Elikkä alkoi yhtäkki motarin rampilla kiihdyttäessä pätkimään ku polkasi lapun lattiaan. Tasaisella kaasun painalluksella toimii normaalisti. Eli auto rupee ns yskimään kun painaa kaasun pohjaan nopeasti. Bensapumpun ecua olen miettinyt ja testannut hyppylankaa diagnosiikka pistokkeeseen, mutta ei mitään eroa. Voisiko johtua tulpista? Mitkä tulpat näissä pitäisi olla? :icon_scratch:
Tulpat varmaan jo vaihto kunnossa. Vasta oon muutamaan autoon tulpat vaihtanu kun nykii kiihdytyksessä.
tulpat vaihtoon! hyväksi havaitut ja itellä suprassa toiminut ngk BCR8ES
Lainaus käyttäjältä: V-Racing - 24 huhtikuu, 2014, 23:19:58
tulpat vaihtoon! hyväksi havaitut ja itellä suprassa toiminut ngk BCR8ES
Hiukan kylmä tulppa ehkä jos on suht vakio kone. Monet käyttää bcpr7es tulppaa, kärkivälin säätää vaa pienemmäks kun noissa normisti
http://www.motonet.fi/fi/tuote/111107/NGK-BCPR7ES-11
Mulla on just noi seiskan tulpat. Ja en oo säätäny kärkivälii voisko siitä johtuu ku josjus kylmällä koneella pätkii vähän tyhjäkäynti??
Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 25 huhtikuu, 2014, 07:29:45
Hiukan kylmä tulppa ehkä jos on suht vakio kone. Monet käyttää bcpr7es tulppaa, kärkivälin säätää vaa pienemmäks kun noissa normisti
http://www.motonet.fi/fi/tuote/111107/NGK-BCPR7ES-11
Noista kannattaa ostaa se BCPR7ES ilman tuota -11 minkä linkkasit. Tuo -11 meinaa että kärkiväli on 1.1mm. Helpompi ja oarempi nakuttaa kärkiväli pienemmäksi. Niissä tavallisissa on muistaakseni 0.8mm.
Lainaus käyttäjältä: kokkonen8 - 25 huhtikuu, 2014, 09:13:29
Mulla on just noi seiskan tulpat. Ja en oo säätäny kärkivälii voisko siitä johtuu ku josjus kylmällä koneella pätkii vähän tyhjäkäynti??
Tai sitten 20 vuotta vanhoista puolista / puolan liittimistä. Haljenneet puolat ainakin ammuskelee kipinää välillä "reisille" eikä sinne minne pitäis.
Lainaus käyttäjältä: Wilis - 25 huhtikuu, 2014, 10:08:40
Tai sitten 20 vuotta vanhoista puolista / puolan liittimistä. Haljenneet puolat ainakin ammuskelee kipinää välillä "reisille" eikä sinne minne pitäis.
puolat on orkkikset liittimet uuet
http://wilis.kapsi.fi/wp-content/uploads/2013/11/IMG_0979.jpg
Nuo pätki jo jonkin verran :) Epoksiliimalla fiksailin, eli taas toimivat (ainakin vähän paremmin).
:D noi oli jo vähä huonot. Mulla ei sentää oo yhtäkää halkeemaa missään. Yhen haljenneen uusin.
Mitkä tulpat nyt kannattais laittaa, ku paikoillaa BCPR7ES. Laitanko samat mutta uudet?
Lainaus käyttäjältä: So4rer - 25 huhtikuu, 2014, 18:26:03
Mitkä tulpat nyt kannattais laittaa, ku paikoillaa BCPR7ES. Laitanko samat mutta uudet?
Juu samat vaan, hyviksi todettu
Noi bcpr7es:ät kestää mul aristossa noin 10tkm kunnes alkaa pätkii.. eli joka kesäks uudet vaan :)
No nyt on uudet tulpat, tuli laitettua nuo BCR8ES. Nuo tulpat siksi, kun BCPR7es olivat muutaman viikon vanhat. Samalai pätkii täyskaasu kiihdytyksissä. Puolatkin näytti hyviltä ulkosesti. Vinkkejä?
Tuntuu kuin lykkäisi fuelcutille. Ei pitäisi lykätä kun ahdot 0.8
Onko koneessa modeja? Paljo ahtoa? ym? vakio ecu?
