Eli tarkoitus ois talven aikana saada vähän lisää paukkua mk4 tt supraan (automaatti). Tällähetkellä vaidettu vasta ahtoputket, cooleri,dumppi ja ahtoja hiemman nostettu! Tarkoitus ois saada takarenkailta about 500hp...
MITÄ KAIKKEA SE VAATII? MITÄ MAKSAA? Ja mistä osat?
-kiitos jo etukäteen :)
jos sieltä 500 haluat niin se ei oo musta enään "vähän" lisää paukkua. lähdetään nyt vaikka siittä että vakio ahtimissa esim ei riitä tuotto lähellekkään noin pitkälle niin eteen tulisi joko sinkku ahtimen vaihto taikka sit kaks jotain muuta ahdinta..sit tarvii tehdä kaikki dp:t ja putkistot ja varmaanki lisää bensaa tarvis saada isommat suuttimet ja b-pumput ja kaikenmooista, varmaan joku säädettävä purkkikin olis hyvä olla ecun kylkeen taikka joku kokonaan uusi moottorinohjaus, rahaa menee siis isosti. niin ja tuo automaatti askikin alkaa noissa tehoissa jo vakiona varmaan sulaan alle, korjatkaa joku jos oon väärässä?
helpommalla pääset ku teet siihen jonku putken ja nostat ahdot sinne 1,2bar luokkaan vakio turboilla eli ne ns.perus virit niin menohaluja on jo ihan mukavasti eikä tarvi vielä ruveta mihkään radikaaleihin muutoksiin :)
Liity ihan suosiolla autojöseneksi... täältä foorumilta löytyy niin laidasta laitaan tapoja ottaa sitä tehoo irti ;D
Vakio ahtimissa riittää kuullemma teho ku vaihdattaa siipipyörät? Niin joku fiksu ties kertoo? Tiedä häntä jos totta puhui?
Lainaus käyttäjältä: MeraTeho - 06 lokakuu, 2013, 23:47:35
Vakio ahtimissa riittää kuullemma teho ku vaihdattaa siipipyörät? Niin joku fiksu ties kertoo? Tiedä häntä jos totta puhui?
Mulla esimerkiks on niissä isommat siivet... laita YV jos haluut tietää jottai :D
Lainaus käyttäjältä: MeraTeho - 06 lokakuu, 2013, 23:47:35Vakio ahtimissa riittää kuullemma teho ku vaihdattaa siipipyörät? Niin joku fiksu ties kertoo? Tiedä häntä jos totta puhui?
Jos eka kysymys on MITÄ MAKSAA, ni et sä halua lähteä muokkaamaan niitä vakioahtimia. Kiinasarja ja holsetti on halvempi. ;D
Lainaus käyttäjältä: Tem - 07 lokakuu, 2013, 06:24:49
Jos eka kysymys on MITÄ MAKSAA, ni et sä halua lähteä muokkaamaan niitä vakioahtimia. Kiinasarja ja holsetti on halvempi. ;D
Onko noista kiinan sarjoista mihinkään vai ovatko ihan humpuukkia. Halpoja on, mutta kestävätkö edes kasassa?
Lainaus käyttäjältä: Luisu - 14 tammikuu, 2014, 08:09:33Onko noista kiinan sarjoista mihinkään vai ovatko ihan humpuukkia. Halpoja on, mutta kestävätkö edes kasassa?
On ja ei. Kiinasta saa hyvää ja huonoa. Se maailman halvin sarja on yleensä sitä huonoa.
Laippojen kanssahan noissa on yleensä ollu ongelmia, eli suoruus kantsii tarkistaa ja tarvittaessa plaanata. En tiesä että onko kellää ollut mitään ongelmaa hitsisaumojen kanssa?
Totta joo, jos se pakosarjaa meinas. Mä aattelin noita ahtosarjoja, mitä porukka on tännekin linkkaillu. Ne ahtimet ei oikein tuppaa kestää. :)
Lainaus käyttäjältä: Tapio.L. - 14 tammikuu, 2014, 08:17:49
Laippojen kanssahan noissa on yleensä ollu ongelmia, eli suoruus kantsii tarkistaa ja tarvittaessa plaanata. En tiesä että onko kellää ollut mitään ongelmaa hitsisaumojen kanssa?
Laipat aika varmasti kieroja ja hitsisaumoissa järkyttäviä nöölejä sisäpuolella ainaki tutun celican
Pakosarjassa minkä joskus hommas ku sitä peilin kans katteli.suurimmat tais lähtee ku hiekkapuhalsi sarjan sisäpuolelta.
Ite en aknakaan osta mitäön kiinatuotetta enää.3sgte downpipe laippa oli 5MM KIERO! :tard:
Lähinnä pakosarjoja meinasin.
