Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: juhi - 05 syyskuu, 2013, 21:13:24

Otsikko: 3S-gte
Kirjoitti: juhi - 05 syyskuu, 2013, 21:13:24
Elikkäs st205 1996 josta nostin ahtoja(Apexi avc-r)niin huiput 1.52. Ahdin on vakio. Walbro bensapumppu, 3"putkisto. Muuten vakio. Voiko lukema pitää paikkansa ja kestääkö kansi, männät, veivit yms, jos ahdot ovat todellisia? 1.15 ahdoilla mitattu 286hv, niin paljokohan ois noilla?   
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: Apexi - 05 syyskuu, 2013, 22:46:25
Taitaa lentää keraamiset siivet noilla paineilla ajan myötä. 1.2b max.
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: rämeairo - 06 syyskuu, 2013, 08:45:40
Lainaus käyttäjältä: Apexi - 05 syyskuu, 2013, 22:46:25
Taitaa lentää keraamiset siivet noilla paineilla ajan myötä. 1.2b max.
Ei kai kaikki osta jdm autoja.  300hv ei taida mennä rikki ihan.
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: mr.gt - 06 syyskuu, 2013, 09:18:12
Jos on vakio ecu niin en suosittele käyttämään ko. paineita, 1,3bar mielestäni maximi jos et rallia aja. Ensimmäisenä männät porsii ja sitten lohko saattaa haljeta 3-sylinterissä kuten itselläni kävi 1995 euro st205:ssa.
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: emk67 - 06 syyskuu, 2013, 10:19:01
Vakio alakerralla ja kannella, CT20B:llä ja keulakuulerilla, 1.3 paineilla 233.3kw/439.6nm
Alla liite lappuun. Aini, oli siinä joku Harisen unichippi. Sainzi kyseessä, eli gen2.
Paskat mitään liitettä saanut, jos ois pienentäny noin pieneksi, niin siitä ois enää selvää saanu ;D
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: MT - 06 syyskuu, 2013, 11:08:05
Lainaus käyttäjältä: emk67
Alla liite lappuun.

Paskat mitään liitettä saanut, jos ois pienentäny noin pieneksi, niin siitä ois enää selvää saanu ;D

:toothy12:   :icon_biggrin:
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: juhi - 06 syyskuu, 2013, 13:22:01
Ei ole postiauto :) pitää pitää laskea paineita.. Kiitos neuvoista :)
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: Apexi - 06 syyskuu, 2013, 17:00:12
Mut eikös 205 cellussa oo kans gen3 moottori? Kun ymmärsin et siinä gen2 (st185jne) oli tuota halkeemis ongelmaa. Jostain britti sivustolta löytyy nuo tiedot esim että sylinteri putkien ympärillä ois enempi tavaraa.  :icon_scratch:
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: mr.gt - 06 syyskuu, 2013, 17:27:40
kyllä gen3 halkeaa yhtä helposti. Tehdasuudessa  lohkossa on vahvistettu lohkoa ainakin jakopään puolelta, vaikea sanoa onko sylinteriseinämien valua kasvatettu. Tuo halkeaminen taitaa olla vähän yksilö juttu, toisilla kestää ja toisilla on huonompi tuuri tuon lohkon kanssa.
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: MT - 06 syyskuu, 2013, 17:44:00
Lainaus käyttäjältä: mr.gt
Tuo halkeaminen taitaa olla vähän yksilö juttu, toisilla kestää ja toisilla on huonompi tuuri tuon lohkon kanssa.

