Elikkäs st205 1996 josta nostin ahtoja(Apexi avc-r)niin huiput 1.52. Ahdin on vakio. Walbro bensapumppu, 3"putkisto. Muuten vakio. Voiko lukema pitää paikkansa ja kestääkö kansi, männät, veivit yms, jos ahdot ovat todellisia? 1.15 ahdoilla mitattu 286hv, niin paljokohan ois noilla?
Taitaa lentää keraamiset siivet noilla paineilla ajan myötä. 1.2b max.
Lainaus käyttäjältä: Apexi - 05 syyskuu, 2013, 22:46:25
Taitaa lentää keraamiset siivet noilla paineilla ajan myötä. 1.2b max.
Ei kai kaikki osta jdm autoja. 300hv ei taida mennä rikki ihan.
Jos on vakio ecu niin en suosittele käyttämään ko. paineita, 1,3bar mielestäni maximi jos et rallia aja. Ensimmäisenä männät porsii ja sitten lohko saattaa haljeta 3-sylinterissä kuten itselläni kävi 1995 euro st205:ssa.
Vakio alakerralla ja kannella, CT20B:llä ja keulakuulerilla, 1.3 paineilla 233.3kw/439.6nm
Alla liite lappuun. Aini, oli siinä joku Harisen unichippi. Sainzi kyseessä, eli gen2.
Paskat mitään liitettä saanut, jos ois pienentäny noin pieneksi, niin siitä ois enää selvää saanu ;D
Lainaus käyttäjältä: emk67
Alla liite lappuun.
Paskat mitään liitettä saanut, jos ois pienentäny noin pieneksi, niin siitä ois enää selvää saanu ;D
:toothy12: :icon_biggrin:
Ei ole postiauto :) pitää pitää laskea paineita.. Kiitos neuvoista :)
Mut eikös 205 cellussa oo kans gen3 moottori? Kun ymmärsin et siinä gen2 (st185jne) oli tuota halkeemis ongelmaa. Jostain britti sivustolta löytyy nuo tiedot esim että sylinteri putkien ympärillä ois enempi tavaraa. :icon_scratch:
kyllä gen3 halkeaa yhtä helposti. Tehdasuudessa lohkossa on vahvistettu lohkoa ainakin jakopään puolelta, vaikea sanoa onko sylinteriseinämien valua kasvatettu. Tuo halkeaminen taitaa olla vähän yksilö juttu, toisilla kestää ja toisilla on huonompi tuuri tuon lohkon kanssa.
Lainaus käyttäjältä: mr.gt
Tuo halkeaminen taitaa olla vähän yksilö juttu, toisilla kestää ja toisilla on huonompi tuuri tuon lohkon kanssa.
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt, että se on melko tuuripeliä 3S- lohkojen kanssa (Taitaa kyllä loppujenlopuksi olla minkä kanssa tahansa sama juttu).
Perstuntumalla ei ainakaan isoa eroa, kun laskin ahdot 1,3:een. Löysin romulaatikosta rosterisen downpipen, mutta onkohan käytännön hyötyä sitä laittaa(ct20b)?
Lainaus käyttäjältä: juhi - 06 syyskuu, 2013, 23:07:11
Perstuntumalla ei ainakaan isoa eroa, kun laskin ahdot 1,3:een. Löysin romulaatikosta rosterisen downpipen, mutta onkohan käytännön hyötyä sitä laittaa(ct20b)?
ainakin saat vakio katin eliminoitua sillä?
Jos sinulla on vakio katti paikallaan niin ei kyllä kannata nostaa paljon ahtoja vakiosta, nakuttaa varmasti täys kaasulla. Ehdottomasti kannataa laittaa tuo dp ennen kuin nostat ahtoja, ahdotkin nousee pelkällä katin poistolla n. 1bariin.
Kokeilin joskus (vahingossa) 1.7 ahdoilla. Keraamiset siivet pysy ahtimessa, muttei siitä hyötyäkään ollut. vakio eculla vetää niiiiin paksulle, et hyöty menee siihen. 1.3 on ihan hyvä, kestää se ahdinkin. Jollain muulla ohjaimella, jolla saa kunnollasäädettyä on asia eri.
Gen4 lohkookin käyttäneet noissa, se kai kestävin, eli Caldinan konetta. Gen5:in taitaa löytyä myös uudemmasta Caldinasta.
Lainaus käyttäjältä: emk67 - 06 syyskuu, 2013, 23:20:58
Gen4 lohkookin käyttäneet noissa, se kai kestävin, eli Caldinan konetta.
Ex st185:ssa kesti vakiosisuskaluilla Gen4 kone vuosia isoilla ahdoilla (parhaillaan 1,7bar 450hp) ennen kuin uusi omistaja laittoi takokamat. Eli semmosta vois suositella lämpimästi jos porsii vanhemmat versiot. :thumbsup:
Pitää pipe laittaa ja oisko ehotuksia hyvälle/kestävälle katille? Ihmeen hyvin puskee ton vakiokatin läpi. Ahot pysyy 3500:sta tappiin aika tasasena,kun käyrää ja lukemia katoin muutamassa vedossa..
Lainaus käyttäjältä: Plodi - 07 syyskuu, 2013, 04:49:55
Ex st185:ssa kesti vakiosisuskaluilla Gen4 kone vuosia isoilla ahdoilla (parhaillaan 1,7bar 450hp) ennen kuin uusi omistaja laittoi takokamat. Eli semmosta vois suositella lämpimästi jos porsii vanhemmat versiot. :thumbsup:
Ite ollu vahvasti siinä uskossa, että gen4 porsii sisuskalujen puolesta ennen ku gen3. Eri generaatioiden lohkon kestosta taas niin paljo eri mielipiteitä löytyy netistä että melkeen pitäs olla kaikki versiot itsellä rinnakkain tallin lattialla ennen ko mitään niiden eroista pystys varmuudella sanomaan.
Sain viime syksynä lopultakin männät halki :)
Uudet sisukset alkaa olemaan asennettuna
Holset hx35super
Custom pakosarja
40mm hukkaportti
Bc 272 nokat
Bc venajouset
Hks nokkapyörät
Arp kansipultit
Wiseco std koon männät
Eagle kiertokanget
Acl laakerit alakertaan
Act xtreme sintteri kytkin (jousitettu 6 lapanen)
Oem jakohihna
Oem ohjain
Oem kiristin
Oem vesipumppu
Oem öljypumppu
Oem tiivistesarja + cometic kannen tiiviste
Ngk tulpat
750 ev14 suuttimet
Custom bensakisko
ecumaster emu moottorinohjaus
bc br track alusta
Onko tullu boost cutti vastaan missään vaiheessa?
Itsellä riitti kun nakkas bcc:n paketissa takakompsaan vaikka putki ja katillinen rst dp vaihdettiin. ;D
Nyt tulee keulacooleri ja re85 pumppu 450lph, 1500cc suuttimet, 3/8" pa linjasto, flexhuel anturi. Ei sillä vakio vesi/ilma coolerilla voi näköjään kesällä paljoa yli 300hv ottaa. Jännä kattoo mitä viinalla ja keulacoolerilla saa aikaan 🙈