Terve.
Aikani ettiskelin ja lueskelin vanhoja mutta kysytään nyt mestareilta tuoreinta tietoa, sen verta vanhoilta näytti mitä löyty haulla eikä mitään järkevää tarkkaa.
Eli, vuoden 1990 mk3 Turbo Supra 7M-GTE koneella kyseessä, ruottista sen hain halvalla, kuulemma uitettu jenkeistä mut tuntuis kovin kanadan versiolta. Noh, eipä sillä ole merkitystä nykyiseen, eli rohkea kuin olin niin ajoin mokoman ruottin halki takas Suomeen, sormet ja varpaat ristissä et kone pitää sisällään kaiken tarpeellisen. No kestihän tuo kotio, ennenkuin alkoi puskemaan pihalle jäähdytysnestettä.
Eli kansipahvin vaihto olis edessä. Ajatuksena on laittaa samantein ARP uudet pultit ja metallinen tiiviste, kansi tod.näk. hiontaan, uudet hihnat ja syyläri tarttis kait samalla. Syyläri kun ei tykännyt äkillisestä paineen lisäyksestä.
186€ näyttäs Futurez pyytävän pulteista, mutta mistä tiiviste ja kenen valmistama? Entäs hihnat ja onko syyläristä ajatuksia? Näyttäs löytyvän kevlar hihnaa ja alumiinisyyläriä, mutta onko mitään järkeä?
Käteistä kun köyhällä opiskelijalla on kovin rajallisesti kerralla.
Tarkotus on pitää kone vakiotehosena. Toki haaveissahan on se 500 hummaa vielä joskus, mut jos nyt edes liikkeelle sais...
Kaikki ohjeet ja ajatukset otetaan vastaan ja kiitoksia jo etukäteen. ^^
Hks Stopper, Titan Motorsport tai Cometic. niitä näyttäs porukka suosivan.
Vakio tehoisena kestaa toyotan omakin kun laittaa kannen tiukemmalle. Alunperin Toyotalla liian pienet momentit 7m koneissa.
Jos metallitiivistettä laittamassa niin molemmat sekä kansi että lohko koneistettava suoriksi ja sileiksi.
Ebaysta löytyy edullisesti
http://m.ebay.com/itm/Cometic-C4278-051-Head-Gasket-Toyota-7M-GTE-7M-GE-84mm-x-1-3mm-Supra-MKIII-MLS-/181816963164?nav=SEARCH