Moi, olen käynyt nurmijärven laatuautossa katsomassa erästä sorkkua.
http://www.nettiauto.com/toyota/soarer/5857387
vm 91 ja mittarissa 150 tkm
Ensitöikseni katsoin autosta pellit, listat ja yleisilmeen. Lähes ruosteeton näytti olevan.
Seuraavaksi katsoin nesteet ja konehuoneen. Tyhjäkäynti oli täydellinen. Ei täristänyt, eikä pitänyt ylimääräisiä ääniä. Kehräs ku kissa.
Sen jälkeen katsoin lamput, valot, vilkut - toimivat hienosti.
Kulj. puolen etuikkuna aukesi vain n. sentin mutta nousi ylös kiinni normaalisti.
Kojelaudan "avaa takakontti" nappula ei toiminut sähköllä.
Muuten sähköt pelitti mm: penkit edessä + peilit jne.
Koeajo oli miellyttävän tuntuinen. Alusta tuntui täydelliseltä. Ei pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä eikä töyssyissä iskarit painautuneet pohjaan tai vastaavaa. Ohjaus oli miellyttävä, myös alhaisilla nopeuksilla. Jarrut toimivat täydellisesti, auto hidastui kuin tehokas hissi : Tasaisesti, nopeasti, eikä jarrutuksen aikana ohjaus vedellyt mihinkään suuntaan. Itse ajossa auto oli vakaa, tein myös kovempia kiihdytyksiä ja tuntui että turbo lähtee vasta 3-4 k rpm kohdalla. Näin siis alhaisilla nopeuksilla. Itse moottoritiellä 120kmh vauhdista kiihdytettynä auto kiihtyy kuin luoti.
Laatikko vaihtoi tasaisesti, ei nykinyt eikä hakenut vaihteita tai muuta vastaavaa. Ainoa että kun sporttiputki niin pakoäänet tuntuivat siltä että jo 3 k rpm kierroksella olisi "korkea" käyntiääni.
Onko teillä tietoa tästä yksilöstä, tai kommentoitavaa mihin kannattaa vielä painottaa huomiota.
Yst.terveisin : Oskari
Ei tietoa kyseisestä autosta mutta hinta on aika kova. Suunnilleen samaan hintaan saa jo manuaalin. Kävisin kokeilemassa noita joissa n. 6000€ pyynti. Varsinkin sitä jossa lukko. Talvikin tulossa joten tinkivaraa varmaan on.
Sain tosta jo hyvin tingattua.
Tarkotus olis teippailla ja ehostaa sisustaa ja heitellä soitinta kehiin etc.
ja eikös kuitenkin kauppiaalla ( y tunnus) Ole 6kk vastuu takuulla ?
Lainaus käyttäjältä: autiosuo - 23 lokakuu, 2013, 14:25:47
Sain tosta jo hyvin tingattua.
Tarkotus olis teippailla ja ehostaa sisustaa ja heitellä soitinta kehiin etc.
ja eikös kuitenkin kauppiaalla ( y tunnus) Ole 6kk vastuu takuulla ?
Tuon ikäisessä autossa voi pyyhkiä takamuksensa tuolla 6 kk virhevastuulla, nimim. vaihdelaatikko hajosi kuukauden ajon jälkeen....
ei kyl silti tulis mieleen maksaa 3000e enemmän siitä että siinä on takuu...
Eli 6 K olis ns. rajana mitä kannattaa maksaa?
Lainaus käyttäjältä: autiosuo - 23 lokakuu, 2013, 13:56:45turbo lähtee vasta 3-4 k rpm kohdalla
Eiks tossa oo ahtomittari, vai mikä toi tökerö jälkiasennus kabiinissa on? Jotain outoa siinä kyllä on, jos vasta tuolla lähtee ahtamaan.
Siis siltä se tuntui, mulla ei ole itellä juuri kokemusta näistä JDM vempaimista.
Ariston kyydissä oon mennyt, ja aikalailla samantyylinen oli tämä mutta hieman "raskaampi".
Tarkoitan että kyllä se pamahtaa liikenteesee ku polkee, mutta tuntui hieman että herää myöhemmin,
mutta voihan olla että se on säädetty entisen omistajan toimesta ?
Ei käytetyillä autoilla, vasinkaan tuon ikäisillä mitään takuuta ole. Korkeintaan virhevastuu, jos sitäkään. Oman kokemuksen mukaan tuon ikäiset autot myydään aina "kunnostettavaksi", joka eritellään kauppakirjassa.
Muuten varmaan ihan asiallinen vehje, mutta hinta on todella kova. Esimerkkinä nyt vaikka et n. 100tkm vm. 97 sorkkuja on ollut myynnissä yksityisillä 6000-7000€ hinnoilla.
Sulla on yv laatikko täynnä!! :D
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 23 lokakuu, 2013, 15:16:51
Ei käytetyillä autoilla, vasinkaan tuon ikäisillä mitään takuuta ole. Korkeintaan virhevastuu, jos sitäkään.
Juurikin näin, Virhevastuu noissa vehkeissä on, mut ei nyt asiakaskaan voi olettaa, että jos 20 vuotta vanhan auton ostaa ja siitä vaikka turbot pettää 4kk jälkeen, että myyjäliike olisi vastuussa turboremontista. Jonkinverran vastaan tietysti voivat tulla.
Asiahan ihan eri jos esim auto on selvästi kansivikainen jo myytäessä tms