Annetaan kiinalaisten olla siellä kiinassa.
Kannattaa.laadusta tunnetusti kannattaa vähä maksaa enemmän. :thumbsup:
Jos meinaat vetää riskillä ja sitä kautta halvalla niin vakio ahtimet jotka on valmiiksi modattuja.
Sitten euro suuttimet ja vastus setti.
Joku vaikka bilteman kopio 044 pumppu linjaan kiskon lähelle.
Moottorin ohjauksesta sitten en sanoisi juuri mitään kun on niin paljon vaihtoehtoja.
mm pelkän suutin ohjauksen omaava pikkypäkky
Tai AEM koko purkki
Tai joku mappihuijaus purkki mutta en usko että riittää enää noilla tehoilla...
Kokonais hinta xxx + 300 + 50 + 300-1200 ja pikkutarvike 200
elikkä noin pari tonnia varmaankin palaa helposti.
Jos joltakin saisi sinkkusetin linjoineen ja putkistoineen 1500 niin ostaisin varmaan sellaisen ja siihen AEMin euro suuttimilla.
Pitäisi riittää nipin napin 500hp.
MUTTA jos haluaa laittaa kunnolla niin 700-1000e valmis bensasetti suuttimineen kaikkineen clubilta
Siihen 1300e AEM clubilta
Ja osto ilmoitusta kehiin sinkku setistä 1500-2300e niin riittäisi tuohon 500hp vaikka E85:lla.
http://500whp.net/blog/?m=201010 (http://500whp.net/blog/?m=201010)
Tuolta kun selaa niin löytyy miten saa melkein 500whp parilla tonnilla ;D
Lainaus käyttäjältä: Jarppi - 14 tammikuu, 2014, 14:22:43
http://500whp.net/blog/?m=201010 (http://500whp.net/blog/?m=201010)
Tuolta kun selaa niin löytyy miten saa melkein 500whp parilla tonnilla ;D
Oishan sen voinu suoraakin lainata, niin tartte kaikkien ettiä :D
Lainaa500whp.net testaa: 2JZGTE +250whp kahdella tonnilla!
Vastaa
Toisissa moottoreissa on jo tehtaalta hyvä virityspotentiaali eikä 2jzgte olekaan turhaan hypetetty. Kovia tehoja näistä on revitty jo vuosikausia, joten päätettiin kokeilla miten paljon sitä lisävoimaa tulee ja miten suuren rahallisen panostuksen se vaatii.
Aihiona oli teknisesti vakio ja alle 100tkm ajettu supra, jota lähdettiin virittämään. Hommaan käytettiin sekä käytettyjä, että uusia osia ja asennustyö suoritettiin ns. talkootyönä. Tarkoitus onkin siis tarkkailla viritysosiin kuluvaa rahamäärää ja siitä saatua hyötyä.
Supran kytkin ja jdm mallin suuttimet loppuvat kesken suhteellisen äkkiä (450-500hp tuntumassa), vaikka itse moottori kyllä kestäisi kovemmankin lisätehon. Vakoiden tilalle hankittiinkin väännönkestoltaan parempi kytkin sekä euromallin supran 550cc suuttimet. Bensapumppu vaihdettiin Walbroon vaikka vakiokin olisi yhtä tehokas. Uusi kun on aina kuitenkin uusi. Seuraavaksi hankittiin holset hx52 turbokitti ja seossäädin, jottei auto kävisi liian laihalla. Kun auto oli säädetty oli aika mennä dynoon. Ilmoitetut vakiotehot olivat 238whp ja viritysten jälkeen dyno antoi lukemaksi 489whp. Tehonlisäys oli siis huomattava näinkin pienellä panostuksella. Alla tarkempi laskelma:
pakosarja 160eur
cooleri + hukkis 220eur
coolerin putket 20eur
downpipe+laippa+supiste 100eur
suuttimet 260eur
imuputki 30eur
laipat 35eur
turbo 290eur
safc 150eur
bcc 75eur
öljylinjat 150eur
bensanpaineensäädin 5eur
yht: 1495eur
Uusien tilalta kun myi vakio osia niin takaisin päin tuli:
jdm ahtimet -280eur
vakio suuttimet -120eur
yht:1095eur
+kytkin ja walbron bensapumppu 900eur
=1995eur
238whp -> 489whp @1995 EUR
Lainaus käyttäjältä: Rintamäki - 06 lokakuu, 2013, 23:46:07
niin ja tuo automaatti askikin alkaa noissa tehoissa jo vakiona varmaan sulaan alle, korjatkaa joku jos oon väärässä?
