Elikkäs omasta suprasta hajos moottori. Ala kerran laakerit ja veivi ulos kupeesta. Nyt olis tarkotus etsiä vaihtokonetta tilalle. Yksi kone löytyi mutta se on vapari automaatista. Että kuinka paljon 7mgte turbo ja vapari koneet eroaa toisistaan ja minkälaisia osia pitää vaihtaa tuosta turbo koneesta vapari koneeseen?? Auttakaa tyhmää ja tietämätöntä :-[
turbokoneessa on erilaisemmat männät ja öljysuihkut , vaparissa enemmän puristussuhdetta. sytytys ennakko on eri turbokoneessa ja nokat on vaparissa erilaisemmat kuin turbossa , tuossa muistaakseni on perus erot
niinkuin Ethan sanoi nii erona on lähinnä nokat, männät ja öljysumut. Omakohtaisella tutkimisella sanoisin että jos ei hae hirveitä tehoja niin vaparin lohkolla, männillä ja nokilla voi rakentaa turbokoneen koska vaparin 9.1 puristussuhde on matalahko vs turbon 8.1? (korjatkaa jos erehdyn). Kun esim 4age on 10.5, samanlainen rakenne ja niitäkin on ahdisteltu vakiomukeilla, tietty jollain toisella polttoaineella.. Mutta ainakin turbon männät kannattaa laittaa jos ei varsin tiedä mitä tekee.
Itsellä on suunnitelmissa rakentaa omaan mk3 rupsaan 9.5 puristeinen 7mge turbokone noin re85 ainetta ja parempaa hyötysuhdetta ajatellen. Niin ja traileria varten. Tehoja en hae juuri vakioturboa enempää koska en tarvi. On noita kevyempiäkin leikkikaluja :p
Ota Vehviläisen Mikolta valmis kone. Tekee sen semmoiseks kun haluat. Ei tarvii vaparista lähtee työstämään.
Komppaan.
Yhteys Mikkoon, niin ongelma kyllä poistuu tavalla tai toisella.