Voi olla cuttikin jossei o defenderiä, omakin kuttaa 0.8-0.9 paineilla enneku laittelin fcd:n
catback ja vv suodatin. Miten ahdot olisi yhtäkkiä nousseet kun ennenkin toiminut näin? Laitoin siksi kylmemmät tulpat et jos olis ollu niistä kiinni kun nyt näitä lämpimiä kelejä ruvennut olemaan, mutta ei eroa.
Lainaus käyttäjältä: So4rer - 25 huhtikuu, 2014, 20:48:04
catback ja vv suodatin. Miten ahdot olisi yhtäkkiä nousseet kun ennenkin toiminut näin? Laitoin siksi kylmemmät tulpat et jos olis ollu niistä kiinni kun nyt näitä lämpimiä kelejä ruvennut olemaan, mutta ei eroa.
Tulpan lämpöarvoo yleensä muutetaan niin että kun tehot kasvaa tulpan lämpöarvoo pienennetään, ei ilmojen mukaan. EDIT: tais sorkunkin vakio olla NGK:ssa 6 eli 7:kin on jo vakioo kylmempi ja toimii hyvin isoillakin tehoilla jopa +500hv
Lämpötila vaikuttaa ahtojen määrään. Onko sulla paineensäädin?
Ei oo bleediä eikä bensaipaineen säädintä. Ahdot nousi catbackin vaihdosta. Nuo oikeestaan vaihdoin kun joku tuolla kehuskeli hyviksi suprassa. Miksi entiset tulpat kesti sit noin vähään aikaa?
Lainaus käyttäjältä: So4rer - 25 huhtikuu, 2014, 21:01:00
Ei oo bleediä eikä bensaipaineen säädintä. Ahdot nousi catbackin vaihdosta. Nuo oikeestaan vaihdoin kun joku tuolla kehuskeli hyviksi suprassa. Miksi entiset tulpat kesti sit noin vähään aikaa?
Hhmm voihan ne tulpat olla ehjät edelleen jos kerran uusillakin tekee samaa?
Koska vaihdoit cat-backin? Alkoiko vika heti/lähes heti uudella putkistolla
Onse siellä jo tonnin verran ollut. Moitteettomasti toimut tähän asti
Miten rikkinäiset puolat oireilevat? Miten saa paikannettua mikä puola rikki jos on? Ja tekee siis tätä pätkimistä vain täyskaasu kiihdytyksessä
Käykö 1jztaan samat puolat kuin 2jztaa? Ja mistä kannattaa tilata?
Lainaus käyttäjältä: So4rer - 26 huhtikuu, 2014, 13:21:28
Käykö 1jztaan samat puolat kuin 2jztaa? Ja mistä kannattaa tilata?
On samat puolat.
Jos epäilystä puola viasta ni vaihda ihmeessä kaikki puolat, jos nyt on mennyt yksi niin kohta menee toinen, helpompaa ja varmempaa vaikka jokusen satasen kustantaakin.
Toyotalta
Elmhurstilta
Driftmotionilta
Titanilta
Kaikissa kustantaa kutakuinkin samanverran, sarjan hinta pyörinee 500 nurkilla.
Ei vielä varmuutta onko puolavika, mut voisi viitata aika vahvasti siihen. Turhaan en viitsisi 500euroa sijoittaa puoliin, jos sitten ovatkin kunnossa.
Lainaus käyttäjältä: So4rer - 26 huhtikuu, 2014, 14:04:39
Ei vielä varmuutta onko puolavika, mut voisi viitata aika vahvasti siihen. Turhaan en viitsisi 500euroa sijoittaa puoliin, jos sitten ovatkin kunnossa.
Tekeekö kylmänä samaa? Puolat useimmiten oireilee vaan kuumana jollei ole totaali mykkänä joku puola.
Tekee samaa kylmänä. Ei ainakaan mikään puola kokonaan mykkänä, kun kokeilin yksitellen irrotella puolanliittimet
Vika korjattu!
Nyt alko kiinnostaa että mikä siulla mahto olla vikana siinä?
Itelläni oli Soarer täysin vakio kun ostin sen 3kk sitten (toimi täydellisesti) Ensimmäisenä vaihdoin catback putkiston siihen ja huomasin oikein räväkässä kiidytyksessä ihan kun bensan saanti olisi loppunut tai ei riittänyt, elikkä ostin uuden AEM bensa pumpun ja totesin että ei vaikutusta. Sit erehdyin kattoo paljo on ahtopaineet ja huomasinkin että menee 0.9-1 barin kohdalle ja silloin älysin että vetää fuel cutille ja tilasin fcd:n joka saikin sen pätkimisen pois sieltä, mutta vielä tapahtuu joku epämääränen prötääminen kun se automaatti vaihtaa vaihdetta ja vieläkin hiukan epäselvä tapaus että missä vika..
