Moro, mistäköhän johtuu ku laitan ilmastoinnin kylmimmälle ja täysille nii silti tuntuu perkeleen lämpimältä eikä puhallus tehoa saatika kylmyyttä huomaa
Raitisilmasuodatin tukossa?
Aineet vähissä? Tuo on helppo todeta. Siinä pelkurin puolen (oletan että jdm peli) ajovalon lähellä kulkevassa ilmastoinnin putkessa on näkölasi. Jos siinä menee kuplaa/vaahtoa niin täytös on vajaa.
osaatko viel sanoa että missä päin toi raitisilmasuodatin on soareris? eli pitääpi katsoa huomenna, mistäköhän sitä litkua sitten lisätään ja mitä litkua sinne laitetaan? :P
Hanskalokeron alta löytyy filsu.
Etsä kylmäainetta sinne ite saa, huoltoon vaan.
Ja jossei ilmastointihuolto jostain syystä löydä Soareriin menevää kylmäaine määrää, niin sano että kattovat määrän saman ikäsestä Lexus SC300:ta.
okeii kiitos paljon avusta, taidampa huomenna sitten alkaa etsimään sitä filtteriä ekana
Mitä ainetta soareriin pitäisi sitten laittaa, R12?
R134a. Ainakin tuo -96 on sillä, alkupäästä en mene takuuseen.
En oo ihan satavarma, mutta olikos liittimissä eroa jos on R12 ? No enivei, itellä ainakin -93 supraan menee R134a
Lainaus käyttäjältä: Reuhka - 13 heinäkuu, 2013, 21:05:08
En oo ihan satavarma, mutta olikos liittimissä eroa jos on R12 ? No enivei, itellä ainakin -93 supraan menee R134a
On eroa, ja sitten tästä tullut luettua sen verran, että jos haluaa vaihtaa R12 -> R134a, niin suosituksena (käsittääkseni Toyotaa myöten) on vaihtaa kaikki letkut, lauhdutin ja oliko peräti kompura... Jotkut tosin näillä konversiokiteillä (eli liittimen muutoskiteillä) ajaa R12-järjestelmässä R134a kaasuja ja öljyjä, enemmän tai vähemmän onnistuneesti... Vaihtoehtona R-12:lle oli käsittääkseni R24 (jollain ilmastointifoorumilla nähnyt tämän) ja Isceon 49, mitkä menee tonne R12 järjestelmään korvaavana aineena.
Konepellin sisäpuolella on autoissa tarra, josta selviää mitä tavaraa pitää laittaa. Ellei tuota tarraa ole sitten revitty pois.
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 13 heinäkuu, 2013, 22:05:22
Konepellin sisäpuolella on autoissa tarra, josta selviää mitä tavaraa pitää laittaa. Ellei tuota tarraa ole sitten revitty pois.
aika usein tarrat puuttuu mutta r12 on 1/4 pieni kierrepää mihin sopii mittarin letku suoraan ja r134a on ns pikaliitinnippa.
ja isceon 49 on hyvä ja helposti saatava korvaava aine myös 401 ja 437 sopii.
Noi seosaineet tuppaa vuotamaan vielä helpommin. Eli ainakin o-renkaat kannattaa vaihtaa.
Noista nipoista ni mk3 suprassa törmäsin r12 systeemissä pikaliittimiin, tosin erikokoiset kuin 134. Painepuolen 134 liitin sopi r12 systeemin imupuolelle. No sai sen siitä täyteen. Tiiä sitten mikä hybridi oli kun tekniikka oli vaihdettu.
sen verran vielä et missä se raitisilma suodatin tarkalleen on? pitääks purkaa paljonki sisutaa et pääsee käsiks?
Lainaus käyttäjältä: Tuukka111 - 15 heinäkuu, 2013, 14:42:06
sen verran vielä et missä se raitisilma suodatin tarkalleen on? pitääks purkaa paljonki sisutaa et pääsee käsiks?
http://planetsoarer.com/air/index.htm