Mahtaiskohan kellään olla kokemuksia ja sitä kautta vinkkejä mistä ettis vikaa seuraavaks.
Autohan on siis mkiv supra 2jzgte sinkku ja tomaattilaatikolla
Eli auto starttaa, pyörii nätisit ja hörähtää käyntiin, mutta ei vaan jää hörpöttämään.
Nokka-akselin molemmat anturit mitattu 1,4ohm ja kampiakselin anturi 1,2ohm. Tulpat vaihdettu, puolat mitattu puolien johdot tarkastettu ja kolvattu edellisen tekemät karvapersukset kuntoon.
Välillä lähtee käyntiin (paremmin kun on kuumakeli), kun auton saa tulille toimii normaalisti, välillä pätkäsee ku ahdot nousee ja väläyttää moottorinhäiriövaloa.
Kooditkin on luettu ja viaksi antoin koodin numero 13. Viaksi paljastui silloi nokka-akselin anturi joka oli halki, korjattu.
Pa-pumppu vaihdettu aem 320lph, polttoaine ecu ohitettu, eli pumppu pyörii kokoajan kun virrat kääntää päälle.
Kiitos mielnkiinnoistanne etukäteen :)
Mulla teki joskus samaa kun tankista oli bensapumpusta letku halki tankin sisältä. Onko bensanpainemittaria että näkyyko onko siellä painetta?
Lainaus käyttäjältä: Krister - 18 elokuu, 2014, 21:04:40
Mulla teki joskus samaa kun tankista oli bensapumpusta letku halki tankin sisältä. Onko bensanpainemittaria että näkyyko onko siellä painetta?
Tällähetkellä vakio paineensäädin. Huomasin että säätimen suunalta kuuluu selvää suhinaa, suhiseeko vakio säädin normaalisti? Vai johtuuko suhina siitä, että on jatkuva syöttö pumpulta?
Kiitos vastauksesta :)
Ja jatkoa äskeiseen, tankinsisäinen letku vaihdettu samalla kun pumppu :)
Niin eli siis oliko sama ongelma ennen pumpun / letkun vaihtoa?
Kyllä sieltä pientä kohinaa yleensä kuuluu.
Sama ongelma oli jo ennen pumpun vaihtoa.
Päivitellääs nyt tähän vihdoin vian selvittyä. Eli vaikka kampiakselin asentoanturi antoi oikeaa vastus lukemaa (myös startatessa), pääsi se ilmeisesti tärinästä heittelemään, ettei perus yleismittari sitä kerennyt lukea. Eli kaike pahan aiheutti kampuran anturi.
MUTTA, Tulipahan opittua tässä lähes 3kk taistelussa supran sielun elämää ja tekniikkaa tulevaisuuden varalle :)
Tulevaisuuden varalle jos tekee samaa niin tyyppivikana myös että kampiakselin pyörästä lähtee triggerikehä irti...
Laitetaan muistiin, että talvella muista katsoa triggerin, kun koneen purkaa :)