Itellä prötää kans joka vaihdossa täys kaasulla. 0.7 paineilla että 1.2 paineilla. Ollu siitä asti ku auton vuos sitte hommasin.
Ja viimekesänä oli vakio. Ja tänäkesänä keulacooleri ja 3tuumane putki alusta loppuu ja uus sard muokkaama vakio boksi nostetulla kierrosten rajottimella pidemmillä bensa kartoilla ja poistaa nopeus rajottimen etttä fuel cutin. Ja kaverin sorkku tekee kans iham samaa.
Taitaapi olla ominaisuus eikä vika. Pykältäessä myöhästyttää sytkää ettei hajota automaattilaatikkoa.
Okei elikkä tosta voi jotenkin päätellä että on ainoastaan automaatin ongelma?!?! Vai onko manuaaleissakin sit jo jtn samanlaista vikaa? Melkeimpä vois heivata vakiohjauksen mäkeen ja laittaa MS3, mutta kuka sit osaa siihe automaattilaatikon ohjelmoida niin se on ihan toinen juttu.. Eli sit lentäis automaattilootakin mäkeen ja pitäis metästää r154 tai v161.. ÄÄh.. :icon_scratch:
Automaatin ongelmia, ei ainakaan tehtaalta manuaalina tullut tee mitään ihmeellisyyksiä ennenkun painetta on yli 1.3 jolloin oem mappi loppuu kesken. (autossa toki fcd ollut muuten kuttaili jo 0.8-0.9 bar)
Vähä huonosti saa ecuja mitkä ohjais tomaatti lootaa niin ettei loota hajoo, varsinkin 1JZ:aan vaikke 2:ssakaa paljo parempi tilanne ole.
Joten manuswappia ja full ecua jos virittää haluaa.
No senhän idea onkin suojella ettei täydellä teholla vaihdeta vaihdetta ja hajoteta laatikkoa. Jos eroon haluat niin manuaaliks ja uutta ecua muuten voi vakio laatikolla tulla ongelmia. Kestää tai voi olla kestämättä. ;D
Minua kyllä nyt vähän kieltämättä huvittaa kun insinöörit on suunnitellut tälläisen laatikkoa säästävän sytkänmyöhästyttämisen ja nyt sitä pidetään ongelmana :D Se ääni vaan kuuluu sen takia läpi, kun catback on vaihdettu. Vakioputkistolla refleksivaimentimet syövät tämän rötäämisen vaihteenvaihdon aikana. Ihan sama ilmiö siellä on tapahtunut uudesta lähtien. Sitä ei vaan vakioputkistolla ilmene äänen muodossa.
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 27 toukokuu, 2014, 13:48:11
Minua kyllä nyt vähän kieltämättä huvittaa kun insinöörit on suunnitellut tälläisen laatikkoa muistuttavan variaattorin.
Niin no ennemmin tyhmänä kysyn asiaa mihin en oo ite tutkimalla saanu vastausta ja varmuutta, kun että ajan epävarmana että mikähä siellä menee rikki.. Miulle periaatteessa ihan sama, voin kyllä ottaa sen tyhmän tittelinkin jos se siitä on kiinni :)
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 27 toukokuu, 2014, 13:48:11
Minua kyllä nyt vähän kieltämättä huvittaa kun insinöörit on suunnitellut tälläisen laatikkoa säästävän sytkänmyöhästyttämisen ja nyt sitä pidetään ongelmana :D Se ääni vaan kuuluu sen takia läpi, kun catback on vaihdettu. Vakioputkistolla refleksivaimentimet syövät tämän rötäämisen vaihteenvaihdon aikana. Ihan sama ilmiö siellä on tapahtunut uudesta lähtien. Sitä ei vaan vakioputkistolla ilmene äänen muodossa.
Lainaus käyttäjältä: So4rer - 26 huhtikuu, 2014, 15:35:05
Vika korjattu!
Oliko mikä vika kyseessä? Ihan mielen kiinnosta kyselen kun itellä samanlainen vika...