Elikkä 2jz-gte kysessä.
Öljynpaineet kylmänä n.4 kiloa ja lämpöisenä selvästi alle kilon.
Elikkä mikä vikana? Voiko olla muutakun kietokengen laakerit?
Mitkä öljyt? missä anturi? öljyä riittävästi?
Valvoline 10w60
Anturi äljynsuodattimen ruuvin päässä.
Ja oljyä on.
Mäntien öljyruiskut voi jumiutua auki lämpösenä, ei tarvi kuin muutaman jäädä jumiin niin tippuu paineet alhaseks. Näin siis kävi itsellä, paineet huiteli josain 0,5bar tuntumassa, mutta mitään laakerivanhinkoa ei päässyt tulemaan ennen koneen purkua.
Millaiset öljynpaineet porukalla yleensä on 2JZ:ssa?
Itse kokeilin aikanaan 10w60 Castroll:n tws/edge- öljyjä, ja ainakin itselläni paineet kipusivat kylmänä todella korkeaksi. Vaihdoin 5w40 tavan täyssynteettiseen Castroll Magnatec:iin ja öljynpaineet ovat olleet OK näillä, > 1kgf/cm2 lämpimänä tyhjäkäynnillä, kylmäkäynnistyksessä (lumettomaan aikaan, auto vain kesäkäytössä) tyhjäkäynnillä >4 kgf/cm2 - >7 kgf/cm2 , riippuen ulkolämpötilasta ( 0- +30Co ulkolämpötila alueella). Öljynpainemittarina Autometer SportComp, jonka anturi sijoitettuna Grexin oil filter re-location kit:n laippaan alkuperäisen öljynsuodattimen paikalle öljynsuodatinjalkaan.
Tässä varsin tarkastin Originaali TRSM:stä, niin siellä mainitaan öljynpaineista seuraavaa:
WARM UP THE ENGINE
Allow the engine to warm up to normal operation temperature.
CHECK OIL PRESSURE
Oil pressure:
At idle
49 kPa (0.5kgf/cm2 , 7.1 psi) or more
2JZ-GE at 3000 rpm/ 2JZ-GTE at 4000 rpm
324 - 579 kPa
(3.3 - 5.9 kgf/cm2 , 47 - 84 psi)
Toivottavasti auttoi!
Jos vastaatte tähän viestiin ja haluatte ilmoitella oman moottorinne öljynpaineita, niin mainitkaa käyttämänne moottoriöljy, öljynpaineanturin sijoituspaikka ja öljynpainemittarin merkki ja malli ihan vain sen vuoksi, koska kaikki edellämainitut asiat vaikuttavat kaikkeen mittaustuloksissa!
redline 5w40 öljyt, anturit öljynsuodattimen jalan pultissa, eli siis suodattimen (ja tässä tapauksessa öljynjääähyn) jälkeen runkopukeille menevässä kanavassa.
tyhjiksellä paineet riippuvat todella paljon öljyn lämmöstä, lämmöt oli 85C , paine noin 1.5bar tyhjiksellä.
vedossa paineet aina 5bar->5.5bar. lämpötilasta riippumatta.
kylmänä paineet tyhjäkäynnilläkin noin 6.5bar.
anturina bilteman tuning höpöhöpöanturi joka on kytketty vipec moottorinohjaukseen.
sanoisein että alle kilon paineet -> autossa mekaanisesti jotain vikaa, ei kannata vetää vetoja ettei tule täysporsimus. kone ulos ja laakereita sun muuta tuijottelemaan.
Lainaus käyttäjältä: lekonna
redline 5w40 öljyt, anturit öljynsuodattimen jalan pultissa, eli siis suodattimen (ja tässä tapauksessa öljynjääähyn) jälkeen runkopukeille menevässä kanavassa.
tyhjiksellä paineet riippuvat todella paljon öljyn lämmöstä, lämmöt oli 85C , paine noin 1.5bar tyhjiksellä.
vedossa paineet aina 5bar->5.5bar. lämpötilasta riippumatta.
kylmänä paineet tyhjäkäynnilläkin noin 6.5bar.
anturina bilteman tuning höpöhöpöanturi joka on kytketty vipec moottorinohjaukseen.
Mulla on autossa öljynpaineanturi samassa paikassa, ja mittaustuloksetkin näyttäisivät kovin yhteneviltä.
Onko miten todennäköistä mäntien öljyruiskujen jumiin jääminen?
Onkos moottorissa mitään muuta mikä voisi jäädä jumiin joka laskisi paineita?