Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: Draamis - 05 maaliskuu, 2015, 19:47:27

Otsikko: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: Draamis - 05 maaliskuu, 2015, 19:47:27
Heippa kaikille.

En tiedä onko tää oikea alue postaukselle mutta jos moderaattori kokee vääräksi niin voitte siirtää.

Tilanne on tämä:

1999 Vertex Aristo leimattu suomen kilpiin kaksipaikkaiseksi edellisen omistajan toimesta, ja nyt olisi aika saada 5 paikkainen. Painothan ei riitä 5 paikkaiseksi joten pienet tuunaukset on kyseiseen kotteroon tehty ( Puolet putkistosta irti, takakontin härpäkkeet ja bensamittarin anturia ropellettu).

Ongelmaksi koituu nyt katsastuskonttorit. Muutamassa paikassa katsastusmies on kieltäytnyt tekemästä työtä ja mulla alkaa olemaan ideat vähissä.

Onko joku muu kohdannut vastaavaa ja kaikki apu otetaan ilomielin vastaan! Tarjoan pullakahvit auttajalle  :icon_rr:

Tuotu Englannista jos mitenkään vaikuttaa.

-Draamis
Otsikko: Vs: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: Tyfon - 05 maaliskuu, 2015, 19:53:05
Oliko muutama vuosi sitten juttua, ettei enää onnistu punnitsemalla muutoskatsastaminen?
Otsikko: Vs: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: Andréy - 05 maaliskuu, 2015, 20:46:13
pistät ne penkit vaan taakse paikalleen ja ajelet menemään.
Otsikko: Vs: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: nohh - 05 maaliskuu, 2015, 20:55:47
Ainakin itse 2013 kesällä 2 paikkasen supran sain 4 paikkaseksi ihan konttorilla painot mittaamalla ja muutoskatsastuksella niin eikö se samalla tavoin pitäs aristoonkin onnistua
Otsikko: Vs: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: cSnake - 05 maaliskuu, 2015, 21:10:02
Lainaus käyttäjältä: nohh - 05 maaliskuu, 2015, 20:55:47
Ainakin itse 2013 kesällä 2 paikkasen supran sain 4 paikkaseksi ihan konttorilla painot mittaamalla ja muutoskatsastuksella niin eikö se samalla tavoin pitäs aristoonkin onnistua

Pitikö paljon keventää ja miten? Tarviko mitään papereita olla mukana konttorilla?
Otsikko: Vs: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: LVA - 05 maaliskuu, 2015, 21:25:15
Lainaus käyttäjältä: cSnake - 05 maaliskuu, 2015, 21:10:02
Pitikö paljon keventää ja miten? Tarviko mitään papereita olla mukana konttorilla?

Supraa varmaan ei tartte kauheemmin kevennellä, taitaa olla kohtuu keveitä (ainakin suht vakiot) verrattuna siihen mitä on aikanaan ilmoitettu. Omassa Suprassa papereissa on omamassa 1500kg ja kokonaismassa 1940kg. Kantavuus samaa luokkaa mitä meidän farkku-bemarissa. En tiesä miten on puljattu...  :icon_scratch:
Otsikko: Vs: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: nohh - 05 maaliskuu, 2015, 21:29:54
Heitin vaan kontista ne työkalut yms mitä siellä onkaan niin pois ja vararengas myös ja se renkaan täyttöpullo konttiin, ja vähän vajaa puol tankkia tais olla tankissa niin jäi kyllä sen verran painoa vapaaksi että olis vaikka 5hlö saanu rekisteröityy jos suprassa vaan penkit riittäs :D
Otsikko: Vs: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: J-M kujala - 05 maaliskuu, 2015, 23:34:53
Tuossa oli joku pykäläkin punnitukseen, eli jotain täytyi olla tehtynä paperillakin, jotta kevenee, lisäksi kiloissa oli joskus joku % määrä mikä laskettiin normi paino hajontaan,  ja painonmuutos täytyi olla riittävän suuri jotta otettiin huomioon punnituksessa.

Vanteidta ja renkaista saa muuten lähtemään perkeleesti.

Mulla camryssä oli talvipyörät 40+kg ja etabeta tettsut 18x8 +225/40/18  painoi yli 100kg !!!
Otsikko: Vs: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: Draamis - 06 huhtikuu, 2015, 11:21:54
4 paikkaiseksi saatiin, ei ollu muuta kun oikean katsastushenkilön löytäminen ja paljon kevennystä  :icon_rr:
Otsikko: Vs: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: snow90 - 06 huhtikuu, 2015, 11:40:28
Käskikö sahailee takapenkkiä?
Otsikko: Vs: Aristo 5 paikkaiseksi?
Kirjoitti: Nall3 - 06 huhtikuu, 2015, 12:15:51
Lainaus käyttäjältä: snow90 - 06 huhtikuu, 2015, 11:40:28
Käskikö sahailee takapenkkiä?
Pitikö ääneen mainita kun rupes vituttaa muistot  >:(