Yllätyksekseni ostin MK4 Supran vm93 ja vapari
Siinä on muutamia letkuja joille en ole ole löytänyt osoitetta ja jos osoite löytyy niin pitääkö siihen laittaa takaiskuventtiili tms. ?
1. Letku tulee virranjakajan vierestä, etupuolelta. Letkun pituus riittäisi imuputkelle asti jossa kuitenkaan ei ole sopivaa liitosta?
2. Läppäkotelon päällä putken pätkä (P-merkintä) jossa melkoinen imu. Laitoin siihen letkun ja mutkalle. Minnehän siitä pitäisi letku viedä?
Edit: Lisätty tarkennus otsikkoon. ~Baz~
Kuva kertois enemmän kuin tuhat sanaa...
Terve
1. kuva virranjakajan vieresta http://aijaa.com/ObbHZ6
2. kuva läppäkotelosta http://aijaa.com/6xfRJr
3. nippusiteellä suljettu letku keskellä kuvaa http://aijaa.com/atw3zj
Oisko noista apua apuun?
Ihan en äkkiseltään löytänyt varmaa vastausta kun ei ole konetta mistä katsoa. Voisikohan autossa olla ollut saastelaitteet (EGR ja charcoal canister) jotka poistettu?
Tuossa ge koneen vakuumi järjestelmä noin äkkiseltään jos tuota osaa lukea:
http://i45.photobucket.com/albums/f76/gsxtacy07/cars/2jzge_vacuum.jpg
EDIT: tuossa hienon hieno KVG kuva saastelaitteiden poistosta jolloin ei jää kun muutama alipaineletku käyttöön:
http://s45.photobucket.com/user/gsxtacy07/media/cars/lineremoval2.jpg.html
Ainakin tuo virran jakajan vieres oleva letku menee imu putkeen ilmasuodattimen ja imu sarjan väliin .
Tuon toisen putken voin kattoo ku meen illal kotia.
Tuo p liitäntä menee tuohon sini mustaa alipaine venttiiliin mikä on letkun välissä
Virranjakajan viereinen letku imuputkeen. OK
P-liitännästä. Onko se sinimusta alipaineventtiili noissa mun kuvissa? Voisiko se sinimusta kuulua siihen letkuun joka on suljettuna keskellä kuvaa 3?
Minulla tuo sini musta ali paine venttiili menee siihen p .Saatko otettua kuvaa mihin toi tukittu putki menee ja mihin tuo venttiili toine pää on laitettu ?
Silloin kun auto tuli oli läppäkotelon p-putki ilman mitään letkua. Siinä oli luonnollisesti melkoinen imu. Laitoin siihen letkun ja taitoin mutkalle ihan vaan tulpaksi.
Pakopuolen venttiilikopasta lähtevä letku oli silloin myös avoin. Siinä oli kova imu, eli kone veti konehuoneesta ilmaa sisäänsä. Imupuolen venttiilikoppaan menee imusarjasta letku joten koneen sisällä on kova alipaine. Mikä tarkoitus tuolla alipaineella mahtaa olla?
Lainaus käyttäjältä: Matt1 - 24 heinäkuu, 1974, 20:04:22Imupuolen venttiilikoppaan menee imusarjasta letku joten koneen sisällä on kova alipaine. Mikä tarkoitus tuolla alipaineella mahtaa olla?
Venttiilikopassa pitäisi olla "automaatti vanttiili", 90' kulma liitin. Tehtävä kyseisellä osalla on imeä huohotushöyryt venttiilikopista imusarjaan.
Juurikin näin mulla meni suoraa imu sarjaan ilman venttiiä . Tai sit hommaat vaikka bilteemasta sellasen huohotin suodattimen ja laitat ne vennttiili kopan putket y haaralla siihen.ja tukit sen imu sarjasta tulevan putken.