulkonaki on vaan joku 5 astetta lämmintä. Otti sen ilmastoinnin pois päältä niin johan rupes tulemaan lämmintä. Liekkö se nuissa ominaisuus vai onko mulla joku vika ku se ilmastointi lähtee käyntiin kylmilläkin keleillä?
En tiiä tää työntää kylmää vaik ilmastointi pois päältä.ei tässä.montaa vaihtoehtoo luulis olevan.tietäs vaan miten sitä lämmönsäätöö ohjataan et tieäs varmaks et kennolla kiertää vesi.jos letkut suunnilleen samanlämpösiä nii lämpö ei jää sisälle
Tuossa ykköskoppasessa näkyy joku kenno raitisilma suodattimen reijästä, että pääsiskö sieltä kokeileen lämpeneekö se. En oo varma kumpi kenno siitä näky.
Lainaus käyttäjältä: jarppi88 - 29 elokuu, 2012, 11:16:21
Tuossa ykköskoppasessa näkyy joku kenno raitisilma suodattimen reijästä, että pääsiskö sieltä kokeileen lämpeneekö se. En oo varma kumpi kenno siitä näky.
Se on ilmastoinnin kenno.
Tuolta kuvaa lämitys laitteesta näkee missä on kenno http://www.toyodiy.com/parts/p_J_1999_TOYOTA_ARISTO_JZS161-BEPVZ_8714.html
joo täytyy lähtee ettimään mistäpäin löytys.kiitos linkistä
Katselin tuota toyodiy:tä niin omaan silmään ei sattunu semmosta kennolle tulevaa hanaa :-\
SERVO SUB-ASSY, DAMPER(FOR COOLING UNIT) oliskohan tuo servo joka säätää lämpöä.
Lainaus käyttäjältä: kika75 - 29 elokuu, 2012, 19:02:50
Katselin tuota toyodiy:tä niin omaan silmään ei sattunu semmosta kennolle tulevaa hanaa :-\
SERVO SUB-ASSY, DAMPER(FOR COOLING UNIT) oliskohan tuo servo joka säätää lämpöä.
Ite ettiskelin kans tuota eilen, mutta enpä löytäny. Vanhassa Aristossa on tuo on tossa tulipellissä kiinni http://www.toyodiy.com/parts/p_J_1994_TOYOTA_ARISTO_JZS147-BEPVZ_8716.2.html?hl=87240
löysin jotain servoja täytyy huomenna alkaa tutkii mitä tapahtuu mistäkin.ku kuitenki "ilmanohjauksen läpät" toimii jos laitaa puhaltamaan eri suuttimista
http://www.clublexus.com/forums/gs-second-generation/399744-diy-on-changing-servo-motors.html#post4121280
tommonen löyty
Justiin aloin samaa linkkiä laitaa :D
sehän nyt olis varmaan tuo cooling servo kohta 31?mut onko nuokin molemmilla puolilla omat
Näyttäs olevan molemmilla puolilla omat.
Ettei vaan siellä kennossa olis törkyä niin paljon että neste ei kulje tarpeeksi läpi ???
joo alkaa vähitellen selkenee tää homma.eli kennossa vesi pyörii kokoajan ja niillä kahella servolla ohjataan lämpöä koppiin.se yks servo varmaan säätää sit mistä puhaltaa.pitää tänään alkaa purkaa ja kattoo jos sais vaik jotain tolkkua
tänää laskin kuumaa vetää kennon läpi.hyvin tulee vesi läpi, eikä sielt hirveesti paskaa ees tullu.nyt laitoin siihen kennoon menevään letkuun t-haaran mistä voi seurata et pyöriikö siel vesi?nyt alko se kuskin puoli lämpenemään jo kohtuu hyvin.tuntus kyl et ei oikien jaksa kierrättää nestettä tyhjäkäynnillä, ku ajossa työnti jo aika hyvin lämpöstä?apukuskin puolella on varmaan rikki se servo ku sielt tulee viel yhtä viileetä.
Tuulilasi asennolla tuo lykkää ilmastoinnin päälle vaikka olis mitä pakkasta. Lähtee huurut pikaseen. Muistaakseni vetää sen itekseen hetken päästä pois päältä. Kuuntele äänestä liikkuuko servot. Onko vesipumppu uusittu koskaan? Tuskin vika kuitenkaan... Ja pahin mahdollinen on joku kansipahvi vika. Mutta tuskin sekään tässä tapauksessa.
Termostaatti vaihtoon. Vaikkei siitä vika löytyiskään, niin sen vaihto ei kyllä tuon ikäsessä autossa tulevaisuutta ajatellen hukkaan mene.
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 31 elokuu, 2012, 09:19:22
Termostaatti vaihtoon. Vaikkei siitä vika löytyiskään, niin sen vaihto ei kyllä tuon ikäsessä autossa tulevaisuutta ajatellen hukkaan mene.
Jep eikä ole mikään maailman kallein osa, suosittelen. Oman kaaran sisälämppärin ongelmat viime syksynä ratkesi sillä.
vesipumppu menee kohta vaihtoon ku laitetaan jakoremmi ja siinä samalla täytyy laittaa tuo termari.onko näistä menny kannentiivisteitä/kansia?pikkusen kyl välillä pulputtaa, mut se varmaan johtuu ku siel oli ilmaa?ei ainakaan tee painetta letkuihin.omassa carina kakkosessa oli joskus termari paskana eikä päästäny hyvin läpi nii puhalti paisunta astiaan ja pulputti
No jos siellä järjestelmässä paljonki sitä ilmaa on ni ei kait tuo mikää ihme oo jos ei kämppä lämpiä.
EDIT: termari voi jumia myös aukiasentoon, eikä sitä väärin toimivaa termaria aina lämpömittarista huomaa. Hoidas nyt ensi nää perusasiat kuntoo ja jos ei korjaannu ni sit vasta ihmettelemää kansipahvia ja servomoottoreja.
joo täytyy laittaa ekana se termari vaihtoon
nyt olis remppaa tehty.termostaatti ja vesipumppu vaihdettu jakopäärempan yhteydessä.kuskin puolelle tulee nyt paremmin lämpöö, mut apukuskin puoli ihan kohmeessa :D eli servo sielt on paskana.ja syylärinkorkki oli kans paskana sekin vaihdettu, mut en ollu ihan varma tuliko oikee.paikalla oli semmonen korkki missä oli lukemat 1.1 ja samanlaisen hommasin tilalle.vaihtoehtona oli myös 0.9.nii ja alavesiletku on yllättävän haalee?