Nyt pojat auttakaa miestä mäessä.
Aloin tuossa jakopäätä jumppaamaan. Niin kauvan kaikki sujui ongelmitta kunnes piti kampuran pulttia alkaa avaamaan. Ensin pulttipyssyllä, ei aukea. Isommalla pulttipyssyllä, ei aukea. Jatkovarsi ja hylsy päähän --> auton starttaus, ei aukea. Kyhäsin tyylikkään työkalun jolla tuota hihnapyörää saa pidettyä paikallaa. 2m jatkovarsi jonka jälkeen sekin meni paskaksi.
Eli hanskat on heitetty tiskiin ja annetaan raivon haihtua kyseisestä kulkuneuvoa kohtaan. Tässä välissä otan mielelläni vastaan hyviä kikkoja tuon avaamiseen.
Kampura lukkoon, pultti kuumaksi, kylän isoin vääntövarsi 2-3metrin jatkolla... Lämpö on se taikasana jos siellä on liimat välissä.
Ja muista vetää se yhtä lujaa takasin kiinnikkin... 320-330Nm
Ihme on jossei startilla auennu, joku on laittanu sinne kunnon liimat.
1" pulttipyssy tai 1" väännin että kestää ja sitten vaan voimaa.
Kyllä ne janne lähtee ku käyttää raakaa voimaa :icon_biggrin:
Tuossa on se lämpö vähän hankala, kun palaa ne hihnapyörän sisältämät vaimenninkumit. Omassa oli pultin laippa ruostunu siihen hihnapyörään kiinni, eikä millään auki. Rapasin sen laipan juuren puhtaaksi ja laitoin siihen yöksi naftaa vaikuttamaan. Aamulla irtosi melkein kuin itsestään.
Tuosta voi olla montaa mieltä. .. ei sitä punahehkuu tarvi vetää, kuumailmapuhallinkin riittää siihen että pultin saa sen verran kuumaksi että liima pehmenee.
Vähän liiotellen on noita Satakunta tullu auottua ja ainaa oon lämmittäny eikä kyllä o dampperit sulanu.