Moi,
onko teillä mitään tietoa noista Lexuksen / Toyotan avaimista. Kun minulla oli LS malliin 2 avainta, joista toinen ns. master. No master meni rikki ja toinen avain ei toimi, kun ilmeisesti ei ole koskaan autoon koodattu ( en ole ikinä käyttänyt sitä). Käsittääkseni sama politiikka on myös Toyotoissa vuosimallien 1998-2000 välillä. Minulla on siis 98 Ls400.
Nyt auto makaa pihalla kun avaimen potikalla ei saa ovia auki ja täten myös ajonesto menee päälle eikä auto käynnisty. Hinurilla tuotiin tuohon pihalle.
Mitä olen lueskellut, niin ainoa keino olisi vaihtaa ecu boxi ja sen mukana saataisiin avaimet tuohon uuteen boxiin sopivaksi. Tämähän tietysti maksaa tonneja, ei satasia, joten eipä oikein innosta.
Onko kenelläkään kokemusta tästä asiasta tai ratkaisua ongelmaan?
Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 14 lokakuu, 2012, 16:07:38
Moi,
onko teillä mitään tietoa noista Lexuksen / Toyotan avaimista. Kun minulla oli LS malliin 2 avainta, joista toinen ns. master. No master meni rikki ja toinen avain ei toimi, kun ilmeisesti ei ole koskaan autoon koodattu ( en ole ikinä käyttänyt sitä). Käsittääkseni sama politiikka on myös Toyotoissa vuosimallien 1998-2000 välillä. Minulla on siis 98 Ls400.
Nyt auto makaa pihalla kun avaimen potikalla ei saa ovia auki ja täten myös ajonesto menee päälle eikä auto käynnisty. Hinurilla tuotiin tuohon pihalle.
Mitä olen lueskellut, niin ainoa keino olisi vaihtaa ecu boxi ja sen mukana saataisiin avaimet tuohon uuteen boxiin sopivaksi. Tämähän tietysti maksaa tonneja, ei satasia, joten eipä oikein innosta.
Onko kenelläkään kokemusta tästä asiasta tai ratkaisua ongelmaan?
Vaikuttaisi siltä, että sinun olisi pitänyt ohjelmoida se toinen toimimaton avaimesi toimivaksi vielä kun master oli ehjä. :-\
Nyt sinulla on siinä se probleema, että sinulla ei enää ole mitään, millä saada uusia avaimia toimimaan yhteen vanhan ajonestosi kanssa. Valitettavasti ainoa keino (taitaa olla) saada auto tulille on ostaa siihen uusi ajonestolaite ecuineen, eli täydellisenä pakettina koko ajonesto.
Minulla oli aikanaan`97 Carina E, joka oli käynyt läpi edellämainitun toimenpiteen. Siitä oli hukkunut kaikki avaimet, jolloin siihen ei ollut jäljellä avaimessa olevaa ajoneston sirua, joka olisi ollut yhteensopiva auton ajoneston kanssa. Siihen oli sitten ostettu Toyotan kautta uusi täydellinen lukkosarja/ ajonestosarja (ajonestolaite, avaimet, kaikki autossa olevat lukkosylinterit), jolla auto oli saatu herätettyä uudelleen henkiin.
Toivottavasti saat autosi toimimaan jollain edullisemmalla konstilla.
Jees pikaliimalla kasasin molemmat avaimet ja sain jopa toimimaan ja ohjelmoitua niin, että molemmat avaimet käynnistävät auton,
ongelmaksi on nyt vaan jäänyt että kaukosäädin ei toimi, toki auton voi avata avaimellakin niin että hälyt eivät mene päälle.
Olen erittäin mielissäni että edes jotenkin auto toimii, koska pelkäsin jo että joudun laittamaan kotteron osiksi.
Niin kauan ei yleensä ole ongelmaa ajoneston kanssa, kun sinulla on tallessa avaimen ajoneston toimiva siru. Hyvä että sait kasattua yhden toimivan avaimen! Kannattanee käydä Toyotalta tilaamassa yksi uusi avain vara- avaimeksi, jotta ei käy köpöä vastaisuudessakaan. ;)
Minulla on itse asiassa kaksi toimivaa avainta:) Kumpikin käynnistää auton, kun ohjelmoin sen vara-avaimen toimimaan masterin perusteella. Yritän nyt käydä proseduureja läpi miten saisin ohjelmoitua myös nappulat toimimaan avaimessa.
Tämä toimi avaimeen:
1. Make sure all doors and windows are closed.
2. Insert Master key into the ignition cylinder. (master means you key which can start a car)
3. Cycle the ignition cylinder from On to OFF five times.
4. Open and close the driver side door 6 times.
5. Remove the Master Key and insert the new duplicate key.
6. The new key will be registered after 60 seconds. The THEFT light on the dashboard will go out, indicating that programming has been completed.