Pitää paikkaansa. Ei se automaatti kestä noita tehoja kuin hetken.
Lainaus käyttäjältä: emk67 - 14 tammikuu, 2014, 19:46:08
Oishan sen voinu suoraakin lainata, niin tartte kaikkien ettiä :D
No onhan tuo ahtimen hinta aika optimistinen.
Lainaus käyttäjältä: Anzelmi - 14 tammikuu, 2014, 22:51:34
Pitää paikkaansa. Ei se automaatti kestä noita tehoja kuin hetken.
Väitätkö etten mä pääse enää koko ens kesää tolla lootalla? ;D
Lainaus käyttäjältä: Tyfon - 15 tammikuu, 2014, 00:05:00
Väitätkö etten mä pääse enää koko ens kesää tolla lootalla? ;D
Pääset toki ku sulta uupuu voimaa :evil5:
Lainaus käyttäjältä: Tyfon - 15 tammikuu, 2014, 00:05:00
Väitätkö etten mä pääse enää koko ens kesää tolla lootalla? ;D
Olikos sulla jo tuplakennot flektillä askille + lämpömittari?
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 15 tammikuu, 2014, 10:46:16
Olikos sulla jo tuplakennot flektillä askille + lämpömittari?
Ja ne kennot sitten 30 rivisiä + paremmin virtaavat öljylinjat.
Ei siihen vakion automaatin keston parantamiseen ole poppakonsteja, isot jäähyt ja OEM ohjaus lootalle niin hetkellisesti voi kestää 700nm vääntöjä. Ittellä aikoinaan 2x automaatteja poks alta 1000km matkalla riitti siirtymään manuaaliin.
Lainaus käyttäjältä: Japso - 27 tammikuu, 2014, 18:05:06
Ei siihen vakion automaatin keston parantamiseen ole poppakonsteja, isot jäähyt ja OEM ohjaus lootalle niin hetkellisesti voi kestää 700nm vääntöjä. Ittellä aikoinaan 2x automaatteja poks alta 1000km matkalla riitti siirtymään manuaaliin.
Millasia tehoja sulla sit oli noissa automaateissa kun kerta noin helpolla poksahti? :o
Lainaus käyttäjältä: foxford - 27 tammikuu, 2014, 20:01:13
Millasia tehoja sulla sit oli noissa automaateissa kun kerta noin helpolla poksahti? :o
Hx55 67/80 siivillä jo 1.2bar riitti lootan antautumiseen, aika liki 600hv/700-750nm silloin.
Lainaus käyttäjältä: Japso - 27 tammikuu, 2014, 20:37:54
Hx55 67/80 siivillä jo 1.2bar riitti lootan antautumiseen, aika liki 600hv/700-750nm silloin.
No annettakoon automaattiboksille anteeksi jos se noilla tehoilla antautuu :D
Kovat lukemat oot uskaltanu automaattiin laittaa!
Lainaus käyttäjältä: Japso - 27 tammikuu, 2014, 20:37:54
Hx55 67/80 siivillä jo 1.2bar riitti lootan antautumiseen, aika liki 600hv/700-750nm silloin.
Mutta sulla ei ollut vakio ecu ohjaamassa laatikkoa?
Vakio laatikko antautuu todella nopeasti AEM:n kanssa koska se ei osaa ohjata sitä kunnolla. Prepattu Boostlogic tai vastaava kestää hyvin AEM:in kanssa. Uskon että vakio laatikko kestää suht hyvin 600hv/700Nm nurkilla kunhan vakio ECU on vaan ohjaamassa sitä.
Lainaus käyttäjältä: foxford - 27 tammikuu, 2014, 20:42:34
No annettakoon automaattiboksille anteeksi jos se noilla tehoilla antautuu :D
Kovat lukemat oot uskaltanu automaattiin laittaa!
Oli jo tiedossa, että pitkään sitä iloa ei kestä mutta viimeisellä lootalla 200km kesto alko jo nyppimään :D
Lainaus käyttäjältä: Krister - 27 tammikuu, 2014, 20:45:08
Mutta sulla ei ollut vakio ecu ohjaamassa laatikkoa?
Vakio laatikko antautuu todella nopeasti AEM:n kanssa koska se ei osaa ohjata sitä kunnolla. Prepattu Boostlogic tai vastaava kestää hyvin AEM:in kanssa. Uskon että vakio laatikko kestää suht hyvin 600hv/700Nm nurkilla kunhan vakio ECU on vaan ohjaamassa sitä.
Joo ei ollut OEM ohjausta, AEM v1. Samikoolla oli OEM + Tatech ja tais poksuu suht nopeesti 600hv lukemissa silläkin :icon_rabbit: