Moro nyt tarvisi jelppiä turbotin vapari supran nyt kun kaikki on kasassa nii auto alkaa röpeltää ??? kun ahdot nousee päälle 0'3 ja pätkäsee vedon mittaristoo syttyy punainen kolmion muotoinen varoitus valo.auto on vakio moottori ohjauksella map sensorilla.
http://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=2305.0
Autojäseneks kannattaa liittyä ni aukee vähä laajemmin tää foorumi.
Sit luulis löytyvän tietoo.
Jos on vakio mappi niin se ei ole varsinainen mappi vaan vacuum sensor eikä ymmärtä ylipainetta. Myöskin vähintään laajakaista ja seos säädin tarvii olla, mieluummin ecu vaihtoon.
Autojäsen hakumusta myös kehiin...
Allekirjottaneelta löytyy myös edukasta ecua jossa sisänen map ja laajakaistaohjain ym hyvät ominaisuudet. Hintaa reippaasti alle tonnin...
ok pistin hakemuksen tulemaan :) eli mitää patenttiakaan ei pysty tekee väliaikasesti et vähän pääsis kokeilee ? :D
Ei, eikä juuri kannata kokeillakkaa ennenkuin on kaikki kunnossa. Oot toivottavasti päivittäny suuttimetkin... Jos et ni äkkiä hankintalistalle
en oo viellä eikö nuo vakiot riitäis bensan paineita nostamalla meinasin kumminki pitää maltilliset ahdot 0,5?
Sinuna en nyt kiihdyttelisi ollenkaan ennen kuin on perusteet katsottu läpi ettei sulla ole kohta männässä reikää.
Onko sulla autossa laajakaistaa? Tuo turbotus kyllä vaatii jonkun jälkiasennus ECU:n että toimii kunnolla tai edes joku huijausboxin kuten MAP ECU tms. Itse en ole niin tuohon GE:n turbotukseen perehtynyt, mutta pikaisella Googletuksella tuo 0.5bar pitäisi onnistua, mutta vaatii kyllä jotain tuolle ECU/bensapuolelle.
Laita jotain listaa mitä autolle on tehty..
Ok ei oo viel muuta seos mittaria kun sen vakio lamdaa kytkettävä malli. pitää katella sitä moottori ohjausta tuohon ei se anna painaa kaasua kun pari senttiä kun lähtee ahtaa jos painaa enemmän nii se katkasee vissii poltto aineen syötön vika koodin katoin nii siel oli laiha seos.
Joo jos ensin vehkeet kuntoo ennen mitään ajoja.
+400cc suuttimet (vaikka si 7m-gte orkkikset + vastuspakka, luulis löytyvän edukkaasti tänäpäivänä jonkun nurkista)
Pa-paineensäädin
Ecu
Laajakaistalambda+mittari ellei ecussa sisäistä ohjainta
Map-anturi ellei ecussa sisäistä
Sit voi ajella jo nillä .5 paineilla kuha on säädötki si viä kohallaan.
Ps. Niillä kapeakasita lambdamittareilla voi heittää suoraa vesilintua tai mieluummi jättää kaupanhyllylle pölyttyy, niillä ei o mitää muuta virkaa ku "tuning" ku on paaaljo hienoja mittareita kabiinissa
Meneepä nyt vaikeaks :D juu pitää alkaa metsästää osia...
http://m.ebay.com/itm/Greddy-emanage-ECU-Toyota-Supra-Aristo-Chaser-JZZ30-JZA80-JZX100-JZS147-1JZ-2JZ-/170871548708?nav=SEARCH saisko tuommosella pelaamaan ?
Saa jos osaa säätää / kytkeä sen oikein, tuo kytketään vakio ECU:n rinnalle. Crazydriverin tarjoama ECU paketti ei olisi kyllä yhtään pahitteeksi (varmaankin Ecumaster EMU) ja sopuhintainenkin ja varsinkin jos et itse osaa säätää niin apu lienee myös tarpeen.
Se laajakaista lambda on myös pakollinen ostos.
Juu ecumaster juurikin, laajakaistalle ei välttämättä tarvi tuon kanssa mittatia jos ei ite halua seurata seoksia, suotavaa toki olla mittarikin mutta bosch lsu4.2 anturi piisaa.
En viittiny linkata kun ei ollu jäsenyyttä eikä olisi näkynyt, nyt kuitenkin pitäs linkistä nähdä mitä on tarjolla jos edukkaasti haluaa toimivan kokoonpanon.
http://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=21279.0
Tarkrntava kysymys jos/kun piggypackiä tai full ecua metsästät. Onhan auto manuaali? Jos on automaatti niin sitten melkeinpä piggypack paras vaihtoehto, siihenkin mun kautta löytyy esim. Ecumaster det-3 jossa sisäinen map anturi ym...
Okei pitää miettiä noita vaihto ehtoja.. Auto on joo manuaali vaihteistolla. Kokeilu mielessä turbotin tuon aattelin että pelais noilla ahdoilla vakio ohjauksella kun sierran sain pelaamaan hyvin vakio ohjauksella 0,8 baariin saakka mutta se olikin ilmamassa mittarilla.
mitä kaikkea tuon ohjain laite paketin lisäks joutuis hommaamaan ?
Jos ecumasteria meinasit niin bosch laajakaista anturi ja liitin 90,- tai mittarin kera n.200 vähän mallista riippuen. Sekä kunnollinen imuilman lämpöanturi n.25,- eur sisältäen liittimen.
Muuta ei välttämättä tarvita lisäksi.
Asennus ja säätö toki jos ei itseltä luonnistu.
Entä toimiiko se tolla vakio anturilla vai pitäiskö se olla joku kunnon map anturi kun tossa aikasemmin oli puhetta että se ei ymmärrä yli painetta ?
Mul ois innovate laajakaista mittari ja bossi anturi mut se antaa jonku vika koodi mittarii muistaakseni joku e3 pystyykö tuota anturi mittaa mitenkää onko rikki vai onko häiriö mittarissa .
Lainaus käyttäjältä: jakepake90 - 05 elokuu, 2015, 16:19:12innovate
vika koodi
Manuskasta löytyy vikakoodit ja selitykset mistä se saattais tulla.
Pystyy anturin mittaamaan ja Innovate tekee just sen ja ilmottaa siitä sulle vikakoodilla. ;) Millään yleismittarilla sitä ei pysty tekemään. Ja kaikki laajakaistat ei tee tuota ollenkaan, vaan toimii risallakin anturilla, mut näyttää väärin.
Edittinä vielä, että on sitä autoja ennen laajakaistojen olemassaoloakin viritelty. Se vaan helpottaa asioita, aika paljonkin, mut ei se nyt mikään pakollinen varuste oo. :)
Katoin tost netistä anturi taikka kaapeli viallinen eli uus anturi tilaukseen.
Siis ecumasterissa on 4bar map anturi mukana/sisään rakennettu
No eihä sit auta kun alkaa haalii jostain rahoja kasaa 😁