Näin minäkin olen asian ymmärtänyt, että se on melko tuuripeliä 3S- lohkojen kanssa (Taitaa kyllä loppujenlopuksi olla minkä kanssa tahansa sama juttu).
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: juhi - 06 syyskuu, 2013, 23:07:11
Perstuntumalla ei ainakaan isoa eroa, kun laskin ahdot 1,3:een. Löysin romulaatikosta rosterisen downpipen, mutta onkohan käytännön hyötyä sitä laittaa(ct20b)?
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: Apexi - 06 syyskuu, 2013, 23:04:42
Lainaus käyttäjältä: juhi - 06 syyskuu, 2013, 23:07:11
Perstuntumalla ei ainakaan isoa eroa, kun laskin ahdot 1,3:een. Löysin romulaatikosta rosterisen downpipen, mutta onkohan käytännön hyötyä sitä laittaa(ct20b)?
ainakin saat vakio katin eliminoitua sillä?
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: mr.gt - 06 syyskuu, 2013, 23:13:51
Jos sinulla on vakio katti paikallaan niin ei kyllä kannata nostaa paljon ahtoja vakiosta, nakuttaa varmasti täys kaasulla. Ehdottomasti kannataa laittaa tuo dp ennen kuin nostat ahtoja, ahdotkin nousee pelkällä katin poistolla n. 1bariin. 
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: emk67 - 06 syyskuu, 2013, 23:20:58
Kokeilin joskus (vahingossa) 1.7 ahdoilla. Keraamiset siivet pysy ahtimessa, muttei siitä hyötyäkään ollut. vakio eculla vetää niiiiin paksulle, et hyöty menee siihen. 1.3 on ihan hyvä, kestää se ahdinkin. Jollain muulla ohjaimella, jolla saa kunnollasäädettyä on asia eri.
Gen4 lohkookin käyttäneet noissa, se kai kestävin, eli Caldinan konetta. Gen5:in taitaa löytyä myös uudemmasta Caldinasta.
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: Plodi - 07 syyskuu, 2013, 04:49:55
Lainaus käyttäjältä: emk67 - 06 syyskuu, 2013, 23:20:58
Gen4 lohkookin käyttäneet noissa, se kai kestävin, eli Caldinan konetta.

Ex st185:ssa kesti vakiosisuskaluilla Gen4 kone vuosia isoilla ahdoilla (parhaillaan 1,7bar 450hp) ennen kuin uusi omistaja laittoi takokamat. Eli semmosta vois suositella lämpimästi jos porsii vanhemmat versiot.  :thumbsup:
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: juhi - 07 syyskuu, 2013, 18:35:53
Pitää pipe laittaa ja oisko ehotuksia  hyvälle/kestävälle katille? Ihmeen hyvin puskee ton vakiokatin läpi. Ahot pysyy 3500:sta tappiin aika tasasena,kun käyrää ja lukemia katoin muutamassa vedossa..
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: Juntune - 28 syyskuu, 2013, 10:35:50
Lainaus käyttäjältä: Plodi - 07 syyskuu, 2013, 04:49:55
Ex st185:ssa kesti vakiosisuskaluilla Gen4 kone vuosia isoilla ahdoilla (parhaillaan 1,7bar 450hp) ennen kuin uusi omistaja laittoi takokamat. Eli semmosta vois suositella lämpimästi jos porsii vanhemmat versiot.  :thumbsup:
Ite ollu vahvasti siinä uskossa, että gen4 porsii sisuskalujen puolesta ennen ku gen3. Eri generaatioiden lohkon kestosta taas niin paljo eri mielipiteitä löytyy netistä että melkeen pitäs olla kaikki versiot itsellä rinnakkain tallin lattialla ennen ko mitään niiden eroista pystys varmuudella sanomaan.
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: juhi - 02 huhtikuu, 2015, 16:17:46
Sain viime syksynä lopultakin männät halki  :)

Uudet sisukset alkaa olemaan asennettuna

Holset hx35super

Custom pakosarja

40mm hukkaportti

Bc 272 nokat

Bc venajouset

Hks nokkapyörät

Arp kansipultit

Wiseco std koon männät

Eagle kiertokanget

Acl laakerit alakertaan

Act xtreme sintteri kytkin (jousitettu 6 lapanen)

Oem jakohihna

Oem ohjain

Oem kiristin

Oem vesipumppu

Oem öljypumppu

Oem tiivistesarja + cometic kannen tiiviste

Ngk tulpat

750 ev14 suuttimet

Custom bensakisko

ecumaster emu moottorinohjaus

bc br track alusta
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: MaNe - 16 huhtikuu, 2015, 12:07:03
Onko tullu boost cutti vastaan missään vaiheessa?
Itsellä riitti kun nakkas bcc:n paketissa takakompsaan vaikka putki ja katillinen rst dp vaihdettiin. ;D
Otsikko: Vs: 3S-gte
Kirjoitti: juhi - 12 heinäkuu, 2015, 13:20:42
Nyt tulee keulacooleri ja re85 pumppu 450lph, 1500cc suuttimet, 3/8" pa linjasto, flexhuel anturi. Ei sillä vakio vesi/ilma coolerilla voi näköjään kesällä paljoa yli 300hv ottaa. Jännä kattoo mitä viinalla ja keulacoolerilla saa aikaan 🙈